neuvoja pahoinvointiin..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nainen vaan...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nainen vaan...

Vieras
Eli tässä nyt odotellaan toista lasta. Ensimmäisen kanssa ei ollut pahoinvointia, kun muutaman kerran. Nyt ei sitten mitään pysty tekemään, kun on niin väsynyt ja nyt pari viimestä päivää oksentanut. jos ei okseta niin etoo koko ajan. Nyt eilen sain sairaslomaa 3 vrk, mutta ei siitä mitään tule, että aina olla saikulla..
Ensimmäinen neuvola on vasta 19 päivä. Tulee vaan mieleen, että onko normaalia vai onko vauvalla jotain hätää, kun en aikasemmassa raskaudessa tämmöstä ollut, vaikka jokainen raskaus voi olla erilainen...

onko kellään kokemusta?

Mulla tokassa raskaudessa oli todella kamalaa pahoinvointia. Laihduin n.5kg. En pystynyt syömään oikein muuta kuin mehujäätä ja sipsejä. Ekassa oli lievää pahoinvointia ja kolmannessa ei mitään.

on ihan täysin normaalia....
oletko kokeillu tai kuullu sea band-rannekkeesta??
sitä käytetään paljon ja kehuttu on myös paljon....suosittelen kokeilemaan!!
jos et tiiä mikä on kysees nii googleta :) sinunapteekki.fi kautta saa ainaki tilattua ja tulee pariin päivää :)

Pitää tuota ruisleipää kokeilla.. Tuntuu vaan niin pahalle, kun ei jaksa tytönkään kans touhuta mitään, kun makoilla vaan.. jospa se tästä helpottas.. Olen tottunut touhuamaan vaan niin vaikeaa vaan olla..

mulla on tänään verenpaineen mittaus aika tk:n niin kysyn siellä mitä tälle voi tehdä, kun vasta olin saikulla muun vaivan takia niin ei aina vois. ja muutenkin olen töissä yksin vuorossa, että siitä on huono lähtee levähtää välillä..
aamulla en kerkeä syödä oikein mitään kun tekee pahaa.. ja sitten päivät samaa rataa
jatkuu...
KS: sea band ranneke kuulostaa hyvälle, pitää perehtyä siihen vielä paremmin...

on vaan niin erilaista kun ekan kanssa, että huh huh...

B6 vitamiinikohan se oli.. berex kauppamerkki kumminkin, autto mulla, samoin jäiset marjat ja hedelmänpalat ja kuivat murot. en oksentanu onneks ku vk16 asti, samaa oli edellisestä. ja oksentelu ei ollut jatkuvaa, muutaman kerran viikkoon, mutta se jäytävä pahaolo..
No nyt viikkoja 34 ja pariviikkoa ollu pahoinvointi taas mukana, napero on niin iso että painaa mahalaukkua pahasti.

Kyllä tää ottaa jo päähän, kun ei mitään jaksa tehä ja sitten koko ajan pelkää että oksentaa, kun jotain syö.. jos ei oksenna niin tekee pahaa koko ajan...

aamulla mies oli ihana, kun toi leipää ja kaakaota sänkyyn..

Siis onhan tuo ihan kamalaa mutta myös ihan asiaan kuuluvaa. Itse olen ollut kaikista kolmesta niin kipeä, että olen joutunut olemaan aina sen 3kk sairaslomalla. Ei sille vaan mahda mitään, jos tulee pahoinvointia niin ei sitä poiskaan saa. Helpotusta voi hakea esim. niistä rannekkeista ja tasaisesta syömisestä mutta itselläni ainoa auttava tekijä on ollut aika. Olo on helpottanut vasta lähempänä puoliväliä, ihan sama, mitä siinä alkuviikoilla on koittanut tehdä tai olla tekemättä.

Joo nyt löyty onneksi apua. Lääkäri teki akupunktio hoidon ja se toistetaan vielä pari kertaa. Sitten ostin nämä paljonpuhutut Sea Band rannekkeet, joista todellakin on apua. Paikallinen neuvola ei tiennyt näistä mitään, eikä apteekkikaan, mutta mentiin lähikaupungin apteekkiin niin sieltä löyty...
Nyt pysyy ruoka sisällä ja en ole oksentanut 2 päivään.. Kyllä se tästä!

ja sitten syöt usein sitä mitä tekee mieli, oli se sitten kuivaa kauraryyniä tai jäätelöä tai silliä. Kunhan syöt jotain. :wave: mantelit ja pähkinät auttaa, mutta toisilla ne tekee pahemman olon.

mä söin ekaa odottaessa vain mehujäätä ja vauvojen hedelmäsoseita, niitä oli helppo myös oksentaa... ;)

mä yritän kolmatta.. ja kahdesta aiemmasta oksensin melkein koko ajan.. nyt vähän kauhistuttaa jos taas tulee semmonen raskaus.. et miten saan koululaisen laitettua aamulla kouluun ym...

Yhteistyössä