neuvolalle ei mikään koskaan kelpaa (turhis)

  • Viestiketjun aloittaja argh
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja voi elämä:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Ei kai se neuvolan vika oo jos sun lapsen kasvussa on häikkää?
:LOL:

Se, että ei kasva tasaisesti juuri keskiarvokäyrien mukaan ei tarkota että kasvussa olis mitään häikkää.
Siinä taas yks idiootti! Mistä sä tiedät mitään? Jos painon+pituuden kasvun suhteissa on häikkää niin sitä tarkkaillaan eikä vaan sitä et meneekö koko ajan keskiarvokäyrällä.
Jaha, heti ruvetaan haukkumaan? No jos joku kysyy, sä alotit :D

Vitun pelle, se että kasvu ei mene tasan tarkkaan käyrien mukaan ei tarkota yhtään mitään. Jos sieltä löytyy selkeitä, huomattavia poikkeuksia, niin se voi kertoa jostakin vakavammastakin.
 
Meillä neukkutäti jaksaa aina sanoa että kyllä se pituuskäyrä sieltä tulee alas (oli +3 kun vauva synty), nyt on 10kk ja edelleen mennään +2,5käyrällä ja tasaisesti siinä monta kuukautta. Minä aina kiltisti myöntelen, juujuu, kylläkyllä... :saint:
 
tt
Alkuperäinen kirjoittaja morjens:
Täällähän on taas asiantuntuijat paikalla, NinaTT hän tunntetusti tietää kaikesta kaiken..Paitsi ettei se suosittele lehmänmaitoa ap:n lapsillekaan. :)
Kannattaa jättää NinaTT ihan omaan arvoonsa. niin olen itsekin tehnyt jo pitkän aikaa. Eiköhän hänellekin tule järkeä lisää päähän kunhan vähän vanhenee. Nyt on vielä nuori uhoaja.
 
morjens
Alkuperäinen kirjoittaja tt:
Alkuperäinen kirjoittaja morjens:
Täällähän on taas asiantuntuijat paikalla, NinaTT hän tunntetusti tietää kaikesta kaiken..Paitsi ettei se suosittele lehmänmaitoa ap:n lapsillekaan. :)
Kannattaa jättää NinaTT ihan omaan arvoonsa. niin olen itsekin tehnyt jo pitkän aikaa. Eiköhän hänellekin tule järkeä lisää päähän kunhan vähän vanhenee. Nyt on vielä nuori uhoaja.
Kiitti vinkistä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja morjens:
Alkuperäinen kirjoittaja tt:
Alkuperäinen kirjoittaja morjens:
Täällähän on taas asiantuntuijat paikalla, NinaTT hän tunntetusti tietää kaikesta kaiken..Paitsi ettei se suosittele lehmänmaitoa ap:n lapsillekaan. :)
Kannattaa jättää NinaTT ihan omaan arvoonsa. niin olen itsekin tehnyt jo pitkän aikaa. Eiköhän hänellekin tule järkeä lisää päähän kunhan vähän vanhenee. Nyt on vielä nuori uhoaja.
Kiitti vinkistä!
Ahaa, harmaa vittuilee niin se on ihan ok, mutta ku minä sanon jotain niin uhoan ja olen vähäjärkinen :saint:

Ymmärretty on!

Mä oon huonolla tuulella ja kävi ärsyttämään ku joku kutsuu tyhmäksi sen takia, että mä tuin ap:ta kun neuvolassa välillä tuijotetaan liiaksikin niitä käyriä. Yritin ehkä tehdä pointin kuittaamalla takas mutta tais mennä lopuiltakin harmailta vähän yli ;)
 
myy
niin on todettu meilläkin et käyrä näyttää tältä ja tältä, mut so what? minusta ihan ok et sanoo mitä näyttää eihän se voi sitä kertomattakaan olla. Eikä ole menty käyrillä keskiverron mukaan vaan ihan omaa käyrää kuljetaan ja ainakin se meidän neuvolassa ymmärretään. Tai sitten olen ajan kuluessa oppinut ymmärtämään asian niin:)
 
Hyvähän se on, että lapsen kasvua seurataan. Se on neuvolatädin työtä... Kuka kasvaa sitten milläkin käyrällä... Tärkeintä on se, että lapsi kasvaa tasaisesti omalla käyrällään ja että kasvua seurataan tarkemmin, jos näin ei ole.
 

Yhteistyössä