Mä kans ihmettelen, miten kaikkien anopit ja myös omat äidit, on aina niin huonoja asiassa kuin asiassa. Myönnän toki, että sekä anopin että äitini sanomiset ja tekemiset eivät aina minua miellytä, mutta voihan ne jättää omaan arvoonsa. Olen kuitenkin todella onnellinen, kun lapsellani on kaikki isovanhemmat vielä elossa ja hän saa nauttia heidän seurastaan melko usein. Tarvittaessa voin pitää taukoa tapaamisissa, jos joku asia erityisesti ottaa päähän, mutta miksi hautoa vanhoja juttuja, asiathan voi yleensä selvittää.
Luulisi, että jokainen miettisi ja selvittäisi jo suhteensa alussa, "kenen puolella" oma puoliso on tiukassa tilanteessa. Jokainen valitsee puolisonsa itse, joten miksi ottaa itselleen sellainen mies, joka on täysin kiinni äidissään. Senhän tietää, ettei siitä ikinä mitään hyvää seuraa ja näin "ilkeä anoppi" -jutut vaan jatkuvat. Itse voin luottaa täysin siihen, että mieheni pitää puoliani, myös sukuaan vastaan, ja haluaa, että perheemme asiat hoidetaan niin kuin me haluamme niiden hoituvan, eikä siihen sotketa omia eikä toisen vanhempia.
Onneksi minulla on mukava anoppi. Kaikesta en ole hänen kanssaan samaa mieltä, mutta miksi pitäisikään. En silti päästä häntä terrorisoimaan perhettämme. Meillä on periaatteena, että molemmat pitävät vanhempansa kurissa. Näin vältytään siltä, että en saa "ilkeän miniän" eikä mieheni "ilkeän vävyn" -mainetta ja kaikki pysyvät hyvissä väleissä.