neuvoja parisuhteeseen ?

  • Viestiketjun aloittaja EspooGirl85
  • Ensimmäinen viesti
EspooGirl85
mä en ois uskonu ikinä kirjottavani mietteitäni, joita en ääneen uskalla sanoa tälläselle foorumille. Oon kumminkin pari päivää pohtinu elämääni. Elän ns. ihanassa suhteessa, meillä ei ole yhteisiä lapsia. Elämä on seesteistä, ihanaa miltein parempaa kuin voi olla.. en oo koskaan ollut näin hyvässä suhteessa. Vaikka tätä on reilu puolivuotta vasta takana. Salama rakkaus, nopea yhteen muuttaminen. Kaikki toimii.. Mies tekee kaikkensa että mulla on hyvä olla - ja toki toisinpäin. Mutta silti mietin kannaattaako tämä.. Mulla meni omaan perheenseen välit tämän miehen takia, koska mun perhe ei hyväksy miestä yhden aika ison jutun takia.. tämä juttu ei näy meidän arjessa kuin silloin tällöin - mutta itse en katso tätä pahalla.. huonompikin voisi olla miehen pahe. Hän ei ole alkoholisti, vaan kannabiksen käyttäjä. Mutta se miksi pohdin että onko tämä kaikki mun rakkauden? arvoista.. ensinnäkin menetin perheeni.. ja yhdessä välissä mies totes että jos hän vain saisi niin ottaisi koska tahansa exänsä ja poikansa takaisin.. Se ei kumminkaan ole mahdollista koska elämä ei ole niin vaaleanpunaista. Löysin miehen yöpöydän laatikosta pienen pussin, joka oli täynnä exän lähettämiä rakkauskirjeitä ja kuvia heistä.. tuntuipa pahalle, helvetin pahalle.. Ex ei kumminkaan muute kummittele meidän elämässä ja he eivät ole tekemisissä. Mieheni ei mm. näe poikaansa koska exällä on yksinhuoltajuus. Ja pahin shokki oli että mies tuumas, että joskus haluaa kanssani myös yhteisiä lapsia muttei koskaan naimisiin. Mun unelmissa kumminkin ois häät ja en taas niin enää lapsista tiedä..mulla on kumminki kaks ihanaa omaa lasta.





ähh kommentoikaa!! jakakaa ajatuksia.
 
Kysymyksiä :)
Siis miksei mies näe lastaan? Ei yksinhuoltajuus sitä tarkoita, ettei isä saa nähdä lastaan.

Mistä vanhempasi ovat saaneet tietää tästä mieheni pilvenpolttelusta? Mites se näkyy arjessanne silloin tällöin?

Sanot, ettet ole koskaan ollut noin hyvässä suhteessa. Se ei silti tarkoita sitä, että sinun pitää tyytyä mieheen, joka haluaa exänsä luokse takaisin ja säästää rakkauskirjeitä ja kuvia yöpöydän laatikossa.
 
alkuperäinen aloittaja
Alkuperäinen kirjoittaja Kysymyksiä :);28483947:
Siis miksei mies näe lastaan? Ei yksinhuoltajuus sitä tarkoita, ettei isä saa nähdä lastaan.

Mistä vanhempasi ovat saaneet tietää tästä mieheni pilvenpolttelusta? Mites se näkyy arjessanne silloin tällöin?

Sanot, ettet ole koskaan ollut noin hyvässä suhteessa. Se ei silti tarkoita sitä, että sinun pitää tyytyä mieheen, joka haluaa exänsä luokse takaisin ja säästää rakkauskirjeitä ja kuvia yöpöydän laatikossa.
lapsi asuu satojen kilometrien päässä - eikä tämä nainen ole suostunut tapaamis oikeuksiin/sopimuksiin.

Siis suhde on ihana: kaikki natsaa yks yhteen, suhde toimii hyvin.. kaikki on jotenkin erittäin hyvin ja mies ei tiedä ajatuksistani.

Poltteleehan tuo, 2-3 kertaa viikossa ja kaikki hänen kaverit on polttelijoita.
Kyllä se näkyy arjessa.

Mieheni kännissä kertoi serkulleni, joka kertoi koko suvulle että seurustelen ns. narkkarin kanssa.

Tuo Ex vaan kummittelee mun mielessä, olenko vain korvike?
 
"piiru"
Satunnainen pilvenpoltto nyt ei elämää kaada, mutta toi ei kuulosta kivalta, että ottaisi exänsä milloin tahansa takaisin jos saisi. Lapsen ymmärrän (tosin sitä en ymmärrä miksei ole lapseensa yhteydessä - se on ihan hänen oma valintansa, yksinhuoltajuus ei vie toiselta vanhemmalta tapaamisoikeutta! itse en voisi seurustella sellaisen miehen kanssa joka on jättänyt lapsensa...), mutta haikailu exän perään, vieläpä sellaisen exän joka ei kuulosta kovin mukavalta... Mitä sä oot tohon sanonu?

Nopea yhteenmuutto ei kuulosta nyt jälkiviisaana järkevältä siirrolta. :( Mitä tulee mahdolliseen avioliittoon, niin ehkä asiasta voi kuitenkin vielä puhua? Mun nykyinen oli aiemmin sitä mieltä, että ei ikinä naimisiin, ei rakkaus paperia tarvitse. Kolmen mun kanssa vietetyn kuukauden jälkeen alkoi mieli muuttumaan. Ollaan vasta reilu puol vuotta seurusteltu, eli avioliitto ei ihan nyt ole ajankohtainen, mutta selvästi miehellä on mieli muuttunu täysin ja eiköhän me joskus ens vuonna mennä naimisiin.

Neuvo on siis: Puhukaa, puhukaa, puhukaa!
 
alkuperäinen aloittaja
Mä en sanonu mitää, olin hiljaa.. Mies tuumas sen jälkeen justiin että ei hän koskaan saa exäänsä takaisin koska kusi hommat huumejutuilla ja ei tule koskaan huumeista luopumaan.
Sit se sano etten saa ajatella että oon vaan kakkonen, että nyt oon ykkönen sen elämässä.
Ja se haluaa tehä mut onnelliseksi jne.
Mut onnea varjostaa nuo puheet exästä.
 
Kannabiksen käytöstä en osaa oikein sanoa, riippuu aika paljolti siitä missä määrin polttelee ja miten näkyy arjessa. Omassa kaveripiirissäni melko yleistä ja olen nähnyt kohtuukäyttäjiä ja sitten niitä jotka pössyttelee jatkuvasti ja sen huomaa. Ihan niinkun alkoholikin.

Tota exä-juttua en sulattaisi. Mun on muutenkin ehkä turhankin vaikea suhtautua miesten exiin, johtuen siitä et aikoinaan tapailemani mies, joka vannoi rakkauttaan muhun palasikin yhtäkkiä takasin exänsä kanssa. Nytkin vaivaa kun miesystävällä ex-vaimo ja lasten takia joutuvat olemaan viikottain tekemisissä. Takana myös niin pitkä suhde et väkisinkin joskus pulpahdellut exän nimi jossain esiin. Mitään kaipuuta ei kuitenkaan ole tullut ilmi, mut jotenkin toi vanha juttu vaikuttaa niin et revin päästäni niitä merkkejä. Ja tota, no turha tässä enää sanoa, mut suuremmista tulevaisuuden haaveista ois hyvä jutella ennen yhteenmuuttoa.
 
"vieras"
Millä perustein se exä ei ole suostunut tapaamissopimuksiin? Eihän se ex sitä voi päättää ettei isä saa tavata lastaan. Vai liittyykö se pilven polttelu tähän jotenkin, siis että ex kertonut viranomaisille ja tapaamisoikeus evätty? Eikä kuulosta oikein hyvältä että kaikki miehen kaverit polttaa. Ja siis polttaa noin 3 kertaa viikossa, viikonloppunako? Millä tavalla se näkyy arjessa?
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen aloittaja;28484000:
Mä en sanonu mitää, olin hiljaa.. Mies tuumas sen jälkeen justiin että ei hän koskaan saa exäänsä takaisin koska kusi hommat huumejutuilla ja ei tule koskaan huumeista luopumaan.
Sit se sano etten saa ajatella että oon vaan kakkonen, että nyt oon ykkönen sen elämässä.
Ja se haluaa tehä mut onnelliseksi jne.
Mut onnea varjostaa nuo puheet exästä.
Olen pahoillani, mutta en usko että suhteenne tulisi onnistumaan.

Ja olet kyllä aika ajattelematon, että seurustelet tuollaisen miehen kanssa, jos itselläsi on lapsia. Mutta niin makaa kuin petaa....itsehän olet päätöksesi tehnyt.

Kumpi on sinulle tärkeämpää; se että sulla ja miehelläsi "natsaa kaikki niin hyvin", vai että lapsistasi tulee tasapainoisia ja onnellisia?
 
"piiru"
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen aloittaja;28484000:
Mä en sanonu mitää, olin hiljaa..
Jos haluat, että tolla suhteella on mitään tulevaisuutta, niin rupeet puhumaan. Hiljaisuus ei auta kumpaakaan. Tietääkö mies edes siitä, että tahtoisit naimisiin? Miehet ei osaa lukea ajatuksia ja kukaan ei ole täydellinen. Voi olla, että tämä mies ei olekaan se sun "oikea", mutta sä et saa sitä selville ellet puhu. Se voi sattua ja tuntua vaivalloiselta ja hankalalta, mutta jos teillä oikeasti on tulevaisuus yhdessä, niin te selviätte siitä. Ja jos ette selviä, niin ette te olis muutenkaan kovin pitkään pärjänneet yhdessä.
 
niinpä niin
älä ikinä yliarvioi addiktia. olet vielä rakkaushuuruissa itekkin, älä tee yhteenvieviä päätöksiä ennen kuin pääsi selkiää

jos sua on kohdeltu huonosti aiemmin, väärä raha menee suhun täydestä etkä tiedä sitä itse. juttele eksän kanssa.
 
Mietis silleen, että kummat loistaa pahoinpitelyjutuissa ekana? Aivan, alkkikset, ei pilvenpössyttelijät. Aika harvaan väkivaltarikokseen liittyy pilven polttaminen. Ota rennosti, pienempi paha kuin alkoholi, oikeasti. Nimim. alkoholistin kanssa asunut, turpaan ottanut ja eronnut
 
alkkis
Mietis silleen, että kummat loistaa pahoinpitelyjutuissa ekana? Aivan, alkkikset, ei pilvenpössyttelijät. Aika harvaan väkivaltarikokseen liittyy pilven polttaminen. Ota rennosti, pienempi paha kuin alkoholi, oikeasti. Nimim. alkoholistin kanssa asunut, turpaan ottanut ja eronnut
Se nyt varmaan johtuu ihan siitä että alkoholin käyttäjiä noin tuhat kertaa enemmän. Se alkoholi ei määrää että mies hakkaa vaan miehen luonne. Jotkut vaan ovat vaimonhakkaajia.
 
No hei
Siis eikö susta ole huolestuttavaa, että mieluummin menettää lapsensa kuin lopettaa pilvenpolton. Itse en olisi missään nimessä tuollaisen ihmisen kanssa tekemisissä.
 
alkuperäinen aloittaja
Pilvenpoltto on ok mulle, parempi kuin viina.
Se rauhoittaa ja tuo hyvän fiiliksen miehelle.. Oon edellisen suhteen ja lapset tehny alkoholistin kanssa - ottanu turpaan.
Joo, tottakai näissä piireissä on rahaa - väärällä tavalla ansaittua. ehkä sekin kiehtoo kun ei tarvi joka senttiä laskea.

totta, pysähdyttäähän tuo että mies ei vaihda pilveä mihinkään. ehkä mä tosiaan oon rakkaus huuruissa enkä näe karua totuutta!
 
"vieras"
Vaikutat olevan vähän hukassa elämäsi suhteen. Valitset miehesi siis sillä perusteella; kun ei tervitse laskea joka senttiä (=rikollista rahaa.) Voi itku sentään. Ja sulla vielä omia lapsia. Nostappas itseäsi niskasta kiinni ja mieti vähän millaisen esimerkin ja millaiset arvot haluat lapsillesi opettaa?

Ja jo se, että olet valmis rikkomaan omat perhesuhteet miehen takia , on jo hälyyttävää.
Toivottavasti tulet vielä järkiisi!!!
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen aloittaja;28484604:
"vieras" taisit osua naulan kantaan =o
Toivon että selvität välisi vanhempiesi kanssa. Ymmärrät kai että lapsesi ansaitsevat olla yhteydessä isovanhempiinsa? Eli se asia tulee kyllä etusijalle, eikä sinun miesasiasi. Eli olen vanhempiesi kanssa samoilla linjoilla, eikä se johdu pilvenpolttelusta, vaan siitä että mies on selvästi sotkenut elämänsä; ei edes pidä yhteyttä lapseensa; surullista!!
Sun miehesi siis suoraan sanoen on sotkenut välinsä omaan lapseensa, nyt sotkee sun välit vanhempiisi ja sotkee myös sun lasten välit isovanhempiinsa. Ja kaiken lisäksi antaa negatiivista mallia aikuisuudesta sun lapsillesi (rikollisuus).
Onko TÄMÄ sen rakkauden arvoista? Kannattaa miettiä.
 
"kakkonen"
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen aloittaja;28484000:
Mä en sanonu mitää, olin hiljaa.. Mies tuumas sen jälkeen justiin että ei hän koskaan saa exäänsä takaisin koska kusi hommat huumejutuilla ja ei tule koskaan huumeista luopumaan.
Sit se sano etten saa ajatella että oon vaan kakkonen, että nyt oon ykkönen sen elämässä.
Ja se haluaa tehä mut onnelliseksi jne.
Mut onnea varjostaa nuo puheet exästä.
Sä olet kakkonen. Et EXän suhteen vaan huumeiden. Mies sanoo sulle, että ei koskaan tule luopumaan huumeista vaikka ne pilasi hänen perheensä... Ymmärrä nyt että olet aina kakkonen ja pilvi on ykkönen.
 

Yhteistyössä