Neljännen kuumeilijat!!!

Nonni niin siinä kävi että vuoto alkoi tänään pari päivää vielä ajoissa. Nyt sitten alkaa YK 6.. voi huoh sanon mitä. Mitähän vippaskonsteja sitä keksisi.
 
Pahoittelut Nacsal uudesta kierrosta!

Meillä on mennyt niin, että joka toinen tärppi on johtanut synnytykseen ja väleissä on ollut keskenmeno, toisella kerralla meni itsestään ja toisen kerran kaavittiin. Onneksi molemmat varhaisessa vaiheessa, mutta isoja pettymyksiä ne toki oli, kun kovasti vauvaa toivottiin. Ja sitten vielä tuo kaavinta, kun tuntui, että aikaa menee hukkaan epäonnistuneen raskauden takia... Siksipä toivoisin, että vaikka yrittäessä vähän kestäisi (ei toivottavasti kovin kauaa kuitenkaan) niin menisipä sitten kaikki hyvin, kun tärppää! :oops: Eli ennemmin vähän pidempään yrittää, jos ei sitten mene alkanut raskaus mönkään.

Kierukan poistoa odotellessa, reilu kuukausi vielä siihen aikaa... Pitäisiköhän jo pistää tikut tilaukseen? :D
 
Pahoittelut Nachsal :unsure:
Kakkosta ja kolmosta yrittäessä "perehdyin" kaikenmoisiin poppaskonsteihin raskautumista edistääkseni.. Join greippimehua, söin sinkkiä, kävin akupunktiossa, välttelin rasvattomia maitotuotteita, söin merisuolahippuja jne..... Ja toki yritin myös pitää huolen, että yhdyntöjä olis tarpeeksi, mutta ei liikaa. Eli max.joka toinen päivä, mut vähintään kolmen päivän välein. Tiedä sitten oliko mistä apua vai enemmän lumevaikutusta, mut kakkonen tuli yk6 (mutta oikeesti yk3, koska 3kk meni hormonitoiminnan palautumiseen ehkäisyn jälkeen) ja kolmonen yk1.

Nyt ei mitään ihmeitä poppasia vielä oo käytössä, rauhallisempi mieli kaikenkaikkiaan tällä kertaa tän raskautumisen suhteen. Toivottavasti vaan tulis laskettu aika ennen kuin kolmas täyttää 3v, et sais äitiyspäivärahan edellisen mukaan... Noin neljä kiertoa ois aikaa raskautua.. :whistle: Jos ei nyt tärppää, niin akupunktioon aion mennä seuraavassa tai viimeistään sitä seuraavassa kierrossa.
 
Mä olin kans ihan hirveen pettynyt, kun se kesällä alkanut raskaus päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon. Se lääketyhjennys oli kyllä aivan hirveä sekin! Kropalla kesti yllättävän kauan palautua, vuotoa oli melkein kaks viikkoa. Menkat tuli kuitenkin ihan "normaalisti" sen vuodon loppumisen jälkeen. Nyt on siis itse asiassa vasta ensimmäinen normaalikierto sen jälkeen.
Oon yrittänyt suhtautua raskautumiseen ajatuksella, että tulee jos on tullakseen. Elämäntilanne on se, että miehen työpaikka lopetettiin just viikko sitten ja niillä on 6 kk:n irtisanomisaika. Mä teen itse pätkätöitä ja omien töiden kesto on turvattu taas kesäkuun alkuun asti. Raskaus myös heikentää mun vakituisen työnsaanti mahdollisuuksia, mutta en anna sen vaikuttaa yrityspäätökseen. Sanoinkin miehelle, että jos tässä hyvin käy, niin mä palaan töihin, jos vakituisia sellaisia kevään aikana saan, ja hän saa jäädä koti-isäksi! (y) Kuulosti kuulemma hyvältä suunnitelmalta!
 
Heippa.mitäs mieltä ootte..kannattaako mun hommata ovistikkuja ku nyt en tiedä miten toi kierto on..pitkäaikanen vuoto teki temput...oon malttamaton pitäis odottaa seuraavaa vuotoo joka alkais ensvkolla mielenkiinnollakin tsekata
 
Mulla on noi kaksi nuorinta saanut alkunsa inseminaatiolla klinikalla niin siinä ei kovin monia poppaskonsteja oo tehty ja lähtivät ekasta ja toinen tokasta kierrosta kasvamaan. ;) Ovis tikut kyl ollut käytös.
Nyt olen käynyt klinikalla 4 kiertoa ja viime kierto oli koti-inseminaatio jolla meinaan nyt jatkaa.
Mulla muut lapset luonnon kierroista saanut alkunsa, nyt käytössä letrozol kasvattamaan folliikkelia ja samalla pitää huolen että ovis tapahtuu, mutta nyt mietin voiko jollain muulla vielä buustata...
 
Sen verran buustia mäkin ajattelin, että vois hakea jotkut mammavitskut käyttöön. Onko suosituksia? Life-luontaistuotekauppojen lehdessä suositeltiin jotain uutta... En kyllä enää edes muista mitä se oli, mutta violetti tais olla paketti. Hyvin jäi mieleen! :rolleyes:
Kuinka moni tietää teidän yrityksestä? Meillä miehen perhe tai siis hänen isä ja äitipuoli tietävät, koska tiesivät myös keskeytyneestä raskaudesta. Ja yksi kaveripariskunta tietää, kun heille ehdittiin kertoa ennen keskenmenoa. Lisäksi yks mun työkaveri tietää, kun se oli ehtinyt jo huomata raskauden ja sitten ihmetellyt, että jotain on tapahtunut kun maha ei enää kasvakkaan. Hän sitten suoraan kysyi, että mikä tilanne ja mä toki siihen vastasin, kun ollaan muutenkin jaettu elämäämme toisillemme.
 
Akupunktiota käytetään jossain ihan lapsettomuushoitojen tukihoitona. Joitain tutkimuksia on raskausajan monivitamiineista, ettei välttämättä oiskaan hyvä niitä syödä. Paras ois, jos kaiken sais ravinnosta. Mut mulla on käytössä D-vitamiini, foolihappo ja sinkki. Omegat on käytössä silleen, et syön nyt ovikseen asti ja sitten lopetan ja alotan taas pariks viikkoo, jos menkat alkaa. Foolihappoa oon syöny jo useemman kuukauden, kun sehän pitäis 2-3 kk ennen raskautta aloittaa ja oon tässä miestä "lämmitellessä" jo sit varuilta syöny. Vehnänalkioöljy on muuten kans sellanen, mikä vois olla raskautumista edistävä. Ehkä senkin otan jossain vaiheessa käyttöön.

Meillä ei kukaan varsinaisesti tiedä yrityksestä, mutta minun sisko ja äiti kyllä epäilee vahvasti, että meille ois vielä yks tulossa..
 
Ovista testailin silloin kakkosta yrittäessä, mut kolmas sit alko ennen, kuin ehdin testailemaan ja nyt en varmaan rupee tikkuilemaan. Silloinhan ei tarvii testejä tehdä, jos 2-3 päivän välein on yhdyntöjä koko ajan. Meillä ei kyllä oo, mut tunnistan muuten oviksen sen verran selkeesti, ettei oo tarvetta testata.
 
Voisin liittyä porukkaan :) Kolmannen lapsen syntymä oli järkyttävä, mutta asiat on käyty hyvin tarkkaan läpi useaan kertaan niin ehkä vielä kerran uskaltaa. Toiveissa siis neljäs lapsi, toinen yhteinen. Tytöt 2/07, 4/08 ja 11/15.
Tällä hetkellä on yk5 (tjot) meneillään. Tänään tilasin tikkuja, sillä kolmosen kohdalla bongasin 2 ovista samaan kiertoon ja jälkimmäisestä plussasin.
Jos olette perustaneet fb ryhmän niin olisin kiinnnostunut, sillä unohdan tämän kaksplussan vähän väliä...
 
Nyt onneks vuodot loppuneet ja on päästy yrittää ☺ toivon että nyt natsaa ja ensvkolla tiedän jo onko tärpännyt ☺☺ootan malttamattomana..me niin toivotaan ekaa yhteistä lasta.tervetuloa uudet mammat ☺☺
 
Heips..tänään testasin oli pakko aamuvirtsasta..nega sieltä tuli huomenna pitäis sit menkkojen alkaa..jos alkaa...on vähän ristiriitaset fiilikset..olo kuin olisin mutta en sit tiedä..eikä yhtään menkkamaisia oireita.oottelen nyt tän vkonloppuun..testaan uudestaan sit jos ei menkkoja näy.-en mä yhtään hätänen oo
 
Täällä ovistestistä sekä eilen illal että tänä aamul plussa. No eroa oli ehkä 10 tuntia. Eli nyt oletan et on dpo 0 mut voihan se olla dpo -1 mut olo on kuin joku repis sisuskaluja siksi oletan et ovis nyt.
 
Moikka!!!
aattelin vaan pikasesti surffata läpi että millasia ketjuja netistä löytyy ja sit osuki tää ryhmä silmään. JES! (y)
Aika hassua oli myös huomata että on monta saman ikästä mammaa täällä jutskaamassa :)

Eli mä olen 33 vuotias ja meillä on ennestään 3 alle kouluikästä (6v 10kk, 5v 2kk, 1v 8kk) ja mä en vaan voinu antaa mun haaveille (neljästä lapsesta) periksi. Ukkoo joutu kyllä suostuttelemaan jonkin aikaa...

Meillä alko siis tällä viikolla yritys ja ovis pitäs olla ihan näinä päivinä. Ihan älyttömän jännää eikä mulla ole ketään kelle voisin tästä puhua:unsure:...paitsi nyt!:)

Mies taitaa jo etukäteen tuskailla auton vaihtoo, vaikka välillä tuntuu että se jopa intoilee asiasta.

Tärppi-tuulia kaikille! <3
 
  • Tykkää
Reactions: Nachsal
@Pikitsu83 tervetuloa! kiva saada lisää porukkaa.

@lolu mikäs tilanne?

Täällä nyt dpo 4 eli eipä vielä jännättävää, mutta sama vaiva mikä joka kuussa alkanut näillä maini eli ton häpyluun särky ja kova lantiokipu. Tosi inhottava olo. Hyvin skeptisesti odotan kyllä negaa kun siihen asti päästään, tosin vannon etten testaa ollenkaan. Alkaa olemaan se fiilis että ei vaan voi raskautua ilman IVF hoitoa, jota lääkärini jo väläytteli. No aika näyttää.

mukavaa alkavaa viikkoa
 
Ovis oli sit viikoloppuna ja ens vkoloppuna jo tiijän pitääkö testailla (mulla myöhäinen ovis, siinä kp20-21). Jos ei mun (päiväntarkat) menkat ala viim. Sunnuntaina niin teen testin. Mä kyl oon vähä skeptinen et saatiinko ajotettuu hyvin ku pirhanan pikkujoulut tuli sotkeen väliin :D Elokuun vauva olis niiiiiin ihana <3
 
Heippa
Vieläkö mahtuu mukaan?
Täällä on 35v äiti joka päätti aikanaan kolmannen lapsen kohdalla että nyt riitti ja tässä sitä ollaan.Lapset 10v,pian 8v ja 5v.
Olen eronnut lasten isän kanssa,tapasin sattumalta ystävien kautta nykyisen mieheni.Nykyisellä miehellä ei ole omia lapsia ja yhteinen lapsi haaveissa.
Vuoden verran ollaan kuumeiltu enemmän ja vähemmän yhteisestä lapsesta.
Huomena on vihdoinkin kierukan poisto.
 
  • Tykkää
Reactions: lolu ja Nachsal
Nachsal..ei oo vielä menkat alkanut testin oon tehnyt negaa näytti ei oo edes fiilistä et alkais tai raskanakaan..viim.menkat tai se vuoto alkanut lokak.lopussa..pitäis jo kyllä alkaa menkat kuulumaan..ärsyttää ku ei tiedä mistään mitään.
 

Yhteistyössä