neuvolalle ei mikään koskaan kelpaa (turhis)

  • Viestiketjun aloittaja argh
  • Ensimmäinen viesti
argh
voivoi. nuorimmaisen painokäyrä ollu jatkuvasti laskeva. nyt se oli lähteny nousuun niin eiköhän pituuskäyrä ollu laskenu sitten plus ykköselle. alkaako se nyt sitten vaan laskemaan? mikään ei passaa...
 
ap
joo siis kyllähän lapset mulle kelpaa, sama mitä ne painaa tai ovat pitkiä. mutta hieman aina jännittää tuon pienimmän kanssa nuo käyrät...niitä siis tuijotetaan, eikä lasta, joka voi hyvin ja syö hyvin. elämä on.
 
Täällä sama homma, ainainen valitus olipa lapsi liian painava, liian laiha, liian pitkä tai liian pätkä! :headwall: Ja yleensä sit saa lähetteen kilpirauhas kokeisiin! Tuttua puuhaa.Ainahan se on oltava jokin vialla jos ei lapsi mene ja kasva juuri käyrien mukaa! :LOL:
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
miten niin neuvolalle?
teilläkö käydään ruokakaupassa punnitsemassa?
eiku mä en vaan tajunnut että miten niin neuvolalle ei kelpaa. ihan ku se olis joku suurempikin instituutti. mitä se täti sanoi? ja neuvolaako varten tässä eletään?
 
häh
Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
miten niin neuvolalle?
teilläkö käydään ruokakaupassa punnitsemassa?
eiku mä en vaan tajunnut että miten niin neuvolalle ei kelpaa. ihan ku se olis joku suurempikin instituutti. mitä se täti sanoi? ja neuvolaako varten tässä eletään?
plää plääh voitko olla enempää pilkun nussija? mee töihin akka
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Ei kai se neuvolan vika oo jos sun lapsen kasvussa on häikkää?
ahaa. kiitos. laitanpas pienimmän venytyspenkkiin ja syötän vaikka voita?
päästiin siis asian ytimeen: ei käyrissä ei oo mitään vikaa vaan siinä, että ihmiset ovat yksilöllisiä ja minä huono äiti en lihota lastani tarpeeksi (lapsi sii nyt 6kk). muut olen saanut syömään ja pysymään käyrillä.
menen häpeämään.
yhden kamun lapsilla on muuten neuvolan käyrien mukaan liian isot päät. niitä siis oikeasti vuosia mittailtiin ihan hysteerisenä ku ei menny käyrien mukaan.
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
miten niin neuvolalle?
teilläkö käydään ruokakaupassa punnitsemassa?
eiku mä en vaan tajunnut että miten niin neuvolalle ei kelpaa. ihan ku se olis joku suurempikin instituutti. mitä se täti sanoi? ja neuvolaako varten tässä eletään?
plää plääh voitko olla enempää pilkun nussija? mee töihin akka
häh? voi hyvänen aika. :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Ei kai se neuvolan vika oo jos sun lapsen kasvussa on häikkää?
Ei kaikki samalla mallilla ole tehty! Eikä kaikki ihmiset ole samanlaisia, eikä niistä samanlaisia saa vaikka neuvola kuinka nipottais käyriensä kanssa.Kyllä se lapsen pituuskin riippuu vanhempien pituudesta.Ei voida olettaa että jos toisen lapsen vanhemmat on 160 cm pitkiä ja toisen 185 cm pitkiä, et lapset kasvais samaa vauhtia ja saman pituiseksi! |O
 
hyvällä vaan
olen itse käyny neljän lapsen kanssa monessa neuvolassa, kahdessa eri kaupungissaki terkkareita on tullu nähtyä vuosien mittaan yks jos toinen, mut ei mulla oo koskaa ollu ongelmia et lapsi ei kasvasi normaalisti. Mistähän se johtuu et aika monella palstalaisella on tollasia ongelmia? En oo kuullu ystävienikään tuollaisa valittavan. Et onkohan mulla ollu vaan tuuria, vai mitä? :)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja hyvällä vaan:
olen itse käyny neljän lapsen kanssa monessa neuvolassa, kahdessa eri kaupungissaki terkkareita on tullu nähtyä vuosien mittaan yks jos toinen, mut ei mulla oo koskaa ollu ongelmia et lapsi ei kasvasi normaalisti. Mistähän se johtuu et aika monella palstalaisella on tollasia ongelmia? En oo kuullu ystävienikään tuollaisa valittavan. Et onkohan mulla ollu vaan tuuria, vai mitä? :)
mulla oli kolmen ekan kohdalla sama "tuuri" eli menivät käyrien mukaan. nuorin on anarkisti tai äidintaitoni ovat pahasti ruostuneet.
 
hyvällä vaan
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hyvällä vaan:
olen itse käyny neljän lapsen kanssa monessa neuvolassa, kahdessa eri kaupungissaki terkkareita on tullu nähtyä vuosien mittaan yks jos toinen, mut ei mulla oo koskaa ollu ongelmia et lapsi ei kasvasi normaalisti. Mistähän se johtuu et aika monella palstalaisella on tollasia ongelmia? En oo kuullu ystävienikään tuollaisa valittavan. Et onkohan mulla ollu vaan tuuria, vai mitä? :)
mulla oli kolmen ekan kohdalla sama "tuuri" eli menivät käyrien mukaan. nuorin on anarkisti tai äidintaitoni ovat pahasti ruostuneet.
Jaa mutta kun ei noi mun mukulat oo ees kasvanu käyrillä vaan yli pituudessa ja ali painossa taitaa nuorin mennä nytki -10% eikä siitä oo sen kummempaa kuin et mainittu että näin kasvaa omillä käyrillä :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja krissemaria:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Ei kai se neuvolan vika oo jos sun lapsen kasvussa on häikkää?
Ei kaikki samalla mallilla ole tehty! Eikä kaikki ihmiset ole samanlaisia, eikä niistä samanlaisia saa vaikka neuvola kuinka nipottais käyriensä kanssa.Kyllä se lapsen pituuskin riippuu vanhempien pituudesta.Ei voida olettaa että jos toisen lapsen vanhemmat on 160 cm pitkiä ja toisen 185 cm pitkiä, et lapset kasvais samaa vauhtia ja saman pituiseksi! |O
siellä tuijotetaankin, että se pituuden ja painon suhde pysyisi suoralla käyrällä
 
Huh!
Ei neuvolan eikä kasvukäyrän tarkoitus ole milläänmuotoa samankaltaistaa ihmisiä! Käyrän avulla on mahdollista seurata kasvua ja löytää mahdolliset poikkeamat kasvussa ja sitä kautta kenties kehitysviivästymät tai erilaiset sairaudet. Kyllä olisin enemmän huolissani, jos ei neuvolassa puututtaisi poikkeamiin. Kuuluu terkkarin työhön havainnoida kasvua ja kehitystä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Huh!:
Ei neuvolan eikä kasvukäyrän tarkoitus ole milläänmuotoa samankaltaistaa ihmisiä! Käyrän avulla on mahdollista seurata kasvua ja löytää mahdolliset poikkeamat kasvussa ja sitä kautta kenties kehitysviivästymät tai erilaiset sairaudet. Kyllä olisin enemmän huolissani, jos ei neuvolassa puututtaisi poikkeamiin. Kuuluu terkkarin työhön havainnoida kasvua ja kehitystä.
just näin.
 
Tulkintakysymyskö?
Ettei vaan olisi ap ottanut herneitä nenään terveydenhoitajan toteamasta. Kyllähän terkka nyt sanoo ne käyrät aina, meni lapsi sitten plussa- tai miinuskäyrillä. Ei siitä pidä hernareita vetää.
 
voi elämä
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Ei kai se neuvolan vika oo jos sun lapsen kasvussa on häikkää?
:LOL:

Se, että ei kasva tasaisesti juuri keskiarvokäyrien mukaan ei tarkota että kasvussa olis mitään häikkää.
Siinä taas yks idiootti! Mistä sä tiedät mitään? Jos painon+pituuden kasvun suhteissa on häikkää niin sitä tarkkaillaan eikä vaan sitä et meneekö koko ajan keskiarvokäyrällä.
 
th
Alkuperäinen kirjoittaja voi elämä:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Ei kai se neuvolan vika oo jos sun lapsen kasvussa on häikkää?
:LOL:

Se, että ei kasva tasaisesti juuri keskiarvokäyrien mukaan ei tarkota että kasvussa olis mitään häikkää.
Siinä taas yks idiootti! Mistä sä tiedät mitään? Jos painon+pituuden kasvun suhteissa on häikkää niin sitä tarkkaillaan eikä vaan sitä et meneekö koko ajan keskiarvokäyrällä.

Ei tarkkailla jos poikkeama on pieni, eli siis normaalin rajoissa. :) Harva lapsi menee oikeasti keskikäyrillä. Enemmän kiinnitetään huomiota siihen, onko lapsen kasvu ollut tasaista lapsen omilla käyrillä, ei siis valtakunnallisilla keskikäyrillä.
 

Yhteistyössä