Niin siis miksi kristitty ei saa

  • Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti
"haloo"
Tässä näkee kuinka hukassa ihmiset ovat. Ajatelkaa järjellä, mietitään kuumeisesti saako kaksi samaa sukupuoltaolevaa mennä naimisiin tai adobtoida. Mitä se on keneltäkään pois, ei mitään. Samaa aikaa talous on lamassa ja globaalilla tasolla ongelmia vaikka muille jakaa. Luulisi tuon olevan pikkujuttu, tosin maailman sivu on tapeltu puurokattilasta ja unohdettu vilja mätänemään talliin tuossa tuoksinassa.
 
"friday"
Mm. Ranskassa toimitaan näin. Ensin kävästään kaupungintalolla hoitamassa virallinen osuus ja sen jälkeen pidetään kirkkohäät jos siltä tuntuu
Ennen kuin Helluntailaisista tuli virallinen kirkko, niin hekin toimivat tuolla samalla tavalla. Ensin maistraattiin ja sitten siunaus pastorilta. Viralliseksi kirkoksi tulemisen myötä he saivat oikeudet viralliseen vihkimiseen, mutta en miten heillä nykyisin toimitaan.

Eli ei nyt sinänsä mitään uutta Suomessakaan..
 
[QUOTE="haloo";30466764]Tässä näkee kuinka hukassa ihmiset ovat. Ajatelkaa järjellä, mietitään kuumeisesti saako kaksi samaa sukupuoltaolevaa mennä naimisiin tai adobtoida. Mitä se on keneltäkään pois, ei mitään. Samaa aikaa talous on lamassa ja globaalilla tasolla ongelmia vaikka muille jakaa. Luulisi tuon olevan pikkujuttu, tosin maailman sivu on tapeltu puurokattilasta ja unohdettu vilja mätänemään talliin tuossa tuoksinassa.[/QUOTE]

En tiedä viittaatko minuun, että olen hukassa. Aika moni muukin tässä maassa tuntuu olevan, niin suuri haloo tästä laista nyt on tehty. Itse en ole alkujaan vaahdonnut niinkään itse asiasta, vaan kysyin että miksi ei saa ÄÄNEEN sanoa ettei ole siitä asiasta samaa mieltä.
 
[QUOTE="haloo";30466764]Tässä näkee kuinka hukassa ihmiset ovat. Ajatelkaa järjellä, mietitään kuumeisesti saako kaksi samaa sukupuoltaolevaa mennä naimisiin tai adobtoida. Mitä se on keneltäkään pois, ei mitään. Samaa aikaa talous on lamassa ja globaalilla tasolla ongelmia vaikka muille jakaa. Luulisi tuon olevan pikkujuttu, tosin maailman sivu on tapeltu puurokattilasta ja unohdettu vilja mätänemään talliin tuossa tuoksinassa.[/QUOTE]

No toi lakialoite on menossa käsittelyyn huomenna, että on sinänsä ajankohtaisaihe.

Ja jos hyvä tuuri käy niin saadaan tällä vaalikaudella edes yksi asia kuntoon.
 
"haloo"
Alkuperäinen kirjoittaja hö;30466820:
En tiedä viittaatko minuun, että olen hukassa. Aika moni muukin tässä maassa tuntuu olevan, niin suuri haloo tästä laista nyt on tehty. Itse en ole alkujaan vaahdonnut niinkään itse asiasta, vaan kysyin että miksi ei saa ÄÄNEEN sanoa ettei ole siitä asiasta samaa mieltä.
Tottakai on oikeus olla asiaa vastaan ja jokaisella on oikeus mielipiteeseen.
 
"haloo"
No toi lakialoite on menossa käsittelyyn huomenna, että on sinänsä ajankohtaisaihe.

Ja jos hyvä tuuri käy niin saadaan tällä vaalikaudella edes yksi asia kuntoon.
Tiedän, enkä mitenkään väheksy kyseistä aihetta, monelle se on todella tärkeä ja lähellä sydäntä. Olet oikeassa tuossa, että edes yksi asia saataisiin kuntoon. Lähinnä vain pohdin sitä kuinka itse peilaan itseäni kyseiseen asiaan. Mulle on itsestäänselvyys että kaikilla olisi samat oikeudet ehkä sen takia tämä kummastuttaa, että vielä 2014 tälläinen asia on näin tapetilla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hö;30466820:
En tiedä viittaatko minuun, että olen hukassa. Aika moni muukin tässä maassa tuntuu olevan, niin suuri haloo tästä laista nyt on tehty. Itse en ole alkujaan vaahdonnut niinkään itse asiasta, vaan kysyin että miksi ei saa ÄÄNEEN sanoa ettei ole siitä asiasta samaa mieltä.
Miten niin ei muka saa? Se, että joku vastaa siihen mielipiteeseen omalla eriävällä mielipiteellään tai esittää tutkimustuloksia, jotka kumoavat esitetyt väitteet, ei tarkoita, etteikö saisi sanoa. Mutta aina kun avaa suunsa, kannattaa varautua siihen, että joku voi vastata. Siihen on nimittäin yhtä lailla oikeus.
 
[QUOTE="haloo";30466853]Tiedän, enkä mitenkään väheksy kyseistä aihetta, monelle se on todella tärkeä ja lähellä sydäntä. Olet oikeassa tuossa, että edes yksi asia saataisiin kuntoon. Lähinnä vain pohdin sitä kuinka itse peilaan itseäni kyseiseen asiaan. Mulle on itsestäänselvyys että kaikilla olisi samat oikeudet ehkä sen takia tämä kummastuttaa, että vielä 2014 tälläinen asia on näin tapetilla.[/QUOTE]

Niin, onhan se noloa ettei asiaa saatu kuntoon jo 2001, niin olisi tämäkin aika voitu käyttää muiden ongelmien ratkaisuun.
 
Se vaan kandee muistaa, et Rasasen, Soinin, Nikon yms fundamentalistien ja homofoobikoiden mielipiteet ovat lähtöisin ajalta, jolloin homous oli paitsi rikos myös sairaus. Ja vastustus on luonnollisesti sen mukaista. Jos pikkulapsi pelkää vuoteen alla olevaa mörköä, niin se pelko on todellinen vaikka mörkö ei.
 
"vieraana"
Se vaan kandee muistaa, et Rasasen, Soinin, Nikon yms fundamentalistien ja homofoobikoiden mielipiteet ovat lähtöisin ajalta, jolloin homous oli paitsi rikos myös sairaus. Ja vastustus on luonnollisesti sen mukaista. Jos pikkulapsi pelkää vuoteen alla olevaa mörköä, niin se pelko on todellinen vaikka mörkö ei.
Niin, mun mielestä sinun argumenttisi tässä asiassa on ad hominem ja henkilöön käyvä. Jos kerran olet sitä mieltä että kyse on pelosta.

Argumentit ovat välillä kummallakin puolella täysin käsittämättömiä.

On syytä muistaa että sananvapaudessa myös Räsäsellä ja Soinilla on oikeus mielipiteeseensä ja sen ilmaisemiseen. Eikä nämä mielipiteet välttämättä perustu pelkoon, kuten väität.

Nuo kommentit pelosta ovat ihan yhtä asiattomia kuin joidenkin provosoivat kommentit eläimistä ja lyhtypylväistä.

Ollaan kaukana sivistysyhteiskunnasta jos asiasta ei pysty saamaan aikaan asiallista keskustelua mollaamatta toista osapuolta.

Demokratiassa enemmistö päättää asiasta ja lakialoite todennäköisesti menee perjantaina läpi. Mutta jotenkin erikoisena pidän tätä valtavaa myllytystä asiasta jossa jokainen joka ei ole asiasta samaa mieltä on automaattisesti väärässä. Vähän sama kuin edellisen presidentinvaalikampanjan aikana kaikki Niinistöä kannattavat olivat vastapuolen mielestä homofoobikkoja, vaikka syyt äänestää Niinistöä saattoivat tämän kannattajilla olla ihan jotkin muutkin.

Samoin tässä avioliittolakiasiassa harva varmaan vastustaa sinänsä kahden samaa sukupuolta olevan parisuhdetta tai avioliittoa, vaan syynä saattaa olla tuo adoptioasia. Se ei ole ihan niin yksinkertainen kuin monet täällä antavat ymmärtää.

Perheen sisäinen adoptio on ollut mahdollinen vuodesta 2009 ja ainakin minun tuttavapiirissäni rekisteröidyssä parisuhteessa olevilla on jo sama sukunimi. Miksi näitä jo saatuja asioita yritetään kampanjoida uudelleen?

Mun veikkaus on että suurin osa ei ole edes lukenut lakialoitetta, mutta kannattaa sitä koska nyt on IN kannattaa tätä asiaa. Kaikki toisin ajattelevat ovat mustavalkoisessa ajattelussa vanhoillisia ja väärässä.
 
[QUOTE="vieraana";30467471]Niin, mun mielestä sinun argumenttisi tässä asiassa on ad hominem ja henkilöön käyvä. Jos kerran olet sitä mieltä että kyse on pelosta.

Argumentit ovat välillä kummallakin puolella täysin käsittämättömiä.

On syytä muistaa että sananvapaudessa myös Räsäsellä ja Soinilla on oikeus mielipiteeseensä ja sen ilmaisemiseen. .[/QUOTE]

Missasit pointin jokseenkin täysin.

*hakee rautalankaa*

Ovat eläneet ja kasvaneet maailmassa, jossa homous on rikos ja sairaus. Heillä on hyvin ymmärrettävät syyt asiaa vastustaa. Vaikkakin vastustavat jotain, joka on ollut käytännön arkipäivää jo pitkään.

Eli aivan kuin lapsen pelko on hyvin todellista, vaikka siellä vuoteen alla ei mörköä olekaan.
 
Sananvapaus
Jos joku ei tykkää homostelusta, niin minun mielestä hän saa olla sitä mieltä ilman, että joku SETA-fanaatikkolauma hyökkää kimppuun ja lyö otsaan pahan ihmisen leiman. Mitä sitten jos joku on eri mieltä?
 
"hmm"
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014112718873100_uu.shtml

argumentti : adoptio riistää lapselta oikeuden toiseen biologiseen vahempaan..

tämä perheensisäinen adoptiohan on jo hyväksyttyä, eikö tuo tiedä sitä, vai vastustaako kenties adoptioita yleensäkkin jolloin lapsi "menetää" molemmat biologiset vanhempansa?
 
[QUOTE="vieraana";30467471]
Perheen sisäinen adoptio on ollut mahdollinen vuodesta 2009 ja ainakin minun tuttavapiirissäni rekisteröidyssä parisuhteessa olevilla on jo sama sukunimi. Miksi näitä jo saatuja asioita yritetään kampanjoida uudelleen?

Mun veikkaus on että suurin osa ei ole edes lukenut lakialoitetta, mutta kannattaa sitä koska nyt on IN kannattaa tätä asiaa. Kaikki toisin ajattelevat ovat mustavalkoisessa ajattelussa vanhoillisia ja väärässä.[/QUOTE]

Erona se, että rekisteröidyssä parisuhteessa joutuu maksamaan sukunimen vaihdoksesta, avioliitossa sen saa ilmoituksella. Perheen sisäinen adoptio on myös aika monimutkainen ja raskas prosessi.

No, toivottavasti ainakin eduskunnassa kaikki ovat lukeneet lakialoitteen - se ikään kuin kuuluisi heidän työhönsä. Mitä taas kansalaisiin tulee, eivät kaikki varmaan olekaan lukeneet, mutta ei se sitä tarkoita, etteivätkö he voisi aidosti silti kannattaa samoja oikeuksia myös samaa sukupuolta oleville pareille. En todellakaan usko, että kukaan kannattaa vain muodin vuoksi, mutta salaa mielessään vastustaisi. Sen verran suuri moraalikysymys asia tuntuu vastustajille olevan, että tuskin kukaan ilmoittaisi vakaumuksensa vastaisesti kannattavansa. Ja sitten taas jos joku tekee niin, niin ehkä se tarkoittaa sitä, että hän tiedostaa oman mielipiteensä olevan vanhanaikainen ja kenties jopa saattaa uskoa vastapuolen olevan oikeassa, vaikkei itse pystykään olemaan samaa mieltä.
 
[QUOTE="vieraana";30467471]Niin, mun mielestä sinun argumenttisi tässä asiassa on ad hominem ja henkilöön käyvä. Jos kerran olet sitä mieltä että kyse on pelosta.

Argumentit ovat välillä kummallakin puolella täysin käsittämättömiä.

On syytä muistaa että sananvapaudessa myös Räsäsellä ja Soinilla on oikeus mielipiteeseensä ja sen ilmaisemiseen. Eikä nämä mielipiteet välttämättä perustu pelkoon, kuten väität.

Nuo kommentit pelosta ovat ihan yhtä asiattomia kuin joidenkin provosoivat kommentit eläimistä ja lyhtypylväistä.

Ollaan kaukana sivistysyhteiskunnasta jos asiasta ei pysty saamaan aikaan asiallista keskustelua mollaamatta toista osapuolta.

Demokratiassa enemmistö päättää asiasta ja lakialoite todennäköisesti menee perjantaina läpi. Mutta jotenkin erikoisena pidän tätä valtavaa myllytystä asiasta jossa jokainen joka ei ole asiasta samaa mieltä on automaattisesti väärässä. Vähän sama kuin edellisen presidentinvaalikampanjan aikana kaikki Niinistöä kannattavat olivat vastapuolen mielestä homofoobikkoja, vaikka syyt äänestää Niinistöä saattoivat tämän kannattajilla olla ihan jotkin muutkin.

Samoin tässä avioliittolakiasiassa harva varmaan vastustaa sinänsä kahden samaa sukupuolta olevan parisuhdetta tai avioliittoa, vaan syynä saattaa olla tuo adoptioasia. Se ei ole ihan niin yksinkertainen kuin monet täällä antavat ymmärtää.

Perheen sisäinen adoptio on ollut mahdollinen vuodesta 2009 ja ainakin minun tuttavapiirissäni rekisteröidyssä parisuhteessa olevilla on jo sama sukunimi. Miksi näitä jo saatuja asioita yritetään kampanjoida uudelleen?

Mun veikkaus on että suurin osa ei ole edes lukenut lakialoitetta, mutta kannattaa sitä koska nyt on IN kannattaa tätä asiaa. Kaikki toisin ajattelevat ovat mustavalkoisessa ajattelussa vanhoillisia ja väärässä.[/QUOTE]


hiphei kolmannen kerran. Ja minä kamala tuomitseva fundamentalisti kristitty olen kyllä lukenut :)
 
Hoopoja pointteja, tarkoittanet. Tyyppi menee jo ensimmäisessä pointissaan metsään kun rajaa tasa-arvon vain sukupuolten väliseksi tasa-arvoksi. Toinen pointti taas tylsistyy kun tietää, että myös hedelmällisen iän ohittaneet ja muuten lastensaantiin kyvyttömät saavat nykyään mennä naimisiin. Kolmas ja neljäs pointti kumpuavat elitismistä. Viideskin pointti julistaa, että vain miehen ja naisen muodostama heteroseksuaalinen parisuhde on se ainoa, oikea ja luonnollinen avioliiton perusta. Asenteellista.
 
ex-kristitty
Elämme vuotta 2014. Maailmassa, jossa homoilla ja muilla luonnonoikuilla ja rikollisilla on enemmän ihmisoikeuksia kuin tavallisilla rehellisilä naisilla, mustaihoisilla ja muulla vähemmistöllä, joiden etuja on sentään valistettu vuosia - Tuloksetta.
Naiset ovat homojen silmissä vain turhia lainsuojattomia ali-ihmisiä, jotka pitäisi hävittää saastuttamasta maapalloa.
Ei mitään tasa-arvoista avioliittoa vastaan, mutta olisi suotavaa ensin saada tasa-arvoa kaikille *ihmisille* ennen *eläimiä*
Kun tasa-arvo on toteutunut ihmisten osalta saavat minun puolestani kuksia vaikka sian silmää.
 
entajuuuuuuu
Tuo koko homojen vouhotus on pelkkää kiusantekoa. Eihän koko asialla ole homoille mitään merkitystä. Ihan vapaasti ne saa homoilla jo nytkin. Haluavat tuoda vaan omaa erinomaisuuttaan esille. Homoissa on se outo piirre, että ne ei vaan kertakaikkiaan pysty olemaan julistamatta homouden ilosanomaa. Mikä siinä on? Eihän heterotkaan kokoajan puhu, että MINÄ OLEN HETERO MINÄ OLEN HETERO...
 

Yhteistyössä