Neljäs tuloillaan! Uusi pino!

Jaana: No se oli tilaushomma teille, jos olit toivonutkin kaksosia. :) Ja selviätte varmasti hyvin. Eiköhän ne sykkeetkin sieltä löydy, kiinnittyminenhän on voinu tapahtua vaikka kuinka paljon myöhemmin, joten viikkojakaan ei välttämättä ole edes tuon vertaa. Tsemppiä.
Autosta:Tuo Volkkarin Transportteri olisi ehdottomasti kelvannut mulle kans. Se on erittäin hyvin kokoinen ja mallinen, eikä kuitenkaan semmoinen bensasyöppö kuin chryslerit (jotka on muuten tosi päteviä autoja minusta myös).
Ja siis me asutaan täällä periferiassa, nyt kuntakeskuksessa, mutta uus talo tulee n. 5 kilsan päähän kaupoista. Auto you must have, sano Yoda! :D

Neljäs : Minä en tyttöjä saa, mulla on jotenkin semmoinen huntsi. Tää on meidän viimeinen poika. ;) Mutta en tiiä haittaako se kovin paljoa. Neljän suora varmaan muistaan viime ketjusta nää mietiskelyt, jotka on ihan samanlaisia nyt. Kun kuulin tämän kolmannen sukupuolen ultrassa, niin en pettynyt lainkaan vaikka etukäteen kovasti sitä pelkäsin. Sitähän odottaa juuri sitä lasta, joka siellä kohdussa kasvaa, ei tyttöä tai poikaa. Hankala selittää, mutta se on jotenkin mulle aika selkeänä mielessä. Lisäksi poikalapset eivät tunnu yhtä mutkikkailta kasvattaa kuin tyttöset, en tiiä osaisinko edes. :D Siskolla on tyttö ja joskus on senkin kanssa ihan että: :headwall: (kun ei ne toimi samalla tavalla...)

Pikkujouluvaara onneksi tosiaan ohi. Meinasin mun sijaiselle kyllä lipsauttaa luottamuksellisesti, että saa vielä ainakin vuoden, parin jatkon soppariinsa, mutta pidin kuitenkin suuni kiinni. :) Jotenkin vaan ois halunnu sille hymyn huulille.
 
Heippa,huomasin tällaisen hauskan pinon ja tajusin kuuluvani tähänkin. :D
Elikkä neljättä odotellaan,Tyksiin olisi tarkoitus suunnata kesäkuussa 13.6 la,olen 28 vuotias ja entuudestaan meiltä löytyy tyttö -04 ja pojat -06 ja -10.

Autoasia on meilläkin päivänpolttava asia,tällä hetkellä meillä on Renault Grand Scenic,mutta se olisi tarkoitus vaihtaa isompaan,käy vähän ahtaaksi.Minä haaveilen Voyagerista,mutta katsellaan nyt ihan rauhassa että mitä hankitaan.

Sukupuolikin halutaan tietää jos hän sen vaan haluaa paljastaa,mutta sitä nyt saa odotella vielä tovin.

nedra 11+3
 
Ilmoittaudun mukaan...neljättä siis odotellaan rv 6+2

Eli ninnax__31___la 20.7___P04 P06 P09___Koks

Oletan että poikaa odotellaan, jotenkin ei usko että tyttö tulis vaikka se kivaa oliskin ostella vaaleanpunaisia vaatteita omallekin tytölle eikä vain ystävien lapsille.

Auto: Meillä toyota verso johon mahtuu kyllä 7 mut sit ei mitään muuta oikein mahdukkaan...sillä kyllä varmaan mennää jatkossakin ellei tuu lottovoittoa :)

Mun paras kaveri ja äitini tietää ja ne oli tosi innoissaan mun puolesta :) muille ei olla viel kerrottu.

Sellanen heikko olo on koko ajan...pitäis syödä ettei olis heikko olo mut ei jaksa syödä kun on heikko olo ja oikeestaan ei tee edes mieli mitään ruokaa eikä edes suklaata ja salmiakkia niinkun aiemmissa raskauksissa...
 
Siis tää ei niinku ehdi päivitteleen, kun porukkaa lappaa ovista ja ikkunoista. Ihanaa!

Ja onneks tulitte Neljäs? ja Miitta1969, musta kohta nimittäin rupes tuntuun, että oon karseen vanaha ämmä... :LOL:

Mulla ei ole mitään oireita, ei oikeastaan mitään muuta, kun punanen viiva tikussa. Kohta rupeen epäilemään koko hommaa, mutta ehkä se kertoo vaan siitä, että en jaksa tarkkailla itseäni kuten ekassa raskaudessa (ja ehkä tokassakin) ja sitten siitä, että keho ei enää reagoi niin voimakkaasti raskauteen (koska, tää on niin nähty :D)
 
Siiseli84 Meillä on ollut vesirokko sekä esikoisella silloin kun odotin tokaa, ja tokalla silloin kun odotin kolmatta :) Eikä ainakaan kukaan mulle sanonut mitään et ois vaarallista, jos on itse sen kerran sairastanut, jos ei itellä oo ollut niin sittenhän se voi olla kai vaarallista. Mutta neuvolassa varmaan tietävät ainakin!

Mä kuulin tänään kotidopplerilla ekaa kertaa vauvan sydänäänet :heart: Olen koittanut aina välillä kuunnella ja tänä aamuna sitten ensimmäistä kertaa kuului! Esikoinenkin sai kuunnella :) Ostin dopplerin toisessa raskaudessa ja on ollut ihan kiva kapistus, varsinkin näin alussa kun ei tunne vielä liikkeitä ja miettii että onko siellä ketään vai ei :) Maha on muuten niin turvonnut että näyttää kuin olisin puolessa välissä raskautta jo :O En muista että aiemmin olisi ihan näin paljon turvottanut alussa, äitiyshousujakin pitää jo käyttää kun ei muut mahdu päälle...

Nyt syömään lasten kanssa! Ai niin unohdin laittaa että synnäri on TYKS!

Hippuliina ja yllätys 8+1
 
Wandii ja muutki mä olen kyllä kolme kertaa jo alkanut odottamaan tyttöä, vaikkakin olen sen pojan synnyttänyt. Mun kaikki elukat, tota yhtä tyttökissaa lukuunottamatta, on ollut poikia, kun aina ajattelin sit saavani vaan tyttöjä...mut kuinkas kävikään...meillä on hyvin poikavoittoinen suku. Miehellä on veli, miehen isällä on kyl siskoja, mulla on kaks veljee, mun isällä on 1 sisko, isän siskolla on 2 poikaa ja tietty mun veljillä on vaan poikia, meen isä sanoi tullessaan tätä kolmatta sairaalaan katsomaan näyttäen yhden kämmenen sormia, et olis se ollut kiva sanoo, et täs on nää mun pojat ja tästä alkaa tytöt, mut kaikki käy <3 Nii ja vaikka mäkin sen pojan tuolta kolmannen rakenneultrassa tunnistin, niin tuota lastahan minä odotin, en tyttöä, et ymmärrän wandii pointtisi.

Teretulemast uusille! onhan täällä muitakin näitä yhden sukupuolen saaneita =) No mitä sitä hyvää sarjaa rikkomaan, heh!

Autoasiasta meillä mies haaveilee diesel chrysleristä. Meil on nyt vaan yks auto käytössä ja 2 olisi ehdoton! Asutaan 15 km päästä keskustasta ja vaikka meil onkin omat pikkukaupat tossa liki, ni kyl se auto olisi ehdoton. Nyt kuskailen noita isompia kerhoon käevellen/pyörällä, viime talvena kuljettiinki pulkalla, mut saa nähdä kosk se talvi oikein tulee tänne. Meen ainokainen auto seisoo isännän työpaikalla päivät. Onneks anoppi lupas ke kattoo muksuja ja saan hältä autoo lainaan, et pääsen tekemään joululahjaostoksia.

Tosta vesirokosta. Jos olet sen itse sairastanut varmuudella, ei sinulle ole myöhemmin vaaraa siihen sairastua, vaikka se jollain muulla olisi. Joten näin ollen sikiö ei ole vaarassa. Vesirokkovirus saattaa joskus aktivoitua ns. vyöruusuna, mutta koska äidillä on tähänkin vasta-aineet olemassa, on sikiön riskit lähes olemattomat.

Lääketieteellinen Aikakauskirja Duodecim - Lääketieteellinen aikakauskirja Duodecim

Onpas pitkä linkki, mut tossa on aika hyvää tietoa, vaikka onkin paljon lääketieteen termejä.

Siis mää just söin ja taas on nälkä!! Pöh!

Täytyypi lähteä viemään isompia kerhoon ja nuorimmainen päikyille!

Neljäs? ja pampula 6+5
 
Viimeksi muokattu:
Juu itsekin tuossa ajattelin ettei vesirokosta voi olla haittaa jos kerran sen sairastanut. Mut soitinpa silti neuvolaan ja siellä täti samaa sanoikin.:) Samalla sit varattiin aika ekaan neuvolaan joulukuussa ja ekaan lääkäriin tammikuussa.:)

Me ei olla vielä kerrottu kuin omille vanhemmille. Tosin eipä tätä kauaa voi salassa pitää kun masu niin turvonnut. Tuntuu hassulta kun aiemmis raskauksissa masu ollut hyvin pitkälle tosi pieni ja nyt tässä jo kauhia pallomasu turvotus.:D

Siiseli84 5+0
 
Täällähän alkaa porukkaa oleen jo vaikka kuinka, kivaa =)

Wandii huomasin että sullaki synnärinä LKS, ootko mistäpäin lappia? Me ollaan rovaniemeltä.

Sukupuolesta Pojista en koskaan kysyny kumpi ois tulossa, tytöstä yritettiin kysyä mutta aina oli semmosessa asennossa ettei näkyny. Ja ihana ylläri oliki sitte tuo tytsy:heart: Kyllä minä kahen pojan jälkeen halusin tyttöä..on se ollu ihana ostella kaikkea tyttömäistä:heart: Nyt kysyttiin kans ja oli kyllä niin selvä jätkä ettei oo epäilystäkään, esitteli sukukalleutensa niin että mekin se nähtiin. Mies halus poikaa kun sillä tyttö ennestään mulle aivan sama ja on ihana saada pikkunen poika:heart:

On mukava kun täällä on niin eri vaiheessa olevia :) Vaikkakaan mulla ei yhtään ole ikävä sitä alun pahaa oloa ja epätietoisuutta. Ainoastaan se tunne kun sen testin tekee ja siihen ne kaks viivaa pärähtää niin siinä on jotain tosi ihanaa ja jännittävää..ja kun tämä nyt ilmeisesti jää meidän viimeiseksi niin tiettyä haikeutta on ilmassa..

Tänään kävin sokerirasituksessa ja ainakin paastoarvo oli ok joten en luulis siinä mitään olevan.
Täällä on tänään ollu pakkasta -11 ja minä tykkään, mutta keskiviikolle lupas taas vettä..lunta täällä ei oo juuri yhtään :kieh: Tosi inhottavat kelit sais tulla jo kunnon talvi.

Mutta nyt torttujen paistoon :p

Katjuska ja onnimanni 25+2:heart:
 
No onpas heinäkuisia monta neljättä odottavia, onnea kaikille tuoreesta plussasta :flower:

Meillä on neljännen LA 9.2 ja aikaisemmat lapset ovat P04, T06 ja P09. Tuleva vauva on 4D ultran mukaan tyttö. Ja meidän viimein, joku muukin kirjoitti raskauden haikeudesta kun kyseessä on viimeisen odotus. Aika on mennyt ihan älyttömän nopeasti, vaikka kesäkuukaudet meni pahoinvoinnin kourissa, niin tämä syksy on mennyt kuin siivillä.

Auto meillä on Volkkarin touran 7-paikkaisena ja kyllä se saa nyt kelvata vaikkei suurimmasta päästä ole. Täytynee vaan hommata vauvalle näppärät pieneen tilaan menevät matkarattaat jotta mahtuu kyytiin koko sakin kera.

E-V-A ja tyttö 29+4
 
Lapissa ollaan joo, mutta meillä on jo lunta. :heart:
Tarkemmin en kuntaa sano, mutta täältä kyllä täältä tietenki matkaa tulee synnyttämään, siis sinne Rovaniemelle ja varsinkin kun olen syöksysynnyttäjä. :D
Viimeksi käynnistettiin Länsi-Pohjassa, ja kalvojen puhkaisusta kesti 20 minuuttia, että poika oli ulkona. Ja normisti mulla synnytyksen alkamisen huomaa vasta siitä, kun kalvot räjähtää... Saa nähdä ollaanko sitten tällä kertaa käynnistyksessä tämän takia. Mutta eipähän tartte kärvistellä tuntikausia.

Nyt alkaa kyllä tuntua nämä pitkät illat lasten kanssa (mies siis siellä raksalla, jonne painuu suoraan töistä ja tulee noin klo 20-21). Huoh! Noh, talo on pian valmis, ei enää kuin pari, kolme kuukautta. Pitää yrittää miettiä jotain ohjelmaa aina illaksi tai palkintoa itselle, kun saa lapset nukkumaan. Pitää mielen virkeänä.

Maalaushommia pitänee sitten vissiin vältellä. Harmittaa kyllä vähän, kun se ois just sitä hommaa, mihin itekkin pystyis vaikka viikonloppuna, kun lapset saa hoitoon. Mitens muut, ootteko rempanneet/maalailleet. Ois kai sitä olemassa kunnollisia hengityssuojaimiakin, mutta en tiiä luottaakko sitten semmosiin.
 
Maalaushommia, me muutettiin tähän kk sitten suunnilleen ja kyllä mä välillä kävin kaverin kanssa maalamassa että sain itsekin edes vähän möhöltäni osallistua remppaamiseen.
En käyttänyt suojaimia :whistle: Mutta ei kai ne pahitteeksi olisi olleet. Mä vaan ahdistuin siitä koko vempeleestä että jäi sivuun..

Täällä viimeisiä hetkiä viedään- neuvola oli tänään ja kaikki muuten ok mutta sf mitta oli hurjat 38cm :O Kokeneen neuvolantädin mukaan reilun kokoinen vauva tulossa ja ei tuo mitta ainakaan kaada sitä teoriaa.. Saas nähdä. Ens viikon perjantaina laskettu ja silloin synnärillä lääkäriultra, katsotaan mitä sanovat. Mulla kukaan kolmesta edellisestä ei ole tullut yliaikaisena, joten saa nähdä miten tämä tonttu ulostulonsa suunnittelee :D

To ja pe supisteli jo lupaavasti, viikonloppuna vain muutamia hassuja eikä tämänkään päivän supisteluilla voi kerskailla :kieh: Pitänee kai malttaa vaan mielensä ja odottaa.

Tonttu 38+3 :xmas:
 
Mun mielestä on jännä, ettei sitä muuten ole enempää tutkittu. Siis sukupuolen määräytymistä eri pariskunnilla. Kun toisille ei vaan yksinkertaisesti tule sitä toista sukupuolta, vaikka lapsiluku alkaa lähennellä jo kymmentä. :D
Vaikka eihän tuo tärkeä asia ole, mutta tosi mielenkiintoinen. Uskoisin, että siinä on muutakin kuin sattuma. Kaikki varmaan tuntee perheitä, joissa on vain toista sukupuolta ja lapsia on enemmän kuin viisi...
 
Wandii: olen samaa mieltä kanssasi tosta sukupuolijutusta, meillä 3 poikaa ja miehen äidillä 10 veljeä ja 1 sisko, miehen isällä 4 veljeä ja yks sisko...mä oon varma et joko mun miehen siittiöt poikavoittosia tai sit mun keho hylkii tyttösiittiöitä ja antaa paremmat mahdollisuudet poikasiittiöille ehtiä ensin munasolun luo....että miten tosiaan muuten tulee samaa sukupuolta monta peräjälkee....
 
Täällä alkoi tänään aamupahoinvointi :x Voi elämän kevät...
Hirvittää kun edessä 4 aamuvuoroa ja työvuoro alkaa klo 6

Mukava lukea kun mukana on jo kunnon viikoilla olevia. Vähän palautuu mieleen nekin ajat :)

Me ollaan parin mun kaverin kans mietitty kans tätä miksi yksi pariskunta saa vaan "tiettyä" Meillä kolme poikaa, kahdella kaverilla 3 tyttöä ja yhdellä 4 tyttöä. Ja samalle miehelle. ollaan ajateltu elämäntapoja, ruokavaliot. Tai sit on niinkuin ninnax totesi että elimistö vaan hylkii tyttösiittiöitä ja toisilla päinvastoin. Tai sitten mun miehen suvulta puuttuu ne tyttösiittiöt kokonaan. Miehellä 2 veljeä ja miehen isällä 6 veljeä :whistle: ja miehelläni ei siis ole tyttöserkkuja. Olen asennoitunut vastaanottamaan 4. pojan :kieh: :heart:

Astral ja :heart:
 
No Däm, Astral! Minä oon jo tuulettanu, että "jee, ei pahoinvointia tässä raskaudessa", mutta ilmeisesti liian aikaisin, jos sullakin alkoi vasta nyt.
Muutenkin aamut hiukan haastavia, kun pitää kanniskella pahantuulista vuotiasta, ja huolehtia kaks laiskamatoa kouluun ravittuina ja puettuina. Ei olla aamuihmisiä, ei. Ja siihen vielä joku yökkäily, no tänks!
 
Mä kerroin sit tänää anopille ja kälylle ja sen miehelle... kun käly kysyi että mitä 19 pv liittyy teidän seuraavaan vauvaan kun oli viime yönä nähnyt unen tulevasta vauvasta ja unessa vahvasti numero 19...sanoin et se on neuvolan mukaan laskettu aika 19 heinäkuuta...hetken kaikki oli että ai siis mitä ja sit kaikki onnitteli :) ja kälyn mies sanoi että turhaan hermoilit että hyvinhän me tää otettiin ( mua jännitti etukäteen miten suhtautuvat). Anoppikin sanoi että sehän on jokaisen oma asia monta lasta tekee, itsehän ne hoitaa ja että toivotaan tervettä lasta :) Nyt mulle on sit ihan sama mitä muut ajattelee..pääasia että mun elämän tärkeimmät ihmiset onnitteli :) Ja käly oli nähny unessa et vauva ois tyttö...sitä hieman vaikea uskoa 3 pojan jälkeeen...pääasia että terve.
Oon tosi kalpea, kälyn mieskin sanoi et oonko ollu tää ulkona yhtään kun naama niin valkoinen (oon kyllä ollu). Ja heikottaa koko ajan ja mitään ruokaa ei innosta syödä ei edes suklaata tai karkkejakaan...vichy ja makuvedet uppoaa hyvin kun koko ajan janottaa...
 
Saanko minäkin liittyä mukaan, vaikka varmasti tästä äitiyslomasta johtuen tulee oltua aika vähän koneella, mutta kuitenkin :)

Eli tatomira, K-HKS on sairaalana ja la 1.1.2012 ja meillä P, T ja P nyt on hyyyyvin epävarma tyttölupaus annettu, sen näkee sitten, että kumpi tulee :)

Huh, onneksi nuo alkuraskauden pahoinvoinnit ja epävarmuudet on jo taaksejäänyttä elämää :) meillä tämä on varmasti viimeinen (sterilisaatio jo tehty) että sillai yrittää nauttia joka hetkestä. Haikeutta ei ole, kun oli aikamoinen ylläri tämä nelonen ja ne haikeudet koin jo edellisen raskauden aikana :D

Autona meillä on ihan 5 hengen perussedan ja sitä ei ole pienintäkään aikomusta vaihtaa yhtikäs mihinkään. Kerrankin ollaan löydetty auto, josta molemmat tykätään niin sillä mennään :) toista autoa ei ole.

Eikös sitä oo tutkittu, että jollakin vaan ne siittiöt ei oo jakautuneet tasaisesti, eli joillakin miehillä on enemmän niitä poikasiittiöitä ja toisilla sitten tyttösiittiöitä on enemmän ja osalla ne menee 50/50, jos tämä nyt sitten on tyttö niin meillä on varmaan miehellä tuo vika vaihtoehto :D

Synnytys kauhistuttaa, mut kait siitäkin selviää kun on selvitty jo 3 kertaa aiemminkin... ei se silti kivaa oo :p

tatomira 35+3
 
Minäpäs lisään sinut listoille Tatomira!
Varasin tänään neuvola-ajan välipäiville. Mulla on niin ihana neuvolatäti, kaikkien poikien ajan ollut sama. On niin positiivinen ja mukava, vähän semmonen mummeli. :heart:

Oon ollu useamman päivän nyt järkyttävässä yskässä ja kurkkukivussa, esikoinen sai just antibiootit, kun löytyi A-streptokokki kurkusta (ei mikään ylläri). Mulla varmaan sama, mutta ilman antibiootteja aion selvitä. En olis tuolle koululaisellekaan hakenut, mutta sillä jää möhimään kurkkuun se angiina, eikä parane, nytkin viikkotolkulla ollut kurkku kipeä. :snotty:

Mitens varustepuoli, joudutteko raapimaan kamppeet takaisin, vai onko vielä jotain tallessa?
Meillä on lähes kaikki, kiitos tuon tämänhetkisen kuopuksen. Ja tietty sukset, luistimet ja muut varusteet löytyy isoveikkojen perua. Joskus vähän kitisevät, kun joutuvat vanhoilla kamppeilla menemään, mutta se on vain kasvattavaa. :D Tämän jälkeen pistänkin täystuuletuksen ja myyn kaikki kamppeet varastoista, kunhan tämä nuorimmainen niitä lakkaa tarvimasta. :)
 
moi.
Eli kaksi sykettä löytyi. Ekan kerran pieneksi ultrattu oli jopa vähän isompi kuin toinen, mutta ihan samankokoisia oli siis. Toinen vähän kauempana, oli huonosti näkyvissä, joten kahden viikon päästä sitten läkärin tekemään ultraan. Ja rv 6+3 mittojen mukaan olisi, eli 5 pv vähemmän kuin neuvola laskee, ja siksipä sykkeet ei viikko sitten näkyny.
Valitus yksityiselle lähtee kyllä tosiaan.
Jotain pientä verihyytymää oli havaittavissa pussien ulkopuolella, niin sanoi ettei tarvi säikähtää jos jotain pientä tulee paperiin, lääkäri osaa katsoa paremmin=)
Eloi tilanne nyt tämä, mikä se on kahden viikon päästä onkin toinen asia. Yritetään nyt vaan selvitä päivä kerrallaan.
Huomenna töihin.
 
Kerroin tulevasta vauvasta omalle äidilleni, joka olikin ihmetellyt, miksi oli pikkulusikka tippunut (=tietää ristiäisiä). Meillä ei kerrota lapsille ennenkuin ekan ultran jälkeen eli vuoden vaihteessa. Se tieto nimittäin leviää näin pienessä kylässä kulovalkean tavoin. Lisäksi ainakin tätä kolmatta odottaessa keskimmäinen oli pamauttanut uutisen koko päiväkodille yhdellä kertaa hiljaisen ruokailuhetken aikana erittäin kuuluvalla äänellä. Hoitaja tuli sitten varovasti onnitellen vastaan ja kysyi, että eihän tämä vain ollut salaisuus, koska nyt ainakin KAIKKI tietävät. :D

Tuntuu, että tämän pienen varaan on laskettu jo niin paljon, että suorastaan pelottaa eka ultra. Mitä jos siellä onkin vain tuulimuna tmv. :/ Mulla on ollu niin hyvä tuuri näitten edellisten kanssa. Olen raskautunut heti, ei keskenmenoja, ei tuulimunia, ei kohdunulkoisia, ei mitään ongelmia raskauksissa tai synnytyksissä. Tuntuu, että ei se hyvä tuuri voi kestää ikuisuuksiin.

Tämmöisiä pohtii Wandii 6+1
 
Nostellaanpa meitä taas etusivulle. =)

Toivottavasti jaanan löydös on ihan harmiton ja pikkukavereilla on kaikki hyvin. :) Kyllähän se kaksosuus on aina tuplaonni, minulla siis esikoiset ovat kaksoset. Vaan kyllä se sinullakin on vuoden päästä hulinaa, epäilemättä sitä on jo nykyään. :D

Meille tämä nelonen on 99% varmuudella viimeinen. Meille on siunaantunut kaikki nämä neljä todella pienellä ikäerolla, joten aikamoista härdelliä elämä on jo nyt ja tulee olemaan vielä vuosia eteenkin päin. Tämä viimeinen raskaus ei todellakaan ollut suunniteltu, toki vauva on varsin toivottu, kunhan alkujärkytyksestä ensin selvittiin. :) Kun raskaus selvisi, vannoin ja vakuutin, että tämä on sitten viimeinen ja PISTE. Kuten huomaatte, on nyt tuosta todennäköisyydestä pudonnut jo prosentti sinne ehkä-sitten-kuitenkin-vielä-joskus puolelle. ;) Mua vaivaa varmaan krooninen vauvakuume, tosin tämä viimeinen raskaus kaikkine mahdollisine vaivoineen toivottavasti on tuottanut edes vähän immuniteettia moiselle taudille. Muut raskaudet onkin olleet niin helppoja, että ehkä se oli minun aikani ottaa vaivat vastaan tässä viimeisessä. Selvästi kroppa on kuitenkin sitä mieltä, ettei tällaista tahtia lapsentekoa kestä. :whistle:

Me kerrottiin raskaudesta lähimmille käytyämme varhaisultrassa rv7+1. Sitten ensimmäisen kolmanneksen jälkeen kerrottiin muutamille. Mitenkään yleisesti ei olla kyllä tätä(kään) raskautta kuuluteltu. Mä en esim. välitä kertoa tällaisista jutuista naamakirjassa. Saatan aiheesta mainita sitten vauvan synnyttyä. Eli vain sellaiset ihmiset tietävät, jotka ovat minut ja jättimäisen mahani nähnyt ihan livenä. =)

Autoasioista vielä, että meidän mobiiliin täytyy myös mahtua ainakin yhdet tuplakärryt ja lisäksi yksi karvainen lapsi, tosin aika pienikokoinen sellainen. Sen vuoksi meidän autohaaveista on heti luettu pihalle nämä ns. 5+2 -paikkaiset autot. Eli "kunnon" tila-auto on oltava, jotta takakonttiin mahtuu muutakin kuin takapenkkiläisten takaraivot... Tällä hetkellä meillä on tosiaan Voyager, mutta siinä on tuo penkkijako niin tylsä, että aavistuksen joutuu kikkailemaan.

Meillä on nykyään neuvolakäynnit menneet aika vähiin. Tähän mennessä olen kuukauden välein käynyt. Nyt viimeisin käynti oli rv 33+ ja seuraava on lääkärineuvola rv 38+0. Siitä eteenpäin vasta viikon välein. Saapa siis nähdä, pääsenkö edes tuonne seuraavaan neuvolaan saakka, jossa kuitenkin siis vasta katsotaan tarjonta ja kokoarvio, ja otetaan mm. se streptokokki-näyte... Vaikka jos vanhat merkit paikkaansa pitävät, yhdessä koossa mennään piiiitkälle tammikuulle saakka. :)


Ja sitten jännäillään, koska saadaan ensimmäinen vauva tähän pinoon. neljäskö, sinulla ei taida enää kauaa olla h-hetkeen. :xmas:


Mukavaa viikonloppua kaikille! :wave:


NS 35+0
 
Täällä sitä taas ollaan :D Ja ehkä ihan virrallisestikin ;) Tänä aamuna Davidiin piirtyi toinenkin viiva, ei kovin vahva vielä, mutten sitä haamuksi laske. Huomenna uusinta ja myös digiä kehiin ;)

Vastailenpa tuohon autoasiaan:
Vaikka meille neljäs tulee seuraavaksi, niin autoa ei vaihdeta. Meillä Ford Focus C-max, 5 paikkainen. Eläviä lapsia kun on vain kaksi, seuraavan kotiin tultua kolme. Ja raskas tulee tuosta ajasta että pienen kanssa kotiin asti pääsemme. Ei vain fyysisesti vaan myös henkisesti. Jos tässä loppuun asti päästään niiin mä olen elokuuhun mennessä ihan hermoraunio ;)

-Santtu kp 30/30 (tai 4+1)
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Santtu81!! :D Kivakiva

Wandii Mulla pyörii päässä ihan samanlaisia ajatuksia.

ON: Mulla tekee kokoajan pahaa. Oksennan aamulla ja kuvotus jatkuu kokopäivän, jos en syö n. tunnin välein. Jos raskas päivä, enkä ehi yhtään levähtää, oksennan myös illalla :( Iltavuoron jälkeen ihan varmasti.

Mulla on selviytymisstrategia, herään aamulla puoli tuntia aikaisemmin oksentamaan, niin ehin töihin ajoissa, eikä tarvi töissä oksentaa, kun olen hoitanut sen homman jo kotona.
Aikaisemmissa raskauksissa olen oksentanut yhteensä kerran.

Tänään duunin pikkujoulut, saa nähä miten menee. Sanoin jo aikaisemmin etten meinaa ottaa mitään kun on huomenna töihin, illaksi tosin, mutta kuitenkin.

Astral ja 6+6
 
Heippa!

Täällä varovasti ilmottaudutaan mukaan, kun toi raskaustuli vähän yllärinä,
tänään digi näytti 2-3 raskaana jota en meinaa uskoo kun kierto 46/33-27.
Kävin kp 35 gynellä joka sanoi etten ollut ovuloinut tässä kierrossa, testikin näytti negaa, ja sain terolut kuurin jonka aloitin heti, joten luulen ovuloineeni käynnin jälkeen, eilenillalla sitten aattelin että teen huvikseni r-testin menkkoja odotellessa ja aika yllätys kun näin tikussa kaksi viivaa... sitten tänä aamuna digi näytti 2-3 raskaana. Maanantaina täytyy tilata aikaa gynelle jotta saa selvyyttä missä mennää... Päivittelen tietoja kun oon käyny gynellä.

eli äiskä-73 PHKS ? P-00,P-07,T-09.
 

Yhteistyössä