NELJÄNNESTÄ kuumeilevia Vol. 6

***Neljännestä kuumeilevia***

JENGI:

äiskä-73(38).....................kp 30/27-33...........yk8 P-00, P-07, T-09
Amalia80.........................kp 25/28.................yk1 T-05, P-07, P-10
viinika (30).......................kp 23/28................yk4 P-04, P-05, T-07
bulla................................kp 21/28................yk1 -00, -01, -07
Santtu81 (30)...................kp 13/30................yk1 T-04, P-06, T-11
Billabee............................kp 10/26.................yk2 T-00, P-04, P-10
NaNaj (27)........................kp 4/28.................yk2 T-04,T-07 P-11
Jemie...............................kp 3/31.................yk2

Keiju81 (30).....................kp 64/28................yk 1 T-03, T-05, T-09
Äiti maa (29)....................kp xxxx..................yk2 P-06,T-07, T-08
Jadey..............................kp xxx....................yk 1 T-08, P-09, T-11

+PLUSSANNEET+:

2011
Marraskuu : Neljäs? (32v, yk5), JA82 (29v, yk2), Astral (30v, yk2), Wandii (32v yk1)
Aiemmin: DingeLiDong, Adrianna, m a r z a, Ilo81, Isebel81, Säihke, Hyde79, Tyttöni mun, Vaavimasu,miita1969, ShootingStar*-01, -02, -07, pikkuinen

TAUSTALLA:
Tassutin, ikuinen kuumeilija, Orchid x2, kahvilla, flower again, neljäskö, emmama, ninetsu, Vihainen Viinirypäle, 3poikaa, marica30, leofis, PIKKUVIIKINKI, Elli-, Papuli, Sutulii, Josopi, Korvapuusti (27)
 
Viimeksi muokattu:
No laitan tännekkin että kiitokset ihanuudesta listasta:) laitan kanssa tarkempaa tietoa kunhan jonkun kierron nyt saisi,mulla siis menoillaan tyhjennysvuoto pillerien lopetuksesta joka on siis kestäny jo tolkuttoman kauan...saas nähdä:)
 
Moi! Kirjoittelinkin jo kerran edelliseen pinoon. -saanko liittyä mukaan vaikka meillä ei vauvan yritys ole vielä ajankohtainen. Miten saisin miehen pään edes kääntymään että vielä neljäs vauva meille tulisi? Mies on nimittäin ehdottomasti sitä mieltä et nämä kolme riittää..mut minusta tää perhe ei ole vielä ihan valmis. Meillä on siis tyttö 2/2007, poika 8/2010 ja tyttö 8/2011.. eli nuorin on tosi pieni vielä..silti jo vauvakuume puskee ja kovaa....
 
Kiitos uudesta pinosta :wave: Eilen illalla kirjoittelin pitkät tarinat vanhaan listaan ja kas kummaa.... se hävisi :headwall:

Meillä kesäkuussa jätettiin ehkäsy pois. Kesä- ja heinäkuu hieman hidasteltiin ja vältettiin tärppipäiviä. Nyt elokuussa sitten kuume vahvistui niin kovin, että elokuu yritettiin jo ihan oikeasti. Nyt toinen kiertokerta menossa. Perjantaina sitten tiedetään joko tärppää. Kierto n. 28vrk.
 
  • Tykkää
Reactions: Wandii
Päivitetty lista. Multa on turha odottaa mitään sydämiä, vauvankuvia ja muuta halia ja pusua tuon listan koristeeksi... :D En vaan oo semmonen ihminen ollenkaan.
En tiiä miten muissa listoissa on, mutta laitoin tuon nyt niin, että ne ovat kärjessä, joilla on jännät paikat, siitä sitten singahdetaan tuonne plussanneisiin, eiks vaan.

Pidän peukkuja viinika sulle! :wave:

Sulle Ikuinenkuumeilija: Meillä oli miehen kanssa kova taistelu kolmannesta, kun edelliset oli jo kerinneet niin isoiksi. Nyt, kun vauva on vuoden ja sööteimmässä iässään jokeltaa, konttaa ja höpöttää, ei tarvinnut kuin vähän vihjaista neljännestä, niin mies vaan hymähteli ja naurahteli. Ehkä aika tekee tehtävänsä. Meillä ois ollu sama vastaanotto, jos olisin ruvennut ehdottelemaan seuraavaa noin pian. Liian hyvässä muistissa on yövalvominen ja muu rasitus, mikä ihan pienestä vauvasta aiheutuu.
 
Heips,

Mut voi laittaa listaan tastailijoiden joukoista myöskin :). Eli:
JA82...(29).....kp 14/30?............yk 1.. T-02, T-02 ,T-11

Noista kierroista vielä en ihan varma, kun hakee vielä vähäsen edellisen synnytyksen jälkeen kierto rytmiään.
 
  • Tykkää
Reactions: Wandii
Täällä ihan varovasti kurkistelen tänne kuumepuolelle, vaikke en olisi uskonut. Enkä vielä mihinkään listoille ilmottaudu, kun ei tässä vielä ole mitään yritystä enkä tiedä tuleekokaan. Pientä kuumetta siis on, mutta huomaan jarruna olevan synnytyksen. Synnytykset ovat menneet ihan hyvin, mutta aina vain rajumpia ovat olleet ja nyt huomaan pienen pelon hiipineen puseroon. En tiedä onko tämä nyt sopiva paikka kysellä, mutta millaisia ajatuksia muilla on synnytyksestä ja olisiko ideoita miten tästä pääsisi yli? Aiemmin ei tällaista tunnetta ole ollut. Ja kun toisaalta taas vielä yksi pieni pötkylä olisi niin ihana :) Ennestään meillä on 2,7 ja 8 vuotiaat lapset.
 
Emmama Mulla takana synnytys kolme viikkoa sitten, joka kyllä sinänsä meni hyvin. Lopputulos vaan ei ollut sitä mitä piti, vauvan sykettä kun ei edellisenä päivänä löytynyt ja käynnistyksene jouduin. Vauva siis syntyi rv 36+0. Se mikä mulla meinaa pelko hiipiä, on koko se tuleva raskausaika. Sen pelon kanssa meinana kuitenkin slvitä ja kaikki mahdollsiet pelkopolit ym kahlata läpi jotta se vauva meille saapuisi. Yrittämään ei siis vielä olla alettu, taustailen täällä toistaiseksi. 3kk varoaika meille on annettu ja sen kulumista odotellaan. Mulla kun kuitenkin miltein täysiaikainen raskaustakana niin palautuminen on tärkeää. Menehtynyttä vauvaa ei aleta korvaamaan. Hän on aina meidän kolmas lapsemme, siksi täsäs ketjussa nyt olenkin (vaikka myös tuolla kolmosissa kun se tuntuu niin "omalta", sieläthän plussasin tammikuussa...)

Tervetuloa mukaan vaikkei yritystä olisikaan. Niinhän mäkin täällä roikun ;)
 
Mut voi pitää vielä tuolla taustailijoissa missä valmiiksi jo oonkin :) kierto ei vielä ole alkanut jouluisen synnytyksen jälkeen, ja pikkasen vaatii nähtävästi täälläkin suostuttelua tämä 4. (5.) yrityksen aloittaminen.

Santtu81 suuret halit ja valtavasti voimia sinulle.

Itteäni ei niinkään synnytykset pelota vaan raskauden kulku. Ensimmäinen raskaus oli helppo ja synnytys pitkä mutta ei mitenkään rankka. Toinen raskaus oli alusta asti tuhoon tuomittu, mutta sitä ei tiedetty vaikka äidinvaisto toisin kertoi, pikkuinen syntyi rv24. Kolmas raskaus -> kärsin vuodoista rv12 asti ja loppuun asti iso hematooma oli kiusana. Neljäs raskaus -> alkoi kolmos-raskautena ja vuosin rv16 asti lähes viikoittain ja runsaasti, ei oikein lääkäreilläkään ollut toivoa että tämä meidän jouluntähti olisi maailmaan tullut... että mikäköhän sitä seuraavassa raskaudessa odottaa...
 
Mullakin vähän hirvittää koko mahdollinen tuleva raskausaika ja synnytys. Kaikki kolme on menneet hyvin loppuun asti ja synnytykset olleet "helppoja" kipeitä ja nopeita. Pelottaa ajatus siitä, että aina ei voi mennä yhtä hyvin asiat. Kaveri sanoi mulle kun puhuin neljännestä lapsesta, että olen hullu, kun mitä jos se 4. on vammainen tms, niin sitten kaduttaa etten tyytynyt kolmeen terveeseen lapseen.
Katoin vähän :O

No, kuhan tässä saatais se 4. raskaus alakuunsa :whistle:
 
Mittee Astral sulla on nuo päivät, vai laitetaanko lainkaan?

Ootko äiti-73 miettiny, minä päivänä ovuloit? Mulla on pitkä kierto 32 päivää, joskus ylikin. Ja mie pönttö tuumin, että ovis on siinä 12-14 päivänä. Hyvin sain kolmatta touhutessa kokonaisen vuoden kulumaan, kun luulin niin ja väsytin ukon noina päivinä, eikä sitten jaksettukaan silloin 18. päivä, jolloin se ovis oikeasti olikin, kun sitten viimein otin ovistikut käyttöön. Ja heti eka kierrosta napsahti tuon avun kanssa. Tikuttelua suosittelen, jos on yhtään epävarma kierto. Tulee varmuus siitäkin, että ovuloiko, vaiko ei ja suurin piirtein hahmottaa päivänkin. Mulla oli se Clearbluen digitaalinen testi. Kallis, mutta kannatti. :)

Mulla ei hirvitä synnytys laisinkaan. Mulle raskaana oleminen on pääosin erinomaisen helppoa, ei mitään hankalaa vaivaa. Synnyttäminen on liiankin helppoa. Nimittäin synnytyksen kestot on seuraavat, 1:2h, 2:1h, 3:20min. Ja tuo tarkoittaa lapsivesien menosta siihen, että mukula on pihalla. Ennen vesien menoa ei supistele lainkaan, enkä siis tiiä, että kohta se sieltä syöksyy. Tämä on tietyssä mielessä haastavaa (synnärille 180km). :D Kaksi viimeisintä onkin sitten odoteltu käynnistymistä hyvin lähellä synnäriä. Mulla pelot liittyy lähinnä siihen, että synnytys käynnistyy, kun olen vielä kotona.
 
Moi!

Santulle jaksuhali!

Kiitos Wandiille pinosta ja tosiaankin kelpaa ilman mitään rekvisiittoja! Mullekaan ei voi laittaa vielä kiertopäiviä kun ei ole kierto käynnistyny. Nyt alkaa imetys olemaan ihan lopuillaan joten uskon et kuukausi tai kaksi, ni päästään tosi toimiin.
Kakkonen tosin tärppäs suoraan ennen ekoja menkkoja. Silloin tosin tuli sit valemenkat joiden takia jäi niskaturvotukset mittaamatta, olin nt-ultrassa 5 viikkoa liian myöhään. Mut menipähän raskausaika nopsaa :)

raskausaika ei ole mulle herkkua. On vähän ylipainoa ja pieniä lapsia pitää kotona nostella. Väsymys on kova yms. Synnytykset on ollu ihan ok. Ei ihmeitä niissä. Toivoisin tän nelosen leikkauksella, jos siihen sais sen strerilisaation samaan. Mut ei ne taida sitä antaa ilman "oikeaa" syytä..

No nyt vielä iltakahvia keittämään ja sukkaa neulomaan.
 
Juu Wandii kyllä mäkin oon tikuttanut nyt ovista ja viimekierrossa löysin hyvin se, myös tunnistinkin oireet, mut tuo ukon pahanen oli juuri reissunpäällä joten se siitä, nyt on isäntä kotosalla oikeisiin aikoihin... mullakin toi kierto heittelee 28-33 välillä niin oon bongaillu ovista tikuilla, taijanki tässä kierrossa ottaa myös digitesin käyttöön varmistukseksi, ens.ma meinasin alotella testailun ainakin tikuilla, joten sit näkee missä vaiheessa löytyy,

Täälläkans ei toi synnytys hirvitä yhtään koska mullakanssa edelliset raskaudet olleet helppoja ja ihania =) ja synnytykse kestoltaan n. 3-6h. eikä oo kammoo jäänyt...
meillä synnärille n.50km. ja viimisenkaa mies synnytti jo puolpäivää enneku sit mä sanoin et nyt lähetää.
TSEMPPIÄ KAIKILLE:wave:
 
Voi nuo munki kiertopäivät laittaa. Eli yk1....33/28-30
Ikää kertyny komiasti 30v. En tajua aamulla testasin negan, tänään alkanu vatsaa juilimaan, että eiköhän ne menkat sieltä ala. Alkasivat vaan nopeasti, niin päästäis uudelle kierrokselle. Mielellään plussa sellaiselle.

Aikaisemmat raskaudet on alkanu helposti. Esikko päätti tulla vaikka mies oli armeijassa. Oli kai oikiaan aikaan lomilla :D Toinen lähti yk2. Ja kolmonen yhestä kerrasta koko kierron aikana ja 4 päivää ennen tikutettua ovista. Taivaan lahja siis :whistle:

Tosin onhan tässä jo ikääkin kertyny, kun olen noita poikia kasvattanut isoiksi.

Semmosia
 
Toivotaan Astral silti sulle vielä plussaa, vaikka juiliikin, ei se aina tätiä tarkoita. :) Tänään itselläkin on ollut menkkojen alkamisoireita, turvotusta ja kipuja. Viikko sitten päättyi nuorimman jäppisen imetys, joten vois ne kyllä nyt jo pikkuhiljaa alkaa... :kieh:

Jaan teillekkin :heart:ihanan:heart: vinkin, kun menkat alkaa, masentaa, ketuttaa ja on vielä kipeänä. Ostakaa Alkosta pullollinen väkevää viiniä. Itse olen käyttänyt Valdemaria, se ainakin toimii. Sitten huitaisette sitä naamaan tuhdin lasillisen. Ah, mikä rentoutus! Ja menkkakivut on pian poissa! Tietty jos huitaisee koko pullon, niin kivut voi palata vähän eri kohtaan ruumista. Mutta siis oikeasti tuo toimii. Itse en ensin uskonut, enkä suostunut kokeilemaan, koska se viini on pahaa (yäk!). Onneksi äiti pakotti ja minä aina jaan tätä kikkaa eteenpäin, koska se on niin toimiva. :D

Kyllähän ikä vaikuttaa raskautumiseen, mutta silti ei tässäkään käy tasan onnen lahjat. Jos on raskautunut aiemmin helposti, niin tuntuu se nalli napsahtavat siellä 35:n paremmalla puolellakin, vaikka sanotaan, että sen jälkeen hedelmällisyys laskee rajusti.
 
Minäki taidan jo "ilmiantaa" itseni... :) oon nimittäin jo jonku aikaa käyny lukemassa tätä ketjua... Elikkäs ite oon 28 ja lapset: poika -03, tyttö -05 ja tyttö -08.
Viimesimmän jälkeen vannoin, että ei enää vauvaa meille ja myin vaunut ja sängyt ja muut pois...
No pari kuukautta sitte oli menkat jotenki omituiset ja vähäset ja säikähdin, että pillerit teki tepposet ja ois käyny vanhanaikasesti.. No tein testin ja se näytti negaa ja uuden liuskan alotin...
Mutta siitä se ajatus jäi kytemään takaraivoon..
No nyt kaks-kolme viikkoa sitte jätin pillerit ja ajattelin, että katotaan mitä elämä tuo tullessaan.. Nyt on sitte viime viikosta lähtien "juilinu" tuota alavatsaa melko ilkeästi kun jotain tekee ja sillon ku ollaan miekkosen kans petipuuhissa :snotty: ja tuntuu, että ois vatsa kasvanu.. En vaan usko, että ois heti tärpänny ku kolmostaki yritettiin puoli vuotta jua eikai se nyt näin aikasi vatsa kasvais.. Kai sitä on tullu syötyä hyvin. Tai sitte se testi näytti väärää tulosta ja ois pitemmällä, mutta ku pahaa oloakaan ei oo ollu. Itse asiassa mieskin eilen mulle tuumas, että miltä tuntuu olla raskaana, oli kuulemma yöllä tullu siihen tulokseen... Eikä eritelly sitte syitä miksi oli tullu moiseen johtopäätökseen.. No en tiiä mikä on tilanne ennenku menkat alkaa.. Kyllä minä silti toivoisin ettei niitä kuuluis eikä näkyis..
Mietityttää vaan tuo jaksaminen ja ajan riittäminen... Ja auto pitäs vaihtaa isompaa, tällä hetkellä kaks farmaria talossa. Toinen perheauto ja toinen vanhempi metsästysauto kun kaks harmaata hirvikoiraa löytyy talosta.
Mutta silti kuume on sillä mallilla, että eiköhän kaikki asiat selviä kunhan ovat ajankohtasia.. :D
 
Niin Wandii kyllä tässä mielessä tuo omaikä pyörii raskautumisen suhteen...
helposti olen kyllä raskaaksi tullut edellisillä kerroilla ja kovasti toivon että niin kävisi nytkin kun niin kovasti haluaisin vielä yhden pikkunyytin kainaloon, meinataan tänään ruveta jo harjoituksiin ja toivottavasti siitä sitten jokatoinenpäivä ens.viikon loppupuolelle saakka, toivotaan nyt sitten että se nalli naksahtaa loppuunasti täällä päässä :p TSEMPPIÄ MUILLE KUUMEILIOILLE MYÖS :wave:
 
Voi Santtu :( Tuo tietysti tuo ihan erilaista pelkoa raskauteen. Aina toki huolettaa onko vauva kunnossa, mutta jos on kokenut jotain noin ikävää niin varmasti tunne on aivan erilainen. Ehkä osasyy (jota ei voi sinun kokemukseesi verratakaan) synnytyspelkoon (tai ahdistukseen, ehkä pelko on liian voimakas sana) on viimeisessä raskaudessa, joka käynnistettiin vauvan lopetettua liikkumisen. Istukka oli aivan loppu. Kaikki meni hyvin ja vauva oli kunnossa, mutta ehkä tuosta jäi kytemään jokin pelko siitä, ettei kaikki sujuisikaan hyvin.

Viime päivinä tämä neloskuume on vain vahvistunut. Mies ei tosin vielä ole kyllä lämmennyt. Ja itsekin mietin olenko ihan hullu :) Asunto on aika ahdas nytkin ja miten autoonkaan mahtuisi.Tai autoon mahtuisi ihmiset, mutta tavaraa ei sitten juuri mahtuisikaan. Kaikki vauvatavaratkin olen myynyt. Niin sanottua uraakin pitäisi edistää. En edes ole mikään uraihminen, mutta jotenkin paineita on siitäkin, että töihin pitäisi mennä. Olen käynyt töissä kuopuksen jälkeen vain muutaman kuukauden pätkän. Vakituinen paikka minulla on, joten sen suhteen ei ole huolta. Lisäksi mietityttää raskauspahoinvointi, joka minulla on ollut melkoista. Viimeksi se meni maatessa isompien lasten ollessa jo aika isoja (pienempikin 5v), mutta nyt pienin on 2v. Järki meinaa siinä olossa lähteä. Viimeksi vannotin ystävilleni, että estävät, jos yritän neljättä hankkia :D Mietityttääkö muita tällaiset käytännön asiat vai annatteko vain mennä sydämellä? Tähän päivään mennessä en vauvakuumetta ole onnistunut selättämään millään muulla kuin sillä vauvalla, joten saapa nähdä jyrääkö tunne järjen minullakin.
 
Viimeksi muokattu:
Marica30, laitoin noin tuon, kun muilla ei tuota dpo:ta ole. Siis dpo=day past ovulation. Tiedoksi muillekkin, jotka on yhtä hölmöjä kuin minä. :D

Äiti-73: Uskon kyllä, että raskautuminen käy sulla helposti. Itsekin olen siinä suhteessa onnekas. Ja jotenkin uskon, että erot naisten välillä vain jyrkkenee, kun ikää tulee. Siis toiset menettää nopeammin sen vähäisenkin toivon, kun taas toiset raskautuu lähes samaan tapaan kuin parikymppisinä. Ei ole kovin reilua, mutta elämä nyt ei ole koskaan... :|

Käytännön hommista: Minä olin niin viksu, että halusin meille autoksi seitsemänpaikkaisen tila-auton jo kolmatta odottaessa. Meillä on isoja koiria ja se oli tarpeeksi hyvä veruke. Jos neljäs saadaan aikaan, niin mahdutaan edelleen vallan mainiosti ja väljästikin. Meillä on Hundai Trajet ja olen kyllä tykännyt, sillä voi miehen iloksi ihan extempore pyörähtää Ikeassakin, ja saa vaikka mitä kaapistoja heti mukaan ilman peräkärryjä. :D :heart: Taloa juuri rakennetaan ja lapsille on varattuna kolme makuuhuonetta. Mutta pienimmät saa kyllä tyytyä yhteiseen, kunnes vanhin 10 vuoden päästä lähtee kotoa. :)

Ninetsu, laitoin sut taustailijoihin, mutta laitanko jo listalle? ;)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: äiskä-73

Yhteistyössä