NELJÄNNESTÄ kuumeilevia Vol. 6

Onnea plussanneille!!!!
Ite tulin siihen tulokseen, että tämä kierto pillereiden jälkeen mennään enemmän TJOT periaatteella, hiukan jopa tärppipäiviä väistellen.. alkujaankin suunnittelin, että lykkään joulukuun puolelle mutta lopetin pillerit hiukan liian aikaisin kun en jaksanut pillerihormonimylläkkää..Eli ensi kierrosta kunnolla sitten liikenteeseen.
Päässäni syynä pieni lomareissu loppukuusta miehen kanssa mukavassa seurassa ja hiukan pikkujoulufiiliksissä..Se on kumma miksi minua rupesi jännittämään tuo vauvan teko, ennen ei vastaava ole ollut ja nythän olen urakalla miestäni pehmittänyt..
 
Vieläkö mahtuu yksi neljännestä kullanmurusta kuumeileva joukkoon?

Mulla ikää 31 ja lapset ennestään tyttö 05, poika 07 ja poika 10. Tuon kolmannen piti ehdottomasti olla viimeinen, mutta kummasti tuossa kesällä vauvakuume rupesi vaivaamaan. Mies ei ollut lainkaan innokas moiseen touhuun,mutta sitkeän pehmittämisen ja väsytyksen jälkeen on näyttänyt jo hieman vihreää valoa....Muutamat talletukset on tässä kierrossa tehty, saa nähdä osuuko otolliseen aikaan...

Amalia :)
 
Tervetuloa Amalia80! Toivottavasti tärppi olisi käynyt!

Onnea JA!!

Minuakin niinkuin jotakin muutakin on tässä viime päivinä ruennut "pelottamaan" ajatus siitä että olisinkin raskaana..tosin mahdollisuus siihen ion eritäin pieni ja tavallaan tiedän kyllä pettyväni jos menkat alkaa. En tiedä, jotenkin on tullut taas sellainen olo että onkohan tässä mitään järkeä vai ei. Sen tiedän että kyllä me se pikkkuinen vielä toivotaan mutta onko nyt se oikea ajankohta sittenkään.
 
Onnea JA ja Pikkuinen!! :flower:

Ihanaa JA, teille ei tule isoa ikäeroa. Täällä vielä odotellaan sitä ekaa ovista synnytyksen jälkeen. Ei oo näkyny vaikken edes enää imetä, ihme homma. Ei taideta päästä nyt samaan odotusketjuun, niin kuin viimeks : /

Vähän on kyllä ollu "tuntemuksia" vasemmalla muniksissa, mutta ovistestit ihan puhtaita negoja. Kai se sieltä tekee tuloaan.

Mulle on tullu ajankohtaiseksi ehkä duunin vaihto ja nyt olen miettinyt et pitäiskö tätä vauvahommaa lykätä. Toisaalta pitäis vaan antaa tulla ja antaa elämän kuljettaa ja kantaa. Mut oishan se törkeetä jos sit aloittais uudessa duunissa (jos sellasen ees sais) ja sit oiskin paksuna. Oon kuullu kaikenlaista laitonta irtisanomista yms. ja jotenkin ajattelen et se on myös törkeetä sitä yritystä kohtaan. Voi voi, mitä te tekisitte? Vauvan yritystä nyt vai sitten kun on jonkun aikaa ollut siellä uudessa työssä? Sen verran taustaa, et siksi en jäis nykyiseen duuniin, kun olemme suunnitelleet paikkakunnan vaihdosta. Jos lykätään babya ni se on sitten byebye pieni ikäero.

Tervetuloa Amalia ja toivotaan että heti nappais! :wave:

NanaJ, noi pelotusfiilikset on kyllä niin tuttuja. Sellaisina aaltoina ne menevät ja tulevat. Välillä tuntee itsensä ihan skitsoksi, kun toisena päivänä on toista mieltä ja toisena päivänä toista :rolleyes:
 
Tervetuloa Amalia80!

Jadey Anna mennä vain vauvantekohommissa! Ei kai se nyt niin kauheen törkeetä olis alottaa uudessa duunissa raskaana :saint: Kyllä lapset ja perhe paljon tärkeämpi asia kuin työjutut. Aina niitä työpaikkoja saa. Helppo sanoa näin vauvakuumeisena....

Wandii Mä muistan hyvin raksa-ajan, odotin kolmosta ja vanhemmat oli jotain 2v ja 4v, meillä oli kans hyvä työnjako. Ukko rakensi ja mä pyöritin huushollia :) Kyllä se oma koti on kaiken sen vaivan arvoinen sitten.

Onnea Plussista!!

Nyt olis dpo7, arvatkaa vaan kuinka kauhean pitkiä päiviä nämä on? :kieh: Vielä kun muutaman jaksaisin sinnitellä, sitten testaan jo kyllä. Keskiviikkona....ehkä.

Alavatsa ihan oudon tuntunen, semmonen...painava? Pinkeä, sellainen että sen olemassaolon tuntee. Väsyttää ihan karmeasti. Palelee. Pahaolo, ei okseta mutta kuvottaa kokoajan. Silti on nälkä aina vaan
Nännit on arat. Vitsi et mulla on hyvä mielikuvitus
 
Tervetuloa mukaan vaan Amalia80, kyllä mukaan mahtuu :)

Jadey: Jos mulla olisi tilanne, et valita työ tai lapsi niin kyllä mä sen lapsen valitsisin. Onhan noita laittomia nähty, omalle kohdallekkin joka niin käynyt : / mutta niin vain se elämä kantoi ja ihan hengissä ollaan. Ketuttihan se hetken, vakipaikka olisi pitänyt tulla ja varmasti olisi tullut ellen olisi raskaana ollut, mutta koska ä-loma oli ihan ovella niin eipä sopimusta tullut. Toisaalta hyvä, nyt viimeistään olisi tullut koska ko.firma on isojen ongelmien edessä. Lasten saaminen tuskin olisi menny näin hienosti jos olisin ollutkin töissä ja ns.omatunto pakottanut töihin palaamaan. Nyt mä olen saanut tässä näitä pph:n hommia tehdä rauhassa :) Vaikka nytkin 2013 olisi mahdollisuus kaupungin kautta opiskella lähäriksi, mutta mä toivon olevani hoitovapaalla sillon :D ja mahdollisesti saada paperit sitten myöhemmin.
Mutta jokainen omat ratkaisunsa tekee :)
 
JA82, Onnea, ihanaa! Siirrän sut ihan pian plussanneisiin, sanot vaan! Onnea Pikkuiselle myös. Päivittelin tuota listaa vastaamaan päiviä, Amalia80 (tervetuloa tännekin!) jos haluat, niin laitan nuo kiertopäivät sullekkin.

Ja Jadey, yritän manata sulle kiertoa ja laittelin sinut tuohon jo valmiiksi hollille odottamaan kierron käynnistymistä. Jos vaikka auttais. Tuo on tosi v-mäistä, kun täti vaan venyy ja venyy... :headwall:
Tuosta työhommasta. Jos oisin sun tilanteessa, niin pistäsin turbon vauvahommiin ja työhommat vähäksi aikaa jäihin. Eli tekisin rauhassa neljännen ja sitten palaisin työmarkkinoille puhtaalta pöydältä ja haluttuna työntekijänä, kun lapset on tehty (en tiiä tosin onko tämä nyt teille viimeinen, mutta mulle on ;)). Sitten saa myös palata töihin sitten, kun joutaa, ei ole kukaan kitisemässä hoitovapaan venymistä yms. tai sitten voi ehkä jopa hetken olla kotona päivärahoilla (jos ei sun alalla haeta kotia töihin väkisin), kun tuo kodinhoidontuki on niin ryökäleen pieni. Mutta ihan oman perheen tilanteestahan se riippuu, miten kannattaa tehdä.

Meillä on muutto uuteen kotiin varmaan maalis-huhtikuussa. Vaikea arvioida, kun en sillai noista tiedä, ja en halua painostaa lainkaan, joten en edes kysele. Muutetaan, kun on valmis. Ja meillä valmistuu koko talo kerralla, eli myös yläkerta on sit ihan ready.

Astral, jos oiski tärpänny siitä aiemmasta oviksesta! Argh! KOhta lähetän sulle raskaustestin omistani... :LOL:




 
Viimeksi muokattu:
Kiitos kovasti kaikille onnitteluista, itse täällä vielä hieman varovaisin mielin, toivotaan, että pysyy matkassa.

Jadey Mä puhaltelen sulle täältä ovistuulia, ja kerkiit sitten seuraavaan kuuhun mukaan ;). Tosiaan tuntuu hassulta nyt kun ajattelen, että 13 kk ikäerolla olisi tulossa, kaksi pikkuista olisi sitten meidän perheessä taas:heart:, mutta siis tätähän toivoimme.

Mutta en mä ihan vielä teitä ole jättämässä kuitenkaan, odotellaan nyt rauhassa testin vahvistumista nyt ainakin. Nyt kovasti plussa tuulia kaikille +++

JA
 
Vieläkö mahtuu mukaan?
Pikku-nelosesta siis kovasti täällä haaveillaan. Olen 30v 3 tyttösen äityli. Kuume iski ihan yllätäen ja kovaa :) Mies onneksi on innolla mukana. Pillerit jätetty pois elokuussa ja yhet menkat tuli ja ei oo toisia tullu :( kp on jossain 50+. Hiukka masentaa ja ihmetyttää, koskaan ei ole näin käyny..olen laihtunut ja urheilen paljon,joten voipi olla tietty osa syytä?! tai sitten olen vain jo vanha...Olisin silti mielelläni mukana porukassa kuumeilemassa. Mitäs tietoja tarvitaan tonne listoille?
Paljon plussatuulia kaikille :)
 
JA milloin teidän kuopus on syntynyt? Mietin vain kun meidän syntyi syyskuun alussa ja mietin kuinka nopeaa tärppiä voisi odotella ;)

Täällä menkat alkaa olla lopussa (tänään kp4) joten normaalissa mennään. Kolmonen tärppäsi ekasta kierrosta jolloin oli normaalit menkat, eikä sellaiset "tarvitsen kohta vaipan" -vuodot :D Viime menkat oli aika runsaat ja yösitellä mentiin useampi päivä. Nyt ei ole sellaista tarvinnutkaan. Kyllä elokuun pieni olisi meille tervetullut :) Mielelläni ennen tuota syyskuuta, siihen kertyy aika pahat tunnemyrskyt. Tai sit hypätään syyskuun yli ja jätetään seuraava kierto yrittämättä.
 
Tervetuloa uudet mukaan ketjuun! Mä kyllä silti luulen, et hyvästelen teidät näinkin nopeasti..Niin siinä vain kävi, että kyllä se ovis oli sillon kun sen itse tunnistin...ja tuloksena tänään tälläinen:

katso liitettä 14309

Näkyykö siinä siis haamunen?? Herkkyys on 25mlIU/ml, menkat pitäis alkaa huomenna tai ylihuomenna, mut enhän mää nyt malttanut odotella, kun testi kertta oli tarjolla. Kuva on otettu n. 2 min näytteenlaiton jälkeen. Viiva kyllä selkeni vieä, 5min olisi testi luettavissa. Voi, kun kaikki menis hyvin!!!

Samanlaisia testauksia myös muille sydämestäni toivoen, on tämä niiiiin ihana tunne!! Mä testaan vielä keskiviikkona, et onko viivat vahvistuneet.

Neljäs? niiiin onnellisena

*muoks* kp 34/31-36 ja dpo13
 
Viimeksi muokattu:
JA ja pikkuinen paljon onnea plussista ja onnea odotukseen!

Tervetuloa uusille mukaan kuumeilemaan!

Täällä kp 1/26 : / ja yk 2 alkoi. Ei tää nyt pahasti harmita kun toi eka kierto oliki ehkä enempi harjoittelua. Onneksi kohta on pieni syysloma matka perheen kanssa, niin jotain piristävää ainakin. Ja sitten sen jälkeen uudella innolla ovikseen.

Hyvää viikonalkua kaikille ja plussatuulia!
 
Onnea hirveesti myös Neljäs? Nyt alkokin plussia ropisemaan!

Ja tervetuloa Keiju-81! Tuo urheilu voi tosiaan vaikuttaa. Mulla on sama homma. Kuukautiset loppuu jos paino tipahtaa alle 56 kilon. Normisti painan 58, ja olen ihan kohtuuhoikka luonnostaan. Muutenkin raju treenaus kannattaa varmaan unohtaa, jos toivoo vauvaa, se yhtälö ei vaan toimi. Eli rauhoitut ja pari lisäkiloa, niin kyllä se siitä. Vanha et vielä ole. Tuntuu vaan olevan niin, että ne, jotka on raskautuneet helposti nuorina, raskautuu helposti myös vähän vanhempina. Lähes kaikki tässä ketjussa on kolmenkympin molemmin puolin ja uskon, että silti jokainen plussaa kohtuupian. Harjoitus tuntuu tekevän mestarin tässä lajissa... ;)
 
JA:ko siellä kyseli plussanneita imetyksestä huolimatta. Täällä ilmottautuu siis toinen ja näin tapahtunut jo toistamiseen =) Mites usein teillä ollaan vielä tissillä?

Mä laskeskelin, et normisti päivällä lounaan ja päivällisen jälkeen, illalla ennen nukkumaan menoa ja vielä aamuyöstä meillä heräillään äitin viereen lussuttelemaan. Riippuen tietty siitä miten oon töissäkin. Teen kyl onneks vaan puolikasta ja kaikki arkiaamut saan olla kotona.

Keiju täällä kans pudotettu painoa yli 7 kiloa parissa kuukaudessa, mut ei haitannut menoa meillä=) jumpassa käyn kolme kertaa vkossa + koirien kans ulkoilut.

Kiitos kaikille onnittelijoille, mihis ketjuun me sitten mennään JA ja pikkuinen? =)

Neljäs?
 
Neljäs? Onnea plussasta! :flower::heart:

Huh mikä päivä ja pahenee vaan, semmosta 10.5h päivää saisi sitten loppu viikon ja ens viikon alkua tehdä.. |O Kun nyt jo tuntuu, et toi harmaa saa olon ihan väsyksi ja nyt sitten tämäkin vielä..

Mutta jotain hyvääkin sentään, meillä kun tosiaan miehen ei ollut ihan helppoa antaa periksi vauvalle. Pitkään oli vastaan, eilen se sitten illalla alkoi puhumaan, et kyllä se sitten voisi olla poika. Eemeli.. Koodinimi Eemeli ;) Hieman sydäntä lämmitti siinä kohtaa (vaikka siis onkin jo kelkkansa kääntänyt) :) Vaikka ihan sama se oikeasti on, kumpi hän olisi, ihan yhtä toivottu. Tai no, isoveikka on puhunu pikkuveljestä jo pitkään, välillä vähän pulassa noitten pikkusiskojensa kanssa :D
 
Tervetuloa Keiju!

Onnea plussanneille! Ihanaa kun plussia ropisee!

Kiitos noista kommenteista koskien mun kyssäriä. Kiva saada tukea omille ajatuksille. Kyllä tässä siis annetaan vauvalle mahis ja ihmetellään sit sitä työtä jos ihmettelyn aika tulee.

Toi imetys ja raskautuminen on kyllä ihme homma. Miten niin erilailla voi ihmisillä se mennä. Mulla kesti viimeks sen 2kk imetyksen loppumisesta ennen ku kierto käynnistyi. Tällä kertaa imetys loppui vähitellen ja kuvittelinkin et jotain tapahtuis vaikka imetin vielä yhden kerran päivässä. Mut EI NIIN EI :/ No malttia vaan, ei kai tässä muutakaan voi.

Pahoittelut tädin uhreille, mä voisin sen haluta meille kylään!

Eikä oo Wandiilla enää pitkälti muuttoon. Varmasti ihanaa aikaa tuo rakentaminen kaikkine stresseineen päivineen.
*muoks. joku voi toki ajatella et puol vuotta on pitkä aika, mut rakentamisessa ei päde samat säännöt :D *
 
Viimeksi muokattu:
Saako ehdottaa etusivun listaan...
Voisiko plussanneet laittaa tästä marraskuusta eteenpäin kuukausittain? Olisi helppo kattoa montako plussaa ja millä yk on tullut mikäkin kuukausi. Silleen tuntuu aika monissa olevan ja on kiva katella mihin on osunut nuo plussa tuulet kun tuntuvat tulevan aalloissa ;)
 
Saa ehdottaa ja on kiva, että ehdotatte! :) Oisko noin?
En oo yhtään vaklannu muita palstoja, että miten siellä on. Jos jottain muutakin tulee mieleen, mitä ois kiva tästä nähdä, niin ehottomasti. Itse suunnittelin (ja taidampa toteuttaa saman tien) hieman noitten ns. ei-listalaisten siirtämistä taustailijoihin. Protestoikaa sitten, jos teen jotenkin hassusti tai pöljästi. :D
Ja jos olen jonkun siirtänyt jonnekkin, minne ei pitänyt, niin se on/oli vahinko. :D

Ja Jadey, mulla on loistaneet menkat poissaolollaan (ihan mukavaa, jos lasta ei toivo ;)) niin kauan kuin olen yhtään imettänyt. Sen jälkeen mennyt vielä kuukauden verran, että kierto on käynnistynyt. Ja näin on käynyt jokaisessa edellisessä raskaudessa, kun kaikkia lapsia olen imettänyt vuoden/reilun vuoden.

Jadey ja Keiju-81, laittakaahan lasten iät ja sukupuolet, jos haluatte ne listaan. :)
 
Viimeksi muokattu:
Santtu: Meidän kuopus on syntynyt kesäkuussa.

Onnea Neljäs? :), juu, minä kyselin imetyksestä raskauden aikana. Meillä ei tyttö huoli pulloa, tai no tänään on ekaa kertaa huolinut, ja tänään menty vain 4:llä imetyksellä, muutoin sen 6-7 kert/vrk, meillä syödään siis jo vähän kiinteitäkin tuon lisäksi. Mentäis niinkuin tonne heinäkuun ketjuun sitten kaiketi ...Mä kävinkin siellä jo vähän kurkkimassa ;).
Testailen vielä huomenna, josko ois lähtenyt viiva vahvistumaan...

JA
 
Kiitos tervetulotoivotuksista! Mukava päästä mukaan samanhenkisten porukkaan. Muutaman kirjoituksen kohdalla on tullut tunne,että teksti voisi hyvin olla peräisin omaltakin näppikseltä :)

Täällä myös mies oli pitkään neljättä vastaan, hän ajatteli järjellä (auto, raha) ja minä tunteella. Nyt saimme rahoituksen kuntoon isomman auton hankkimiseksi vielä kun tulisi sopiva molempia miellyttävä yksilö vastaan...Tuon autoasian selvittyä mies on jo vähän antanut periksi, mutta edelleen osittain keskeytetyllä muutamaa poikkeusta lukuunottamatta mennään. Kiertopäivät mulla on nyt 16/ 28. Oviksen olen oppinut tunnistamaan vasta kolmannen lapsen jälkeen, tosin viimeisissä kahdessa kierrossa merkit ei ole niin selvät olleet kuin aiemmin. Nyt oletin, että ovis olis ollut viime la ja sen puoleen raskautuminen voisi olla mahdollista, toiveikkaana odottelen ensi viikkoa :) Aiemmilla kerroilla raskautuminen on ollut helppoa, viimeisin sai alkunsa hieman varkain, saapa nähdä kuinka nyt käy!

Onnittelut plussanneille!!!! :)

Amalia
 
Kiitokset tervetulotoivotuksista!! Tuntuu oikein kivalta päästä tänne höyryilemään :) Minulla on aina ollut kierto 28pv, mutta nyt siis mennään kp 56/28. yk olisi ensimmäinen. lapset ovat vm -03, -05, -09 ja kaikki ovat tyttöjä. Itse olen siis 30v ja aina raskautunut helposti, ehkä jopa liian helposti. Mulla tosiaan paino tippui kun jätin kaiken makean pois ja aloin juosta. Olen koko ikäni käynyt salilla ja jumpissa ja kävellyt piitkiä lenkkejä ja ollut ihan hoikka. Joten siks mua nyt ehkä hämää miks ei menkat tule?! Ehkä se on se juokseminen?? Liikuntaa en voi lopettaa, jo senkin takia, että meillä on koiria joiden kanssa lenkkeilen. Ehkä täytyy miettiä jos vaihtaisi juoksun kävelyyn?! Koska te menisitte lääkäriin?? Onko kellään vinkkejä miten vois menkat saada takasin??
Aivan ihania onnitteluja kaikille plussanneille <3 On se vain niin taianomainen hetki!!
 

Yhteistyössä