Neljän lapsen vanhemmat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Estu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Estu

Aktiivinen jäsen
05.02.2007
8 701
1
36
Miten elämänne muuttui neljännen lapsen syntymän myötä, vai muuttuiko mitenkään?

Meille on tulossa neljäs (viikkoja takana vasta +8). Kerrottiin asiasta mun vanhemmilleni ja jotenkin asiasta jäi paha maku suuhun :/ Heti tuli kommenttia, että "enää ette pääse matkustamaan minnekään, kaikki vaikeutuu jne".

Mikä elämässä siis vaikeutuu neljännen lapsen myötä?

Mä olen neljän lapsen yh, vanhin täytti 7 samana vuonna kun kuopus syntyi.
Siinä se menee neljä lasta missä kolmekin :laugh:

Matkustaminen on vaan kalliimpaa kun pitää maksaa neljästä lapsesta, mutta en mä muuten ole huomannut mitään eroa.
Nyt kuopus on jo 15, eli vaan kaks lasta asuu kotona.

No meillä on jo 5lasta mutta oli aika jolloin niitä oli vain 4. Ei mun mielestä muuttunut juurikaan. Suurin muutos oli kun tuli se 3s, sitten loppui ikäänkuin kädet. Auto muuttui isommaksi toki joo ja yks sänky tuli lisää. Se neljäs menee kyllä rutiinilla jo :) Ja joo, nuo kommentit ei kuule tuu muuttumaan yhtään sen kummemmaksi kun lapsia tulee enemmän kun 3. Scandicin hotelleja suositaan, niissä kun saa yöpyä jopa 5 lasta ilmaiseksi ja aamupalan kera.

Auto meni vaihtoon. Talossa onneksi tilaa riittää. Mä en kyllä allekirjoita kommenttia; siinä neljä menee missä kolmekin. Kyllä se neljäskin tarvitsee oman huomionsa. Tekemistä on enemmin muutenkin neljän kanssa.

Minusta ei vaikeutunut, muistan, että oikeastaan ihastelin sitä, kuinka luontavasti ja helposti neljännestä tuli uusi perheenjäsen. Auto vaihdettiin ennen nelosen syntymää 7-paikkaiseen, joten kulkemisenkaan kanssa ei tullut ongelmia.

Meillä neljä tuntuu ihan samalta kuin kolmekin. Mutta voisinpa oikeastaan sanoa niinkin, että neljä tuntuu helpommalta kuin yksi - kokemusta on esikoisen muutaman vuoden ainokaisuudesta. Esikoinen halusi tauotta huomiota meiltä vanhemmilta, mutta nyt kun on enemmän väkeä, kaikkea yhteistä touhua on enemmän ja lapset tuntuvat olevan enemmän kiinnostuneita toisistaan kuin vanhempien huomiosta.

Kiva kuulla! :flower: Kiitos!

Kolmosen syntyessä tuntui, että kolmen kanssa on helpompaa, kuin kahden, joten ehkäpä sama tunne säilyy, kun nelonen syntyy :)

Lapset ovat 6v (aloittaa eskarin syksyllä ), 4v ja 2v.

*muoks. Eniten mua ärsytti ehkä se, kun äitini on monen monta kertaa sanonut, että vaikka meille tulisi 7 lasta, niin asia ei kuulu kenellekään...mutta näytti se neljännen lapsen tulo kuuluvan ainakin heille (=vanhemmilleni).