M
"Mintsie"
Vieras
Olen neuroottinen kihomatojen suhteen. Meillä niitä on nyt ensimmäisen kerran 2,5 vuotiaalla. Koko eilisen päivän siivosin ja pyykkäsin. Tuntuu että aivan ylireagoin kun pistin kaikki vaatteet pesuun. Ulkopuvuista lähtien 60 astetta. Varmaan pilasin Goretex puvutkin. Saunassa kolme tuntia sohvatyynyt yms...
Käsipaperit käytössä ja hinkkaan pintoja alvariinsa. Mitä vielä pitäisi huomioida?
Vaihdetaanko petivaatteita päivittäin ja mihin asti? Siihen että kuuri uusitaan parin viikon päästä. Pesuhuone on täynnä melkein kattoon asti pestävää.
Soitin terveydenhoitajalle ja hän sanoi että lääkkeen otosta heti seuraavana päivänä voi mennä hoitoon. Pelottaa vaan ne muut kantajat jotka eivät ole huomanneet tartuntaa. Meillekin tarttui hoitokaverista kun sillä oli n. kuukausi sitten ja nyt vasta tyttö itki yöllä että pyllyä kutittaa. Kakan seassa en ole nähnyt ainuttakaan matoa vaikka olen kytännyt.
Toivottavasti tällä selvitään. Ärsyttää vaan sekavat ohjeet kun jossain lukee että viikkosiivous riittää petivaatteiden vaihdon ohella ja jossain että madot ei katoa millään. Mikä on nyt sitten oikea tapa!
Käsipaperit käytössä ja hinkkaan pintoja alvariinsa. Mitä vielä pitäisi huomioida?
Vaihdetaanko petivaatteita päivittäin ja mihin asti? Siihen että kuuri uusitaan parin viikon päästä. Pesuhuone on täynnä melkein kattoon asti pestävää.
Soitin terveydenhoitajalle ja hän sanoi että lääkkeen otosta heti seuraavana päivänä voi mennä hoitoon. Pelottaa vaan ne muut kantajat jotka eivät ole huomanneet tartuntaa. Meillekin tarttui hoitokaverista kun sillä oli n. kuukausi sitten ja nyt vasta tyttö itki yöllä että pyllyä kutittaa. Kakan seassa en ole nähnyt ainuttakaan matoa vaikka olen kytännyt.
Toivottavasti tällä selvitään. Ärsyttää vaan sekavat ohjeet kun jossain lukee että viikkosiivous riittää petivaatteiden vaihdon ohella ja jossain että madot ei katoa millään. Mikä on nyt sitten oikea tapa!