Nettiputiikit - palautus ja rahojen saaminen takaisin, kokemuksia??

• Viestiketjun aloittaja Ketutus
  • Ensimmäinen viesti
Ketutus
Mulla palaa pian käämi!! Jo toinen tällanen tapaus mulle vuoden sisällä: n.vuosi sitten palautin sovitusti ja ohjeiden mukaan nettikaupasta tilaamani tuotteen (lastenhuoneen sisustustuote), yrittäjä kysyi tiinumeroni ja lupasi rahat takaisin heti, kun tavara saapuu heille takaisin. Yritys on us.vuoden toiminut ja hyvämaineinen. Rahoja ei kuulunut, laitoin monia s.posteja perään ja ilmoitin tilinumeronikin vielä kahdesti pyytäen tarkistamaan sen. Mitään vastausta ei tullut, otin jo yhteyttä kuluttajaneuvontaankin ja infosin tästä yhteydenotosta ko.yritystä. Silloin heti sainkin vastauksen ja rahat maksettiin. Selityksenä s.postissa sain, että olivat maksaneet rahat väärälle tilille???!!?? Silti yhteenkään tiedusteluuni ei oltu vastattu? Todella outoa ja epäluotettavaa, en ole heillä sen jälkeen asioinut, vaikka heillä olisi ihania sisustustuotteita lastenhuoneeseen. Rahojen palauttamisessa meni siis useampi viikko.
Ja nyt loppuvuodesta 08 tilasin nimekkäästä lastenvaateputiikista lapselle ulkoilupuvun. Malli oli epäsopiva ja laitoin yritykseen s.postia ja kysyin onHAN palautus ok (tottakai on, lainkin mukaan). Ei vastausta pariin päivään. Soitin ja puhelimessa sovittiin, että pistän puvun postiin tilinumeroni mukanaan ja he maksavat mulle puvusta maksetun summan+postikulut. Pistin puvun postipakettina matkaan ja seurasin Postin nettipalvelun kautta, et paketti meni perille ja se luovutettiin vastaanottajalle. Sen pakettikortin oman kappaleeni heitin pois, koska ajattelin asian olevan selvä ja rahat tulossa pian tilille. Kun mitään ei kuulunut joulunpyhien ja loppiasisten mentyä, laitoin s.postitse kyselyn. Ei vastausta, ei rahoja. Laitoin tänään uuden kyselyn yritykseen.
Jos vastausta ei ala tulla, pitää yrittää soittaa. Mulla ei nyt vaan ole mitään dokumenttia koko palautuksesta? Jos yrittäjä haluaakin olla epärehellinen, niin hän voi väittää, ettei pukua ole palautettu, onko mun 80e sitten menetetty??
Vähän v*tuttaa!!

yrittäjä
ihan liikkeestä. Nuo nettikaupat on mielestäni siitä vähän epäreiluja meitä yrittäjiä kohtaan, jotka maksamme kalliit vuokrat ja teemme työtä sen eteen, että tuotteet ovat kauniisti esillä ja kaikenmaailman paperit ym. poistettu tuotteesta.
Tottahan he pystyvät halvalla myymään, kun ei muita kuluja ole kuin tilaus-ja postituskulut (jotka nekin veloitetaan asiakkaalta), mutta mielestäni mikään kuva ei voita sitä, että voi ihan livenä tutustua tuotteeseen ja todeta sen itselleen sopivaksi.
En koskaan osta enkä tule ostamaan nettikaupasta mitään !

no anteeksi vaan
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
"Miksi et osta ihan liikkeestä"???? Onko sun pakko tulla avautumaan tänne jotain ääliötä, kun et kerran osaa asiassa auttaa? Voi herra mun jee.
toivottavasti et koskaan tule asioimaan minun liikkeeseeni !!

Sähän olet ihan raivohullu....

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
"Miksi et osta ihan liikkeestä"???? Onko sun pakko tulla avautumaan tänne jotain ääliötä, kun et kerran osaa asiassa auttaa? Voi herra mun jee.
noin törkeästi käyttäytyvää ihmistä edes halua auttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja yrittäjä:
ihan liikkeestä. Nuo nettikaupat on mielestäni siitä vähän epäreiluja meitä yrittäjiä kohtaan, jotka maksamme kalliit vuokrat ja teemme työtä sen eteen, että tuotteet ovat kauniisti esillä ja kaikenmaailman paperit ym. poistettu tuotteesta.
Tottahan he pystyvät halvalla myymään, kun ei muita kuluja ole kuin tilaus-ja postituskulut (jotka nekin veloitetaan asiakkaalta), mutta mielestäni mikään kuva ei voita sitä, että voi ihan livenä tutustua tuotteeseen ja todeta sen itselleen sopivaksi.
Ap:ta en osaa auttaa, mutta jos ap:n kielenkäyttö onkin hiukan karkeaa, niin on tämäkin kumma asenne.

Ihanko sä luulet, että se tila netissä on ilmaista? Ehei, kyllä nettiputiikkiyrittäjä joutuu maksamaan tilastaan, kuten sinäkin. Tilasta serverillä, sivujen ylläpitokuluja jne.

Sen täytyy yhtälailla järjestää mahdolliselle varastolle tilaa ja tavaran tilaaminen maksaa sillekin yrittäjälle toimituskulut. Vaikka se lähettämistään tuotteista perisikin kulut ostajalta.

Yhtälailla kun sä näet asettelun vaivan, se nettiyrittäjä asettelee tuotteet kuvausta varten.

Ei sillä nettiputiikin pitäjällä välttämättä ole ollenkaan niin paljon halvempaa ja helpompaa kuin äkkiä voisi kuvitella.

nettiostaja
Ostan välillä netistä pienyrittäjiltä ja yleensä toimivat ihan hyvin ja palvelu on mukavaa. Soittele huomenna ja kysäise. Syy voi olla inhimillinen unohduskin. Älä vielä tee johtopäätöksiä.

öhöm
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Alkuperäinen kirjoittaja yrittäjä:
Ap:ta en osaa auttaa, mutta jos ap:n kielenkäyttö onkin hiukan karkeaa, niin on tämäkin kumma asenne.

Ihanko sä luulet, että se tila netissä on ilmaista? Ehei, kyllä nettiputiikkiyrittäjä joutuu maksamaan tilastaan, kuten sinäkin. Tilasta serverillä, sivujen ylläpitokuluja jne.

Sen täytyy yhtälailla järjestää mahdolliselle varastolle tilaa ja tavaran tilaaminen maksaa sillekin yrittäjälle toimituskulut. Vaikka se lähettämistään tuotteista perisikin kulut ostajalta.

Yhtälailla kun sä näet asettelun vaivan, se nettiyrittäjä asettelee tuotteet kuvausta varten.

Ei sillä nettiputiikin pitäjällä välttämättä ole ollenkaan niin paljon halvempaa ja helpompaa kuin äkkiä voisi kuvitella.
Joo samaa mieltä
Ja jos kadehdit nettiputiikin pitäjiä, mikset laita lappua luukulle ja perusta firmaa nettiin?
Yksinkertaista.

Ap:lle, odottele nyt vielä, kun on ollut nuo pyhät ja kaikki.

Elloskin lupaa rahat tilille kahdessa viikossa ja sinnekin olen joutunut viestitellä että missä rahat.

se ap
No sattupa somasti, sain tuolta vastauksen tänään lähettämääni spostiin :) Oli kuulema "mennyt kiireessä ohi" mun aiempi yhteydenotto. No, ihan mahdollista toki mutta jännä, etteivät tuon vertaa pidä kirjaa tuloistaan ja menoistaan, asiakkaalleen olivat kuitenkin velkaa ja palautuksesta henk.koht. sovittu ym. On se jännä. No, saa nähdä tuleeko ne rahat ja millä aikataululla... Mut nyt mulla on ainakin todisteena tuo vastausviesti, jossa myöntävät olevansa mulle velkaa.
Nyt tämä huonosti käyttäytyvä raivohullu poistuu takavasemmalle. Kiitos asiallisille ihmisille!

Yhteistyössä