NELJÄNNESTÄ kuumeilevia Vol. 6

OIJOI, onnea kovasti plussanneille, alkoihan niitä vihdoin ropista tännekkin!

Täällä odotellaan menkkoja, pitäisi siis viikonlopun korvilla alkaa. Rinnat on kipeät ja oletan että tällä kertaa ei johdu raskaudesta, ne on olleet jotenkin erilailla kipeät silloin kun ollut raskaana. Mutta täytyy todeta että jos nyt raskaana ollaan, niin tämä vauva on meille tosiaan tarkoittettu, koska tosiaan hän ons itten saanut alkunsa yhdestä kerrasta. :rolleyes: ( joo meillä ei ole hirveesti viime aikoina harrastettu mitään kovin aktiivista vauvantekoharjoitelu toimintaa...:whistle:)
 
Heh NaNaj, yhdestä kerrasta meillä on ainakin edelliset kakarat kaikki. Ei ole päivätolkulla oviksen aikaan jyystetty... :D Ja samoilla eväillä nyt, toivottavasti tärppäis ennen vuoden vaihdetta... Ei kyllä mitään ihmeoireita ainakaan vielä.
Keiju, en tarkoittanu, että liikkumista pitäis kokonaan lopettaa, mutta en usko, että kova treenaus ainakaan nostaa hedelmällisyyttä. Jos olet muutenkin hoikka ja juokset vähätkin rasvakerrokset pois, niin loppuhan ne kuukautiset. Luonto on järkänny sen asian tosi fiksusti. Naisessa pitää olla tietty määrä rasvaa, että kuukautiskierto toimii normaalisti.
 
No tavallaan kaikki lapset kai sitä kerrasta saa alkunsa, kuhan vaan se kerta osuu oikeaan aikaan. Meillä itseasiassa kaikkien muiden kohdalla on käytetty jokatoinenpäivä-taktiikkaa puoleenkuuhun asti. Mutta nyt tämä kerta ja ainoa oli myöhäisillä kiertopäivillä ja uskoen ovis jo mennyt joten siksipä en usku että nyt tärppää.
 
Voisinko liittyä joukkoon? Meillä on tosin sellainen tilanne, että emme edes yritä lasta, koska mies ei halua neljättä. Meillä on kolme lasta, joista nuorin vasta 3kk. Muut lapset ovat poika 6v ja tyttö 4v. Kolmannen kanssa käytiin jo taistelu, kun mies ei ollut varma haluaako kolmatta. Kolmas tuli sitten hetken mielijohteena yhteispäätöksellä pois jätetyn ehkäisyn tuloksena. Mies on nyt erittäin tyytyväinen, että saatiin kolmas ja on ihan haltioissaan vauvasta. Haluttomuuttaan neljänteen perustelee puhtaasti järki ja taloussyillä. Asunto tulisi pieneksi, auto olisi pieni, raha ei riittäisi ja aika ei riittäisi. Mies sanoi, että tällä hetkellä tilanne on se, että neljättä ei halua, mutta ei ole varma, jos joskus muuttaa mieltään. On sitä mieltä, että ainakaan viiteen vuoteen tuo mieli ei tule muuttumaan. Itse olen 30v ja mies muutaman vuoden vanhempi.

Mä en edes tiedä, miksi mä niin hirveesti kuumeilen jo neljättä, kun kuopuskin on ihan pieni vauva vasta. En mäkään sitä uutta vauvaa nyt haluais vaan sitten vaikka parin vuoden kuluttua. Miehen perustelut hyväksyn ja ne on tosi järkevät. Silti mä vielä haluaisin yhden. Sitten voisin mennä sterilisaatioon, jotta tämä ikuinen vauvakuumeilu loppuisi. En tiedä. Tää on vaan jotenkin ristiriitaista. Odottaessani kolmatta olin 100% varma, että meidän lapset on sitten tehty ja kolme riittää. Miksi ihmeessä mun mielen piti muuttua? Miksi en voi olla tyytyväinen tähän tilanteeseen? Tai olenhan mä tosi tyytyväinen, koska vielä reilu vuosi sitten meille ei pitänyt tulla tätä kolmattakaan. Mä siis mietin tätä asiaa päivittäin ja pohdin, että olisiko meidän lapsiluku tässä vai pitäisikö toivoa sitä neljättä joskus. Mikä kiire tässä on? Miksi mun se nyt pitäis tietää, kun vauva on vielä niin pieni? Onko nää kenellekkään tuttuja pohdintoja?

Ajattelin, että jonnekin on pakko päästä purkamaan tuntojaan, enkä keksinyt muutakaan paikkaa, kun tämän. Sopiiko liittyä joukkoon? Täällä taisi olla joku muukin samassa tilanteessa miehen suhteen.

Onnittelut muuten tuoreille plussanneille! Ihanaa, että monelle tulee neljäs pikkuinen. :heart:
 
Hei ja tervetuloa Josopi!

Mulla oli sama tilanne kolmannen kanssa. Kamala tappelu, viimein mies taipui ja kolmas saatiin alulle. Kolmannella ja toisella on aika pitkä ikäero 6-vuotta, ja se tekikin varmaan siitä niin vaikeaa, koska pikkuvauva-aika oli niin auttamattomasti ohi ja vähän hirvitti kyllä itselläkin palata siihen. Neljännen kanssa päätös alkaa yrittämään sujui miehenkin osalta erittäin helposti, kun vauva on niin suloinen ja kaksi vanhinta kuin paita ja peppu. On hirmu luontevaa tehdä vielä tällekin kaveri. Autoasiat oli jo hoidettu aiemmin niin, että mahtuu vaikka viisi lasta (kun on isoja koiria). ;)

Toivottavasti teilläkin mies heltyy vuoden parin sisällä, sen jälkeen se voi mennä taas vaikeammaksi, kun muut ovat jo niin isoja. Mutta kyllä se siitä, oota vielä hetki. Miehet ei ehkä sillai osaa ihan kääröjä niin arvostaa (ei ainakaan omani), mutta kun se alkaa tapailemaan askeleita, ja tulee sanoja "iti, iti!", niin eiköhän se mies helly. Vielä sisarusten kaveruuskortti pöytään, niin avot!

Ps: Mutta kyllä nyt välillä aamuisin (kuten tänä aamuna : /) tuntuu (kuopus on huono nukkuja, on aina ollut), että hulluko tähän vielä neljättä haluaa, mutta ei silti tosissaan ole perumassa... ;D
 
Meillä tuo tausta neljänteen on hieman eri, mutta meillä ei näin varmoja olla oltukaan. Kolmatta piti miehekke suostutella vuoden verran, vaikka oltiin sovittu jo ensimmäisne odotusaikana kolmesta ja milloin yritys olisi ajankohtaista. No kolmas syntyi ja.... Heti sairaalassa päätettiin että meille neljäs tulee vaikka kolme piti olla maksimi. Mä vannoin odotusaikana etten raskaaksi ikinä enää hankkiudu, mutta sen aion kestää vaikka hammastapurren ja itkua vääntäen jos ei muuta. Mulla kun liitos- ja selkäkivut alkavat aika nopeasti. Kovin oon jo miettinyt miten niiden kanss apärjään kun täysin ole vielä edellisestäkään hävinneet. Synnytyksestä pian 10 viikkoa.

Mutta tosiaan kun meillä tuo pohja neljänteen on eri niin ei oikein voi verrata..

Tervetuloa mukaan Josopi :)
 
Wandii, voisiko tohon listan yläreunana laittaa päivämäärän mikä menossa, siis tietäisi mille päivälle on lista päivitetty? Alhaalla kun viimeinen muokkaus, mutta siitä ei tiedä onko kaikki päivitetty sillon.

Esim näkyy että päivitetty tänään, mutta mun kp on eilinen. Tänään siis kp6
 
:D Mulla oli se sillä lailla aluksi. Mutta sitten, kun muutaman kerran kävi niin, että olin unohtanut sen laittaa, niin jätin pois ja aloin luottaa tuohon viimeksi päivitetty-listaan, se kun tuohon aina tulee. Just äsken sattui sitten näin, että päivitin viimeisin osallistujan, mutta en muistanut koko listaa käydä läpi. :headwall:

Jos sopii, niin jatkossa pyrin siihen, että se päivitys pitäis tosiaan paikkansa? Eli jos on eilen päivitetty, niin on eiliset kiertopäivät. Tuntuis simppelimmältä sillä lailla, ainakin minusta. :)

Haloo Astral, ootko testaillu?




 
Viimeksi muokattu:
Morjens!

Tuttuja fiiliksiä Josopi! Meillä tosin minä olen se joka enemmän pohtii onko neljännessä mitään tolkkua. Mies on ihan kympillä mukana. Mut siis mulla se neljännen "panikointi" johtuu siitä, et välillä on ollu voimat aika lopussa täällä kotona. Oon ilmeisesti enemmän "uraihminen" vaikka eipä mulla kyllä mitään uraa ole :whistle: Mut siis työ on ollu mulle aina tärkeä osa elämää. Kotona olossa mua ei rassaa lapset (tietenkään) vaan se päivien samanlaisuus vaikka käydään kerhoissa ja eri puistoissa yms. Välillä on pitkiä aikoja että ei rassaa yhtään joten en siis tämän enempää valita :)

Tilasin tänään ison kasan ovistestejä, koitan nyt sit bongata sen ekankin oviksen. Jos täti livahtaa kylään niin sit sen oviksen bongaus on tietty helpompaa.
Wandii voit päivittää lapset: t-08, p-09 ja t-11.

Nii sitä vielä, et me on oikeastaan aina ajateltu neljää lasta. Se on ehdoton maksimi. Raskaus on kuitenkin mulle raskasta aikaa ja siksi olen miettinyt et jaksaako sen kokea vielä kerran..
 
Ooh, täällähän plussailtu ihan urakalla! :D :D Ihana plussa-aalto!!

Itsehän en ole vielä uskaltautunut testaamaan, tänään dpo10, Mä tahdon pitää nää mun raskausoireet vielä muutaman päivän. Tissitki on kipeät tuolta kainalon puolelta :D Tänään kuitenki olin koko päivän varma, että menkat alkaa. Paniikissa piti aina pissillä käydä.

Jokohan huomenna näkyis, jos on näkyäkseen?
 
Tervetuloa uusille mukaan :wave:

Täällä oviksen tikuttelut aloitettu. Ensimmäistä kertaa tuota teen niin katsotaan nyt kuinka tämä onnistuu :whistle: Ilmeisesti tuon viivan tulee olla yhtä värikäs kuin tuon kontrolliviivankin? eikö? EIlen eka testin tein ja siinä näkyy kaksi viivaa, tuo toinen on vain hieman vaaleampi kuin kontrolli ikkunassa. Tummeneeko se päivien mukaan vai onko se aina tuollainen vaalempi viiva kunnes ovulaatio on. Vai tuleeko esim. kuun ensimmäisinä päivinä vain kontrolliviivapaikkaan se viiva.

Toivottavasti joku ymmärtää mitä tarkoitan. Erittäin vaikeasti asian ilmaisin. Tyhmiäkin varmasti kysyn :ashamed:
 
Viimeksi muokattu:
ASTRAL Täällä pidetään peukkuja pystyssä ja jännitetään mukana :popcorn:

Herkät testit saattaisivat näyttääkin. Ala vain testailla :D Ainahan testin voi tehdä pari päivää myöhemmin uudestaan :whistle:
 
Viimeksi muokattu:
viinika, joku jako vinkkiä niin, että ostaa yhden digitaalisen ovistestin ja varmistaa sillä, kun ne liuskatestit näyttäis plussaa. Voi olla varmempi tulos, ihan kaikilla ei kai välttämättä ihan suurta plussaa eli sitä tummista tumminta viivaa tulekaan. Pikkuhiljaa se tummenee ja pikkuhiljaa haalenee taas. Näin ainakin mulla. Minä saan ainakin kierron joka kohdassa ovistikkuun kaksi viivaa, kun sitä hormonia on ilmeisesti aina tjt...

Astral, sulla on jo kp35, se raskaustesti varmaan loistaa jo pimeässäkin punaista! Se ovis saattoi olla kuitenkin silloin, kun sen ekana bongasit... :D

Kohta jo toivon, että negaa vielä näyttäis, firman pikkujoulut kutsuu, just tässä kiertojen välissä ehtis käydä siellä vähän rentoutumassa. Ja kaikki kyllä arvaa, jos en juo yhtään mittään alkoholipitoista.... :headwall:
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos tsempeistä! Mukava lukea, että ei kaikkien muidenkaan miehet ole aina heti valmiita vauvantekoon, kun vaimo sanoo "mä haluuuun!". ;)

Pieni mahdollisuus mulla tosin on tulla raskaaksi, koska meillä ei tällä hetkellä ole ehkäsyä käytössä, koska täysimetän. Tosin mahdollisuus on ihan minimaalinen aikasempien kokemusten perusteella ja kun vauva aika paljon rajottaa noita sänkypuuhia muutenkin. Olis siis aikamoinen ihme, jos raskautuisin nyt. Täysimetyksen loputtua olin ajatellut laitattaa kuparikierukan. Kakkosen ja kolmosen välissä käytettiin varmoja päiviä ja ei niin varmoina päivinä kumeja. Toimi meillä hyvin paitsi siitä systeemistä on aika helppo lipsua. Todisteena siitä toi meidän vaavi. =)

Nyt olen ajatellut olla puhumatta asiasta, koska se on juuri käsitelty juurta jaksain ja ei miehen mieli nyt parissa päivässä muutu. Mä viihdytän nyt itseäni jännäilemällä teidän muiden plussia. En tosin tiedä tekeekö täällä vauvakuumepuolella pyöriminen kovinkaan hyvää mun pääkopalle tässä vaiheessa. Jospa sitä joskus pääsis itsekin tositoimiin. Toivossa on hyvä elää.
 
Onnea kaikille plussanneille :)

Täälä arki pitää kiireisenä, ja hyvä niin. Ei ihan kokonaan ajatukset tänne vaella :) Menkkoja ei kuulu vieläkään , ja ei kyllä oirettakaan sinne suuntaan :( Hiukka alkaa masentaan/stressaan. Mä kyllä päätin, että annan aikaa tammikuuhun. Nooh ehkä tämä kroppa joskus alkaa toimimaan?!?
 
Huomenta ihanaiset!

Oon ihan fiiliksissä ja hyvällä mielellä. Tein äsken ovistestin johon tuli jo kaks viivaa. Ei plussaa vielä, mut sentään kaks viivaa. Tähän asti kun oon testannu ni on ollu täysin nega, vaan testiviiva näkyvissä.

Kai se ovis siis lähestyy. Mitä kokemuksia teillä on tosta viivan vahvistumisesta? Meneeköhän siihen plussaan useampi viikko vai onko jo ovella.. Ja mites toi kun nyt testasin aamulla. Olin tosin käyny vessassa neljän aikaan ja siis puol kasin pissasta tein testin? Muistan jostain lukeneeni ettei aamupissasta sais tehdä, mut se ei ollu koko yötä rakossa.

Hii, oon niin innoissani!!
 
Astralilla jänniä aikoja! Peukut on pystyssä plussan puolesta :)

Jadey mulla on ovisteissä niin, että se viiva alkaa pikkuhiljaa vahvistumaan kun ovis lähenee ja sitten tuleekin ihan kirkkaanpunainen viiva.

Meikäläinen häippäsee kohta reissuun perheen kanssa. Mennään vähän viettämään syyslomaa ja tiedossa shoppailua ja hyvää ruokaa ja kaikkea muuta ihanaa. Ensi viikolla sitten taas uusin tuulin ja oviksen tikuttelua. :)

Plussaonnea ja peittojen heilutuksia! Se on moikat nyt hetkeksi! :wave:
 
Wandii Samaa mietin, olis noita pikkujouluja tulossa ja en tiedä miten selviän ilman että kukaan mitään epäilee. Viimeksi mökillä jo appiukko kysyi olenko pieniinpäin kun ei saunaolut maistunut... :D

Tänään haen testin ja huomisaamuna testaan, sunnuntaina pitäis alkaa menkat sen kp 25 oviksen mukaan.
 
Neljäs? VAU! Onnittelut! Ihanaa :)

Galluppia: Ootteko muut tällä hetkellä töissä / opiskeletteko / hoitovapaalla? Itse oon hoitovapaalla ja teen sillöin tällöin keikkaa töissä. Kesäkuussa menen sitten takaisin ja lapsen hoitoon 1.8.

Täällä odottelen vielä menkkoja... Kierukan postamisesta nyt 3 vkoa, vaikka tuntuu ikuisuudelta... Edelleen kumilla mennään :( Toisaalta meidän elämä niiiin hyvä tällä hetkellä <3 Saa jotenkuten nukuttua ja lapset pärjäilee muutaman sekunnin ilman äitia ;) Meillä nuorin syntynyt 8/2010. Mutta toisaalta sitten.. Sydämeni kaipaa kyllä vielä yhtä rakastettavaa <3

Korvapuusti
 
G: Ootteko muut tällä hetkellä töissä / opiskeletteko / hoitovapaalla?
Mä olen tällä hetkellä vielä toistaiseksi kotona, äitiysvapaalla. Toukokuussa jäin sairaslomalle, siitä kesäloman kautta äitiysvapaalle elokuussa. Töihin palaan itsenäisyyspäivän jälkeen. Esikoinen on koulussa ja kakkonen päiväkodissa.

edit. niin ja kolmonen katselee meitä ylhäältä.. :'( (jos joku tätä ihmettelee niin saa kysyä...)
 
Viimeksi muokattu:
Galluppiin: mä oon vanhempainvapaalla ja kaikki muksut on kotona. Keväällä meen töihin ja mies jää hetkeks lasten kanssa. Sitten lapset menee hoitoon ja toiveissa ois et mahd pian pääsisin äippälomalle ja lapset pois hoidosta. Voi kun tärppäis nopeesti =)
Ois ihana ku ois sellainen työ jota vois tehdä vaikka just keikkaluontoisesti tai muuten vähemmän, vaikka vaan viikonloppuisin. Sit vois huoletta olla pidempään hoitovapaalla. Olin siis kakkosen ja kolmosen välissä hoitovapaalla enkä menny välissä töihin. Pääkin kestäis paremmin kun ois omaa tekemistä. Meillä kun ei ole tukiverkostoa ja miehen työn takia on vaikea saada omaa aikaa. Nyt olen syksyllä päässyt kolme kertaa lenkille. Tuntuu kyllä ihanalta vaikka ne onkin sellaisia 45 minuutin pyrähdyksiä! Välissä olinkin melkein kaksi vuotta 24/7 eli koko ajan vähintään yhden lapsen kanssa, yleensä kahden.

Billabee: kuinka kauan tikuttelet niitä vahvistuvia viivoja? Mietin vaan kun mulla on siis vasta alkamassa tää kierto, ni paljon pitää varata testejä. Harmittaa jos ne loppuu kesken ennen ku bongaa plussan :kieh: Esim. alatko testata vaikka noin viikkoa ennen ovista ja onko silloin jo se ekakin testi kahdella viivalla?

Astral: plussaonnea!!! Täällä jännitetään ja kovasti. Tuu sit heti kertoo tulos!!
 
Heips!!

Miten saatte noita värejä laitettua yms?? Mä olen ihan onneton tekniikan kanssa, joten :))

Galluppiin:: Mä olen kotona, olen ollut esikon jälkeen. Miehelläni on oma firma, jossa sitten teen hommia jonkun verran. Mukavaa työtä ja saa välillä vastapainoa tälle kotona olemiselle.

Minä toivon kovasti, että kohta alkais tuleen edes oireita menkoista. Olisi niiiiin ihanaa, jos ei nyt kauheaa ikäeroa tulisi kuopukselle ja vaaville. Vaan taitaa tulla, ja samalla ite alkaa tottuun "liian hyvään" meillä muksut on jo tosi omatoimisia ja mulla on paljon omaa aikaa ja saan puuhailla kotonakin rauhassa. Kyllä se nyyttinen vielä vain olisi niin ihana juttu <3

Paljon plussaonnea kaikille jännääville ja plussanneille :)
 
keiju: Tossa kirjoitusruudun yläpuolella on tuollanen palkki jossa on kuvat. Siitä saa laitettua paksukse (B) vinoon (I) alleviivaukset (U) muutettua fonttia ja kokoa. Väriä saa muutettua A vieressä olevasta nuolesta (tulee valikko). Sitten tietty hymiöitä ym tulee tuosta :) napista

Toivottavasti selkiytti
 
Toivottavasti Astralilla on huomenna plussauutisia! =)

Galluppiin: Mä oon tällä hetkellä äitiyslomalla (kuten ehkä vauvan iästä voi päätellä). Tarkoitus olisi vanhempainvapaiden loputtua olla vielä puolivuotta hoitovapaalla. Se on ihan maksimi, mitä taloudellisista syistä pystyy olemaan. Sitten tarkoituksena olisi tehdä töitä vajaalla listalla. Meinasin, että tekisin 60% työaikaa. Saa vaan nähdä suostuuko työnantaja. Silloin vauvan ei vielä tarvitsis mennä hoitoon vaan voitais pitää hänet kotihoidossa. Miehen työn luonteen vuoksi hoitopäiviä tulee muutenkin aika vähän. Vajaan listan tekeminen on ehkä enemmänkin sen takia, että mä haluaisin olla enemmän kotona lasten kanssa. Muuten tuntuu, että ei ehdi mitään tehdä lasten kanssa, jos on normaalisti töissä. Tää on varmaan myös yksi suuri syy siihen, miksi haluaisin sen neljännen. Sitten saisin taas olla pidempään kotona ja enemmän lasten kanssa, kun ne on vielä pieniä. Tykkään kyllä työstäni, joten sen suhteen ei ole ongelmaa palata sitten joskus töihin. Lapset vaan kasvaa niin nopeesti ja tätä pikkulapsiaikaa ei koskaan saa takaisin. En halua sitten 40-vuotiaana havahtua ja miettiä, että muistan meidän pikkulapsiajasta vaan ne ajat, kun vein lapset päiväkotiin, hain sieltä, tein ruokaa ja laitoin lapset nukkumaan. Sitten huomaan, että enhän mä edes tunne niitä, kun päiväkoti ne on kasvattanut. Raha tässä vaan ratkasee, että ei loputtomiin voi olla kotona.

Juuri eilen kirjotin tosta meidän ehkäsystä ja nyt se suunnitelma sitten jo taas muuttui. Luin enemmän tietoja tosta kuparikierukasta ja tulinkin siihen tulokseen, että en haluakkaan sitä. Miehen kanssa päätettiin jatkaakkin hyväksi havaittua menetelmää, eli niitä varmoja päiviä. :whistle:
 
Minä olen hoitovapaalla tällä hetkellä. Ensi kesänä pitäis mennä töihin, mutta mulla on tarkoitus aloittaa niihin aikoihin äitiysloma uudelleen (jos nyt vain onnistuis tämä raskautuminen suunnitellusti. :D)
Mekin ollaan niin perskutin tiukilla näitten elämän valintojen takia, kun miehellä on vielä aikasta huono palkka ja rakennushommat päällänsä. Ei siis haluta viedä lapsia hoitoon kovin paljon ennen sitä kolmea vuotta. Mieskin aikoo olla kotona, on ollut aiemminkin. Eli rahatilanteen takia tosiaan se pikkukakkonen on myös tervetullut.

Minä kyllä testaan myös viikonlopun aikana, syteen tai saveen! :D Peukut pystyssä Astral, vaikka mun mielestä tuo jo aika varmalta näyttää. ;)
 

Yhteistyössä