Miksi rv 13 kielletään painavien nosto??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "miksi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"miksi"

Vieras
tällä henkilöllä ei supistele, ei ole ollut ikinä keskenmenoa,eikä ollut vaaraa ainakaan aikasemmassa raskaudessa et alkaisi syntymään yli.

nyt minulle sit väitti ettei saa nostella mitään painavaa ja kun kysyin syytä sanoi että ei tulis keskenmenoa.

ja kun kysyin että onko supistellut ym niin tämä sanoi että ei.

miksi sitten nostelu kielto näin aikasin??

Mikä on teidän mielestä painava? Mun mielestä raskaana ollessa voi kieltäytyö oikeasti painavien juttujen nostelusta. Mulla ainakin siitä tulee ikävä olo alakertaan vaikka kaikki on ihan normaalisti mennytkin. Tarkoitan painavalla jatakuvaa yli 30 kg noseluita. Ei esim yhtä tai kahta nostokertaa.

noh... mulle ainakin sanottu molemmissa raskauksissa että painavien nostelua pitää välttää..mut ei oo kyl myöskää mitään tullu vaikka tuota esikoista nostelen ja raskaana oon nytkin rv 34.. ehkä se vaan vähän liiottelee?

Meillä töissä joutuu joskus nostelemaan muutaman kymmenen kilon esineitä ja kyllä niiden nostelut jätin kun raskaaksi tulin. Ja näin ihan suositeltiinkin.

Millasesta nostelusta on kyse?

Minulle on sanottu, että oman voinnin mukaan voi työskennellä ja nostella normaalisti kun raskaudessa ei ole mitään erityistä riskiä.

Tätä olenkin toteuttanut, tosin joissakin nostoissa maha on ollut "tiellä" ja joskus loppuraskaudessa aiheuttanut supistelua, niin olen niitä mahdollisuuksien mukaan välttänyt.

Mulla oli raskaudessa jonkin verran verenvuotoa, rasituksessa tosi helpostikin. Oli siis jätettävä reutomiset sikseen, mutta en minä kyllä kysyttäessä olisi työkaverille sitä alkanut selostaa. En varsinkaan enempiä udellessa. Intiimiasia.

En tiedä mistä tuo tuon nostokiellon sai (keskenmenon uhalla)
kun ei käy töissä. eikä mun tietääkseni tarvi kotonakaan juuri mitään nostellaa paitsi esikkoaan (painaa n. 14-15kg)

[QUOTE="aapee";25476549]En tiedä mistä tuo tuon nostokiellon sai (keskenmenon uhalla)
kun ei käy töissä. eikä mun tietääkseni tarvi kotonakaan juuri mitään nostellaa paitsi esikkoaan (painaa n. 14-15kg)[/QUOTE]

No heh huomionhakua siis. Oman navan ympärillä pyöriii koko maailma.

no mutta voihan hänellä olla taustalla keskenmenoja. Tai on verenvuotoa tms. Kaikesta ei nyt vain halua puhua.

Esim minä odotin toisen raskauteni aikana kaksosia mutta minulla oli verenvuotoa ja menetin toisen heistä. Tämä tapahtui ihan alussa. Harva tästä tietää vieläkään.

Tai sitten hän vain haluaa ottaa todella varovaisesti, tai hakee huomiota. Mistäs sen voi tietää. Mitä hänen olisi pitänyt nostella kun tämä asia tuli ilmi? Jollette ole työkavereita, ts. tämä nostelujen välttäminen ei vaikuta elämääsi. Niin anna olla.

Jos ystävälläsi on parempi mieli niin ettei nostele painavia juttuja niin se hänelle sallittakoon.

Taustalla on ehkä jotain sellaista, joka asiaan liittyy, mutta ko. ihminen ei halua siitä kaikille uteliaille kertoa.

Tai sitten hän valehtelee.

Mulla 20.viikko ja ihan vapaasti saan nostella potilaita yms. Ei mitään kieltoa kuulemma. Tietty maalaisjärkeä ja siirtopatjaa käyttäen - eipä niitä ei-raskaanakaan yksikseen otsasuonet pullottaen nostella.

Miten sä tiedät toisen raskaushistorian ja taustat noin hyvin? Ehkä on aiemmin saanut keskenmenon ja varoo ja pelkää sitä nyt yli kaiken. Tiedän yhden äidin joka kahdessa raskaudessa menetti vauvansa. Kolmannessa raskaudessa kohdunkaulaan laitettiin jokin tukilanka ja se auttoi että raskaus jatkui vuodelevon avulla loppuun asti.

että jos painavia esineitä/ihmisiä nostamalla sais alkuraskaudessa keskenmenon, niin abortteja ei tarvisi varmaan juurikaan tehdä.
todelliset syyt poislukien, raskausaikana voi ja pitää elää ihan normaalisti, sen kummemmin hysterisoimatta...

Yhteistyössä