Neuvoja kaipaisin teiltä joiden lapsella/lapsilla on allergiaa(iho-oireita) KUVA!

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Alkuperäinen kirjoittaja essi2008:
Olen samaa mieltä. Kissat katottiin allergia kokeissa koska kerran meillä on kissoja, mutta SILLOIN ei ollut yhtään allerginen niille, mutta NYT TILANNE JO VOI OLLA TOINEN.
Allergiat eivät välttämättä näy testeissä, eli voi tulla vääriä negatiivisia vastauksia.

joo ja vaikka se edellinen testi on ollut negatiivinen niin tämä uusi voi olla positiivinen eli on voinut puhjeta allergiaksi.
 
vieras
Siis mitä lääkettä itse annoit kotona? Outoa, että lääkäri ei uskaltanut antaa lisää lääkitystä! Olisi voinut antaa kortisonia tablettina, jos olit antanut kotona antihistamiinia. Tai lihakseen adrenaliinia. Raivostuttavaa, että lääkärit ei tunnista/ osaa hoitaa vaikeita allergisia reaktioita oikein.
Ja antihistamiiniakin voi antaa melkoisen määrän ennen kuin siitä on mitään haittaa. Puhun nyt kokemuksesta, koska lapseni on saanut tosiaan 2 kertaa vaikean allergisen reaktion ja niihin todella reippaan lääkityksen.
 
Ilman muuta teidän olisi pitänyt saada kortisonia lihakseen. Tuo näyttää samalta kuin meidän kossin oireet. Paljonko annoit zyrtekkiä? vai mitä lääkettä annoit? Voithan toki soittaa ja kysyä vielä keskussairaalasta, että voisitko antaa lisää. Ei teillä sattuis olemaan vesirokkoon tarkotettua rasvaa!? Siinä on mentholia joka vähän viilentäis ja rauhottais ihoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lara-77:
Ilman muuta teidän olisi pitänyt saada kortisonia lihakseen. Tuo näyttää samalta kuin meidän kossin oireet. Paljonko annoit zyrtekkiä? vai mitä lääkettä annoit? Voithan toki soittaa ja kysyä vielä keskussairaalasta, että voisitko antaa lisää. Ei teillä sattuis olemaan vesirokkoon tarkotettua rasvaa!? Siinä on mentholia joka vähän viilentäis ja rauhottais ihoa.
Joo on muuten sitä...rasvaankin pikinmiten...kiitti vinkistä.
 
riina
Alkuperäinen kirjoittaja essi2008:
Alkuperäinen kirjoittaja riina:
siis astma,hengitysvaikeuksia,monenlaisia allergioita lapsella ja kissoja talossa.kissa on kaikista pahin allergisoiva eläin.kannattas vakavasti miettiä niistä luopumista
Olen samaa mieltä. Kissat katottiin allergia kokeissa koska kerran meillä on kissoja, mutta SILLOIN ei ollut yhtään allerginen niille, mutta NYT TILANNE JO VOI OLLA TOINEN.
eläinallergia ei välttämättä näy lapsella testeissä.mutta kun hän on muutenkin allerginen,ja astmaattinen ja jatkuvassa altistuksessa myös kissoihin,niin ne kaikki yhdessä saattavat laukaista voimakkaan reaktion vaikkei yksittäistä allergiaa tietylle asialle olisi todettu
 
A shadieeyah
ihan nokkosrokolta näyttää..
mie sain tommosen ja vielä pahemman nokkosrokko reaktion kun menin yhtä lisäainetta sisältävää karamellia syömään.
Se levis niin pahasti et mulla turpos suu umpeen ja silmät kanssa(ja vartalo oli kaulasta sukuelimiin asti ihan täynnä ja selkä myös ) :(

se voi olla ihan joku tuttu ainekkin jolle on vaikka esim pitkällä tähtäimellä herkistynyt..
Tai sitten joku ihan semmonen mitä ei välttis arvaiskaan.
Eli kandee ihan kaikki kirjata mitä on tehnyt ja syönyt

ja mitä tulee eläinallergioihin.
Aikoinaan käytiin suhosella...se sano että vaikka ne testit näyttää nollaa niin se ei kerro totuutta.
Jos ihminen saa oireita selkeesti siitä huolimatta et testit on nollassa niin sitä on allerginen.
 
Ei tavan antihistamiinilääkkeet, mitä kotona on estä millään lailla kortisonin tai adrenaliinin antamista ja usein sitä antihistamiinia saa antaa myös yli sen normiohjeen. Eri asia on, jos kotona on antanut esim. jo sitä adrenaliinia piikillä, jos sellainen on, niin täytyy sitten päivystyksessä hiukan katsoa, paljonko voi lisiä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis mitä lääkettä itse annoit kotona? Outoa, että lääkäri ei uskaltanut antaa lisää lääkitystä! Olisi voinut antaa kortisonia tablettina, jos olit antanut kotona antihistamiinia. Tai lihakseen adrenaliinia. Raivostuttavaa, että lääkärit ei tunnista/ osaa hoitaa vaikeita allergisia reaktioita oikein.
Ja antihistamiiniakin voi antaa melkoisen määrän ennen kuin siitä on mitään haittaa. Puhun nyt kokemuksesta, koska lapseni on saanut tosiaan 2 kertaa vaikean allergisen reaktion ja niihin todella reippaan lääkityksen.
Joo olisi varmaan pitänyt vaatia jotain mutta en minä tiedä näistä jutuista mitään kun nää iho-oireet on meillä uusi juttu.
Ensi kerralla on viisaampi toivottavasti.
Itse olen niin "sekasin" ja peloissani että eipä tuu edes kaikki asiat mieleen vaikka ois sellaista mitä pitäs sanoa tai pyytää...toivottavasti te muut ootte parempia äitejä siinä, että osaatte aina vaatia ja pyytää aina oikea lääkettä/hoitoa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja NallePuh82:
Mulla auttoi lapsena se, että kasteli pyyhkeitä ihan kylmässä vedessä ja laittoi niitä utrikarian päälle, laski niin nopeammin.

Olen antanut kylmiä kylpyjä siis suihkussa suihkuttanut(poika rakastaa kylmää vettä) joten se ei ole ollut ongelma..en tietenkään millään jää kylmällä mutta viileellä vedellä. Pojasta se on ollut hauskinta tässä hommassa :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja essi2008:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis mitä lääkettä itse annoit kotona? Outoa, että lääkäri ei uskaltanut antaa lisää lääkitystä! Olisi voinut antaa kortisonia tablettina, jos olit antanut kotona antihistamiinia. Tai lihakseen adrenaliinia. Raivostuttavaa, että lääkärit ei tunnista/ osaa hoitaa vaikeita allergisia reaktioita oikein.
Ja antihistamiiniakin voi antaa melkoisen määrän ennen kuin siitä on mitään haittaa. Puhun nyt kokemuksesta, koska lapseni on saanut tosiaan 2 kertaa vaikean allergisen reaktion ja niihin todella reippaan lääkityksen.
Joo olisi varmaan pitänyt vaatia jotain mutta en minä tiedä näistä jutuista mitään kun nää iho-oireet on meillä uusi juttu.
Ensi kerralla on viisaampi toivottavasti.
Itse olen niin "sekasin" ja peloissani että eipä tuu edes kaikki asiat mieleen vaikka ois sellaista mitä pitäs sanoa tai pyytää...toivottavasti te muut ootte parempia äitejä siinä, että osaatte aina vaatia ja pyytää aina oikea lääkettä/hoitoa!


:hug: :hug: :hug: :hug: Sä oot hyvä äiti! Älä noitten muutamien kommenteista välitä! En mäkään olis varmaan osannut vaatia, mutta sattu olemaan sellainen lääkäri joka määräs heti keskussairaalaan ja siellä sitten laittoivat piikkiä ja lääkettä jne...
JAKSUJA SINULLE! Jos jaksat niin ilmoittele yksärillä jos selvyys tulee. Mun täytyy mennä nyt nukkumaan! Tsemppiä teille!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja essi2008:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis mitä lääkettä itse annoit kotona? Outoa, että lääkäri ei uskaltanut antaa lisää lääkitystä! Olisi voinut antaa kortisonia tablettina, jos olit antanut kotona antihistamiinia. Tai lihakseen adrenaliinia. Raivostuttavaa, että lääkärit ei tunnista/ osaa hoitaa vaikeita allergisia reaktioita oikein.
Ja antihistamiiniakin voi antaa melkoisen määrän ennen kuin siitä on mitään haittaa. Puhun nyt kokemuksesta, koska lapseni on saanut tosiaan 2 kertaa vaikean allergisen reaktion ja niihin todella reippaan lääkityksen.
Joo olisi varmaan pitänyt vaatia jotain mutta en minä tiedä näistä jutuista mitään kun nää iho-oireet on meillä uusi juttu.
Ensi kerralla on viisaampi toivottavasti.
Itse olen niin "sekasin" ja peloissani että eipä tuu edes kaikki asiat mieleen vaikka ois sellaista mitä pitäs sanoa tai pyytää...toivottavasti te muut ootte parempia äitejä siinä, että osaatte aina vaatia ja pyytää aina oikea lääkettä/hoitoa!
:hug: Älä välitä. Kun oma lapsi kyseessä niin huoli tietysti suunnaton. Ja mistä sitä tietää mikä on oikea lääke ja hoito?!

 
Mulla on ikävästi aiheesta omakohtaista kokemusta yli kahdenkymmenen vuoden ajalta...Eipä sitä aina kaikkea voi tietää ja seuraavalla kerralla (jota toivottavasti ei tule) osaat jo toimia. Ja hyvinhän sä toimit nyttenkin, veit pojan lääkäriin. Hoitovastuu on lääkärillä, ei äidin tarvitsekaan mitään tietää, sehän on lääkärin homma. Lähinnä ehkä ihmeteltiin lääkärin toimia. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja ihokin rauhoittuu!
 
vieras
En tarkoittanut, että olisi sinun vikasi, että lääkäri ei osannut hoitaa lapsesi allergiareaktiota kunnon lääkityksellä! Minulla on vaikeasti allerginen lapsi ja nykyään osaan jo vaatia lääkitykset, jos joudumme päivystykseen kokemattomalle lääkärille. Kokeneet lastenlääkärit ja tk lääkärit kyllä osaavat hoitaa allergiareaktion. Minua vain harmittaa lapsesi puolesta, että lääkäri ei antanut nopeasti kunnon troppeja.

Ja vielä sellainen ohje sinulle, että jos lapsen hengitys vaikeutuu yhtäkkiä ja iholle nousee tuollainen ihottuma, niin kyseessä on vaikea allergiareaktio, joka vaatii nopeata hoitoa. Kannattaa pyytää adrenaliinikynäresepti ja kortisonitabletteja, sitten kun menette uudelleen lääkäriin. Tsemppiä ja toivotaan, että lapsesi iho pian rauhoittuu ja astma saadaan kuriin!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En tarkoittanut, että olisi sinun vikasi, että lääkäri ei osannut hoitaa lapsesi allergiareaktiota kunnon lääkityksellä! Minulla on vaikeasti allerginen lapsi ja nykyään osaan jo vaatia lääkitykset, jos joudumme päivystykseen kokemattomalle lääkärille. Kokeneet lastenlääkärit ja tk lääkärit kyllä osaavat hoitaa allergiareaktion. Minua vain harmittaa lapsesi puolesta, että lääkäri ei antanut nopeasti kunnon troppeja.

Ja vielä sellainen ohje sinulle, että jos lapsen hengitys vaikeutuu yhtäkkiä ja iholle nousee tuollainen ihottuma, niin kyseessä on vaikea allergiareaktio, joka vaatii nopeata hoitoa. Kannattaa pyytää adrenaliinikynäresepti ja kortisonitabletteja, sitten kun menette uudelleen lääkäriin. Tsemppiä ja toivotaan, että lapsesi iho pian rauhoittuu ja astma saadaan kuriin!
Joo en mä sua mitenkään henk.kohtaisesti tarkottanutkaan.Ja juurihan pyysinkin "kohtalotoverilta" vinkkejä ja sinä kuulut niihin :)
Sehän mua tässä pelottaakin että me asutaan läheisestä tk:sta yli 20 kilometrin päässä ja lähimpään keskussairaalaan on noin 70km...ambulanssinkin tänne tilaa niin tulo kestää noin 15 minuuttia vaikka ajas niin lujaa kun pääsee. Soratie, mutkanen ja kaikkea muuta mukavaa..


 
metsänpeitto
Alkuperäinen kirjoittaja NallePuh82:
Mulla auttoi lapsena se, että kasteli pyyhkeitä ihan kylmässä vedessä ja laittoi niitä utrikarian päälle, laski niin nopeammin.
Joo, me ollaan myös kääritty kylmiin, märkiin sideharsoihin. Helpottaa sitä kutinaakin, se on todella kova :/

 
Meillä lähdettiin anaflaktisessa ajamaan aina ambulanssia vastaan jo. Meillä etäisyydet aika samaa luokkaa ja avun saaminen kestää. Siksi on tosi tärkeää, että on Epipen kotona, sillä saa pelattua hiukan lisäaikaa, jos ilmatiet uhkaa mennä umpeen. En halua pelotella, mutta vakavalla allergisella reaktiolla on taipumusta voimistua seuraavalla kerralla, pyydä siis se adrenaliinipistos kotiin teille, ihan varmuuden vuoksi.

 
metsänpeitto
Alkuperäinen kirjoittaja essi2008:
toivottavasti te muut ootte parempia äitejä siinä, että osaatte aina vaatia ja pyytää aina oikea lääkettä/hoitoa!
Se on oikeasti niin väärin, että vanhempien tai potilaan itse pitäis tietää aina, että mitä kuuluu tehdä :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja NallePuh82:
Meillä lähdettiin anaflaktisessa ajamaan aina ambulanssia vastaan jo. Meillä etäisyydet aika samaa luokkaa ja avun saaminen kestää. Siksi on tosi tärkeää, että on Epipen kotona, sillä saa pelattua hiukan lisäaikaa, jos ilmatiet uhkaa mennä umpeen. En halua pelotella, mutta vakavalla allergisella reaktiolla on taipumusta voimistua seuraavalla kerralla, pyydä siis se adrenaliinipistos kotiin teille, ihan varmuuden vuoksi.
Kiitos :hug:
Otampa asian puheeksi maanantaina viimeistään.

 
vieras
Minä täällä vielä, siis se vaikeasti allergisen äitee..Kun teillä on pitkä matka terkkariin, niin on tosi tärkeää, että saatte kunnolliset lääkkeet kotiin vaikeiden tilanteiden varalle. Eli juuri tuo Epipen adrenaliinikynä ja lisäksi antihistamiinia ja kortisonitabletteja ja avaavaa astmalääkettä. Ja kannattaa pyytää opetus siihen adrenaliinin pistämiseen ja myöskin uskaltaa se sitten pistää. Se voi pelastaa hengen! Hyvää yötä ja halaus!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja essi2008:
[...toivottavasti te muut ootte parempia äitejä siinä, että osaatte aina vaatia ja pyytää aina oikea lääkettä/hoitoa!
Älä nyt hermostu hyvä ihminen. Sä pyydät neuvoja, saat niitä, mutta jollei joka vastauksessa ole haleja, sä vedät herneet nenään. Kaikkihan vaan yrittää auttaa sua ja neuvoa. Se, että joku kertoo, miten olis itse tehnyt, ei tarkoita sitä, että olisit huono äiti, kun et tee samoin.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja essi2008:
Voi kauheeta...nyt katoin poikaa kun se nukahti äskön niin sillä on naamakin nyt ihan täynnä niitä...mä en ainakaan nuku koko yönä. Valvon ja vahdin sitä vaikka mikä ois...maanantaina pojalla pitäs alkaa eskari. Olen jo sitäkin "luopumista" tehnyt monta viikkoa ja itkenyt, nyt vielä tämäkin kaupan päälle. Miehellä piti alkaa vuorotteluvapaa että on lasten kanssa kun opiskelen ja kaikki järkätty sen mukaan niin nyt työpaikka ilmottaa että ei ehkä onnistukkaan sen lomalle jäänti. Nyt kyllä meikäläistä koetellaan =)
Voi sua. Jos menee yöllä vaikeaksi, soita ampulanssi tai lähde ensiapuun keskussairaalaan. Olisiko sulla mitään antihistamiinia kotona?
 

Yhteistyössä