Niemen muuttofirman aloituspalkka :D Ihan kusetusfirma

  • Viestiketjun aloittaja sairasta
  • Ensimmäinen viesti
Lähihoitaja tossa jo ehtikin vastaamaan.

Jos jo aiemmin on menetelty niin, että tieto myönteisestä maksupäätöksestä menee niinkin vanhanaikaisella välineellä kuin faxi suoraan apteekkiin, niin miksi sen pitää koukata tällä kertaa postin jouluruuhkien läpi?

Laajemmassa mielessä... puheet tietoyhteiskunnasta voidaan laittaa pitkäksi aikaa uuninpankolle jos tieto (tietokonetta käyttävän?) sossun luukulta (tietokonetta käyttävän?) apteekin luukulle on postivaunujen tai ponyexpressin varassa.

Ja vitunko väliä sillä asiakkaalla, hänen lääkkeillään tai hänen Joulullaan on asian kanssa tekemistä. Lakia ei o rikottu.
Siis sehän on ihan 100 % varmaa, että joku syy faksin käyttämättömyylle on ollut. On toki mahdollista että syynä on ollut vain ja ainoastaan se, että sossuntäti on halunnut tehdä joulujäynää juuri sen ketjun aloittajalle, koska täti tykkää ettei aloittaja saa lääkkeitään. Kuinka todennäköistä se sitten on... Se onkin jo toinen juttu. Jokainen, joka on työelämässä, voi miettiä, että onko itsellä energiaa ja ennenkaikkea halua keppostella asiakkaille tai työkavereille. Ihan sama kuin mä jättäisin antamatta valmistuvalle opiskelijalle viimeistä arvosanaa ihan vain kiusallani, että hähhähhää, nytpäs valmistut puoli vuotta myöhemmin. Kuinka realistinen ajatus ja ennen kaikkea: mikä motiivi?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;30589981:
Siis sehän on ihan 100 % varmaa...Ihan sama kuin mä jättäisin antamatta valmistuvalle opiskelijalle viimeistä arvosanaa ihan vain kiusallani, että hähhähhää, nytpäs valmistut puoli vuotta myöhemmin. Kuinka realistinen ajatus ja ennen kaikkea: mikä motiivi?
Ei, vaan ihan sama kuin että olet jo arvostellut. Ja samalla tiedät, että jatkokoulun viimeinen hakupäivä on x. Mut laitat ne arvosteltujen pinoon odottamaan, et vahtimestari ne joskus siitä hakee.

Yleisin motiivi melkein kaikkiin vahinkoihin on välinpitämättömyys.

Mut ny ollaan melko kaukana muuttofirmasta?
 
Kun ap on niin kovin tyytymätön hänelle tarjottuun työhön, hän voisi kertoa mitä töitä hän aiemmin tehnyt, millä koulutuksella ja palkalla? Nyt hän haki osapäivästä tehtävää, ilmeisesti siksi että vain sellainen oli tarjolla? MUTTA, jos hoitaisi sitä osapäiväistä jonkin aikaa mallikkaasti, pääsee taatusti vakkariksi niiden lomapäivien kerääjien joukkoon.

Ikävä kyllä haistan tässä asennetta, jossa ilman koulutusta ja kokemusta halutaan hyväpalkkainen huipputyö. Kun sellaista ei tarjottu vaikka ap. vaivautui työttömyyssohvalta haastatteluun, katsoo hän asiakseen haukkua työn tarjoajan toivoen kakspluskuoron yhtyvän uikutukseen?

Niin kuin aiemminkin olen todennut, asenne ratkaisee työmarkkinoilla. Ennustan ap:n taloudelle kehnoa tulevaisuutta tuolla asenteella. Suomen talous on siinä tilassa, että työttömyyskorvaukset ja toimeentulotuet alkavat heti vaalien jälkeen heiketä - äänestitte ketä tahansa.
 
Smoke
Kun ap on niin kovin tyytymätön hänelle tarjottuun työhön, hän voisi kertoa mitä töitä hän aiemmin tehnyt, millä koulutuksella ja palkalla? Nyt hän haki osapäivästä tehtävää, ilmeisesti siksi että vain sellainen oli tarjolla? MUTTA, jos hoitaisi sitä osapäiväistä jonkin aikaa mallikkaasti, pääsee taatusti vakkariksi niiden lomapäivien kerääjien joukkoon.

Ikävä kyllä haistan tässä asennetta, jossa ilman koulutusta ja kokemusta halutaan hyväpalkkainen huipputyö. Kun sellaista ei tarjottu vaikka ap. vaivautui työttömyyssohvalta haastatteluun, katsoo hän asiakseen haukkua työn tarjoajan toivoen kakspluskuoron yhtyvän uikutukseen?

Niin kuin aiemminkin olen todennut, asenne ratkaisee työmarkkinoilla. Ennustan ap:n taloudelle kehnoa tulevaisuutta tuolla asenteella. Suomen talous on siinä tilassa, että työttömyyskorvaukset ja toimeentulotuet alkavat heti vaalien jälkeen heiketä - äänestitte ketä tahansa.
Ei aloittajan kertomalla palkalla elä, töitä ei kannata silloin tehdä.
 
12 000 markkaa/kk
Onhan tuo 9 €/h yli 2 000 €/kk, jos on edes sen verran ahkera, että tekee 50 h viikossa.

Ja mukava juttu, että ensimmäinen palkankorotus tulee jo 500 tunnin eli 10 viikon (reilu 2 kk) jälkeen. :D
 
Samaa voin sanoa sinusta. Sinua en tällä meinaan tarkoittanut.

En kyl ymmärrä,että mitä tyhmää siinä on, jos vaatii itselleen enemmän palkkaa
Voi teitä suomalaisia hölmöläisiä
Mä voisin sanoa tähän niin, että on pakko olla vähän hölmö, jos sä kävelet työhaastatteluun takki auki ilmoittamaan miten tarjottu palkka on ala- arvoinen ja sä vaadit huomattavasti enemmän. Eritoten, kun sen duunin voi tehdä ihan kuka tahansa muukin niistä 25 jätkästä, jotka on menossa siihen haastatteluun. Se on sitten eri asia, jos sä olisit oikeasti aivan helvetin hyvä jossain hommassa ja se tietotaito joka sulla on on ainoastaan kourallisella suomalaisia vaikka kysyntää olis ämpärilliselle... silloin, sä voit kävellä työhaastatteluun ja määritellä palkkasi.

Palkkaa voi vaatia silloin lisää, kun sulla on jotain sen arvoista annettavana työnantajalle.

Sen lisäksi on hyvä muistaa, että palkka nousee vastuusta, ei suinkaan siitä, miten raskasta duuni on.
 
kyllä monissa TESseissä otetaan vaativuuden määrittelyssä huomioon myöskin työn fyysinen kuormittavuus

toki vastuullisuus ym. henkiset arvot painaa enemmän
No siis joo...
Eli jos on samassa firmassa kaksi siivoojaa ja toinen pyyhkii pölyt toimistosta ja toinen jynssää puhtaaksi valtavaa lääkemassamyllyä, niin kyllä se, joka tekee raskaamman työn varmaan usein saa parempaa palkkaa siivoojaksi.

Mutta jos lääkäri istuu aamusta iltaan kirjoittamassa reseptejä ja kurkkaa välillä jonkun korvaan ja Rape on maansiirtohommissa lapiomiehenä 19 asteen pakkasessa, niin veikkaan, että se lääkäri kuitenkin vetää pidemmän korren.

Eli siis huomioon ottaen kaikki duunit ja duunipaikat, vastuu tuo palkkaa lisää, ei työn raskaus.
Jos aletaan katsomaan yksittäistä ammattiryhmää, niin raskaampaa työtä tekevä saattaa saada vähän paremman korvauksen kolleegaansa nähden.
 
No siis joo...
Eli jos on samassa firmassa kaksi siivoojaa ja toinen pyyhkii pölyt toimistosta ja toinen jynssää puhtaaksi valtavaa lääkemassamyllyä, niin kyllä se, joka tekee raskaamman työn varmaan usein saa parempaa palkkaa siivoojaksi.

Mutta jos lääkäri istuu aamusta iltaan kirjoittamassa reseptejä ja kurkkaa välillä jonkun korvaan ja Rape on maansiirtohommissa lapiomiehenä 19 asteen pakkasessa, niin veikkaan, että se lääkäri kuitenkin vetää pidemmän korren.

Eli siis huomioon ottaen kaikki duunit ja duunipaikat, vastuu tuo palkkaa lisää, ei työn raskaus.
Jos aletaan katsomaan yksittäistä ammattiryhmää, niin raskaampaa työtä tekevä saattaa saada vähän paremman korvauksen kolleegaansa nähden.
totta, työn vaativuutta voi vertailla oikeastaan vaan saman TESsin sisällä
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
vierailija
Turussa Niemi Palvelut oy piti osa-aikaisia työntekijöitä hommissa ilman työehtosopimusta, ja "esimiehet" kehtasivat vielä jakaa kirjallisia varoituksia ihan vaan näyttääkseen valtaansa. He tekivät myös virheen evätessään perusteetta työvuorojani. Tein asiasta ilmoituksen työsuojeluun ja liittoon. Sain palkkani takautuvasti ja esimiehet saivat kirjallisen varoituksen. Heidän egonsa ei tietenkään kestänyt moista, joten työsuhteeni purettiin. Tosin, ei ole ollut kaipuuta takaisin moiseen mestaan. Ja eräs toinen, entinen muuttomies levytti vielä osuvan biisin omista kokemuksistaan Niemi Palvelus oy:stä
 
harry
Vaikka pääsisikin ilman ns papereita tekemään,mut jos miettii ,et kuinka rankaa työ on niin palkkahan on ihan paska.

En suosi ketään tekemään tuohon hintaan yhtään mitään työtä. Kunnon korvaus pitää saada työstä ja tuo ei sitä ole.

On se perkele ku suomalaiset haluaa tehsä työtä ilmaiseksi, hulluja
Muuttofirmat kusettajia osa ei kaikki en suosittele sitä työtä kenellekkään!
 
vierailija
Itse olen ollut töissä Niemellä ja juu, tiedän että palkkaus heillä on työn raskauteen ja vastuullisuuteen nähden todella pieni. Itse ajoin itseni konkurssiin.
Suurin ongelma siellä kuitenkin mielestäni on työajat. Saat edellisenä päivänä tietää moneen menet ja suurinpiirtein monelta pääset. Yhtenä päivänä voi olla että tett 15h ja toisena 3h. Ylitöistä käytännössä ei makseta. Sunnuntaivuoroja ei ole. Sinun oletetaan olevan sidoksissa työhön ja oma elämä vasta sitten.
Mulle se riitti vaikka työkaverit ja työkin kivaa.
 
vierailija
Niemi Palvelut kampanjoi alkuvuodesta näyttävästi ilmoittamalla korottavansa muuttajien ja kuljettajien palkkoja jopa 10-20%. Osaako joku sanoa, minkälaisia korotuksia työntekijät ovat saaneet? Onko perus muuttajan aloituspalkka jo päälle kympin per tunti? Mulla ois ensi viikolla haastattelu loppuvuoden pestiin, mutta toisestakin firmasta saattaisi olla työtä tarjolla.
 
vierailija
Ei taida muuttopalvelualan työehtösopimus olla yleissitova eli sitä ei tarvitse noudattaa.
Muuttofirmat jotka PALTA:n jäsenyrityksiä noudatvat muuttopalvelualan TES ja kaikkien muiden on noudatetava yleissitovaa AKT:n TES. Tästä juttu muuttojärjestön sivuilla https://smpy.fi/ohjeistus-muuttopalvelualalla-noudatettavasta-tyoehtosopimuksesta/. Liiton mukaan Niemi ei ole pariin vuoteen ollut tuon PALTA:n jäsen, joten AKT:n TES tulee noudattaa sielä.
 
ex-niemiläinen
mä olin pari vuotta sitten Niemellä töissä ja ainakin silloin siellä noudatettiin muuttopalvelualan tessiä. Ekalta 500 tunnilta sai 9,20€ ja sen jälkeen nostivat tessin mukaisesti 10,20€. Muutenkin meininki oli tylyä, työnjohtajat pitivät säännöllisesti puhutteluja ja jos tekeminen ei miellyttänyt, niin purkivat työsopimuksia tosi herkästi koeajalla. Työajat myös aivan karmeita, kuten tässä ketjussa on sanottu. Yhtenä päivänä sai olla 12 tuntia kantamassa sohvaa, kun taas seuraavana saattoi olla parin tunnin keikka johonkin kouluun siirtämään paria pulpettia. Työvuorot sai kuulla edeltävänä päivänä. En voi suositella, ikävä työpaikka!
 
vierailija
Niemi palvelut helsinki toimipisteessä on aivan järkyttvä desbootti esimies. Kohtelee uusia 4yöntekijöitä todella ylimielisesti. Niemi palvelut on muuttajalle yksi Suomen epävarmimmistA työpaikoista. Esimiestaidot täysin hukassa. Uudenmaantyösujelupiirillä vois olla tutkimisen aihetta. Paljon!
 
vierailija
NIEMI PALVELUT on todella nolla tunti sopimuksella olevalle painajainen. Töykeät esimiehet ainakin Helsingissä. Eivät omaa mitään työnjohdollistq osaamista. Saati kykyä organisoida tai ohjeistaa muuttajia.
 
vierailija
Eikai työtä siksi tehdä monestikaan että halutaan, vaan siksi että sillä elettäisiin.

Ei minunkaan palkka ole kuin joku 10,50 ja olen sentäs koulunpenkkiäkin vähän kuluttanut.

Suosittelen jo vaihtamaan alaa :D vaikka tuosta onkin lähes 9 vuotta niin on kyllä kouluja käyneelle henkilölle aivan sysipaska palkka. Itse en lähtisi tuolla liksalla hommiin edes ilman papereita.
 

Yhteistyössä