Neljännestä Kuumeilevia vol2

Onpas täällä hiljaista...

Edelleen odottavalla kannalla, tänään pitäisi menkkojen alkaa. Eli odotellaan, yleensä alkavat miltei kellontarkkuudella joten eiköhän ne tänäänkin. :whistle:

Muoks. Tulipas mieleen välillä positiivisia kokemuksia Kelasta kun kaikki aina tuntuvat moittivan ja haukkuvan Kelan toimintaa. Unohdin laittaa kotihoidontukihakemuksen ajoissa menemään. Joten heti äippäloman jäljestä jäi kuukausi hakematta ja kesältä kahden kuukauden osittainen. Mutta heinäkuun kun olin kokonaan kesälomalla ja siis kotona hoitamassa lapsia niin siitä olivat sitten päättäneet kotihoidontuen myöntää :O Todella yllättynyt olin kun eilen postissa päätös tuli. Mutta eipä kyllä haittaa ylimääräinen reilu 400?, tarpeeseen tulee..
 
Toiveissa4 Toivottavasti nyt ei sitten kuitenkaan alkais d :D b

Ei kyllä oo nyt mittään oirettakaan ainakaan vielä. Ja jotenkin olo, että tuskin se nyt on tärpännyt vaikka viimeks tärppäs heti kun yritys aloitettiin...tosin se meni kesken :| mutta sit tärppäs taas heti ennen kuin ehti ees ekoja menkkoja tulemaan.

nyt ois kp 19/28 että tuskin niitä oireita nyt sit viel oliskaan.

Kyllä se kela tosiaan joskus osaa yllättääkin =)
 
Ei siis ei.. Onko kropan ihan tosiaankin pakko nyt alkaa sekoilemaan just kun olis ens kierrosta saatu yritys käyntiin.. Ei vieläkään mitn. :( En ala! Ei olis nyt tarttenyt mennä kiertojen sekaisin, kun muuten olleet niin kellontarkat ja super-säännölliset |O

Katjuska-78 ja ei, en kyllä usko että olisi mitään mahdollisuutta olla raskautunut, koska käytännössä oviksen aikaan ei kyllä heiluteltu peittoja.. Todellinen ihme olisi tapahtunut jos olisin plussannut mutta en kyllä usko.. Jospa ne vaikka tänään sitten alkaisi vain päivän myöhässä..
 
No höh...sitä se just aina on, että kroppa yleensä sekoaa just silloin kuin ei tarttis :kieh:

Mulla meni kans minipillereiden takia tossa kesällä kierrot ihan sekaisin. Ensin vuosin kaks kuukautta putkeen ja sit lopetin ne pillerit, niin ei tullut menkkoja ollenkaan. No sit ku ne alkoi, niin oli kyllä ihan järkyttävä vuoto. |O
Tuon jälkeen sitten tulikin ihan normaalisti, mutta vuoto oli edelleen tosi runsasta, kun tuntui ettei mitkään siteet riitä. :kieh:

Että nyt sitte jännään kans, että onko kierto edelleen kohdillaan. :)
 
Tääl ois yks uus tähän pinoon... Mahtuuko??

Itsellä tytöt -98, -99 ja -09.

3xKM -97 (vko7), -08 (vko7) ja -09 (TM vko 11+6).

Eli ed. KM tuo tuulimuna, josta lääkkeellinen tyhjennys 7/09. Edellisestä kierrosta haamuviiva, mutta menkat alkoivet kp. 34. Ed kierto 41?? Tuulimunan jälkeen kierto siis ollut epäselvä. Aikaisemmin AINA 28pv =) Nyt kp. 15/28-41? Siinähän sitten yritellään...

Mitä mieltä olette? Kannattaako mielestänne yrittää "joka pv" vai esim yrittää kiinniottaa ovulaatiota?? Nyt lähinnä kokeiltu tuota ekaa vaihtoehtoa. Ed raskaus (siis tämä TM 11+6) alkoi n. 4kk edellisen synnytyksen (1/09) jälkeen...

Aloitin äsken tuohon uudenkin pinon (uusperheessä kuumeileville) , jos sattuisi löytymään vieläkin enemmän samassa tilanteessa olevia...
 
Tervetuloa mukaan kuumeilemaan rakuuna! :wave:
Toivotaan pikaisia plussia kaikille pinossa mukana oleville ja kestäviä sellaisia. :saint:

Täällä päin on yleensä menty joka toinen päivä tai joka kolmas päivä menetelmällä ja yleensä tulosta on tullut viimeistään toisesta kierrosta. Eli tämä systeemi todettu meillä toimivaksi :D

).( Täällä kummastelen edelleenkin miksei menkkoja vielä näy.. Ihan epäreilua tällainen!!!
Pakko kai se on huomenna apteekissa muutenkin käydessä poimia testi mukaan valmiiksi niin voi vaikka sunnuntaina sitten testailla jos ei siihen mennessä ole alkanut.. Tylsää...
 
Huomenta taas. Se ois sitte kp 22/28...eikä kyl mitään oireita...oikeella puolella vaan on munasarjat vihlonut ja siinä kaikki. No muutama päivä vielä, niin eiköhän se totuus sieltä paljastu. :kieh:

Itse oon kokenut tuon joka toinen tai kolmas päivä ihan hyväksi tahdiksi. Jostain joskus lukenutkin, että joka päivä ei välttämättä ois ees hyväksi, kun niiden simppojenkin kestää kehittyä parhaimmilleen. :whistle:

tervetuloo uudet =)

Mikäs toiveissa4:n tilanne on? B)
 
Katjuska-78 vieläkin aivan epätodellinen olo. Aamulla tein apteekin oman testin ja haalean plussan siihen sain. Ihan selvä viiva, mutta väriltään tosi haalea..... Ei voi ymmärtää... Tässä onkin nyt sitten sulattelemista kun osui ja upposi ennen kuin ehdittiin edes yritystä aloittaakaan.. :ashamed:

muoks. Niin ja oireita ei ole mitään muuta kuin aivan järkyttävä väsymys!!! Ja tietty menkkojen puuttuminen..

Mammaliini82 ja Laurie tervetuloa mukaan!! :wave:
 
Toiveissa4 - Kiitos. :wave:

Itse en stressaa olleskaan milloin tulee,mutta en kiellä tietystikkään etteikö saisi nopeastikkin tulla.Nyt näyttäisi ainakin siltä että menkat on tuloillaan kun siltä tuntuu.

Mulla ennestään tässä kaikki tyttöjä 2002,2004,2008 syntyneet.

 
Nooo, pakkohan se oli tulla välillä vilkuilemaan, et miten täällä menee :whistle: .

On se kyllä vaan tiukassa tuo vauvakuume - voe mahoton! Ei sitte irtoa ei millään vaikka päätetty on kuinka, että yritetä EI nyt ja minusta se on hieno JÄRKIPÄÄTÖS tässä elämäntilanteessamme :heart: mutku joku kolkka meikäläisessä....kylhän te tiiätte :D !!!

Juuh. Oleskelen tässä kotona poikasten kanssa ja maaliskuulla loppuisi tuo kotihoidontuki ja töitä pitäis kai alkaa katteleen :xmas: tai sit jään vain kotiin :). Onko täällä ketään, joka on jäänyt kotiäidiksi tuon kotihoidontukiajan jälkeen? Ulkopuolinen suhtautuminen on kyllä jotain järisyttävää ja kaikkea muuta kuin hyväksyvää :| . Eihän sitä tarttis miettiä, mutta...

Perhepäivähoitajan hommista ja sijaislapsistakin haaveilen. Saapas nähdä mikä haaveista toteutuu vai toteutuuko mikään :D .

Voikaas hyvin kaikki ja supertärpit kehiin! Ja onnea niille, jotka ihmettä jo kannatte!! :heart:
 
Sadettajat - Mä olen jäännyt kotiin toisen jälkeen kun kotihoidontuki loppui.Kyllähän tietysti työkkärissä olin mutta sitten tulin raskaaksi ja sainkin tämän viimeisen viimevuode lopussa.Se on vaikea tuo järkipäätös,niin minäkin aattelin että nyt pidetään väli... mutta kyllä meillä kummatkin tuota neljättä niin tahtoo että sitten päätettiin yrittää jos meille sellanen suotaisiin =)

 
Toiveissa4 Onnittelut ihanasta ylläristä :heart: :flower: Mieti positiivisesti...jää se kaikki turha yrittämisen stressailu pois :whistle: :D

Mammaliini tervetuloa porukkaan =)

Mä oon niin tiuhaan nyt tehnyt noi kaks viimeistä, että ei oo tuo kotihoidontukikaan ehtinyt koskaan loppua, mutta ehkä sitä kotiinkin vois jäädä senkin jälkeen, jo vaan talous antaa periks. ei mulla nytkään oo mitään työtä odottamassa ja kotona aion viel poikien kanssa olla, kun toinen vasta syyskuussa täytti vuoden ja jos nyt sitte viel se yks suodaan, niin ehtiihän tässä suunnitella vaikka mitä näiden työ/kotona olo kuvioiden kanssa. :)

Tsemppiä kaikille :D
 
Huomenta!

Ihanaista marraskuuta kaikille :xmas: Tulin kurkkimaan mitä tänne vanhaan pinooni kuuluu ja ihana huomata että täällä on ihan aktiivista jälleen pienen hiljaiselon jälkeen ;)
Toiveissa4 Onnittelut :flower: :heart: Tuolla odotuspuolelle olen perustanut nelosta odottavien pinon eli tervetuloa kun siltä tuntuu :wave:

Itse olen jo puolessavälissä ja viimeviikolla oli rakenneultra ;) kaikki oli kuin pitikin, pikkainen vastasi viikkoja :heart: Sukupuoli jäi vielä arvoitukseksi, en halunnut tietää et maaliskuussa sitten viimeistään :heart:
Possupiikki saatu perjantaina ja käsi vieläkin hieman hellä, muuta oiretta ei sit ollutkaan, hyvä näin. Huomenna pitäis mennä töihin vaihteeksi, meikä ollut paljon saikulla tästä raskaudesta kun ikää ja seisomatyö ei oikein sovi enää yhteen varsinkaan jos kiivaat 9h keittiössä painaa :ashamed:

Kovasti toivottelen teille kaikille plussaa +++++++ ;) Jaksuja :hug:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 21+1 :heart:
 
Katjuska78 - Kiitos !

Toiveissa4 - Onnittelut plussasta.Mä olen tainnut kaikista muksuistani saada kanssa nuo haamut hih aina =)

äiti vm70 - Mä en ota tuota possupiikkiä olleskaan.Itse myäs kuulun riskiryhmään.
Ihanaa,sä oletkin sitten jo noin pitkällä,onnittelut =)

Ensiviikolla oiskin tiedossa Nuorimmaiset synttärit,tulee pikkuselle täyteen 1v.Ihan pienimuotoiset juhlat pidetään,kyllä se vuosi meni sitten äkkiseen,tämä ikuinen vauvakuume on kyllä sitten kanssa yks hih.Mä nyt tietysti muutenkin olen aina halunut suurperheen ;) Miten teillä reagoi läheiset siihen että tekee paljon lapsia ?
 
Meillä läheiset pyörittelee päätään ja päivittelee. Ekaa odotettiin kovasti, toinen oli mukava yllätys - tuli tosin liian pian heidän mielestään ja sitten tuo kolmas olikin jo ihan liikaa...ei siitä kaikille edes kerrottu ennenkuin sattuivat näkemään ja tämä joskus toivottavasti tuleva neljäs...no ei varmaan puhuta siitäkään ennenkuin näkevät mahan tai kuulevat jostain että TAAS =) . Tuntuu ikävältä - sekin, että isovanhemmat olis fyysisesti suht lähellä mutta ei sitten kuitenkaan. Mutta tämä onkin meidän perhe :heart: - toki olisin toivonut että se olisi voinut olla suurempi ja lämpimämpi noin niinkuin koko suku mukana, mutta nyt on näin. :)
 
Sadettajat - Meillä vähän sama juttu.Eka oli ok,mutta toinen oli jo että ai jaa... jo nyt...
kolmas oli shockki ja neljäs,en ees viitti arvailla enään.Mun mamma huusi suoraa huutoa kun kuuli kolmannesta.. no jos tärppää niin en taida kertoakkaan.
Meillä ns. nää isovanhemmat niin yksi ainot tekemisissä meidän muksujen kanssa,eli mieheni mamma.Mua on myös sanottu että olenko uskoon tullut kun niin paljon muksuja haluan,ala nyt siin sitten selittää... kyllä olen oikein suuttunut heille siitä että noinkin kovalla kädellä puututaan suoraan sanoen asioihin.Uskossa tai ei,mielestäni lapsia paljon niin ei se mitään pitäs haitata..
 
ja onnea plussasta toiveissa4 :flower:
Mulla on noi 2 ekaa tyttö ja poika,niin niitten jälkeen alkoi kuulua että nythän on sitten lapset tehty kun kumpaakin sukupuolta löytyy :LOL:
Äitini on varmaan jo luovuttanut mun suhteen ja oottaa vaan milloin taas vauva uutista pukkaa =)
Meillä on uusperhe,ja kaksi vanhinta tapaa isäänsä paljon,joten aika usein hommataan kuopuksellekkin hoitaja kun isommat pois ja vietetään kaksin aikaa..jotain hyötyä tästäkin kun voi jakaa lapsia eri paikkoihin.Äitini on hoitanut kyllä kaikkia kolmea,mutta asuvat kaukana ja usein ei vanhempiini turvata.Kesällä olivat siellä kaikki kolme.
Jokainen päättäköön itse lapsiluvustaan
:)
 
Heips taas. Me ollaan sukua jo valmiiks varoitettu, että kyllä se yks viel ainakin tulee, jos vaan suodaan. Ei tarvii kenenkään kauhistella sitten kun ei tuu niin yllätyksenä. :D

Mulla on joku ihme flunssa :snotty: Kävin perjantaina ottaa sikapiikin ja kausi-influenssa piikin, niin en tiedä voiko nää flunssan oireet olla sitte niistä. Toisaalta toivois, että ois oire ihan jostain muusta :whistle: Kun mulla on näitä flunssaoireita tullut ennenkin ennen plussaa. Mutta ehkä tällä kertaa vaan toiveajattelua =)
Kp ois tänään jo 24/28 Tiedä sitte pitäiskö perjantaina ihan vaan huvikseen testailla, vaikka ne menkat sitte voi vielä alkaakin. ;) On niin kiva tihrustella testejä silmät verillä ikkunaa vasten, että joskos jotain näkyis vaikka väkipakolla. :LOL:
 
Kiitos tervetuliaistoivotuksista kaikille!!

Tosta lapsiluvusta, olen myös mieltä, että jokaisen oma asia. Ehdottomasti!!

Ihmisille kertomisesta... Me ollaan kanssa kaikille kovaan ääneen ihan kerrottu, että yritetään vauvaa. Viimeisintä jo luulivat monet ihmiset vaihingoksi... Mun kolmas lapseni on siis mun ja mun miehen ensimmäinen yhteinen lapsi, mutta tämä yhteinen lapsemme on miehen viides lapsi. Eli tämä minun Neljäs, josta haaveilemme, olisi perheessämme kahdeksas lapsi... Mulle neljäs, miehelle kuudes, ja meille yhdessä toinen.

).( Mulla on vanhempain loma loppunut tässä syksyllä ja olen nyt ollut vuosilomalla. Mutta ensi viikolla mun tarttee mennä töihin!! Ihan hirveetä. Ja itseasiassa kokoajan mä olen ajatellut mielessäni , että mun ei tarvii olla siellä töissä kauaa, kun jään jo seuraavalle äitiyslomalle... No, viel ei oo tietoa äitiyslomasta, kun ei raskaudestakaan... Yritys on kuitenkin melkoisen hyvää!!!

Rakuuna!
 
Nyt uskallan ilmoittautua mukaan. Meillä ennestään -98 ja -01 pojat sekä -04 tyttö. Yritettiin lasta -06-07 vaihteessa, mutta meni kesken viikolla 13. Olin töissä hetken ja sitten koulussa ja nyt olen tehnyt kotona töitä enemmän tai vähemmän. Tuntui sitten sopivalta hetkeltä kokeilla vielä kerran..... :heart: Pitäisi vielä pari viikkoa malttaa odotella, onko yritys tuottanut tulosta...
 
toiveissa4 : hirmu suuret onnittelut nyt jo plussaamisesta :heart:

Ja tervetuloa kaikki uudet neljännestä haaveilevat!!

Täälä päästään nyt kanssa kunnolla yritykseen mukaan, kierukka poistettu tänään tai siis eilen ja nyt yritetään rennon letkeästi saada haaveista totta ja neljäs ihanainen tähän talouteen :heart:

Onkos muita joilla ollut hormoonikierukka ennen vauvayritystä? Tuliko teillä vuotoo poiston jälkeen ja jos tuli, niin kuinka pian alkoi ja kauanko kesti?
Mulla siis kierukan poistosta nyt 14tuntia, eikä minkäänmoista vuotoo oo tullut ja luulin että se vuoto alkaisi heti kierukan poiston jälkeen.

Nyt vaan kaikille pikaista plussaamista toivottelen, toivottavasti saadaan vielä tän vuoden puolelle monta plussaa aikaiseksi =)
 
Eipä vissiin tarvii testiä aamusella tehdä, kun tänään jo hieman vuotanut. :| Eli taitaa tänään sitten olla jo kp 1/28. Pysytään noissa vanhoissa kiertopäivissä kuitenkin. edelleen olo, että olikohan sitä ovista ollenkaan tässä kuussa.
Että ei kun uuteen nousuun vaan taas =)
 

Yhteistyössä