Neljäs tuloillaan! Uusi pino!

Täältä hiukan ikävämpiä uutisia..vaaveli meinas syntyä liian aikasin ja minut kiidätettiin oyssiin ambulanssilla..kohdunkaulakanavaa reilu sentti jäljellä ja ihan pehmeä, nyt sitte lepohoidossa jalat kohti kattoa. Suonensisäisesti menee supistustenestolääkettä ja toivotaan parasta ettei vielä synny Päivä kerrallaan nyt mennään..
Viikkoja tällä hetkellä menkkojen mukaan 27+0 mutta ultran mukaan vastasi viikkoja 28+4 ja painoa pikkusella on 1,2 kg
Olo on surullinen ja vieläki shokissa..perhettä tulee kova ikävä koska joudun nyt ainaki tammikuun puolelle oleen täällä oulussa ja perhe rovaniemellä..:'(

Katjuska ja ainaki vielä masussa pysyvä onnimanni :heart:
 
katjuskalle jaksamista ja tsemppiä sinne sairaalaan :hug:

Jokohan täällä uskaltaisi uksoa ja luottaa että meille vauva olisi tulossa. Testeissä viivat vahvistuu ja digi sanoi tänä aamuna Raskaana 3+ (viikko sitten oli 2-3). Testit siis näyttää, mutta oireita ei ole mitään. No eiköhän ne kohta päälle hyökkää. kohdun kasvukipuja ei varmaan kauheen kovasti tuu kun väliä on vaan se 3kk.

5+1
 
Toivottavasti pysyy sisällä katjuska. Olet kuitenki oikeassa paikassa ja jos vauva syntyy, niin hoito on hyvää ja vauvakin selviää tuon kokoisena jo. Tsemppiä kovasti toiselta lappilaiselta!

Ja tämä on mulle kolmas oireeton raskaus. Vain esikoisesti tuli pari viikkoa inhaa aamudarraa. Mulla ei ole juurikaan pahoinvointia, tai mitään ihme oloja, vessassa joutuu useammin käymään, mutta se on oikeastaan ainoa.

Ja sain ultra-ajan jo tulevaksi maanantaiksi eli ylihuomenna! :) Sitten pääsee näkeen pienen ja toteamaan, että ei siellä ole kuin yksi. Kaksospelko alkaa tulla jo uniinkin. :O Huh! Toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin ja sykekin näkyis.
 
Tsemppiä kovasti Katjuskalle, eiköhän pikkuinen jaksa odottaa vielä tuloaan.
Mutta voin vaan kuvitella miten kurjaa olla perheestä erossa, mutta tiedät itse että se pakollista tulevan pikkuisen kannalta :heart: Haleja perheellesi ja sinulle!!!

).(
Eilen oli käynti äitiyspolilla ja viikkoja tasan 40.
Nähtyäni sen mieslääkärin tiesin ettei hyvä seuraa (olen kerran aikaisemmin ollut hänellä). Kyseli eka voinnit ja sitten housut pois ja tutkimaan. Sanoi että jos paikat kypsät niin käynnistelevät pikku hiljaa.
(Lähtötilanne siis rv 37 ja 38+ tehdyssä sisätutkimuksessa- kaulaa 1,5cm jäljellä ja melkein kahdelle sormelle auki, pehmeät paikat mutta vauva ei laskeutunut).
No, mieslääkäri eka teki sisätutkimuksen ja sanoi että pehmeä on, kaulaa jäljellä reilu sentti mutta paikat täysin kiinni :O siis täh? Miten on voinut olla melkein kahdelle auki 3 viikkoa ja nyt ummessa???
Sitten kokeili käsikopelolla mahaa ja sanoi että reilun kokoinen vauva. Ultrasi ja mittasi pään, mahan ja reisiluun ja sai kaikista mitoista 4kg.
Tokaisi vaan että normaalin kokoinen vauva siis tulossa eikä käynnistystä voi epäkypsän tilanteen takia aloittaa.

Mutta riemu repesi vasta kun sairaanhoitaja joka siinä vieressä istui kertoi että yliaika kontrolli vasta 21.12 ja ei se tarkoita että silloin käynnistetään ellei ole syntynyt vaan 23.12 viimeistään aloitetaan homma. Rupesin itkemään siinä sitten kun ajattelin että joudun joulun olemaan sairaalassa ja 3 lasta kotona odottaa äitiä, puhumattakaan miten kurjaa se on miehelleni!!
Ilmoitin etten 23.12 halua käynnistystä, että menköön vaikka vuodenvaihteen yli mutta hoitaja sanoi ett' 42+1 joka siis on tuo päivää ennen aattoa, on pakko aloittaa käynnistys!
Minun historiallani (kaikki 3 edellistä käynnistetty) homma kestää 1-2 päivää eli joko 23 päivän puolella syntyisi tai sitten 24.päivä, jolloin olen koko joulun sairaalassa :ashamed:

Mutta palataan tuohon mieslääkäriin vielä, on varmasti valelääkäri :whistle: Ekalla kerralla tavatessani hänet, kysyi onko raskauteni ensimmäinen. Minä hömistyneenä ilmoitin että neljäs tulossa. Tämä samainen heppu sai kohdunkaulan pituudeksi 5cm vaikka 2kk ajan olin merkattu kortiin että kohdunkaula 2-3 senttiä.
Mitä tästä nyt voisi ajatella, mies sanoo kaikesta ihan erilaista kuin muut parin kk aikana.. Jotenkin fiilis että pitäisi päästä tarkistuttamaan tilanne uudestaan koska supistellut 3 viikon ajan enemmän ja vähemmän ja paikat hänen mukaansa täysin ummessa :O

Kertokaahan mitä tekisitte? Tyytyisittekö vaan "tuomioon" vai miten pääsisin uuteen sisätutkimukseen?

Anteeksi hyvin omanapainen teksti.. :ashamed:
Lupasin miehellekin antautua niin useasti kuin haluaa siinä toivossa että pikkutorttu tajuaa ulostautua hyvin pian :D
Odotettu pikkuinen 40+1 :heart:
 
Katjuskalle paljon voimia makoiluun! :hug: Vaikka varmasti on kurjaa olla erossa perheestä, on muutama viikko pienelle kohdun sisällä todella valtavan tärkeää, vaikka hieno painoarvio jo pikkuisella onkin. Minun esikoiseni ovat syntyneet rv28+0, joten tiedän, että maasta se pienikin ponnistaa ja pieniä saattaapi onnistaa, mutta parempi teidän on kuitenkin olla sisäkkäin vielä pitkään. =)

neljäskö, mä lähtisin varmaan päivystykseen vaikka liikehälytyksen takia. Sillon todennäköisesti kuitenkin tsekattaisiin kohdunkaulankin tilanne, varsinkin jos valitat päälle vielä supistuksista. ;)


NS 36+1
 
katjuskalle kovasti voimia ja jaksamista <3

neljäskö: mä tekisin samoin kun neljän suora ehdotti et jos vähän tuntuiskin niin menisin heti näytille, koska siellä sit katsoisivat kummiskin tilanteen. Mulla eka synty rv 39+4 ja kuvittelinkin et vain laiskat on ne joilla menee yli mut 2 ja 3 syntyny molemmat 11 pv yli ja vaikka kummassakin tein kaikki mahdolliset käynnistystemput saunaa, seksiä,siivousta, juoksua, saunan lattian pesua juuriharjalla, kuumasssa saunassa oloa kylmä pyyhe mahan päällä... niin ei ne vain tullu, ennenku 10 pv yli oli yliaiakskontrolli niin sit seuraavana yönä syntyvät ja kokeilin kyllä "ronkkia" itteä samalla lailla kun lekuri mut ei... toiv neljäskö sun vauveliini nyt ymmärtäisi syntyä ennen joulua.

en uskalla ääneen sanoa kirjoitan vaan et ei pahoinvointia täälläkään..vko sit oksensin kahtena pv:nä kerran...nyt ollu oikeestaan tosi hyvä olo, närästää ja kahvi ja tumma leipä ei uppoa mut muuten hyvä olo..onneksi sillä vkon ajan ollu paljo kaikenlaista..3 joulujuhlat, esikoisen koulun itsenäisyyspäiväjuhla.. torstaina miehen kanssa 8,5h jouluostoksilla että onneksi ollu hyvä olo...Nyt kyllä sattuu kylkiin ja selkään..se tulee monesti iltaisin kun rasittunu ja päänsärky myös, mut pääasia ettei okseta tai heikota :) toiv ei nyt alakkaan taas vaik kehuskelin.
Neuvola olis ollu ens ti mut siirty perjantaihin kun neuvolatäti ei oo ens vkol vaan on sit yks toinen.
Nyt rv 8+1 niin ja mahakin näyttää jo varsinkin iltaisin isolta, näinkin viime yönä unta et kaikki huomas jo et oon raskaana kun maha niin iso.
 
katjuskalle: Tsemppiä:hug:, itsellä ekasta raskaudesta kokemusta tuosta, ja se huoli ja epätietoisuus sekä makaaminen syö kyllä, mutta ainakinolet nyt parhaassa mahdollisessa paikassa mikäli pieni päättää tulla jo.

neljäskö: Mulla tämä viimeinen käynnistettiin 41+5 (syntyi 42+0), ja se viimeiset 2 viikkoa (tai no enemmänkin) oli kyllä täyttä tuskaa, painoarvioksi annettiin reilu 4 kg, tuolloin 41+5 4,2 kg, ja meidän suvussa tosi isoja vauvoja, kuten miehenkin ( liki 5 kg), itkin ja tuntui ettei huomista ole, joka ikinen aamu kun vaihtui seuraavaan, eikä synnytys itsestään käynnistynyt, sanoivat vain, että kyllä sulla on reilu lantio ja mahtuu tulemaan, mutta se ei paljoa siinä tilanteessa mieltä rauhoittanut. Etenkin kun piti olla ensimmäinen alatiesynnytys ( ekat tuli tosiaan 34+0 kiireellisellä sektiolla), mietin vain koko ajan sitä vauvan kokoa ja kasvavaa paniikkia, ja loppujen lopuksi eivät olisi käynnistäneet vielä tuolloinkaan, mutta menin kontrolliin, ilmoitin, etä mulla on nyt lastenhoitaja kotona ja pois en aio lähteä ilman, että vauva on kainalossa. No neiti painoi kuitekin noista arvioista huolimatta sen 3,4 kg, mutta se parin vkon pettymys ja pelko ei kyllä ole vieläkään unohtunut kokonaan,vaikka itse synnytyksestä jäikin tosi ihant muistot. Jaksamisia viimeisiin odotushetkiin neljäs:hug:.

ON: Edelleen odottelen sitä yltiöpäistä pahoinvointia, joka aiemmissa raskauksissa ollut, ei ole näkynyt mutamia satunnaisia hetkiä lukuunottamatta..Tosin edellisraskauden vaivat muilta osin ovat saapuneet, ensimmäinen laskimotukkotulehdus jalassa :/..Saa nähdä saanko verenohennuslääkkeitä, vaika mennäänkö tuolla rasvalla vaan...Ja hb oli 113...mulle ihan "normi", mutta kohtahan se taas notkahtaa, joten rautaa menee jo...

JA & kurmu 9+2
 
Kurmu! :LOL:
Aika hyvin kuvaa. Kaikki ei välttämättä edes tiiä, mikä on kurmu, mutta Lapinlikka tietää. :D

Tosi inha tilanne Neljän suora (kirjotin epeti ensin. :D), mutta eiköhän se lähtis tulemaan ennen joulua, saisitte kivan paketin kotiin jouluksi. :heart:
Ja voi tosiaan tälläytyä jostakin syystä näytille eri tohtorille, kyllä se siitä. Ei kuulostanu tosiaan kovin pätevälle tyypille, jos ihan eri arvioita heittelee kuin muut.
Mulla on yhden kerran käynnistynyt pari viikkoa ennen laskettua aikaa synnytys, mutta olin rasittanut itteäni ihan liikaa jo monta kuukautta (tyyliin kuokkinut pottuja...). Se poika syntyi pari viikkoa ennen aikaa ja oli 3-kiloinen. Jotenkin en jaksa uskoa noihin viime hetken käynnistelyihin, kyllä siihen tarvii pitkät "pohjat". :D

Ja82, minä odotan "innolla" tuota raudannappailua. Mulla kans pakkaa karkaamaan hemppa ihan liian alas jo heti kärkeen, kun olen muutenkin melko aneeminen luonnostaankin. Ja ne rautalääkkeet sitten pistää paskomaan sitä ratakiskoa, äh. Niitä verijuomia ( maistuu verelle, kun mehuun on lisätty rautaa) olen yrittänyt kiskoa, ehkä ne jotain auttaa.
 
Wandii: Juu, no tuo meidän "kurmu" tarkoittaa tällä tavalla "eteläisittäin " eri asiaa kuin siellä lapissa ;), kurmu ; jukuripäinen, itsepäinen, omatahtoinen...Tullee siitä kun miestä aina sanotaan kummatkin, siis minä ja mies, maailman vaikeimmaksi mieheksi :LOL:, tässä on tosin sellaista ironiaa mukana, mutta on siis vahvan luonteensa takia saanut multa aikanaan lempinimen "jurmu" ( = mun oma itsepäinen jössikkä), joten jurmun lapsen on oltava kurmu ;).


*muoks* mulla näkyy nuo sanat hyppineen miten sattuu, muttei muokkauksessa näy mtn sellaista, weard...
 
Viimeksi muokattu:
Katjuskalle paljon voimia vuodelepoon :hug:

neljäskö Kyllä nuo viimeiset viikot raskaudessa on yhtä tuskaa kun odottaa jo kovin vauvan syntymää, eikä asiaa yhtään auta se että on luvattu isoa vauvaa. Onneksi en itse tiennyt kolmatta odottaessani että iso tulossa (4590g) olisin ollut muuten kanssa ihan hermona jos eivät suostuisi käynnistelemään. Mutta jos asialle ei voi mitään tehdä, niin koita ajatella positiivisesti että ehkäpä te saatte jouluaaton vauvan :heart: Valitan varmasti itsekkin täällä muutaman kk päästä kun eivät käynnistele ja vauva vaan kasvaa :whistle:


Täällä menee raskauden osalta muuten hyvin, mutta paikat on niin "löystyneet" vai miten sen nyt sanoo, mut antaa periksi ja siitä seuraa kipua tuohon alaselän ja pepun välimaastoon :LOL: (musta ei tulis kyllä valelääkäriä ton diagnoosin kanssa). Mutta kuitenkin kävely on hankalaa ja välillä tuntuu et jalat lähtee alta.

Ovatko muut muuten huomanneet että kun monta raskautta takana, niin neuvolatäti ei ota kaikkia vaivoja niin vakavasti kun jos vaikka odottaisit ensimmäistä? Valitin tuosta kivusta ja alkavista suonikohjuista, niin sain vain hymyä vastaukseksi, että oletko kokeillut tukivyötä (joo olen, ei auta) ja sitten suonikohjuista ei sanonut mitään (no tiedän itsekkin että tukisukat käyttöön) Mutta sellanen asenne sillä että kyllä tuo jo noi jutut tietää..


E-V-A ja tyttö 31+4
 
E-V-A, niin. Eipä se auta kun odottaa. Vaikka tällä hetkellä se joulun sairaalassa olo tuntuu maailmanlopulta minulle niin olisihan se huippua saada ihan oikea jouluaaton lapsi :heart:

Tiedän että olen vain kärsimätön, mutta kyllä painoarvio lisää selkeästi mun huolta tulevasta synnnytyksestä. Unetkin liittyvät lähinnä siihen että sieltä syntyy jokin 4,5kg pötkylä :whistle:

Mulla uusi neuvolantäti, joten on ottanut hienosti kaikki huoleni vastaan yms. Ihana neuvolantäti kerrassaan, edellinen oli niin kauhea että.. toisaalta mulla aivoinfarkti taustaa, reikä sydämessä, pistoshoito päällä, raskaushepatoosi ollut edellisten kanssa- joten mun huolia kannattaakin kuunnella tarkasti. Tämä raskaus mennyt vaan loistavasti aina rv 37 asti kunnes vaivoja vasta tuli. Eli olenpäässyt helpolla kyllä =)

Kaikille oikein mukavaa viikkoa. Kasvatelkaahan pikkuisia mahassa ja voikaa hyvin :wave:

Mieskin eilen vitsaili tulokkaan nimestä, se on kuulemma Eeva- jouluaaton mukaan :D Multa pääsi itku vaikka mies vain vitsaili asian kanssa. Vähänkö herkillä.
Odottaen omaa lahjaansa: 40+3 :xmas:
 
: / Täällä varhaisultra takana. Sikiökaiku löytyi, mutta koska oli niiiiin pieni, niin sykettä ei saatu. Hmm. Ei voi sanoa, että pelottais, mutta kyllähän tässä tuo keskeytyneen keskenmenon mahdollisuus vielä on. Lääkäri sanoi vastaavan viikkoja 6, kun pitäis olla 7+5. Mutta toisaalta yhtä mahdollista on se, että kaikki on hyvin, mutta raskaus ei jsotain syystä ole niin pitkällä (kiinnittymisaika on ollut pitkä tmv.).
Mulla siis neuvolan ultra 28.12. Silloin tietää, jos ei vuoto ala.

Mulla on kuitenkin koko ajan ns. vatsa kasvanut vaikka ei oireita olekaan (ei ole ollut kahdesta edellisestäkään), että toisaalta en itse usko keskeytyneeseen. Mutta pari viikkoa pitää vielä kärvistellä.
Ja jos vielä lisää vettä myllyyn, niin jollain muulla ultralla olis ehkä nähnyt sykkeen. Oli ihan aataminaikainen vehje... :D
 
Kiitos kaikille tsempeistä :)
Tällä hetkellä tilanne vakaa eikä muutoksia ole tapahtunut.
Eka etappi on nyt viikko 30+0 ja sen jälkeen katotaan saako jo alkaa vähän liikkua.
Onhan tää makoilu tympeää mutta vauvan takia sitä tekee mitä vain:heart:
Muksut ja mies käy viikonloppuisin kylässä ja sain nyt onneksi oman huoneen jossa saa olla rauhassa.

Wandii voit mulle päivittää lasketuksi 9.3 kun ne täällä laskee sen mukaan.

Katjuska ja onnimanni 27+3:heart:
 
Tervetuloa matkaan uudet (Ihanaa NaNaj!)! Laittakaahan tulemaan kriittiset tiedot, niin laittelen teiät listaan. Niitä laskettuja aikoja voidaan sitte päivitellä jos/kun muuttuvat.

Itse olen vähän illan, yön ja aamunkin seilannut ristiaallokossa. Illalla tuli vähän verta, mutta se loppui samoin tein, joten taisi olla vaan siitä sisätutkimuksesta johtuvaa, onneksi.
Joten taas olen aika positiivisena täällä, että tämä(kin) raskaus päättyy onnellisesti heinä-elokuussa. Ja vielä kun tänä aamuna oli hieman pahoinvointiakin ja sitä kuuluisaa kylmää hikeä, ihan kuin kroppa yrittäis kertoa, että kaikki on hyvin, älä hermostu. :)
 
Wandii Varmaan johtu aataminaikuisista laitteista ettei sykettä saatu. Tosiaan voihan se olla pitkä kiinnittymisaikakin. Hauska toisaalta miten kroppa kertoo, että kaikki hyvin. Sullahan ei liiemmälti ole pahoivointia ollu?

Tervetuloa uusille :flower:

Sain soitettua neuvolaankin ajan. Heti alko tökkimään koko tätyli siellä. Sanoin että viimeiset menkat on ollu 6.10, mutta kierto oli pitkä ja muutenkin on ollu tosi epäsäännöllinen. Sanoin että testi nega oli 13.11 ja plussa 14.11 ja että oon siitä laskenu viikot. Tätyli sanoi -no, me täällä neuvolassa AINA laskemme niistä edellisistä kuukautisista ja ultrassa sitten muutetaan sitä laskettua aikaa. Sitten taivasteli, että tästä tulee kiire ultraan kun sai mulle jonku kumman kaavan mukaan viikkoja kasaan 10+3? Siis tä?
No torstaina sitten sinne, mun piti ottaa edellisistä äitiysneuvolakortit mukaan, kun se halus nähä ne. JA mieskin olis pitäny raahata sinne kun niillekki tehdään joku terveystarkastus. Voin kertoa että miestäni en todellakaan tuu saamaan mihinkään tarkastukseen. Sitte mut leimataan huonoksi ja holtittomaksi äidiksi. Niin ja kun menin neuvomaan sitä neukkatätiäkin..:stick:

Pahaolo jatkuu, en oksenna enää jatkuvasti, mutta se vaatii sen, että syön jatkuvasti. Töissä ihmettelevät kun olen niin kamalan näköinen ja kalpea. Tää ei siis ainakaan hehku. Kahvia en oo juonu kahteen viikkoon.

Miten te yhdistätte töissäkäynnin ja nuo neuvolat?
Mulla ei kyllä ole sillon torstaina aikaa olla ko max. 45 minsaa. On pakko mennä yhteen kokoukseen. Tätyli meinas että menee puolitoista tuntia. Ei kai siinä kauan mene ko se minut mittoo ja ottaa ne kokeensa.

Astral ja Astralin laskujen mukaan pienokainen rv 8+2
 
Miten te yhdistätte töissäkäynnin ja nuo neuvolat?
Mä en ole vielä valmis kertomana töissä, niin eka neuvola on 23.12. kun olen joululomalla :D Ultra-aikaa toivon sitten iltapäivälle, mutta voipi olla etät joudun töistä aiemmin kähtemään niin siinätapauksessä esimiehelle kerron. Muille voin sanoa lähteväni vaikka lääkäriin :D Viimeksikin kävin neuvolassa tuon ekan kerran jälkene vasta rv22 ja tuskin niitä nytkään useammin annettaan (ja tuon jälkeen viimeistään siirrynkin ä-polin seurantaan). No viimeksi oli viakea peitällä 11 viikon jälkeen niin np-ultran jälkeen on varmaan pakko viimeistään kertoa, tai sit annan niiden arvata ;)
Niin ja viimeksi jäin liitoskipujen takia saikulle 20+0 (eli aika tasan 7kk sitten) joten tämän hetkinen arvio työkyvystä on vajaa tuon. Tavoite on olla ainakin viikolle 16 ;) Olen siis päiväkodissa alle 3v ryhmässä töissä.

Yritän siis saada kaikki neuvolat ja ultran työajan ulkopuolelle, jos tuosta ei tajunnut :D

S 5+4
 
Astral mä vaan menin neuvolaan :) sanoin töissä, et on neuvola ja sit laitettiin tarvittaessa siksi aikaa lappu luukulle.
Ekassa neuvolassa mulla meni n. 45min mut varmasti sieltä nopeamminkin ulos pääsee, jos sanoo, ettei oo aikaa!

Mulla olis eilen ollut neuvolakäynti ja ensin täti siirsi sitä ja sitten jouduin lopulta ite perumaan joten siirtyi torstaille, naureskelin vain, kun meillä on kaikki lapset syntyneet viikon synnytystapa-arvion jälkeen (arvio oli viime viikon to) ja nyt neuvolassa otetaan se streptokokki näyte niin sanoin miehelle, et synnytys varmaan käynnistyy to-pe yönä eikä noita vastauksia ehdi saamaan :D Meinaan sillai kävi viimeksi, et muksu syntyi, ennenkuin tulokset tuli.

Muuten ei kyllä oo merkkiäkään, et synnytystä olis tulossakaan! Yksikään mun raskauteni ei oo ollut näin vähäsupistuksinen!! Mä oon ihan tosissani alkanut miettimään, et taitaapi olla eka vekara, joka pysyy matkassa sinne laskettuun aikaan asti (sinäänsä olis ihan jees, et syntyisi vasta ensi vuonna) Siis supistuksia tulee n. 2-3 VIIKOSSA!! Käytiin shoppailemassakin ja kierrettiin tuntikausia kaupungilla, ei yhden ainutta supistusta koko päivänä, oon siivoillut ja tehnyt sitä sun tätä eikä supista, ei sitten yhtään.

katjuska kurja tilanne! Voimia siihen makoiluun! Varmasti turhauttaa, mutta on sen arvoista! Toivotaan, että pieni pysyy kyydissä vielä monen monta viikkoa!

tatomira 37+2
 
Huomenta kaikille :wave:
).(
Täällä alaosasto vuotaa epämääräisen paljon :snotty: Jotain valkovuodon ja muun sekoitusta. Toivottavasti edes tarkoittaisi jotain. Illalla tein 40 min lenkin ja ainakin ristiselän sain kipeäksi. Tosin tunnin verran supisteli säännöllisesti ja pikkuinen punki itselleen tietä. Mutta siihen se loppui ja nukuin 7 tuntia putkeen ennen kuin ekaa kertaa heräsin :whistle:
Mutta kuulkaas mammat, varasin eilen itselleni tälle päivälle jalkahoidon. Toki hoitokin kiinnostaa, mutta mahdollinen synnytyksen käynnistyminen sitäkin enemmän Toivottavasti jelppaa, pyydän oikein hieromaan jalkoja ja niitä kuuluisia pisteitä. Hullulla on hauskat huvit :saint:
Eipä tänne muuta. Liian hyvä olo ollakseen totta. Ulkoilua aamupäivällä tiedossa ellei vettä tule kaatamalla, tuo liikunta itseni kohdalla taitaa olla se tehokkain joka saanut supistelua aikaiseksi. Seksi ei ainakaan toimi, saunasta puhumattakaan.

Mitä te olette tehneet edellisissä raskauksissa supistuksten eteen? Mikä toimi? Toki sattuman kauppaakin saattaa olla mutta silti :D


Odottavan aika on pitkä: 40+5 :heart:
 
Synnytyksen käynnistymisestä Esikko käynnistettiin, joten siitä ei ole kokemuksia. Toisen kohdalla kävin rv 40+5 sairaalassa, kun vauvan liikkeitä ei tuntunut yli vuorokauteen. Tekivät sisätutkimuksen ja kätilö tutki vähän "kovakouraisemmin" pyöräytteli kohdunsuuta kunnolla. Toivotteli sitten tervetulleeksi synnyttämään vuorokauden sisällä. Samana päivänä oli jo tunnin verran koviakin supistuksia ja seuraavana aamuna sitten heräsin klo 6 supistuksiin ja poika syntyi klo10.45.
Kolmas lähti kun meni yli tais olla tasan rv 41 ja sain ajan synnärille käynnistykseen, eivät kuitenkaan alkaneet käynnistämään kun oli ruuhkaa osastolla (?) Sain uuden ajan seuraavalle päivälle. Tekivät sisätutkimuksen kuitenkin silloin. Heräsin aamulla supistuksiin klo 5 ja poika syntyi 10.50.

Ei mullakaan mikään liikunta, sauna, tai siivous ole auttanut. Seksi kai siinä tapauksessa, jos se "ärsyttäis" kohdunsuuta tarpeeksi.

Jännä ajatella, että reilu 6kk niin itse tuskailee supistusten kanssa tai siis niiden puuttumisen vuoksi :D
 
Tervetuloa Jemie :)

Täällä ollaan tänään menossa neuvolaan hakemaan sairauslomaa. Ei mulla vaan pää kestänyt olla töissä :( 5 päivää ehdin olla äitiysvapaan jälkeen. Tämä uusi raskaus vaan vetää pään ihan sekasin kaikkien pelkojen kanssa ettei se pienten lasten kanssa työskentely oikein toimi.... Mun kun pitäisi olla vanhempainvapaalla vauvan kanssa eikä raskaana töissä :'(

S 5+6
 
Viimeksi muokattu:
Terkkarilla käyty. Hän kirjoitti loppuviikon ja tiistaina menen lääkärille joka jatkaa sairauslomaa. Th olisi laittanut mu jos maanantaina, mutta lääkäri haluaa tiistaina jolloin on ultrahuoneessa pitämässä äitiysneuvolaa. Th siis heitti ilmaan jos lääkäri vaikka haluaisi ultratakin ;) No voin ainakin vinkua sitä jos ei itse ehdota :D Kohtutulehdusepäilyssäkin ultrasi suoraan. (tämä oli syyskuussa)

Kävin sitten tossa matkalla kaupassakin ja sieltä tarttui jällene yksi r-testi mukaan. Ja kahden tunnin vessatauolla testi viiva on yli kaksi ekrtaa vahvempi kuin kontrolli. Se taas hetkeksi rauhoitti mieltä näiden juilimisten ja vihlontojen keskellä :heart:

5+6 edelleen
 

Yhteistyössä