Ne kuuluisat "paskaduunit"...

Alkuperäinen kirjoittaja um:
Rehellisesti sanoen: kaikki työ on arvokasta. En ymmärrä niitä työttömiä joilla on vara valita mikä on heidän "arvolleen" sopivaa tai sopimatonta..
Tai sitten se on vain sitä, kun joita kuita ei oikeasti edes kiinnosta mennä duuniin. Ja sitten sanotaan tekosyynä, että "toi nyt on sellasta paskahommaa.."

meemis
Myyjän työ on paskaduuni, koska siinä saa kaiken paskan niskaansa asiakkailta, eikä sitä paskaa voi mihinkään paetakaan =D Vai pitäskö lähtee kahvitunnille seuraavan kerran, kun joku pahalla tuulella oleva mutrusuu alkaa huutaa päin naamaa jostakin käsittämättömästä asiasta, joka ei minulle edes ole tuttu juttu (sitä valitetaan kuulkaa ihan käsittämättömistä asioista kuten siitä, ettei Suomessa osata tehdä kunnon leipää, ja minäkö siinä asiassa voisin muka auttaa)

.
mikä tahansa työ jossain yksityisessa pikkufirmassa, melkein poikkeuksetta todellisia paskaduuneja, työnkuvasta riippumatta. työnantajat tahtoo olla oikeita nihilistejä ja pihistää kaikesta mitä voi ja yrittää viilata linssiin minkä kerkeää.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vie:
palomies,poliisi,hoitaja,opettaja. paskamaisia töitä joia ei arvosteta tarpeeks ja se näkyy palkassa.
Ai opettajat eivät tienaa??

Minun puolisoni tienaa luokanopettajana noin neljä kiloa kuukaudessa ja viikkotunnit ovat 26. Minun mielestä ei paskempia palkka, kun ottaa huomioon suht pitkät kesälomat.

Mä ajattelin nuorempana, ettei mikään työ voi olla niin epäkiitollista kuin yläasteen opettajan hommat. Suurta osaa murkkuikäisistä ei vaan kiinnosta yhtään ja meno on sen mukaista.

Itse en jaksaisi kaupan kassana, lehtimyyjänä tai siivoajana, mutta toki silti arvostan näitäkin töitä. Paskahommia ei olekaan.

:)
Alkuperäinen kirjoittaja meemis:
Myyjän työ on paskaduuni, koska siinä saa kaiken paskan niskaansa asiakkailta, eikä sitä paskaa voi mihinkään paetakaan =D Vai pitäskö lähtee kahvitunnille seuraavan kerran, kun joku pahalla tuulella oleva mutrusuu alkaa huutaa päin naamaa jostakin käsittämättömästä asiasta, joka ei minulle edes ole tuttu juttu (sitä valitetaan kuulkaa ihan käsittämättömistä asioista kuten siitä, ettei Suomessa osata tehdä kunnon leipää, ja minäkö siinä asiassa voisin muka auttaa)
Myyjän tehtävä on tietysti välittää asiakkaiden valitukset eteenpäin päättäville tahoille.

Mä kans kuulun näihin, joiden mielestä kaikki päivänvalon kestävä työ on arvokasta.
En toivoisi perheeseeni "elämätapatyöttömiä", jotka laskevat joka tukisentin, mitä on mahdollisuus saada ja sen jälkeen miettivät kannattaako lähteä töihin...

ieras
Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Mä ajattelin nuorempana, ettei mikään työ voi olla niin epäkiitollista kuin yläasteen opettajan hommat. Suurta osaa murkkuikäisistä ei vaan kiinnosta yhtään ja meno on sen mukaista.

Itse en jaksaisi kaupan kassana, lehtimyyjänä tai siivoajana, mutta toki silti arvostan näitäkin töitä. Paskahommia ei olekaan.
Uuh. Puhelinmyyjä. Siinä homma mihin en KOSKAAN ryhtyisi! Ja minä olen pessyt vessoja elääkseni :D

Lex
Tuli vaan mieleen, kun oma duuni (jonka olen ihan kyllä itse valinnut ja monta vuotta myös opiskellut) aiheuttaa ihmisissä seuraavan reaktion;

- Olen opiskelija, joka tekee ns. iltatöitä kunnes valmistuu johonkin oikeaan ammatiin.
tai
- Olen kesätyöntekijä jne, "mikä sun oikee duuni on?"
tai
- Mitä aion ruveta tekemään tulevaisuudessa/ isona?
tai
- Saaks sä muka jotain palkkaa tosta, tehän ootte talkoilla kaikki?

Että eihän suinkaan kukaan normaali oikeasti tee tällaista duunia, ellei ole ihan pakko, eikä ainakaan mitään palkkaa saa...:xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja meemis:
Mä olen omasta mielestäni jättänyt asiallista kritiikkiä myyjälle. Myyjä vastasi, ettei hän voi asialle mitään. Mihin minä, että en minä nyt sitä oletakaan, vaan odotan ja oletan, että hän kertoo asiasta esimiehelleen ja/ tai kauppiaalle. Luulisi kauppiasta kiinnostavan mikä asiakkaan mielestä mättää? Tai sitten joku kunnollinen palautekanava. (Se, että ilmoitustaululla on pikkiriikkisiä lappuja eikä yhtään kynää, ei ole kunnollinen kanava.)

Mun mielestä on siis ällistyttävää, että myyjät vaa kuuntelee, valittavat toisilleen kahvitauolla, mutta eivät kerro eteenpäin... haloo, se myyjä on kaupan edustaja töissä ollessaan! Niinkuin mäkin edustan omaa työnantajaani työajalla.

Mä nyt osaa sanoa mitään tiettyä paskaduunia. Semmoinen, mistä ei makseta järkevää määrää ja ei ole edunvalvontaa. Nuoret usein tietämättömyyttäänkin luopuvat ihan normaaleista jutuista, kuten sairaus- ja vuosilomasta...

Yhteistyössä