Onnea Soja!
Toivottavasti saadaan ketjuun lisää plussa-uutisia!
---
Synnytyspelosta; Mua ei varsinaisesti synnyttäminen pelota...takana on kolme varmaankin
suht tavallista alatiesynnytystä. Nuorin ja vanhin on olleet syntyessään alle kolmikiloisia ja keskimmäinen
oli yli kolmekiloa (nro1:2740g. nro.2: 3285g ja nro.3: 2820g). Kaikki synnytykset on olleet _hitaita_
eka kesti joku 14-15 tuntia, toinen 12 tuntia ja kolmas kesti kaikenkaikkiaan joku 16 tuntia.
Ponnistusvaihe on mulle sellanen "peikko", koska se on aina todella kivulias (siitä huolimatta, että kaikissa synnytyksissä on puudutukset ollu "päällä" vielä silloin).
Oon aina ihmetellyt kun joku aina kertoo, että kätilö on kehoittanut olla ponnistamatta jne. Koska mä en kyllä missään kolmessa synnytyksessä ole "tietoisesti" ponnistanut. Vaan oma keho tekee sen ihan ilman mitään ponnistelua. Senpä takia toi ponnistusvaihe on mulla aina sellanen hurja paikka.
Kolmannen synnytyksessä oli mukana kätilöopiskelija joka ei ollut sitten itse valmiina sillon kun neiti päätti syntyä. Opiskelija vaan käski mun olla kyljellään että ehtii tarvikkeet laittamaan. Neiti sitten ehti syntyä ennen kun tarvikkeet oli valmiina (ei paljon "käskyt" siinä kohtaa auta
)
mutta yritän olla turhaa miettimättä, omalla painollaan se toivottavasti menee.
ja omaa napaa. Oon taas ihan pihalla että mikä päivä tänään on...tais olla 12 tai 13/28-30
mulla on nyt pari päivää ollut alavatsa ihan ihmeellisen tuntuinen, ihmeellisesti painattaa alavatsalta
särkee vähän alaselkääkin. Oon kyllä edelleenkin aika varma siitä että ovis oli silloin kp10.
turhan tarkasti sitä miettii nyt taas näitä "oireita", kun jos oikein alkaa miettimään niin onhan mulla noita paineentunteita ihan aikaisemmissakin kierroissa ollut (kun on siis ehkäisty). Jospa tässä saa taas ajatukset muualle kun huomenna alkaa hurja kolmen viikon loppurutistus ennen joululomaa.
olen ammatiltani koulunkäyntiavustaja, ja nyt opiskelen ihan loppusuoralla lähihoitajaksi. Viimenen reilu kolmen viikon työharjottelujakso alkaa huomenna, ja sit joululoma. Tammikuussa vikat teoriajaksot ja helmikuussa osaamisalan tutkintotilaisuus. Kiirettä pitää ja täytyy toivoa että kaikista tehtävistä ja lopputyöstä huolimatta saa pidettyä stressitason matalalla.