hmm....Onko Andreas todellakin kauhean "vieras" nimi? :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiiru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tiiru

Aktiivinen jäsen
25.01.2010
14 798
5
38
Kun se jo lytättiin niin ihmettelen vaan, että onko todellakin jotenkin keksityn "hienon nimen" kuulonen monenkin korvaan? :o

Kun tarkoitus oli löytää pojan nimi joka ääntyy jotenkuten molempien äidinkieleen eli ruotsiin ja suomeen. Sukunimi kuitenkin suomalainen lyhyt...

Saa sanoa mielipiteen mutta ei kiitos tarvitse "daijuksi" tai muuten haukkua kuitenkaan...

Saa myös ehdottaa kivoja nimiä toiseksi nimeksi jos on, sitä kun ei ole lyöty "lukkoon".
(toki saattaa muuttua vielä jos ei näytä Andreakselta) ;)

Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Mutta onhan se vaikea sanoa..toisena nimenä menee paremmin.

Juu tein "testiä" kavereilleni ja sanoin että koittaa sanoa ja jos yhtään tuntuu "vaikealta" kielelle niin kertoo. Joillekkin oli tosiaan vähän vaikea mutta toisille taas ei ollenkaan.. En tiedä mistä johtuu :)

Alkuperäinen kirjoittaja mun mielipide:
Minusta se on vähän hankala suomenkieliseen ympäristöön. Olisiko se tarkoitus taivuttaa Andreaksen vai Andreasin?

On niitä muitakin kaksikielisiä nimiä.

Mutta "ympäristöstään" puolet on ruotsinkielistä...pitää ottaa huomioon se :)
Tosin se toinenkin puolisko...
VAIKEAA! :D

Mun mielestä sopii toiseksi nimeksi, etunimeksi ehkä vähän vaikea. Todennäköisesti siitä keksitään joku lyhenne/lempinimi, ei kaverit (jos äitikään) jaksa huudella kaduilla ;P

Minusta se on vähän hankala suomenkieliseen ympäristöön. Olisiko se tarkoitus taivuttaa Andreaksen vai Andreasin?

Andreaksen.

Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:

Juu tein "testiä" kavereilleni ja sanoin että koittaa sanoa ja jos yhtään tuntuu "vaikealta" kielelle niin kertoo. Joillekkin oli tosiaan vähän vaikea mutta toisille taas ei ollenkaan.. En tiedä mistä johtuu :)

Kaunis nimi se silti on, anna vaan, älä haukkujista välitä. Itse mietin lapsen itsen kannalta, voi olla vaikea pienen sanoa, mutta eiköhän se kouluikään mennessä opi! :D

Eihän siellä toisessa ketjussa ollut kuin pari kommenttia jotka viittas siihen et tyyliin Andreas Hyyppönen ei oo välttämättä kiva yhdistelmä.
Andreas on ihan tavallinen nimi, ei yhtään erikoinen.

Itsekään en yhdistelis etu- ja sukunimeä hassusti esim. Keijo Pertti Kalervo Von Schulmann kuullostaa yhtä hassulta kuin Charlotte Louise Victoria Kämäräinen.

Kaunis nimi se silti on, anna vaan, älä haukkujista välitä. Itse mietin lapsen itsen kannalta, voi olla vaikea pienen sanoa, mutta eiköhän se kouluikään mennessä opi! :D

Tai käy niinkuin isällään... Christoffer ärrävikanen kun on niin...kihiih :D

Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Eihän siellä toisessa ketjussa ollut kuin pari kommenttia jotka viittas siihen et tyyliin Andreas Hyyppönen ei oo välttämättä kiva yhdistelmä.

Itsekään en yhdistelis etu- ja sukunimeä hassusti esim. Keijo Pertti Kalervo Von Schulmann kuullostaa yhtä hassulta kuin Charlotte Louise Victoria Kämäräinen.

Niin ja joku sanoo että on tosi daijua...
Toinen että on niin tyhmää kun keksitään ulkolaisia "hienoja" nimiä..

Ei siis sun kommentti mitenkään paha ollu...

Noi ehkä pisti silmään eniten... ja nimenomaan tarkotus EI ole ollut keksiä mitään tosi erikoista hienostonimeä... :) Vaan ihan tavallinen ruotsinkielinen joka sopii myös suomenkielelle...

Suomessa kun asutaan ja kaksikielinen perhe kyseessä niin suomea pitää ajatella. Eri asia jos tosiaan asuisitte umpiruotsinkielisellä seudulla kiukuttelemassa pakkosuomen lukemisesta mutta tästähän nyt kohdallanne ei ole kyse.

Alkuperäinen kirjoittaja miten vaan:

Suomessa kun asutaan ja kaksikielinen perhe kyseessä niin suomea pitää ajatella. Eri asia jos tosiaan asuisitte umpiruotsinkielisellä seudulla kiukuttelemassa pakkosuomen lukemisesta mutta tästähän nyt kohdallanne ei ole kyse.

Joo ei tosiaan ole siitä kiinni..mä vielä ehkä just päinvastanen.. :p

Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:

Niin ja joku sanoo että on tosi daijua...
Toinen että on niin tyhmää kun keksitään ulkolaisia "hienoja nimiä..

Noi ehkä pisti silmään eniten... ja nimenomaan tarkotus EI ole ollut keksiä mitään tosi erikoista hienostonimeä... :) Vaan ihan tavallinen ruotsinkielinen joka sopii myös suomenkielelle...

Älä välitä.
Täällä on porukkaa joiden mielestä on hauskaa kun joku reagoi asiaan noin kun sä ja saavat vaan siitä lisää vettä myllyynsä.

Yhteistyössä