Neljännestä Kuumeilevia vol2

kiitokset teille ihanille haleista, tarpeeseen tosiaan tuli.

Tiukun äiti Se miehen patti on kyllä tutkittu ja näyttäisi lääkäreitten silmään ihan vaan limakalvopullistumalta. Siinä on tosi paljon suuria verisuonia lähellä, niin ei lääkärit uskalla lähteä sitä leikkaamaan. Elikkäs odotellaan, jos vaikka poistuisi. :(

Viime yönä tuli kyllä mahtava joululahja, kun piha on täynnä lunta! Ja edelleen sataa. :xmas:
Oli vielä naapurin ihana 11v. poika tehnyt meidän lumityöt aamulla! Pitää kiittää ihanaa tonttua sitten kun nähdään tuossa ulkona. =)

Mä siis aioin edelleen roikkua täällä, eihän se mun kuume tosiaan ole mihinkään kadonnut. Ja toivon edelleen kovasti, että pian miehen mieli muuttuisi. Eilen oltiin sielä meidän kavereiden luona, joilla on 6 viikkoinen typy, on hän vaan niin ihana! :heart:
 
Huomenta!
Joulu on jo ovella ja meillä pitäisi tänään leipoilla. Yöllä tein piparitaikinan vielä vaikka entuudestaan kyllä on mutta silti et saadaan piparintuoksu. Aamulla keitin glögiä ja laitoin kannuun niin siitä kiva hörppäillä päivän mittaan. Nyt aamusta pitäis vielä käydä kaupassa, eilen unohtu jotaikin kuten ihan vain yksi perusosa eli sokeri :headwall: ja sit huomasin et pikkuneidille puuroaineet loppu eli pieniä juttuja mut väkee tulee olemaan.
Eilen olin huomaamatta lauleskellu kaupassa, en edes tajunnut koko asiaa, vanhin neitini sanoi vasta illalla kotona et äiti sit vihelteli ja lauleskeli kaupas joululauluja mitä taustalla tuli j osa ihmisistä katellu mua :ashamed:
Viime yö menny suht valvotessa, meillä pikkuneiti nyt kuumeessa eikä kelpais kuin äipän syli :/ Keskimmäinen aloitti et oli edellispäivän kuumeessa ja vieläkin yskää mutta kun ikää jo tuon 14 niin eipä onneks tarvinnut kuin kipulääkkeen antamiseen äitiä ;)
Katselen nyt tän päivän meidän pikkuneitiä ja jos vielä huomenna kuumeinen niin käyn päivystyksessä tarkistaa korvat mut toivotaan ettei menis korviin.
Mies valitti aamulla kurkkukipua ja minä yskin et taidetaan koko porukka sairastaa koko joulu :x

Mutta nyt mentävä ja kaikille Oikein ihanaa Joulua :heart: :xmas:
 
"Huomenta!" :)

Meillä on tässä vihdoin joulusiivoilu alotettu :D
Juu, olisi voinut vähäsen aikasemmin tehdä..
Kaupassakin täytyy käydä ja etsiä lisää joulukoristeita.

miltski :hug: Vielä sulle. Toivottavasti patti on harmiton ja häviäisi itsekseen, mahdollisimman nopeasti tietenkin :hug:
Kiva että "roikut" täällä :) Niinhän mäkin vähän turhaan. Kun mulla ei oo ne kuukautiset edes alkaneet synnytyksen jälkeen, eikä olla päästy kunnolla yrittämään :ashamed:
(typy täyttää tänään jo 9kk :heart: )
Toivottavasti sun miehelle iskee pian vauvakuume :heart:

äiti vm70 :hug: Pikaista paranemista pikkuisellesi :hug: :heart:
Ja tietysti isoillekin ;)
Meidänkin typy on ollut nyt lauantaista asti kipeänä :(
Pojillakin ollut nuhaa/ yskää, mutteivat niin kipeitä kun siskonsa.
Olisikos teillä vinkkejä miten helpottaisi pikkuisen yskää?

:heart: Hyvää ja rauhallista joulumieltä kaikille! :heart:
 
Voi tänne iski tauti oikein kunnolla, palellaan kuin horkkatautiset, jäseniä särkee :'( Mulla lämpö 38 mutta esikko vaikkakin jo 16 on kans niin reppana kun sillä olikin jo 38,6 ja mies ei edes mitannut enkä sit myöskään pikkuneidiltä. Ainoo joka on pystynyt olee mun apuna on meidän keskimmäinen joka yskää lukuunottamatta on jo aikasta kunnossa, sillä ainakin nopea tauti et sen puolesta toivon että kaikki olisimme huomenna paremmissa voinneissa.
kinkku meni kyllä äsken uuniin ja samoin heitin leivinuuniin imelletyn perunalaatikon ja maksalaatikon et aamuun jää porkkana ja lanttu et katsotaan mitä jaksetaan :/
Itse kun en pysty mitään ottamaan paitsi panadoll zapp mut eihän sitäkään nyt kotona :headwall: kun imetän ja onneksi imetän koska tisu on ollut tänään lähestulkoon pikkuneidin nestetankkaus :ashamed:

Kaikille Mukavaa Joulua ja pysykää terveenä :xmas:
 
Hei! Tänään sitten tein testin heti aamupissasta ja ruutuun piirtyi kaksi selkeää viivaa :heart: . Elikäs raskaana ollaan!!! Testasin jo aiemmin tiistaina ja silloin jo tuli himmeä haamu, mutta luin testin liian myöhään niin en osannut luottaa siihen testiin. Oireina on ollut mahan pingoitus ja jomottelu ja tisut olleet turvonneen oloiset ja nyt hieman kipeätkin.
Toivittavsti masuasukki pysyy mukana eikä poistu keskenkaiken. Oli kyllä ihana joululahja tämä juttu! Toivottavasti äiti vm70 vielä plussaa tähän samaan syssyyn ja tietysti muutkin joilla se ajankohta nyt on. Pikaisesti tää piti tulla ilmoittamaan, mutta nyt työt kutsuu joten pakko mennä. :wave:
 
Ihanaa Naksos! Paljon onnea ja tarrasukkia pienelle! Eilen kattelinkin pinoa, että pian sun pitäisi olla testailuvaiheessa. Toivotaan, että tää oli ny ensimmäinen monesta joulun plussasta!

Täälä rauhallinen ja mukava joulu takana, pojat touhuaa lahjojensa kimpussa, ja mieskin, ku pleikka 3:sen pukki toi! :D Minä herkuttelen täs justiin laatikoilla ja sienisalaatilla... :p

Oikein mukavia pyhiä kaikille, herkutelkaa ja nautiskelkaa! :wave:
 
Naksos Hirmuisesti Onnea :flower: :hug:
Kovasti vauvaliimaa ja tarrasukkia pienelle masumatkaajalle :heart:

Itselläni tänään kp 1 :'(
Koko joulu mennyt sairastellessa :snotty: Tänään olen puhtaasti maannut kun kuume huiteli tuola yli 38 ja tuntu et kun oli pystyssä et huippaa koko ajan.
Nyt mentävä takaisin maate et jospa huomenna olisi jo kunnossa.
 
Kiitokset kovasti kaikille onnitteluista :hug: ....itse en ole vielä oikein sisäistänyt tätä juttua...tuntuu jotenki tyhmältä :LOL: , mutta ihanalta :heart:
Ei vaan ollut syyskuisille mitään pinoa tuolla odotuspuolella...mietin että pitäiskö mun aloittaa sellainen ja jos siihen sit tulis väkeä täältä =) . Pelottaa vaan että iloitseeko sitä liian aikaisin.... jos tuleekin kesken.. Pahaa oloa tai muuta ei ainakaan vielä ole tullut ja kahvi maistuu edelleen ihan yhtä hyvälle kuin ennekin. Mulla ei koskaan ole ollut radikaaleja pahoinvointeja, joku ohimenevä ällötyskohtaus silloin tällöin, toivonmukaan nyt menisi samalla kaavalla
äiti vm70 pahoittelut nyt tädin saapumisesta ja oikein suuri :hug: jotta pian paranisit. Surkeeta olla jouluaikana sairaana :( . =) Onneksi sulla on isompia apureita jo siellä niin ei tartte kaikkea yksin tehdä!!

Hyvää tapanin päivää vaan kaikille ja puhaltelen vauvatuulia täältä kovasti!!!!
 
"Huomenta" kaikille!

Naksos Hurjan paljon onnea masuasukista! :heart: :heart: :flower:

äiti vm70 :hug: Tosi kurja juttu :hug: Toivottavasti pian paranet :hug:
Ja toivottavasti sulla ensi kierrosta onnistaisi :)

Mulla on nyt muutamana päivänä ollut ihmeellinen olo. Siis ei huvita tehdä yhtään mitään, väsyttää vaan ja vähän masentaakin :ashamed:
Jotenkin mulla on sellanen olo etten tule koskaan enään raskaaksi, olen surkea äiti ja muuta sellaista..
Yksi kaverikin kirjoitti tyyliin "et sullahan on nyt helpompaa kun on vaan nuo 3 ja nekin isoilla ikäeroilla". Kun olin kertonut että yhteinen tuttu on saamassa 4 lapsen.
Juu, tiedä että ihan hyvää tarkoitti, mutta silti. Mä en yhtään tiedä mitä tää on, mut toivottavasti menee nopeasti pois.

Hauskaa päivää ja paljon plussia! :heart: :heart: :heart: :heart:
 
Heipsan!
Kiitos kaikille :hug:
Täällä olo alkaa hieman helppaamaan vaikka nuo menkat kyllä sit tuovat omat kivut, eipä ole aikaisemmin näin kivuliaat olleetkaan :(

Tiukun äiti :hug: Ymmärrän sua todella hyvin, itselläni samanlainen fiilis etten enää ikinä raskaannu :'( Mietinkin että jos en maaliskuussa viimeistään raskaannu niin pitäisiköhän vain luovuttaa, alkaa jo olemaan tuota ikääkin ja sitä myöten aina enemmän riskejä raskaudessa jne :'( kova paikka nääkin menkat taas ovat olleet mulle :ashamed:

Mulla on pinna tosi kireellä, koko ajan tulee sanottua jotain vaikkei tarkoitus olisikaan :( Pitäisi varmaan aloittaa B-vitamiinikuuri, suosittelen sinullekkin Tiukun äiti jos et jo tällä hetkellä syö ;)

Mutta nyt mentävä tekee ruokaa, jaksuja kaikille!

 
Huomenta!
Vähissä on päiviteltävät ja jospa vielä mamit tuossa plussaa ihan vuoden ensimmäisinä päivinä niin eihän siihen jää enää kuin minä ja Säde ;)

Muutenkin täälä aikaista hiljaista! Missä kaikki loput on? Tänään taitaakin olla itselläni jo ensimmäinen normipäivä kun tuntuu et aamukahvi taitaa maistua :) Ihanaa taas päästä "sairaan" kirjoista pois ja kiinni normiarkeen vaikka edelleen nämä menkat masentaa ja ajatus siitä kuinka mieskin sanoi että hänellä ihan sellainen tunne että yrityksestä huolimatta emme tule enää vauvaa saamaan :'( :'(

Huomenna alkaisi arki ja aherrus eli työt sitten kutsuvat ja kunnolla :ashamed: Vuodenvaihteen olen töissä ja ihana kamala inventaario jota saakin olla jo aamulla 8 alkaen olla laskemassa ja pelätä mitä peikkoja sieltä hyökkää eteen toisen jäljiltä :headwall:
Mutta nyt menen sinne kahville, kuullaan :wave:
 
"Huomenta"!

Minä täällä taas kirjoittelen :D

äiti vm70 :hug: Ja paljon voimia sulle :hug: Kyllä tekin vielä vauvan saatte.
Et sä nyt niin vanha vielä ole :heart:
Sä oot niin pitkään vauvaa toivonut. Kumpa sä pian tulisit raskaaksi :)

Hyvä juttu et olet jo parantumassa, vaikka varmaan inhottavaa kun joulu meni sairastellessa.

Meidän tuo keskimmäiseltä meni melkein aatto sivu suun, kun oli hirmu väsynyt/ pipi.
Luultiin jo et sille on korvatulehdus tullut, mut ei sitten tarvinnutkaan mennä näyttämään korvaa kun menikin ohi.

Mulla ei ole vieläkään ne kuukautiset alkaneet :headwall:
No eihän tässä ole kun alle 3kk niin pimu täyttää sen vuoden.
Tosin ei oo nyt flunssaisena oikein taas muuta syönnyt kun tissiä, et voi sekin vaikuttaa :ashamed:
Täytyy yrittää taas usein tarjoilla muutakin ruokaa, kun on jo parantumassa.
Kokeilin sitä paijailuakin. Yhden kerran onnistuin nukuttaa typyn pelkällä paijaamisella (kun siis yöllä heräsi) . Pitää jatkossakin kokeilla.

Pitääkin tuota b-vitamiinia kokeilla.
Mun on jo vuoden verran ainakin pitänyt vitamiineja ostaa, mutta en ole saanut aikaiseksi :ashamed:

Mutta nyt pitääkin mennä siivoilemaan ja tekemään ruokaa.

Iloista päivää kaikille! :) :flower: :heart:
 
Hei vaan armon leidit! :heart: . Oon tässä yrittänyt pohdiskella kierron palaamista keskenmenosta, nyt ois 4 viikkoo siitä mennyt. Tiedä sitten että mistä alkaa laskemaan, mutta päätin huvikseni testin kuitenkin tehdä kun rinnat olleet kipeät ja itku herkässä. Siellä se haamu näköttää. Mua itkettää ja pelottaa.
 
Huomenta (taas)!

Ristiinkulkija :hug: Hurjasti onnea! :hug: :heart:
Toivottavasti kaikki menisi nyt hyvin :heart:

Lapset heräsivät tänään vasta kahdeksan aikoihin, oli ihanaa nukkua pitkään.
Siis kun kerrankin pääsin illallakin ihan aikaisin nukkumaan.
Ehkä tuo pimukin nyt vihdoin rupeisi menemään normaaliin aikaan nukkumaan.
(tänään sitten tietty taas valvoo, kun noin kirjoitin.. )

Voiskos nuo kuukautiset sen takia pysyä poissa, kun niitä niin kovasti toivon :ashamed:
Siis kun edellisillä kerroilla ne alkoi kuitenkin jo n. 4 ja 6kk synnytyksestä.
Ja silloinkin "täysimetin". (alkoi siis noin samaan aikaan kun rupesin muuta antamaan)
Tai nuo pojat söi tuttia, pimu ei. Mutta eihän se siitä voi johtua, eihän :ashamed:
Esikoinen sai kyllä pullostakin maitoa, mutta tosi harvoin. Ja lähinnä sitten "isompana". Söikin kyllä heti tosi hyvin "kiinteitä". Tuo keskimmäinen söi tissiä vielä enemmän kun pimu, söi yölläkin jopa marhaimmillaan n.8 kertaa (jos nyt oikein muistan)
No jaa, turha kai on tuollaisia miettiä..
Kun ei ala, niin ei raskaaksikaan voi tulla :( :headwall:

Iloista päivää kaikille ja vielä paljon onnea kaikille plussanneille! :flower: :heart: :hug:
Ja toivottavasti te/ me muutkin pian plussattais :heart:
 
Huomenta!
Ristiinkulkija sulla ihana jännä tilanne :hug: Nyt kovasti peukuttelen että haamusi vahvistuu ja pieni masumatkaaja pysyy loppuunasti mukana :heart: Oisihan se hienoa saada tähän joulukuulle vielä plussaaja, varovainen onnittelu siis haamustasi :hug:

Tiukun äiti kiitos :hug:

Kyllä mua taas eilenkin niin itketti nää menkat kun jotenkin vaan tunne et pitäisi jo luovuttaa koko asia mut kuitenkin mieli tekee vielä yhtä vauvaa :'( Haluisin niin kovasti meidän pikkuneidille sen kaverin kun nuo vanhemmatkin sisarukset ovat niin läheisiä ja sit kun miettii niin muutaman vuoden pääst nekään ei enää asu tässä kotona niin pikkuneiti on aikasta yksinäinen :ashamed: Mutta jospa uusi vuosi toisi uudet tuulet tullessaan, toivotaan ainakin ;)

Mukavaa päivää kaikille
:wave:
 
Ootko Tiukun äiti lääkärissä käynyt vahvistamassa että johtuuko vaan imetyksestä? Mulla alkaa menkat 2kk synnytyksestä..ja joka kerta täysimettänyt.. Voisivat pysyy puolestani kaemminkin poissa.. :ashamed:
äiti vm70 :hug:
Nyt on sitten 5kk yritetty ja siinä eilisessä testissä selkeesti kaksi viivaa. Sitten vaan ollaan ja hermoillaan. On niin jännä paikka etten tiiä vielä että onko ihanaakaan.. *hermoromahdusta odotellessa* . Tää on kuitenkin jo 9. kerta kun kaksi viivaa testissä.
Paha paikka kun ei tiedä kiertopäiviä. Kun pitäis varata aika ultraan..ja kun ei tiedä missä vaihessa näkyy mitään. Ja tää siksi kun mulla ei oo kuin toinen munatorvi jäljellä..se toinen repesi kohdunulkopuolisessa raskaudessa viikoilla 6+2. Ja en haluaisi riskiä ottaa että toinenkin menisi... :|
Jotenkaan en osaa vielä riemusta pomppia, on vielä edellisestä sellainen olo kuin näytettäis lahjaa jota ei kerkii saada ees paketista kun se viedään jo pois.
 
Ristiinkulkija :hug: Kauhea juttu, tuo kohdunulkopuolinen raskaus :hug:
Toivottavasti nyt menisi kaikki hyvin :heart:

Mä olen ajatellu et tuo "menkattomuus" johtuu imetyksestä.
Voikos se johtua jostain muustakin?
Tai tottakai se voi johtua, mä en vaan oo "pahinta" halunnut ajatella :(
(juu, ja raskaana en oo, kun olen 2 testiäkin tehnyt. tosin olishan tuol vielä yksi testi odottamassa :D )
Voiko olla jotain vakavaakin? Mistä se vois johtua?
Tietäiskö joku? :)
Pitäiskö mun lääkäriin mennä.
Mä kun oon ajatellut että ne vaan nauraa mulle.. :ashamed:
Jospa mä neuvola tädiltä kysyn kun tuolla tytöllä on 10kk neuvola.
Ehkä se osaisi neuvoa.
Voikos ylipaino olla syynä :ashamed:
Nyt mun pitää oiteesti ruveta laihduttamaan, niin jospa ne kuukautisetkin alkais.

äiti vm70 :hug: sulle vielä paljon voimia :hug:
Noilla mun pojilla on melkein 3 vuotta ikäeroa, ja silti leikkivät ihan hyvin yhdessä.
Siis yritin sanoa, että kyllä sä vielä saat teidän pikkuiselle leikkikaverin. Vaikka tulisikin vähän isompi ikäero :heart: :hug:
 
Kiitos Tiukun äiti :hug:
Älä ole huolissasi menkoista, imetyksestä se johtuu kun eivät tule! Minä kyselin parikin kertaa neuvolassa kun neiti läheni jo vuotta niin mulle vain sanottiin että kun imetys alkaa vähenemään niin sitten vasta alkavat, on niin yksilöllistä :) Jos ei kuulu kun imetyksen lopettaa kk-kahden sisään niin silloin vasta olisi mun pitänyt ottaa yhteyttä, kuulemma mutta alkoivathan nuo tasan 1v synnytyksestä :/
Jos muistat niin Säde kärsi välillä noista ylipitkistä kierroista niin eihän ne sillekkään asialle mitään tee kun imettää että tää vaan kaikki johtuu hormooneista, valitettavasti :ashamed:

Ristiinkulkija :hug: Varmasti kamalaa elää epätietoisuudessa, kovasti jaksuja ja nyt toivotaan että kaikki menee loppuun asti niinkuin kuuluukin ja syysmussukan syliin saatte :heart:

Nyt mentävä jatkamaan kotiaskareita ja illaksi töihin, kuullaan :wave:

 
terveiset täältä flunssan keskeltä.
2 nuorimpaa ihan hirvees räkätaudis..
joo joo mullaki alkaa taas kierto olla lopuilla ja kerran vain "keriittiin" pupuilemaan. :p
ja eilen illalla loppui hiivatulehduksen hoitokuuri.toivottavasti ei uusiudu.
mulla alkaa huomenna mun serkun (9kk) hoitojakso.
pitää kiirettä ku omien lisäksi serkkupoika on hoidos.
tammikuu meneekin varmaan selipaatis ku illalla simahtaa ennen lapsia ku välillä on herätys jo 6.mut innolla kumminkin odotan..
hyvää uuttavuotta jos en piipahda tänä vuonna enään :LOL: :D
 
Hei! Vielä tulin kurkkimaan mitäs tänne kuuluu.
Ristiinkulkija :flower: onnea ja pikaliimaa teillekin että matkalainen pysyy vauhdissa =)

Epätodellinen on olo edelleen... tuo pelko paholainen on koko ajan olkapäällä. Nippailee masua välillä ja heti sitä ajattelee että kunpa ei alkaisi vuotaa... Väsy ja vilu ovat oikeestaan ainoat oireet tällähetkellä...no ehkä rinnat hieman "hellänä". Onneksi ei ole pahoinvointia ja toivottavasti pysyykin poissa niin kuin aiemmillakin kerroilla. Neuvolaan on aika varattuna, toivon mukaan sinne myös pääsen.

Äiti vm70 älä menetä toivoa, kuitenkin imetät vieläkin ja hormoonit jyllää eri tavalla. Kyllähän sen varmasti itsekin tiedät , mutta ihminen kun on taipuvainen epätoivoon ja -uskoon. Uusi vuosi varmasti tuo uudet tuulet!
Tiukun äiti Minunkin mielestä tuo menkattomuus johtuu siitä että imettää, että en sinuna olisi vielä huolissaan. Ja eihän niitä välttämättä ehdi edes tulemaan koko menkkoja jos hyvin käy... itseasiassa on käynyt sukulaisperheessä sillä tavalla :D . Kovasti nyt hyvää mieltä kaikille teille ja oikein raskauttavaa uutta vuotta :D ...ehkä vielä kipaisen täällä välillä :wave:
 
Moikka!

Pitää heti kirjoitella, että huomasin yöllä punertavaa/ vaaleanpunaista paperissa, kun kävin yöllä vessassa :D (niin kun nyt jotain kiinnostaisi)
Mä jo ajattelin et nyt ne menkat alkoi, kun oli "vähän sellanen olo". No eipä sitten alkaneetkaan :ashamed:
Mä jo ehdin innostua..
Kyllä mulle sopis et ne ei alkaiskaan (siis että tulisi raskaaksi), mut en mä usko et voin tulla raskaaksi kun imetän.
Ja kuitenkin haluisin imettää pitkään, vähän sekavat tunteet :ashamed:

mamma84 Toivottavasti pian parenette :hug:
Voihan se yksikin kerta riittää, jos sattuu oikeaan aikaan ;)

:heart: Hurjasti onnea vielä kaikille plussanneille! :heart: :flower:

Iloista päivää kaikille! :hug: :flower:

Mä sekoilin jotain, et pitikin kirjoittaa uudestaan.. :ashamed:
 
Huomenta!
Tänään jo Uuden Vuoden aatto ja täti pakkailee pikkuhiljaa kamojaan nurkista. Hieman on itku silmäkulmassa kun eipä sitä onnistuttu tänä vuonna saamaan pientä alulle :'( mutta jospa sitten ensivuonna ;)
Tääll' muutenkin olo alkaa helpottamaan, yskäkään ei enää vaivaa niin kovasti ja ajattelin et jospa vaikka yrittäis pienell' lenkillä käydä ennen töihin menoa. Mulla tänään työvuoro klo 15-22 ja aamulla klo 8 aikoihin takas laskemaan inventaariota :ashamed:
Iskä veittää laatuaikaa pikkuneidin kanssa kun isot tytöt lähtee yökyläilemään tuttavaperheen tykö ;)

Tiukun äiti älä huoli, kyllä ne menkat vielä tulee tai plussa testiin ennenkuin huomaatkaan. Ihan varmasti :hug: Nyt vain otat rauhallisesti ja nautitaan molemmat näistä ns. "pienistämme" kun niin äkkiä kasvavat jja tuossa murrosiässä äidin tarve on niin erilaista :heart:

Mamma pikaista paranemista sinne lapsukaisille :hug:

Naksos kiitos :hug: Ihanaa että käyt täälä vielä ja toivottavaa olisi että myös jatkossa kun kaikki niin katoaa tuonne odotuspuolelle ja kauan kun on kirjoiteltu niin olisi niin kiva tietää miten raskaus etenee jne. Kovasti jaksuja ja ihanaa odotusaikaa sinulle :heart:

Ristiinkulkija mikä on tilanteesi? Joko olet testaillut uudestaan tai päässyt ultraan?

Kaikille oikein ihanaa UUTTA VUOTTAA 2009 :heart:

 

Yhteistyössä