niin siinä sitten kävi :-(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nolona
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24294266]Niin kohtuullisista summista kyse, että minä marssisin lakki kourassa vanhemmille ja lainaisin rahat, ennen kuin luottotiedot menevät. Aivan varmasti vanhemmat pitävät tätä parempana ratkaisuna.[/QUOTE]
Perun puheeni. Luin huonosti.

[QUOTE="vieras";24294266]Niin kohtuullisista summista kyse, että minä marssisin lakki kourassa vanhemmille ja lainaisin rahat, ennen kuin luottotiedot menevät. Aivan varmasti vanhemmat pitävät tätä parempana ratkaisuna.[/QUOTE]
Tai jos lainaisivat, mutta sitten maksaisit takaisin asunnonmyynnistä.

Millaisessa kerros- tai rivitaloasunnossa on 170 000e hinta + törkeän kallis yhtiövastike? Todellakin asunto myyntiin ja vuokralle pienempään asuntoon, vaikka ilman miestä. Omista kuluistasi et voi tinkiä, mutta voisiko jotain myydä? Perintöhopeat, koruja tms? Vanhoja vaatteita huutikseen myyntiin, mitkä on käyny lapsille pieniksi.

Onnistuisiko samaan asuntolainaan lisäämään jonkun remonttilainan tms. niin saisit sen kanssa noi muut velat maksettua ja maksaisit sitten vaan yhtä lainaa. Samat takaajat siihen, kun on nykyisessäkin asuntolainassa.

Sitten vaan kohta talo myyntiin ja halvempaan asumaan, niin ei menisi luottotiedot.

En mä saa mistään pankista lainaa ilman takaajaa, eikä mulla ole ketään takaajaa. Miehen vanhemmat takasi asuntolainaa. Heidän en halua tietävän nyt tästä (pankista ei kerrota takaajille minun mahdollisesti tulevista merkinnöistä/uosta kunhan hoidetaan asuntolaina).

Tuntuu että olen kuluttanut monta kuukautta kaiken energian selvittääkseni näitä asioita mutta mikään ei selviä. Soitto ulosoton palvelunumeroonkin oli tyhjän kanssa kun olisin kysynyt valmiiksi että riittääkö se lyhennys mikä palkastani voitaisiin ulosmitata. Huolehdin niin paljon etukäteen, jälkikäteen ja nyt. Neuvoja ei ottanut kantaa vaan tokaisi että "eihän sulla oo edes mitään täällä uossa nyt".

Kulutusluottoja on 2 x 2500e (ellos ja halens)
masteri 3000e (ulkomaanmatkallehan tämä tuli napattua ja käytettyä :( aikanaan )
visa 2000e (makselin osan vipeistä tällä)

pikavipit yhteensä noin 3000e

Miten helkutissa oon edes saanu aikanaan nuo visat ja masterit :-(

Bonuksena pankissa joustoluotto 9000e !! :0 sitä lyhennän jo sovitusti vain 90e/kk

asuntolainaa puolet mulla eli noin 85 000

Järkyttävä määrä velkaa! Mutta toi asuntolaina nyt on tavallaan asia erikseen. Noi kulutusluotot, visat ja velat mitä on kertynyt noin 10v aikana niin luoja sentään! :((

Ellos ja halens: lyhennät niitä sen minimisumman mikä on mahdollista, menee hirveä korko mut ne pyörii siellä taustalla. Asuntolainaan pyydät lyhennysvapaata ja maksat sillä aikaa pikavipit pois. Noi visa ja masteri myös minimimaksuilla. Jos ois mahdollista niin ottaisit panksita vielä lisälainan, ne voisi suostuakin johonkin summaan jos tarkoitus järkeistää tuloja. Ja käytät sen veronpalautuksen niihin. Asiat järjestyy! Soitat pankkiin ensin!

jäi spämmiin viesti joten uudelleen:
Ellos ja halens: lyhennät niitä sen minimisumman mikä on mahdollista, menee hirveä korko mut ne pyörii siellä taustalla.
Asuntolainaan pyydät lyhennysvapaata ja maksat sillä aikaa pikavipit pois. Noi visa ja masteri myös minimimaksuilla. Jos ois mahdollista niin ottaisit panksita vielä lisälainan, ne voisi suostuakin johonkin summaan jos tarkoitus järkeistää tuloja. Ja käytät sen veronpalautuksen niihin.
Asiat järjestyy! Soitat pankkiin ensin!

Asunto oikeasti myyntiin, vuokralle asumaan ja hakemaan asumistukea siihen. Kun suurin laina on pois harteilta on helpompi eikä niin ahdistava keskittyä maksamaan vipit ja kulutusluotot pois. Neuvoisin myös sinne velkaneuvontaan menemään, vaikka pääsetkin vasta syksyllä.

[QUOTE="vieras";24294837]Asunto oikeasti myyntiin, vuokralle asumaan ja hakemaan asumistukea siihen. Kun suurin laina on pois harteilta on helpompi eikä niin ahdistava keskittyä maksamaan vipit ja kulutusluotot pois. Neuvoisin myös sinne velkaneuvontaan menemään, vaikka pääsetkin vasta syksyllä.[/QUOTE]

aina myyntikään ei ole järkevää; jos kaupasta saatava hinta on pienempi mitä maksanut. Lisäksi asunto voi olla puolikin vuotta - vuoden myynnissä ennen kauppoja. Pitkällä tähtäimellä hyvä miettiä mihin on varaa.

Joo, eipä tästä ihan äkkiä pääse vuokralle halvemmalla asumaan. Tiedä mitkä jonot on kolmioihin ja ylipäätään kuka ostaisi ton meidän asunnon..... saa todellaki varautua piiiitkään myyntiin. Varsinkin kun se vastike on niin iso, kellä semmoiseen on varaa muka? :( toki sijainti ja asunto sinänsä on hyvä.
Sitä ei aina osaa ajatella kaikkea niin kovin etukäteen.... vaikka paljon ressaakin etukäteen.

mitäs kaupunki sitten siihen tuumaa kun haetaan vuokra kämppää ja mulla on 10 maksuhäiriö tms merkintää?

Joo, eipä tästä ihan äkkiä pääse vuokralle halvemmalla asumaan. Tiedä mitkä jonot on kolmioihin ja ylipäätään kuka ostaisi ton meidän asunnon..... saa todellaki varautua piiiitkään myyntiin. Varsinkin kun se vastike on niin iso, kellä semmoiseen on varaa muka? :( toki sijainti ja asunto sinänsä on hyvä.
Sitä ei aina osaa ajatella kaikkea niin kovin etukäteen.... vaikka paljon ressaakin etukäteen.

mitäs kaupunki sitten siihen tuumaa kun haetaan vuokra kämppää ja mulla on 10 maksuhäiriö tms merkintää?

Älä anna mennä vielä sinne uo:oon, varaat ajan pankkiin pyydät apua.

[QUOTE="vieras";24294793]Miksi aina ne, jotka ovat pahiten pulassa, ovat kaikkein haluttomampia ottamaan vastaan järkeviä neuvoja? Niin juu..[/QUOTE]

Niinpä. Järkevin neuvo lienee kuitenkin se, että ap hakee pankista lainaa kaikille pikavipeille ja visoille. Jos luottamus miehen kanssa olis kunnossa, niin sitten vaikka mies takaajaksi. Jos ei, niin sitten se takaaja keksitään jostain. Jos asuntoa on lyhennetty jo paljon, niin asuntolainan yhteyteen otettu laina saattaisi myös toimia.

Ensi alkuun ennen kuin laina järjestyy, niin lyhennysvapaat kuukaudet asuntolainasta käyttöön ja sillä summalla lyhennät pikavippejä.

Lainasta on jo sovittu maksettavan korkoja. Ei rahat riitä silti. Todellakin olisi parempi asua vuokralla, mutta niin kun jo sanoin, ei kovin äkkiä onnistu.

Milläs se mies mitään lainaa takaisi? ei mitenkään. Eikä muita ole.

Remontti lainaa tms pankki ei varmana myöntäisi koska alunperin jo lainasumma oli isompi kun mitä asunto maksoi, koska tehtiin iso remontti.

:-´(

yritin taas eilen illalla miehelle puhua näistä, vaan kun se ei osallistu keskusteluun! millä helkutilla sen saa tajuamaan?! Se vähät välittää. Mä en ymmärrä. Mä en jaksa enää.

Aamulla se ei puhunut mulle mitään , lapsille vaan sanoi heipat kun lähdin töihin ja vein muksut hoitoon. Meinasi itku tulla. Nyt itkettää. Miten tässä mitään töitä voi tehdä.

Olisko oikeesti parempi erota kun toinen ei osallistu, ei puhu ei mitään.... millä vois kaiken korjata?

ja miksi nyt, kun kaikki on solmussa, on paha olla, tuntuu että kaikilla muilla on täydellinen perhe, kaikki muut ovat onnellisia jne... Itse ei onnistu ikinä misään.

minä täällä taas. voi itkut. nyt tuli aika velkaneuvontaan, vai että syksyllä pääse! sanoivat puhelimessa että syksyllä....no, aika on joulukuussa!! vasta! :´(

Voimia sinulle. Olen itse läpikäynyt samanlaisen tilanteen. Nuorempana tuli otettua kaikenlaisia luottoja ja näin jälkikäteen ajateltuna tein sen järjettömimmän virheen, otin lisää maksaakseni edellisiä. Jotenkin järki ihmisillä sumentuu rahavaikeuksissa ja tulee tehtyä noita virhe ratkasuja :( Mielummin vähän velkaa UO:hon kuin paljon, kuten minulle kävi kun yritin loppuun asti mukamas selvitä tilanteesta.

No lopulta "korttitalo" hajosi ja kaikki velat meni UO:hon ja niitä nyt makselen sinne. Toisaalta henkisesti oli suuri helpotus kun seinä tuli vastaan. Suuri häpeän tunne siitä kyllä jää ja ainoastaan avopuolisoni tietää asiasta.

Elämä kuitenkin jatkuu ja ainakaan toistaiseksi ei ole elämääni millään tavalla vaikuttanut tuo häiriömerkintä. Asunnon olen saanut vuokrattua ilman ongelmia. Ainoa että lainaa ei saa mistään ONNEKSI ja enpä sitä enään haluaisi. UO:ssa on tuo suojaosuus ja monet kenellä on velkaa sinne ja tänne ja ovat niitä makselleet niin UO:sa jää enempi käteen kuin silloin. Itse yritin monta vuotta maksella lyhennyksiä sinne ja tänne. Ja lopulta rahat eivät enään riittäneet. Ainoa asia mikä ahdistaa nyt on, että korot juoksee koko ajan.

Nyt olen hoitovapaalla ja ei tarvitsisi lyhentää UO:hon koska suojaosuus ei ylity, mutta olen silti sopinut että maksan joka kuukausi tietyn summan. Välillä on tiukempaa ja olenkin vakavissani miettinyt autosta luopumista. Se ollaan saatu toistaiseksi pitää kun on rahoitusyhtiön ja velkaa jäljellä. Mitä mieltä olette pärjääkö lapsiperhe ilman autoa??

Yhteistyössä