navan laapistus tarkoittaa mitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

??

Vieras
ja neuvolatäti sano ettei sinäpäivänä ku se tehtiin niin saa kastua, mutta saanko nyt sit puhdistaa napaa normaalisti? olin niin hämilläni siel etten enää muista ohjeistuksia ja en guuglesta löytäny.. jelppikää!

vieläkö jossain laapistetaan? On siis vanha systeemi "kuivattaa" hieman punoittavaa, kosteaa napatynkää. Jos tänään laapsitettu, niin en tekis sille mitään ennen huomisaamua. Sit normaali puhdistus.

aijaa? siis joo, täällä lahdessa alueemme neuvolassa niin teki... ja ku kysyin että mitä se tekee, ni totes vaan että laapistaa ja jäi iso kysymysmerkki mulle.
se tehtiin eilen. eli tänää saa jo putsata normaalisti?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
aijaa? siis joo, täällä lahdessa alueemme neuvolassa niin teki... ja ku kysyin että mitä se tekee, ni totes vaan että laapistaa ja jäi iso kysymysmerkki mulle.
se tehtiin eilen. eli tänää saa jo putsata normaalisti?

Joo, voit puhdistaa:)

joo vanha, mutta hyvä tapa kuivattaa napatynkää. Vielä täällä pohjois-pohjanmaalla ainakin jotkut kätilöt tekee. yksinkertainen toimenpide jossa laapistavaa ainetta sivellään tynkään, menee sellaseksi valkoseksi ne suonen päät. ei tarvi mit.tehä sen jälk. jatkossa normaali puhistus.

ok, kiitos neuvoista!
aamulla ku vauvaa hoidin niin varovasti ulkopuolelta putsailin, ku en tienny saako sisemmäks enää sörkkiä. vauva nukkuu niin pitkät unet että ku heräilee ni täytyy sit putsata kunnolla :)

Yhteistyössä