Nice. Missä viipyy mun palkkani.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aamuäree
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nonni.

Palkanlaskija vastas heti tylysti että palkat ovat heiltä lähteneet ihan normaalisti ja oikein, vika on pankissa, soita sinne. Kiitos ja hei.

No ei tylysti tylysti, mutta vastaus tuli kuin apoteekin hyllyltä ja erittäin nopeasti.

Ja pankki akenee vasta puol kymmenen. JA mä oikein vartavasten heräsin tänä aamuna kahdeksalta soittamaan :D

Mikä pankki sulla on? luulis, että jos olis pankista kiinni, niin olis muuallakin ollut ongelmia tms.. tai joskus oli joku sampopankki hässäkkä, että ei ollu palkat tullu ja siitä oli lehdessäkin juttua...

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;24270722:
Pankkina on POP pankki, eli paikallisosuuspankki.

Soitan ja kysyn : /
Se nyt kuitenkin on varmaa, etteivät Saunalahti ja muut ymmärrä tätä. :kieh:

kyllähän laskujen eräpäiviä saa siirrettyä?

Jos palkanlaskija vetoaa siihen että sulla on eri pankki ja rahat tulee siitä syystä pari päivää myöhässä voit haistattaa sillä. Sen työhön kuuluu laittaa palkka maksuun niin että se on palkkapäivänä sun tilillä riippumatta siitä mikä pankki sulla on.

Minulla on joskus ollut palkka myöhässä pankin takia. OP, ja en ollut ainoa, jolla oli palkka myöhässä. Että voi toki olla pankissakin vikaa. Muuten on palkat tulleet ajallaan ja virheitäkään ei kovin usein ole ollut, ja jos onkin, niin ne on heti korjattu. Siivoupuolella minäkin.

Niin, minähän en vielä tiedä että onko muilla ollut ongelmia vai ei.

Mutta jos pankki sanoo että ei ole heidän vikansa niin saa virkailija sitten kyllä soittaa tuonne palkkatukeen itse, niin saavat sitten änkätä keskenään, että mistä johtuu.

Usein nämä palkanlaskijat ovat sen verran kokeneita ihmisiä, että osaavat laittaa palkat ajoissa maksuun (tiettypäivä, joka ei todellakaan riipu pankista), joten taitaa vika löytyä pankista... Taidat olla tuntityöntekijä, oletko muistanut ilmoittaa työtunnit, ajoissa?

[QUOTE="vieras";24270832]Usein nämä palkanlaskijat ovat sen verran kokeneita ihmisiä, että osaavat laittaa palkat ajoissa maksuun (tiettypäivä, joka ei todellakaan riipu pankista), joten taitaa vika löytyä pankista... Taidat olla tuntityöntekijä, oletko muistanut ilmoittaa työtunnit, ajoissa?[/QUOTE]

Juu, tunnit on ilmoitettu.
Meillä on kansio konttorissa johon merkitään päivittäin ja esimies vie paperit.
Tilinauhakin nimittäin tuli jo torstaina....

Alkuperäinen kirjoittaja Palkaton haamutyöntekijä?;24268071:
Mikä ala? Kuulostaa siivousalan oksettavalta touhulta.

Mun työpaikan palkanmaksu ei ole koskaan ollut myöhässä, ja meillä on myös siivousalan työntekijöitä vaikka ite it-puolella oonki. Mut mä oon oollu 12 vuotta siellä ja en koskaan oo kuullu et palkka ei oo tullu sovittuna päivänä.

[QUOTE="vieras";24270832]Usein nämä palkanlaskijat ovat sen verran kokeneita ihmisiä, että osaavat laittaa palkat ajoissa maksuun (tiettypäivä, joka ei todellakaan riipu pankista), joten taitaa vika löytyä pankista... Taidat olla tuntityöntekijä, oletko muistanut ilmoittaa työtunnit, ajoissa?[/QUOTE]
Paitsi, että nyt on heinäkuu. Kesätyövoiman loistokausi. Edellisessä työpaikassa väänsin palkanlaskijan (kesätyöntekijä) kanssa väärin maksetusta lomarahasta. Lopuksi palkanlaskija sanoi "AI, teillä on käytössä ravintola-alan tes, mä kun luulin, että kaupan alan..." <3

Siivousalan esimiehenä sanon sen verran, että on siellä välillä työntekijässäkin vikaa, jos ei palkka tule oikein. Tuntikortin täyttäminen tuntuu olevan joillekin ylivoimaista. Tunnit on merkitty vähän miten sattuu, saattaa olla, että merkintää iltalisästä ei ole jne. Sitten osa porukasta tekee ylitöitä, vaikka se on kielletty (lain mukaan ylitöitä tehdään työnantajan aloitteesta) ts. päräyttää jotain 12 h päiviä. Sitten vaihdellaan niitä työvuoroja kysymättä ja ilmoittamatta esimiehelle asiasta jne.

Jahasns:mad:

Soitin pankkiin ja sanoivat heti kun kerroin asiani etten ole ainoa.
Että nimenomaan tältä firmalta jolta mulle ja monelle muulle on palkka tulossa, on ollut ongelmia.

Eli vika ei ole pankin (Ja firman palkanlaskija syttää pankkia, pankki syyttää palkanlaskentaa- niinhän mä arvasin...) mutta asia pyritään korjaamaan tämän aamupäivän aikana.

JA mulle ei ole ylivoimaista täyttää tuntikorttia, kirjaan ajan kun aloitan ja ajan kun lopetan, työsarakkeeseen kirjoitan tekemäni työt.
Se on meillä äärimmäisen helppo, eikä tarvitse kirjailla taukoja ja ruokatunteja tms.
Mulle on sallittu jos menee yli, koska olen sijainen (enää ei mene kun olen oppinut kierrokseni tekemään ilman turhia siirtymisiä eikä mikään ole enää hukassa :D),ja iltalisät tms palkanlaskenta tekee automaattisesti listaan kirjatun kellonajan mukaan.

Piti vaan sanoa...... :D

Viimeksi muokattu:
Hoitoalalla, siis yksityisellä meidän firmassa, maksetaan sijaisille palkka miten sattuu... sitä on luvattu maksaa esim. joka kuun 16pv jos on arkipv, mut sitten kuitenkin on palkka maksettu vasta 4n päivän päästä...
Ennen ei sijaisille maksettu edes sairausloman ajalta palkkaa vaikka olisi kuulunut maksaa. Vasta sitten maksoivat, kun liitto otti asian tiimoilta yhteyttä.
Pomo aina lupailee vaikka mitä, mutta todellisuus on toisenlaista...
Ilmankos siellä ei ole enää juurikaan sijaisia tulossa ja me vakkaritkin ollaan lähtökuopissa.