NIMESTÄ mielipiteitä kaivataan!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "alli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No huoh, onko se Manu sen parempi? Mainio Manu, vai Manulle illallinen? Oikeesti, jos mielipiteitä kysyy niin sitten niitä mielipiteitä pitää pystyä ottamaan vastaan :D

Ja toi Tinokkio nyt on aivan karsee, anteex vaan.

[QUOTE="alli";22633144]siis ymmärsikö joku nyt väärin?? Tinokkio olis TOINEN nimi ja MANU ensimmäinen!! Moniko ees tietää kaverinsa toista nimeä??
Me tykätään tosta Tinokkiosta tosi paljon. Tuli paha mieli kuulla noin ilkeitä kommentteja. JA lapsi on oikein toivottu ja rakastettu,ihana pieni poika![/QUOTE]

Kyllä minä ainakin tiedän kavereideni nimet - muistampa kouluajoiltakin vielä muutamat. :)
Ei nimellä ole sinänsä väliä, jos kaveri on muuten mukava - mutta kyllä se niin on, että lapset osaa olla ilkeitä. Eikä vanhemmatkaan aina sitä asiaa auta...

Tinokkio ei ole minun mieleeni... Ja täytyy kyllä sanoa, että vaikka nyt kyse onkin toisesta nimestä, niin ei kyllä sittenkään. Veikkasin ensin, että heität vitsiä - mutta en tiedä? Itsehän te nimen päätätte, mutta kysyit mielipiteitä: tässäpä niitä nyt sitten olisi, ja kuten näet... No, tulokset ei kerro kovin "hyvää".

Muista nyt kuitenkin, että vaikka itse nimestä ei tällä palstalla tykättäisi, niin oma valintannehan se on. Että minkä laitatte.

Teinä kyllä vähän ajattelisin poikaakin... Nimittäin jos lasta voidaan kiusata nimestä Pekka (repimällä siihen piirroshahmoja, Pekka Töpöhännät ja Mustat Pekat yms. yms.) niin toki tuosta Tinokkiostakin..

Jos kerran tykkäätte nimestä tosi paljon, ni varmaan yritätte löytää sellasen papin, joka suostuu kastamaan lapsen Manu Tinokkioksi (huh...). Varmasti lapsi tulee nimestään kuulemaan ja paljon, mutta kai se on pääasia, että vanhemmat tykkää nimestä -varsinkaan kun heillä itsellään ei varmaan ole yhtä erikoisia nimiä. Ei tulis mieleenkään laittaa lapselle moista nimeä...

Tuollainen toinen nimi kyllä varmasti jää mieleen jo ihan ensikuulemalta. Vähemmän "erikoisetkin" nimet jää mieleen helposti... Meikäläinen ei Tinokkiosta tykkää, vaikka sen nimen takana olisikin ihana pikku poika. Anteeksi nyt vain, en halua olla ilkeä - mutta kyllä mullekin tulee vähän sellainen olo, että sama kuin antaisi tytölle nimeksi sen Muna-Hilkan. Samaa kaliiperia, kyllä vain. Luulen kyllä, että teillä voi olla kova työ edessänne kun sellaista pappia etsitte, joka moista nimeä suostuu pojalle antamaan.

[QUOTE="vieras";22633229]Tuollainen toinen nimi kyllä varmasti jää mieleen jo ihan ensikuulemalta. Vähemmän "erikoisetkin" nimet jää mieleen helposti... Meikäläinen ei Tinokkiosta tykkää, vaikka sen nimen takana olisikin ihana pikku poika. Anteeksi nyt vain, en halua olla ilkeä - mutta kyllä mullekin tulee vähän sellainen olo, että sama kuin antaisi tytölle nimeksi sen Muna-Hilkan. Samaa kaliiperia, kyllä vain. Luulen kyllä, että teillä voi olla kova työ edessänne kun sellaista pappia etsitte, joka moista nimeä suostuu pojalle antamaan.[/QUOTE]

Unohdin vielä sanoa, että Manu ei minusta ole hullumpi nimi, vaikka siitä tuleekin mieleen Mauno, jonka nimi usein lyhennetään Manuksi. Toisaalta tiedän pari vuotiaan Mauno-pojankin, ja vaikka nimeä aluksi kummastelinkin ja sille itsekseni naureskelin, niin kasvaahan se Mauno siitä isoksikin... Sitä poikaa kutsutaan Maneksi ja Manuksi. Ennemmin Maunokin, kuin vaikkapa Tauno - jota muuten täällä päin käytetään toisessakin tarkoituksessa.

Minä en yhtään epäile etteikö poikanne olisi ihana ja toivottu. Enkä halua ilkeillä. Mutta minusta nimeä valitessa täytyy muistaa, että lapsi joutuu sen kanssa elämään, sen nimen kantamaan. Ja lapset osaa olla ilkeitä, pienemmästäkin asiasta. Toki te vanhemmathan nimen pojallenne päätätte, ei tämä palsta. Mutta kun kerran rehellistä mielipidettä kysyttiin...

No eihän nimi miestä pahenna. Ja te jotka pelkäätte kiusaamista; eikö meidän pitäisi vanhempina tehdä töitä sen eteen että lapset tulevat suvaitsevaisemmiksi etteivät kiusaa toisia pikkuasioista. Jokainen saa antaa lapselleen sen nimen jos tykkää ja opettaa lapsensa kantamaan nimensä ja minuutensa ylväänä eikä välittämään heikkojen ihmisten herjoista. Tsemppiä vaan Manun vanhemmille!

Yhteistyössä