Neuvolalle ei kelpaa mikään!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja a.p.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

a.p.

Vieras
olen siis raskaana rv 12+ ja paino oli tippunut 2 kg. En laihduta, olen syönyt normaalisti, liikkunut paljon ja fyysisesti erittäin raskas työ jne. Ja jos lähtöpainoa on liikaa muutenkin niin luulin tämän olevan hyvä juttu. No, ei se sitten olekaan. Mitähän olisivat sanoneet jos paino olisi noussut sen 2 kg. Tuskin sekään olisi ollut hyvä juttu....ääääähhh! Olen jo ihan hermona raskauden tässä vaiheessa.

aika lailla sama juttu. olin laihtunut viimeks 0,5kg ja mulla ylipainoo hiukan, niin se taivasteli sitä.
ekasta lihoin 33kg ja mulle marmatettiin siitä sillon. tokasta laihduin eka 5kg,siitä oli kauhee haloo, mut lihoin sit alkupainosta vielä 14kg.

Aika tavallista, että alkuraskaudessa paino tippuu pahoinvoinnin seurauksena. Näin käynyt minulle aina kolmessa raskaudessani eikä siitä ole koskaan tehty suurta numeroa. Ja liikaa on sitten lopuksi kertynyt kuitenkin :)

Mulla tippui paino alussa n. 5kg ja neuvolassa ei siitä sanottu mitään. Tosin tiesivät, että mulla oli eroprosessi menossa, joten sanoikin, että on ihan ymmärrettävää että paino tippuu, mutta ei haittaa kuulemma.
Mulla oli ennen raskautta n. 10 kiloa ylimääräistä, joten ei minuakaan haitannut painon tippuminen.

Mullaki oli 2 ekan neuvolan välillä pudonnu paino, 1-2kg neuvolan mittareiden mukaan (oman puntarin mukaan ehkä puoli kiloa), ei sanottu yhtään mitään. Lähtöpainoa turhan paljon, bmi n. 30.

No, odotappas kun se vauva syntyy... Sitten ei ole hyvä että se kasvaa +20 käyrällä, koska silloin sua epäillään että olet aloittanut kiinteät liian aikaisin, ja sitten kun kasvu tipahtaa keskikäyrälle, ääsette tapaamaan ravitsemusterapeuttia kun neuvolantäti ei usko että lapsi syö tarpeeksi vaikka miten yrität selittää että se liikkuu kaiken valveillaoloaikansa...
Niin, asiaan. Jos et ole alipainoinen tai sillä rajallakaan, niin tuossa painon putoamisessa tai liian vähässä nousemisessa ei pitäisi olla mitään huolestuttavaa. Itse tosin kuulun siihen ryhmään joka kerää 10kg painoa ensimmäisen kolmanneksen aikana, eikä hyvä ole sekään :p

Yhteistyössä