Nimi Naomin siskolle.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Maria"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="...";27144770]Naomi ja Miona on minusta liian samanlaiset

Naomi ja Neela ihana pari

Naomi ja Natalia myös

Naomi ja Amelie on minusta myös ihana[/QUOTE]

Tässä oli kans hyviä ehdotuksia. Onkohan tuo Amelie Hankala kun lausutaan ja kirjotetaan eri tavalla täälä Suomessakin. Sama on kyllä Natalie-nimen kanssakin.

Kertokaa mielipiteenne Natalie ja Amelie-nimistä. Onko hankala Suomessa kun ne kuitenkin tääläkin kuuluu lausua natalii ja amelii? Onko Natalia ja Amelia- versiot paremmat? Niin ja onko nuo Natalie ja Amelie- nimet liian fiinejä teidän mielestä?

[QUOTE="Maria";27144826]Tässä oli kans hyviä ehdotuksia. Onkohan tuo Amelie Hankala kun lausutaan ja kirjotetaan eri tavalla täälä Suomessakin. Sama on kyllä Natalie-nimen kanssakin.[/QUOTE]

Ei minusta, saamaan se on näidenkin kanssa: Pia vai Piia, Tia vai Tiia, Anna-Leena yhteen vai väliviivalla..Amelie on minusta aika yksinkertainen, kuten myös Natalie. Ja myös ulkomailla nimi säilyy suht samanlaisena :)

[QUOTE="vieras";27144914]Musta Naomi ja Neela on hyvä yhdistelmä. Suosittelen siis Neelaa. Voisin antaa tyttöni nimeksi Neela, mutta ei taas sovi siskonsa nimen kanssa mitenkään.[/QUOTE]

Juu, täytyy kyllä vakavasti harkita tuota Neela-nimeä.

[QUOTE="Maria";27144941]Kertokaa mielipiteenne Natalie ja Amelie-nimistä. Onko hankala Suomessa kun ne kuitenkin tääläkin kuuluu lausua natalii ja amelii? Onko Natalia ja Amelia- versiot paremmat? Niin ja onko nuo Natalie ja Amelie- nimet liian fiinejä teidän mielestä?[/QUOTE]

Eikä missään nimessä ole minusta liian fiinejä! Natalie/Natalia minusta kumpikin kivoja, mutta Amelie ehdottomasti e:llä. Muuttuu ihan eri tyylisesti nimeksi, jos laittaa Amelia. Kuulostaa sitten jo nimeltä Amalia.

[QUOTE="Maria";27144941]Kertokaa mielipiteenne Natalie ja Amelie-nimistä. Onko hankala Suomessa kun ne kuitenkin tääläkin kuuluu lausua natalii ja amelii? Onko Natalia ja Amelia- versiot paremmat? Niin ja onko nuo Natalie ja Amelie- nimet liian fiinejä teidän mielestä?[/QUOTE]

Suomessa toimii paremmin Natalia. Natalie kyllä nimenä kauniimpi. Kaverini tytär on Emilie (isä ranskalainen), ja lausuvat sen Emilii. Mielestäni myös kaunis nimi.

[QUOTE="July";27144966]Noona sopisi kuin piste iiin päälle.[/QUOTE]

Kyllähän se sopii, mutta se ei oo mun mielestä mikään superkaunis nimi. Sen nimen ei tarvitse silleen sopia välttämättä, kunhan se on nätti.

Musta ehdotetuista parhaat on Paola ja Fiona. Inhoan näitä Meemi, Neela, Muumuu-Miau-nimiä. Natalie ja Amelie kuulostavat suomalaisen sukunimen kanssa hienostelulta, riippuu paljon tosiaan myös sen isän kansalaisuudesta. Teininä ja sitä ennen olisin tykännyt noista nimistä, enään en.

Mulla myös ulkomaalainen mies ja nimikysymykset on ongelmallisia. Kun haluttiin nimet, joka sopii suomalaiseen suuhun,joita ei joudu aina tavaamaan asioidessa ja ihmiset osaavat vielä lausuakin sen oikein. Miehen veljellä on myös suomalainen vaimo ja pojalla nimi, jota kukaan ei osaa kirjoittaa tai lausua. Säälittää jo lapsiparka, kun aina joutuu tavaamaan nimeä ja kuulee siitä vaikka mitä versioita.

Musta ehdotetuista parhaat on Paola ja Fiona. Inhoan näitä Meemi, Neela, Muumuu-Miau-nimiä. Natalie ja Amelie kuulostavat suomalaisen sukunimen kanssa hienostelulta, riippuu paljon tosiaan myös sen isän kansalaisuudesta. Teininä ja sitä ennen olisin tykännyt noista nimistä, enään en.

Mulla myös ulkomaalainen mies ja nimikysymykset on ongelmallisia. Kun haluttiin nimet, joka sopii suomalaiseen suuhun,joita ei joudu aina tavaamaan asioidessa ja ihmiset osaavat vielä lausuakin sen oikein. Miehen veljellä on myös suomalainen vaimo ja pojalla nimi, jota kukaan ei osaa kirjoittaa tai lausua. Säälittää jo lapsiparka, kun aina joutuu tavaamaan nimeä ja kuulee siitä vaikka mitä versioita.

Fiona on mun mielestä jotenkin tosi fiini nimi, en tykkää. Paola on ihan ok.

Noi natalie ja Amelie-nimet on nättejä, mutta se niissä vähän jännittää että onko ne liian hienostelevia...en halua yrittää olla mitään hienoo tai päteä lasteni nimien kautta. Haluan vaan yksinkertaisesti nätin nimen lapselleni.

[QUOTE="Maria";27145274]Noi natalie ja Amelie-nimet on nättejä, mutta se niissä vähän jännittää että onko ne liian hienostelevia...en halua yrittää olla mitään hienoo tai päteä lasteni nimien kautta. Haluan vaan yksinkertaisesti nätin nimen lapselleni.[/QUOTE]

Kumpikaan ei ole mun mielestä hienosteleva nimi, ihan perusnimiä ovat molemmat.

Minä halusin myös kansainväliset nimet lapsille ja hyvin ovat soineet suomalaisen sukunimen kanssa :)

Jos mies saa tahtonsa läpi, niin meille saattaa myös tulla Natalie. Pojan nimi on jotenkin aina ollut vaikeampi keksiä. Oliver olis ehkä kiva toiseksi nimeksi, kunhan mietiskelen "ääneen" :D

Oletko miettinyt toisia nimiä?

Alkuperäinen kirjoittaja Down siftaaja kotiäiti;27145297:
Kumpikaan ei ole mun mielestä hienosteleva nimi, ihan perusnimiä ovat molemmat.

Minä halusin myös kansainväliset nimet lapsille ja hyvin ovat soineet suomalaisen sukunimen kanssa :)

Jos mies saa tahtonsa läpi, niin meille saattaa myös tulla Natalie. Pojan nimi on jotenkin aina ollut vaikeampi keksiä. Oliver olis ehkä kiva toiseksi nimeksi, kunhan mietiskelen "ääneen" :D

Oletko miettinyt toisia nimiä?

Mun mielestä pojalle on helpompi keksiä kiva nimi. Gabriel ja Simeon on sellaset nimet, mitkä on ollut vahvasti mielessä, jos vielä poika saadaan. Oon yrittänyt löytää jotain nättiä ja vähän eksoottista tytönnimeekin raamatysta Naomin pikkusiskolle, koska Naomi-nimikin on raamatusta ja melkein kaikki pojannimet mistä tykkään on raamatusta. Tytönnimiä vaan on niin paljon vähemmän raamatussa, eikä sieltä oo oikeen löytynyt mitään Naomi-nimen vertaista. Natalie on kyllä Nätti, mutta se ei oo raamatusta.