neuvoja

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nunnu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nunnu

Vieras
nyt alkais olla meillä aika siirtää poju 1,4v omaan huoneeseen nukkumaan jotenka nyt tarttis tän palstan mammoilta hyviä käytännön vinkkejä miten sen tekis. poju nukkuu omassa sängyssä mutta meidän makkarissa. mietin että siirrän pinnasängyn hänen omaan huoneeseen ja otan matkasängyn meiän makkariin varoiks jos vaik yöllä iskee hätä pojulle ja on pakko olla lähellä vanhempia. mites te ootte tän hoitanu?
 
Alkuperäinen kirjoittaja nunnu:
nyt alkais olla meillä aika siirtää poju 1,4v omaan huoneeseen nukkumaan jotenka nyt tarttis tän palstan mammoilta hyviä käytännön vinkkejä miten sen tekis. poju nukkuu omassa sängyssä mutta meidän makkarissa. mietin että siirrän pinnasängyn hänen omaan huoneeseen ja otan matkasängyn meiän makkariin varoiks jos vaik yöllä iskee hätä pojulle ja on pakko olla lähellä vanhempia. mites te ootte tän hoitanu?

Ja voi myös kertoa miten hänet sais siirettyä meidän SÄNGYSTÄ pois kun toinen synty enenn joulua (ikää meillä on 1v2kk) :)
 
me siirrettiin pinnasänky kun lapsi oli 6kk, ei ollut mitään ongelmia.

mielestäni ei mitään matkasänkyjä, jos oikeesti aioit lapsen siirtää. sehän oppii kahdessa päivässä että ei siellä omassa huoneessa tarvi nukkua kun äitin luokse pääsee kuitenkin.
 
Ei siinä ole mitään ongelmia jos ei niitä itse tee... siis älä laita mitään varasänkyä tai lapsi oppii ettei omassa sängyssä tarvi nukkua. Illalla omaan sänkyyn vasta, kun on oikeasti uniaika ettei siitä tule leikkipaikka, missä äitin kanssa lirkutellaan, hyvänyön silittelyt ja toivotukset rauhalllisesti ja "turvallisesti" että lapselle jää turvallinen olo, kun jää omaan huoneeseen. Jos ei meinaa jäädä niin sinä pysyt tiukkana ja rauhoitat lapsen vaikka kymmenen kertaa ja istut tarvittessa vaikka lattialla säägyn vieressä kunnes lapsi on nukahtanut. Kyllä se siitä lähtee, toiset lapset jää helpommin toiset haluaa kokeilla antaako äiti periksi. Tsemppiä!
 
niin siis tää nyt kuulostaa liian helpolta et sänky toiseen huoneeseen ja sillä selvä :) mä vaan en haluis sitä tilannetta et lapsi nukkuu omas huonees ja heräilee monta kertaa yössä tarkistamaan et äiti on lähellä...tai et jompi kumpi meistä saa nukkuu lattialla pojun huonees. no ei kai muuta ku sängystä kii ja siirtään se..sillähän mä saan tietää miten menee :)
 
Itselläni on kaksoset, jotka nukkui reilun vuoden meidän kanssa samassa huoneessa ja sitten vaan siirrettiin ne nukkumaan omiin huoneisiinsa ja oikeasti kaikki meni helposti, ei kun siirtämään vaan niin tiedät.
 

Yhteistyössä