Neuvolassa äsken ehdotettiin sikarokotetta

Khimaira
Alkuperäinen kirjoittaja Olemisen riemu:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Sikapiikki kuuluu osana kausi-influenssarokotukseen ihan normaalisti.

Miten tästä taas tulee haloo. Jätättekö kausi-influenssarokotuksen pois sian takia?
Mua vähän mietityttää influenssa rokotuksen tarpeellisuus. Milloin niitä on alettu antamaan? Itse olen sairastanut inflenssan herra ties milloin. Ja en muista että lapsuudessa tai nuoruudessani olisi rokotettu influenssaa vastaan.
Olen miettinyt samaa. Meillä ei ole ollut koskaan influenssaa, eikä olla koskaan otettu ko. rokotetta.
 
Khimaira
Alkuperäinen kirjoittaja Loimeri:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Loimeri:
Miksei ottaisi? Tarkoitan, että ei se tauti ole kokonaan maailmasta hävinny, ja otetaanhan ne muutkin rokotteet ihan normaalisti vaikka esim. poliotakaan enää juuri ole, eikä rokotteista johtuen tulekaan.
ihan kiva jos haluaa esim. jonkin hermosairauden lapsilleen tietentahtoen. Muista haittavaikutuksista puhumattakaan.
BLÄÄH. Ei ole edes todistettu tätä väitettä. Kuten sanoin, hysteriaa.
Ei kyllä ole todistettu sitäkään että ei johtuisi sikapiikistä:snotty:
Päinvastoin, nyt suositus on että rokotetta ei anneta lapsille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Olemisen riemu:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Sikapiikki kuuluu osana kausi-influenssarokotukseen ihan normaalisti.

Miten tästä taas tulee haloo. Jätättekö kausi-influenssarokotuksen pois sian takia?
Me ei oteta muutenkaan noita kausi-influenssarokotteita. :)
Mites olette säästyneet taudilta? En osaa ajatella influenssaa tappavana tautina kun lapsilla ei ole mitään perussairauksiakaan. Mietin että jos jättäisi tällä kertaa välistä.
Vähän niin ja näin, joskus tulee influenssa ja joskus ei. :) Viime talvena tuli sikaflu. :whistle:
Minusta nuo flunssat/influenssat nyt vaan kuuluvat elämään, niitä pitääkin tulla. Ei kaikkea vastaan voi rokottaa, se jos mikä on luonnotonta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kesäkurpitsa:
Meidän perheessä ketään ei rokotettu, eikä ole kaduttanut. Vaikka sainkin itse kuulla, että varma kuolema odottaa jos rokotetta en ota, raskaana kun olin. :LOL:
Todella ikävää niitten kannalta, jotka ovat luottavaisin mielin rokotteen ottaneet ja saaneet siitä ikäviä oireita (tai tulevat tulevaisuudessa saamaan) mutta olen tyytyväinen, että itsellä on terveet ja rokottamattomat lapset ja sen syyllistämisen jälkeen, mitä viime vuonna sai kun tuonkin rokotteen jätti ottamatta, nyt voi myhäillä tyytyväisenä kun tilanne on kääntynyt toisinpäin (hyvin moni katuu, että otti ko. rokotteen)

Ja en usko siihenkään, että se on sattumaa että (täysin) rokottamattomat lapseni ovat olleet terveempiä kuin kovinkaan monella muulla. Jos joku haluaa lässyttää siitä, miten lapseni ovat suojattuja muitten rokottamisen ansiosta niin aiheesta on turha edes keskustella, jos henkilö ei kykene tuon enempää asioista ottamaan selvää ja perehtymään faktoihin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Huldasharks:
Mulla on ollut muistaakseni A-viruksen aiheuttama influenssa ja olin tosi kipeä. Ja voin kertoa, että niin oli yksi vuosi tuo diabeetikko-lapsikin, kun ei sinä vuonna ottanut rokotetta. Melkein sairaala-reissuun joutui.
Olenko mä jotenkin vanhanaikainen kun musta flunssa ja influenssa on vaan ihan normi tauteja? Influenssa on vaan rajumpi. Siis ihan peruskuntoiselle ihmiselle. Kannattaa tietenkin parannella itsensä hyvin niin se laskee jälkitautien riskejä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Sikapiikki kuuluu osana kausi-influenssarokotukseen ihan normaalisti.

Miten tästä taas tulee haloo. Jätättekö kausi-influenssarokotuksen pois sian takia?

Uskallatteko syödä Buranaa, jonka haittavaikutuksina voi olla aivokalvontulehdus, suurentunut sydäninfarktin tai aivohalvauksen riski, rytmihäiriöitä, haimatulehdus, maksatulehdus, jne.
En uskalla, olen joskus syönyt ja joutunut sen vuoksi sairaalaan. Enkä todellakaan syötä ikinä lapsilleni Buranaa ja vain välttämättömän tarpeen edessä muitakaan apteekin särkylääkkeitä. Tähän saakka ei lapseni ole niitä tarvinnut, joskin isänsä on mennyt lääkettä turhaan antamaan kun en ole ollut paikalla, mutta tuskin siitä satunnaisesta parasetamol annoksesta on haittaa aiheutunut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Loimeri:
Mä en tajua tota hysteriaa. Kaikista rokotteista voi tulla sivuvaikutusta, mutta ne kaikki otetaan. Joopelis joo... :headwall:
En tajua minäkään tuota hysteriaa.Kaikista voi tulla haittavaikutuksia, myös lääkkeistä.Itselläni kahdessa lääkkeessä, mitä otan joka päivä on mahdollisia sivuvaikutuksia mainittu vaikka miten paljon.Jos alkaisin panikoida, niin jäisi lääkkeet syömättä ja siitä ei hyvää seuraisi.
 
minä
H1N1-rokote:
Ruotsissa useita uusia narkolepsiaepäilyjä

Torstai 19.8.2010 klo 09.48 (päivitetty klo 10.32)

- Tapausten määrä ei ole koskaan noussut näin nopeasti, lastenneurologi Lars Palm sanoo Expressen-lehdelle.
 
?
Miettiikö kukaan kuinka vastustuskykyisiä kohta kaikki taudit on ja porukkaa kuolee kun kaikeen pitää olla miljoona rokotetta..kai sitä kohta on oksennustautiehkäisy rokote.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Minusta nuo flunssat/influenssat nyt vaan kuuluvat elämään, niitä pitääkin tulla. Ei kaikkea vastaan voi rokottaa, se jos mikä on luonnotonta.
Olen aika lailla samaa mieltä. Meillä lapsilla on muutenki jo niin paljon rokotuksia että tuntuu jotenkin turhalta piikittää jatkuvasti lisää.

Pojalla on ylimääräisinä pneumakokki-, B-hepatiitti-, rota-, punkkikuume-, ja vesirokkorokotukset. On ollut rokotetutkimuksissa joten sieltä on tullut noita extrarokotteita. Kuopuksella on ylimääräisenä rota- ja vesirokkorokote.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Olemisen riemu:
Alkuperäinen kirjoittaja Huldasharks:
Mulla on ollut muistaakseni A-viruksen aiheuttama influenssa ja olin tosi kipeä. Ja voin kertoa, että niin oli yksi vuosi tuo diabeetikko-lapsikin, kun ei sinä vuonna ottanut rokotetta. Melkein sairaala-reissuun joutui.
Olenko mä jotenkin vanhanaikainen kun musta flunssa ja influenssa on vaan ihan normi tauteja? Influenssa on vaan rajumpi. Siis ihan peruskuntoiselle ihmiselle. Kannattaa tietenkin parannella itsensä hyvin niin se laskee jälkitautien riskejä.
Peesi. Kyllä näissä asioissa vielä joskus herätään, aika alkaa olla koko ajan lähempänä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Olemisen riemu:
Alkuperäinen kirjoittaja Huldasharks:
Mulla on ollut muistaakseni A-viruksen aiheuttama influenssa ja olin tosi kipeä. Ja voin kertoa, että niin oli yksi vuosi tuo diabeetikko-lapsikin, kun ei sinä vuonna ottanut rokotetta. Melkein sairaala-reissuun joutui.
Olenko mä jotenkin vanhanaikainen kun musta flunssa ja influenssa on vaan ihan normi tauteja? Influenssa on vaan rajumpi. Siis ihan peruskuntoiselle ihmiselle. Kannattaa tietenkin parannella itsensä hyvin niin se laskee jälkitautien riskejä.
No flunssahan on vaan joku vilustuminen? Tuo influenssa oli sellainen, että 2 viikkoa kovaa kuumetta ja tytöllä vielä rajua oksentelua (reagoi aina mahalla), kurkku tosi kipeä, yskää ja siitä seuraa lisää oksentelua. Yötä päivää verensokerin mittausta ja insuliinien arpomista. Itsellä julmettu lihassärky ja muuta mukavaa lisäksi. Onhan ne yleisiä tauteja, mutta toisille vaarallisempia kun toisille.

Ja syy miksi en halua meille influenssaa: Siitä ei hyödy mitään, voit sairastua uudestaan, eli et saa immuunia sairaudelle. Ja toiseksi, sairaana ei ole kiva hoitaa sairasta lasta, jolla on jo hoitamattomana kuolemaan johtava sairaus. Piste.

muoks. Jokainen saa itse henk. koht. sairastaa sitten kotonaan niin paljon kuin haluaa.
 
Khimaira
Minusta epämääräisen rokotteen vertaaminen kauan markkinoilla olleisiin lääkkeisiin ei ole ihan vertailukelpoista.
Lääkkeitä syödään kun on jo joku vaiva ( esim. särkyjä tai joku pitkäaikainen sairaus ) mihin niitä on pakko syödä. Rokote otetaan ennaltaehkäisevästi, tehosta ei edes ole varmuutta. Minusta siinäkin on eroa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Khimaira:
Minusta epämääräisen rokotteen vertaaminen kauan markkinoilla olleisiin lääkkeisiin ei ole ihan vertailukelpoista.
Lääkkeitä syödään kun on jo joku vaiva ( esim. särkyjä tai joku pitkäaikainen sairaus ) mihin niitä on pakko syödä. Rokote otetaan ennaltaehkäisevästi, tehosta ei edes ole varmuutta. Minusta siinäkin on eroa.
No moni napsii Buranaa ihan tarpeettomasti. Jos kausi-influenssan voi kärsiä, niin miksi kuukautiskipuihin tarttisi lääkettä? Ei siihen kuole?

Mutta toki pitää erottaa tosiaan nämä riskiryhmät (sairastuminen vaikuttaa perusryhmään). Mutta esim yritykset maksavat kausi-influenssarokotukset myös sen takia, että elämä ei muutu. Kaupassa on myyjiä, leipä tulee ajallaan nälkäisille kuluttajille, lastenhoitajat on työpaikallaan, jne. Kansantaloudellinen häiriö.

Miksi joku ottaa vakuutuksen vaikka talon palaminen on erittäin epätodennäköistä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja kesäkurpitsa:
Meidän perheessä ketään ei rokotettu, eikä ole kaduttanut. Vaikka sainkin itse kuulla, että varma kuolema odottaa jos rokotetta en ota, raskaana kun olin. :LOL:
No selkeästi, kyllähän kuolleet kirjottelee palstalle hyvissä voimissa jne :D

No jaa, ymmärrä kyllä rokotteen talvella ottaneita riskiryhmäläisiä yms, mutta nyt mutu turhalta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Alkuperäinen kirjoittaja Khimaira:
Minusta epämääräisen rokotteen vertaaminen kauan markkinoilla olleisiin lääkkeisiin ei ole ihan vertailukelpoista.
Lääkkeitä syödään kun on jo joku vaiva ( esim. särkyjä tai joku pitkäaikainen sairaus ) mihin niitä on pakko syödä. Rokote otetaan ennaltaehkäisevästi, tehosta ei edes ole varmuutta. Minusta siinäkin on eroa.
No moni napsii Buranaa ihan tarpeettomasti. Jos kausi-influenssan voi kärsiä, niin miksi kuukautiskipuihin tarttisi lääkettä? Ei siihen kuole?

Mutta toki pitää erottaa tosiaan nämä riskiryhmät (sairastuminen vaikuttaa perusryhmään). Mutta esim yritykset maksavat kausi-influenssarokotukset myös sen takia, että elämä ei muutu. Kaupassa on myyjiä, leipä tulee ajallaan nälkäisille kuluttajille, lastenhoitajat on työpaikallaan, jne. Kansantaloudellinen häiriö.

Miksi joku ottaa vakuutuksen vaikka talon palaminen on erittäin epätodennäköistä?
On paljon muitakin kivunlievitysmenetelmiä ja usein jopa tehokkaampiakin, kuin mahdollisia haittavaikutuksia aiheuttava lääke.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Alkuperäinen kirjoittaja Khimaira:
Minusta epämääräisen rokotteen vertaaminen kauan markkinoilla olleisiin lääkkeisiin ei ole ihan vertailukelpoista.
Lääkkeitä syödään kun on jo joku vaiva ( esim. särkyjä tai joku pitkäaikainen sairaus ) mihin niitä on pakko syödä. Rokote otetaan ennaltaehkäisevästi, tehosta ei edes ole varmuutta. Minusta siinäkin on eroa.
No moni napsii Buranaa ihan tarpeettomasti. Jos kausi-influenssan voi kärsiä, niin miksi kuukautiskipuihin tarttisi lääkettä? Ei siihen kuole?

Mutta toki pitää erottaa tosiaan nämä riskiryhmät (sairastuminen vaikuttaa perusryhmään). Mutta esim yritykset maksavat kausi-influenssarokotukset myös sen takia, että elämä ei muutu. Kaupassa on myyjiä, leipä tulee ajallaan nälkäisille kuluttajille, lastenhoitajat on työpaikallaan, jne. Kansantaloudellinen häiriö.

Miksi joku ottaa vakuutuksen vaikka talon palaminen on erittäin epätodennäköistä?
Vastahan oli joku tutkimus julkaistu, jonka mukaan kuukautiskivut aiheuttavat aivoissa muutoksia :D No jaa, muutosten vaikutuksia sitten joskus ehkä tutkitaan.

Joo, off-topic.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Alkuperäinen kirjoittaja Khimaira:
Minusta epämääräisen rokotteen vertaaminen kauan markkinoilla olleisiin lääkkeisiin ei ole ihan vertailukelpoista.
Lääkkeitä syödään kun on jo joku vaiva ( esim. särkyjä tai joku pitkäaikainen sairaus ) mihin niitä on pakko syödä. Rokote otetaan ennaltaehkäisevästi, tehosta ei edes ole varmuutta. Minusta siinäkin on eroa.
No moni napsii Buranaa ihan tarpeettomasti. Jos kausi-influenssan voi kärsiä, niin miksi kuukautiskipuihin tarttisi lääkettä? Ei siihen kuole?

Mutta toki pitää erottaa tosiaan nämä riskiryhmät (sairastuminen vaikuttaa perusryhmään). Mutta esim yritykset maksavat kausi-influenssarokotukset myös sen takia, että elämä ei muutu. Kaupassa on myyjiä, leipä tulee ajallaan nälkäisille kuluttajille, lastenhoitajat on työpaikallaan, jne. Kansantaloudellinen häiriö.

Miksi joku ottaa vakuutuksen vaikka talon palaminen on erittäin epätodennäköistä?
On paljon muitakin kivunlievitysmenetelmiä ja usein jopa tehokkaampiakin, kuin mahdollisia haittavaikutuksia aiheuttava lääke.
Kerro minulle, tarvitsen noita neuvoja.

Nimim. kaikennäkäisiä "luomu"-menetelmiä kipuihin kokeillut.. Ja auttoiko mikään? Ei.
 
Khimaira
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Alkuperäinen kirjoittaja Khimaira:
Minusta epämääräisen rokotteen vertaaminen kauan markkinoilla olleisiin lääkkeisiin ei ole ihan vertailukelpoista.
Lääkkeitä syödään kun on jo joku vaiva ( esim. särkyjä tai joku pitkäaikainen sairaus ) mihin niitä on pakko syödä. Rokote otetaan ennaltaehkäisevästi, tehosta ei edes ole varmuutta. Minusta siinäkin on eroa.
No moni napsii Buranaa ihan tarpeettomasti. Jos kausi-influenssan voi kärsiä, niin miksi kuukautiskipuihin tarttisi lääkettä? Ei siihen kuole?

Mutta toki pitää erottaa tosiaan nämä riskiryhmät (sairastuminen vaikuttaa perusryhmään). Mutta esim yritykset maksavat kausi-influenssarokotukset myös sen takia, että elämä ei muutu. Kaupassa on myyjiä, leipä tulee ajallaan nälkäisille kuluttajille, lastenhoitajat on työpaikallaan, jne. Kansantaloudellinen häiriö.

Miksi joku ottaa vakuutuksen vaikka talon palaminen on erittäin epätodennäköistä?
Kyllä mä ymmärrän pointtisi :)
meillä lääkkeitä syödään vain tarpeeseen ( pojalla on migreeni ) ja otetaan vain yleiseen rokotusohjelmaan kuuluvat rokotteet, ei mitään muita.
vakuutuksia meillä ei ole.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Huldasharks:
Alkuperäinen kirjoittaja Olemisen riemu:
Olenko mä jotenkin vanhanaikainen kun musta flunssa ja influenssa on vaan ihan normi tauteja? Influenssa on vaan rajumpi. Siis ihan peruskuntoiselle ihmiselle. Kannattaa tietenkin parannella itsensä hyvin niin se laskee jälkitautien riskejä.

Ja syy miksi en halua meille influenssaa: Siitä ei hyödy mitään, voit sairastua uudestaan, eli et saa immuunia sairaudelle. Ja toiseksi, sairaana ei ole kiva hoitaa sairasta lasta, jolla on jo hoitamattomana kuolemaan johtava sairaus. Piste.

muoks. Jokainen saa itse henk. koht. sairastaa sitten kotonaan niin paljon kuin haluaa.
Puhuinkin peruskuntoisesta ihmisestä.
 

Yhteistyössä