Neuvokaa nyt tyhmää turvaistuinasioissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Miranda"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Miranda"

Vieras
Meillä poika kohta 6kk ja n 8kg, jonka kaukalo vetelee viimeisiään. Minulla auto, johon saa istuimen vain kasvot menosuuntaan (toki kaukalon jalustalla siis selkä menosuuntaan), miehen autoon saa myös selkä menosuuntaan. Ostetaanko

A) Uusi kaukalo ja siihen kaksi jalustaa -mahdollisesti lyhyt käyttöikä, jolloin hetken päästä joutuu ostamaan mun autoon palkki-istuimen ja miehen autoon istuimen selkä menosuuntaan.

B) Mun autoon kaukalo ja jalusta ja miehen autoon istuin selkämenosuuntaan -tällöin myöhemmin tarttee ostaa enää vain palkki-istuin mun autoon.

Kumpi? Miksi? Suosittele!

No itselläni on kaksi lasta, enkä ole ikinä tarvinnut kaukaloon jalustaa. Eli ihan tavallisen kaukalon ostaisin.

Myöhemmin järjestäisin asiat niin, että lapsi matkustaisi siinä autossa, johon selkä menosuuntaan -istuin sopii.

https://www.google.fi/search?q=cybex+juno+2-fix&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=1ANYU9igD-Pq4gTq_YHADQ&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1366&bih=667#facrc=_&imgdii=_&imgrc=a3FaMkKbrivc8M%253A%3BoyPxugAF0ICDHM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.alerin.ru%252Fpictures%252Fmarket_good%252Fb2068_12.gif%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.alerin.ru%252F23%252Fproduct%252F2068.html%3B1500%3B1000 miten tosta pääsee lentämään yhtään minnekkään?

Kyllä Se lentää Siit. On testattu ja nyt en voi laittaa testivideoo koska kirjoitan kännykällä. Mut niit ollaan nyt miettimäs pois markkinoilt koska ei ookkaa niin turvallisii. Mut iha mite vaa. Teidän lasten turvallisuushan Se! Itse ostin ihan perinteisen viisipistevöisen koska tahdon parasta lapselleni.

[QUOTE="...";29817952]Kyllä Se lentää Siit. On testattu ja nyt en voi laittaa testivideoo koska kirjoitan kännykällä. Mut niit ollaan nyt miettimäs pois markkinoilt koska ei ookkaa niin turvallisii. Mut iha mite vaa. Teidän lasten turvallisuushan Se! Itse ostin ihan perinteisen viisipistevöisen koska tahdon parasta lapselleni.[/QUOTE]

Sokeasti uskot yhtä you tubessa kiertänyttä videota ja sen perusteella päättelet että lapset lentää kaikista palkki-istuimista...no, ihan miten vaan..:D

Miksi tahdot vaarantaa lapsesi turvallisuuden? Jos on edes pieni mahdollisuus että lentää?! Ja jos noita vedetään nyt pois myynnistä! Myyjäki sanoi meille että tehdään fiksu päätös! MIKSI LEIKKIÄ LAPSEN TURVALLISUUDELLA? Tulee varmaan aika tyhmä olo jos joudutte kolariin ja lapsi lentää ja kuolee.. Toivon todella että ette joudu ikinä kolariin :(

[QUOTE="...";29817952]Kyllä Se lentää Siit. On testattu ja nyt en voi laittaa testivideoo koska kirjoitan kännykällä. Mut niit ollaan nyt miettimäs pois markkinoilt koska ei ookkaa niin turvallisii. Mut iha mite vaa. Teidän lasten turvallisuushan Se! Itse ostin ihan perinteisen viisipistevöisen koska tahdon parasta lapselleni.[/QUOTE]

voithan sä itse vaarantaa lapsesi noilla viisipistevöillä jotka on pahempi kuin palkki

[QUOTE="...";29817992]Miksi tahdot vaarantaa lapsesi turvallisuuden? Jos on edes pieni mahdollisuus että lentää?! Ja jos noita vedetään nyt pois myynnistä! Myyjäki sanoi meille että tehdään fiksu päätös! MIKSI LEIKKIÄ LAPSEN TURVALLISUUDELLA? Tulee varmaan aika tyhmä olo jos joudutte kolariin ja lapsi lentää ja kuolee.. Toivon todella että ette joudu ikinä kolariin :([/QUOTE]

teitte fiksun päätöksen myyjän mielestä kun ostitte kalleimman mahdollisen :D saanut kuitenkin testeissä huonompaa tulosta kuin palkki-istuin

Sehän nyt on varma, että kun testituloksia katselee, kuuntelee kaikkien selvityksiä siitä miten puolueellisia/vanhentuneita/eurooppalaisia/tiettyjämmalleja suosivia, väärillä nopeuksilla, väärässä maassa testattuja ne istuimet on, niin sen varmempi on, että yhteenkään istuimeen et enää ikinä uskalla lasta laittaa.

JOTEN voisiko olla hedelmällisempää keskustella kuinka ap käytännössä asian ratkaisee.

Saako kysyä, Miksi uusi kaukalo?
-yleensä, kaukalot ja istuimet, vaikka niissä painoraja antais myöten, nii lapsi on liian pitkä niihin. Eli tarkistat ettei hartiat saa olla kaukalon/istuimen turvavöiden tuloaukon yläpuolella. Luulen et ei enää kaukana ole jossei ole tosi lyhyt lapsi.

Teillähän on ihan kaikki vaihtoehdot käytettävissä.
Esim, miehen autoon voitte heti ostaa esim cybex sironan. On kuin kaukalo, saa sekä kasvot että selkä menosuuntaan. Samallailla britax dual-fix:n. Molempia saa käyttää heti vauvasta alkaen, ja maks painoraja tais olla joku 18kg (? en muista..),

Tai sut odotatte hetken, siihen 9kg asti, ja ostatte hsluamanne palkki-istuimen sun autoon, ja miehen autoon sen istuime minkä haluattekin selkä menosuuntaan versioista.

On myös olemassa suht helposti siirrettäviä autosta toiseen, kummin päin vaan istuimia, mut käytännössähän molempiin autoihin tarviitte sen istuimen, eli kaks pitää ostaa jokatapauksessa.

Mut ei mitää uutta kaukaloa?? Miks?? Kyllä kaukalosta pääsee suoraa istuimeen.

Mikä pakko sen lapsen on mahtua kahdessa autossa olemaan? Kun ei varmaan päivähoidossa ole että tarttis yhden viedä ja toisen hakea. Vai asutteko isän kanssa eri osoitteissa?
Eikö se lapsi voi matkustaa sillä autolla mihin sillä mahtuu turvallinen istuin.

Miten se teidän kaukalo vetelee viimeisiään? Onko se rikki? Jos se nyt just on vaihdettava se istuin niin cybex sirona tms 0+ luokan istuin olisi varmasti hyvä. Tai uusi kaukalo sitten.

Minulla siis kolmiovinen auto, joten sinne takapenkille ei saa istuinta selkä menosuuntaan. Jotenkin pähkäilin, että palkki-istuin olisi parempi kuitenkin kuin ihan pieni lapsi kasvot menosuuntaan tavallisessa istuimessa. Muuten en palkki-istuinta ottaisikaan. Kaukaloa taas mietin juuri sen vuoksi, ettei tartvitsisi tuota lasta vielä kasvot menosuuntaan laittaa vielä yhtään mihinkään istuimeen.

Lapsi pieni ikäisekseen, joten luulen, että kaukalossa pärjättäs vielä joku vajaa vuosi. Turvavyöt nyt alimmalla kohdalla ja ei vieläkään tule olkapäiden takaa.

Jalustan kaukaloon haluan ehottomasti, sillä en halua ottaa tuota väärinasentamisen riskiä. Alunperin meillä ei ollut jalustaa nykyiseen kaukaloon, ja se oli ihan perseestä. Ihan asentajasta kiinni, et miten hyvin oli kiinnitetty.

Voishan tuo lapsi matkustaa joo aina vaan tietyssä autossa, mutta välillä saattaa olla vaan, että onkin sitten väärä auto pihassa. Mulla pikkuauto ja miehellä farmari. Syksyllä tulee tulee tuo hoitoonvientijuttu, et toinen vie ja toinen hakee.

Ja kaukalo vetelee viimesiään siksi, että tuntuu että tuon nykyisen kaukakalon jalusta jää hirveän löysälle erityisesti miehen autoon.

Miten kolmioviseen ei mahdo minkäänlainen turvaistuin selkä menosuuntaan? hankalaa se voi olla mutta ilman jalustaa pitäisi kyllä sopia ja matkustajakin sopii. istuimia on erilaisia. Ne ihan kalleimmat on usein isompia kun vähän halvemmat mutta koko ei tuo turvallisuutta. Jos vauva on kaukalossa noin niin viihtyisi istuimessakin.

Ostaisin siis kumpaankin autoon 9 -18 kg istuimet. Pieneen autoon sellaisen minkä voi kääntää helpommin päin muutaman kilon painonnousun jälkeen.

Kaukaloita saa käytettynä edullisesti lähes uusia kun käyttöikä on niin lyhyt. Sellainen voisi olla hyvä toiseen autoon.

Meillä kyllä on palkki-istuimet molemmissa autoissa, ihan turvallisuustestien, matkustusmukavuuden ja hinnankin takia. Mutta ainakin näissä on ihan istuva-asento eli ei sovi noin pienille. Sirona toki sopii.

Miten se jalusta jää löysälle? Ei ymmärrä ei...

Samaa mietin?
Jääkö siis kantamaan niin, ettei jalka ylety lattiaan vai eikö kaukalo loksahda paikoilleen???

Kyllä pieneenkin Ford Ka saa istuimen selkä menosuuntaan, se lapsen laittaminen vaan on hankalaa. Kaverilla keskellä istuin ja joutuu lapsen laittamaan istuimeen niin, että itse menee lapsen kanssa sinne takapenkille ja siellä laittaa lapsen istuimeen. Sitten nousee itse pois......

Yhteistyössä