Neuvoja pannukakun tekemiseen

vierailija
Kyllä, kuulitte oikein. En onnistu pannukakun teossa. Olen aina käyttänyt samaa reseptiä yläasteen köksänkirjasta. Ennen se toimi hyvin. Pannukakku kypsyi ja päälle tuli se tumma ohut ryppyinen kuori. Sama resepti ja toimintatavat yhtä käytössä, mutta ei tule samaa jälkeä. En ymmärrä. Aluksi luulin, että se johtuu siitä, että käytin kauramaitoa. Nyt kokeilin luomutäysmaidolla ja ihan samanlaista kuraa tuli. Ohje on seuraava:

4-5 dl maitoa
2½ dl vehnäjauhoja
2 munaa
1/4 tl suolaa
2 rkl öljyä
1 rkl sokeria

Paista keskitasossa 225 asteessa 20 min.

Ton sokerin lisäsin itse. Voiko se olla syypää? Paistan kakkua yli 45 minuuttia, ja se jää silti raa'aksi. Päälle muodostuu kova tumma kansi. En ymmärrä!!! :mad: Sama ohje ollut vuosia käytössä. Miten se voi yhtäkkiä muuttua? Oisko jollain parempaa ohjetta tai muita vinkkejä?

http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/574/Maailman paras pannukakku/
Toimii jopa gluteenittomalla fin mixillä mutta vehnäjauhosta tietty paras.
Mulla oli sama ongelma, mutta nyt tuo ollut ohjelmistossa kauan, nimensä veroinen: maailman paras pannukakku. Ohjeen mukaan saa olla rasvaa reilusti ja ohjeen mukaan sokeriakin.

Ohjeesta poiketen kokemus on opettanut: 2 munan sijaan 3 kpl, margariinin sijaan voi ja anna seisoa se puoli tuntia taikina huoneenlämmössä ennen paistoa. Vähän pitempi paistoaika, ehkä noin 40 min. TOIMII!!!!!
 
vierailija
http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/574/Maailman paras pannukakku/
Toimii jopa gluteenittomalla fin mixillä mutta vehnäjauhosta tietty paras.
Mulla oli sama ongelma, mutta nyt tuo ollut ohjelmistossa kauan, nimensä veroinen: maailman paras pannukakku. Ohjeen mukaan saa olla rasvaa reilusti ja ohjeen mukaan sokeriakin.

Ohjeesta poiketen kokemus on opettanut: 2 munan sijaan 3 kpl, margariinin sijaan voi ja anna seisoa se puoli tuntia taikina huoneenlämmössä ennen paistoa. Vähän pitempi paistoaika, ehkä noin 40 min. TOIMII!!!!!
ja ohjeen mukaan leivinjauhetta saa laittaa, jäi kommentoimatta.
 
vierailija
Liika rasva saa ainakin kakusta lättänän ja jos kunnon kuplia haluaa, laittaa paljon munia ja vähän leivinjauhetta. 6 munaakin voi laittaa, mutta mulle neljästäkin jo tulee kuplia.
 
vierailija
Tässä "paras" resepti :D. Voi toimiakkin...

 
vierailija
Myös minä olen miljoona kertaan onnistunut epäonnistumaan pannukakun tekemisessä .

Nyt teen ohjeella: maailman paras pannukakku. Muttei sekään nyt niin hyvä ole kuin esim. mitä äidilläni lapsuudessa: isot kuplat, kypsä sisältä muttei musta päältä. En onnistu äitinikään ohjeella.

Halusin jakaa tuskasi
Jep, sillä kyllä onnistuu joka kerta! Mulla ollut meinaa sama ongelma aina ennen tota reseptiä.

 

Yhteistyössä