Tsemppiä kovasti Katjuskalle, eiköhän pikkuinen jaksa odottaa vielä tuloaan.
Mutta voin vaan kuvitella miten kurjaa olla perheestä erossa, mutta tiedät itse että se pakollista tulevan pikkuisen kannalta :heart: Haleja perheellesi ja sinulle!!!
).(
Eilen oli käynti äitiyspolilla ja viikkoja tasan 40.
Nähtyäni sen mieslääkärin tiesin ettei hyvä seuraa (olen kerran aikaisemmin ollut hänellä). Kyseli eka voinnit ja sitten housut pois ja tutkimaan. Sanoi että jos paikat kypsät niin käynnistelevät pikku hiljaa.
(Lähtötilanne siis rv 37 ja 38+ tehdyssä sisätutkimuksessa- kaulaa 1,5cm jäljellä ja melkein kahdelle sormelle auki, pehmeät paikat mutta vauva ei laskeutunut).
No, mieslääkäri eka teki sisätutkimuksen ja sanoi että pehmeä on, kaulaa jäljellä reilu sentti mutta paikat täysin kiinni :O siis täh? Miten on voinut olla melkein kahdelle auki 3 viikkoa ja nyt ummessa???
Sitten kokeili käsikopelolla mahaa ja sanoi että reilun kokoinen vauva. Ultrasi ja mittasi pään, mahan ja reisiluun ja sai kaikista mitoista 4kg.
Tokaisi vaan että normaalin kokoinen vauva siis tulossa eikä käynnistystä voi epäkypsän tilanteen takia aloittaa.
Mutta riemu repesi vasta kun sairaanhoitaja joka siinä vieressä istui kertoi että yliaika kontrolli vasta 21.12 ja ei se tarkoita että silloin käynnistetään ellei ole syntynyt vaan 23.12 viimeistään aloitetaan homma. Rupesin itkemään siinä sitten kun ajattelin että joudun joulun olemaan sairaalassa ja 3 lasta kotona odottaa äitiä, puhumattakaan miten kurjaa se on miehelleni!!
Ilmoitin etten 23.12 halua käynnistystä, että menköön vaikka vuodenvaihteen yli mutta hoitaja sanoi ett' 42+1 joka siis on tuo päivää ennen aattoa, on pakko aloittaa käynnistys!
Minun historiallani (kaikki 3 edellistä käynnistetty) homma kestää 1-2 päivää eli joko 23 päivän puolella syntyisi tai sitten 24.päivä, jolloin olen koko joulun sairaalassa :ashamed:
Mutta palataan tuohon mieslääkäriin vielä, on varmasti valelääkäri
Ekalla kerralla tavatessani hänet, kysyi onko raskauteni ensimmäinen. Minä hömistyneenä ilmoitin että neljäs tulossa. Tämä samainen heppu sai kohdunkaulan pituudeksi 5cm vaikka 2kk ajan olin merkattu kortiin että kohdunkaula 2-3 senttiä.
Mitä tästä nyt voisi ajatella, mies sanoo kaikesta ihan erilaista kuin muut parin kk aikana.. Jotenkin fiilis että pitäisi päästä tarkistuttamaan tilanne uudestaan koska supistellut 3 viikon ajan enemmän ja vähemmän ja paikat hänen mukaansa täysin ummessa :O
Kertokaahan mitä tekisitte? Tyytyisittekö vaan "tuomioon" vai miten pääsisin uuteen sisätutkimukseen?
Anteeksi hyvin omanapainen teksti.. :ashamed:
Lupasin miehellekin antautua niin useasti kuin haluaa siinä toivossa että pikkutorttu tajuaa ulostautua hyvin pian
Odotettu pikkuinen 40+1 :heart: