Neuvokaa hyvän kakuntäytteen kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja evita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

evita

Aktiivinen jäsen
12.07.2005
5 371
24
38
Pikkumiehellemme pitäisi järjestää kohtapuoliin synttärit. Olen aina täyttänyt kakun samalla tavalla, ja haluaisin joitakin uusia vinkkejä (helppoja sellaisia).

Mitä siis kannattaisi laittaa tavallisen täytekakun täytteeksi, että siitä tulisi oikein erinomainen ja samalla vähän tavallisuudesta poikkeava? :)

En tiedä mitä yleensä olet käyttänyt, mutta minä käytän lasten hedelmäsoseita, banaania, rahkaa, vaahdotettavaa vaniljaa, en koskaa hilloja, niistä tulee liian äklömakea. :p

Minä teen tänään mansikkakaakun, väliin soseutan tuoreita mansikoita ja sekoitan maitorahkaan jossa kermavaahtoa ja vaniljasokeria.
Päälle tietysti viipaloituja mansikanmollukoita ja paljon. :p

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.05.2007 klo 15:41 Jätkä kirjoitti:
Minä teen tänään mansikkakaakun, väliin soseutan tuoreita mansikoita ja sekoitan maitorahkaan jossa kermavaahtoa ja vaniljasokeria.

Toi maitorahka on kyllä tosi hyvää. Sitä ainakin täytyy laittaa. Ja voisikohan sen kanssa yhdistää jotenkin vaniljakiisseliä tms. vaniljajuttua, mistä toinen vastaaja puhui...?

Nam, tulikin kakun himo, kun tästä alkoi puhumaan. :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.05.2007 klo 15:42 evita kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.05.2007 klo 15:41 Jätkä kirjoitti:

Toi maitorahka on kyllä tosi hyvää. Sitä ainakin täytyy laittaa. Ja voisikohan sen kanssa yhdistää jotenkin vaniljakiisseliä tms. vaniljajuttua, mistä toinen vastaaja puhui...?

Nam, tulikin kakun himo, kun tästä alkoi puhumaan. :D

Kokeile sitä vaahtoutuvaa vanilja juttua. =)

Viikko sitten minäkin pähkäilin samaa juttua, teki mieli jotain uutta kakun väliin. Teinkin toiseen väliin mansikkamoussen ja toiseen väliin valkosuklaamoussen. Oli mielettömän hyvää ja helppokin oli tehdä. Kaikki kehuivat ja kakkua kuluikin paljon :)
Tässä linkki mansikkamousseen:
http://lintu75-2.vuodatus.net/blog/category/T%E4ytekakut
Selaa sivua alaspäin, niin tulee kakku nimeltä mansikkamousse-mustikkamoussekakku. Siellä ohje.

Tässä ohje taas valkosuklaamousseen:
http://www.confetti.fi/epages/Kaupat.axl/?ObjectPath=/Shops/Confetti/Categories/Kakkuohjeita/%22Kakun%20t%C3%A4ytt%C3%A4minen%22
Taas sivua vähän alaspäin niin löytyy. Jos teet niin kannattaa täyttää kakku irtopohjavuokaan. Itse laitoin ensin mansikkamoussen ja sitten kakku hyytymään jääkaappiin. Myöhemmin sitten tein valkosuklaamoussen ja hyydytin sen ensin jääkaapissa ja sitten levitin toiseen väliin. Niin ei valunut välistä pois.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.05.2007 klo 15:49 mamma kirjoitti:
Viikko sitten minäkin pähkäilin samaa juttua, teki mieli jotain uutta kakun väliin. Teinkin toiseen väliin mansikkamoussen ja toiseen väliin valkosuklaamoussen. Oli mielettömän hyvää ja helppokin oli tehdä. Kaikki kehuivat ja kakkua kuluikin paljon :)
Tässä linkki mansikkamousseen:
http://lintu75-2.vuodatus.net/blog/category/T%E4ytekakut
Selaa sivua alaspäin, niin tulee kakku nimeltä mansikkamousse-mustikkamoussekakku. Siellä ohje.

Tässä ohje taas valkosuklaamousseen:
http://www.confetti.fi/epages/Kaupat.axl/?ObjectPath=/Shops/Confetti/Categories/Kakkuohjeita/%22Kakun%20t%C3%A4ytt%C3%A4minen%22
Taas sivua vähän alaspäin niin löytyy. Jos teet niin kannattaa täyttää kakku irtopohjavuokaan. Itse laitoin ensin mansikkamoussen ja sitten kakku hyytymään jääkaappiin. Myöhemmin sitten tein valkosuklaamoussen ja hyydytin sen ensin jääkaapissa ja sitten levitin toiseen väliin. Niin ei valunut välistä pois.

Wau! Siellähän on hulppeita kakkuja! Olen niin noviisi näissä jutuissa, että kakustani taitaa tulla huomattavasti arkisempi kuin nuo mallikakut.

Mutta se mousse-juttu kuulostaa kyllä hyvältä. Liivatteen kanssa en ole pahemmin pelannut, mutta ehkä se ei ole kovin vaikeaa. Täytyisi vain käydä hakemassa liivatetta ja muita tykötarpeita ja sitten vain toivoa parasta, että kakku onnistuu... :)

Minäkin tein ihan tavallisen kakun, mutta väliin laitoin näitä mousseja. Näiltä kakkusivuilta etsin aina jotain uutta vinkkiä.
Helppo oli tehdä nämä täytteet, joten tuskimpa epäonnistut. Seuraat vain ohjeita :)
Ja hyydytä tarpeeksi kauan, ettei jää löysäksi.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.05.2007 klo 16:01 vieras kirjoitti:
Minäkin tein ihan tavallisen kakun, mutta väliin laitoin näitä mousseja. Näiltä kakkusivuilta etsin aina jotain uutta vinkkiä.
Helppo oli tehdä nämä täytteet, joten tuskimpa epäonnistut. Seuraat vain ohjeita :)
Ja hyydytä tarpeeksi kauan, ettei jää löysäksi.

Täytyy yrittää. Jos saan veikata, niin siitä hyydykkeestä tulee meikäläisen tekemänä joko kivikovaa tai sitten ihan löllyä. :D

Mä tein tänään tällaisen.

Normaali kakkupohja.

Sit väliin hedelmäytäyte seuraavanlaisesti:

1 iso banaani kuutioina
1tlk persikoita
1dl persikkalientä
1dl vettä
tilkkanen sitruunamehua
3/4 dl sokeria
1 1/2 rkl perunajauhoa
25g margariinia

Sekoita kattilaan persikkaliemi, vesi, sitruunamehu, sokeri ja perunajauhot ja kiehauta. Lisää margariini. Ja lopuksi soseutetut persikat.
Ota täytteestä 1/3 kakun päälle. Ja lisää loppuun täytteeseen kuutioitu banaani.

Väliin tuorejuustotäyte:
3dl kuohukermaa (vaahdota)
1prk tuorejuustoa
2rkl sokeria
tilkka sitruunamehua

Ja kuorrutukseksi joko pelkkää kermaa tai seuraava täyte (siis sinne sivuille, päällä on tuo persikkatäyte)

1dl kermaa (vaahdota)
1 prk tuorejuustoa
1 1/2 rkl sokeria
ja taas tilkka sitruunamehua

JA ON MUUTEN HYVÄÄ
:p Kuulostaa ehkä isotöiseltä mutta on helppo tehdä.

ja järjettömän helppo, hyvä ja nopee tulee myös tästä:

1 prk flora vispiä
1 pss marianne-murskaa tai wiener-nougat-murskaa

vispataan flora vispi, lisätään hieman tomusokeria (noin 1 rkl) ja sitten hieman sulatetut murskat ja vispataan kuohkeaksi.

tätä voi sitten laittaa vaikka kääretortun väliin, kakun väliin tai syödä sellaisenaan.

ite laitoin marianne-murskaa tuohon flora vispiin ja kakun väliin lisäksi aprikoosisosetta. tuli muuten HYVÄ! :p

Evitalle tiedoksi, että teimme pikkusen kanssa huomisen kakkumme(pikkunen täyttää 6v :heart: ), tein sellaisesta vaniljakastikepussista kreemiä, vähentämällä maidon määrää(ohjeessa siis). Tuon kreemin sotkin maitorahkaan(josta muuten jouduin tappelemaan, oli kaupan hyllyn viimeinen :o ).
Sitten soseutin tuoreita mansikoita, maustettuna sokerilla ja vaniljasokerilla, ne lykkäsin myös sinne kaakun väliin.

Päälle puolitettuja mansikoita ja kermavaahtoa, tietysti.

Pikkunen sai hoitaa koristelupuolen, laitan profiiliin kohta kuvan. :D

Niin joo, hyvää siitä ainakin tuli. :p

Yhteistyössä