Naurettavia noi "vähävaraisten" lomatuet ;D)))

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiukkuinen ja ihmeissään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pienistäkin tuloista voi säästää vaikka euron kerrallaan ;) näin on itekin tehty kun tulot oli pienemmät kuin nyt,vaikka ei nää kyllä päätä huimaa nyttenkään...Ukko on vakitöissä,ja mie äitiyslomalla kotona lapsia hoitaen,ja silti jäädään siihen rajoille että jos enempi iskee lääkärikuluja kuussa niin vois saada nisitä osan sossusta,jos viitsisi madella niitä hakemaan. Ennemmin nyt vaan nipistetään niistä muista menoissta sairaalalaskujen verran,kuin selitellään siellä joka ostosta....

Jos oikeasti sinne risteilylle haluat,niin kyllä ne rahat jostain saat säästettyä. ja kun siirryt käyttämään vauvalla vaikka kestovaippoja,niin sen pesukoneen kuukausimaksun säästää vaikka vaipparahoista. Siis niistä mitkä nyt menee kertakäyttöisiin.... Elämä on valintoja,varsinkin pienemmillä tuloilla.

Tällä en nyt tarkoita ap:ta,vaan yleisesti rahapulaa valittavia. Miksi ihmeessä pitä äostaa lapsille kalliit ulkoilukamppeet,eli osamaksulla reiamteciit sun muut,kun tosiasia on että halvemmillakin pärjää? Ja miksi ihan perusvaatteet ei kelpaa sitten edes ilmaiseksi,vaan pitäisi olla jsut tiettyä H&M vaatetta tms? Rahapulaa ja sitä mihin rahansa kuluttaa voi valita pitkälti itse,ja jos kelpaa ihan tavalliset peruskamppeet sun muut niin aika äkkiä säästyy se himoitun risteilyn tai tuetun loman hinta. Sillä tapaa mekin säästettiin se tuetun loman osuus +matkat,jotka nekään ei ollut kovin halvat toiselle puolen suomea.

Kätevä ja helppo tapa säästää on jo siinä että vaihtaa tosiaan vaipat kestovaippoihin,ja jos vaatteita lapsille tarvitsee niin postikuluja vastaan moni on valmis niitä antamaan,ja silloin ei vaatteelle jää paljoa hintaa.Ja taas voi lisätä useamman euron matkakassaan =D

ihan ekana tuli mieleen että eikö löydy lisää töitä?! iltaisin ja viikonloppuisin on myös aikaa tehdä töitä. vaikka vain sen verran että sais lomarahat kerättyä. siivousta, rakennussiivousta, maksullista kotityö/pihatyö-palvelua vanhuksille, postinjakoa.... joka paikkaan tarvitaan sijaisia, ilmoittautuu vain että saa kysyä jos tarvetta....

ja itsekin pitkää päivää joskus tehneenä niin kyllä sitä jaksaa hetken tehdä pitempiäkin työpäiviä. sitten sitä saa koko lomasta ilon irti kun on työnsä tehnyt...

Alkuperäinen kirjoittaja rautalankaa:
Alkuperäinen kirjoittaja whatever:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Enkä kyllä ymmärrä miksi joukolla "hyökätään" ap:n kimppuun siksi, että he ovat ostaneet astianpesukoneen osamaksulla. :o

juu tästä tuli taas aika naurettava ketju, ihan älytöntä :o

Minä vastustan kaikki heti mulle, nyt ajattelua, johon osamaksulla tavaroiden hankkiminen liittyy vahvasti. Edelleen korostan, että välttämättömiin ostoksiin se toki sopii, mutta ei yleellisyystarvikkeisiin.

Ap:n perhe on tehnyt valinnan miniristeilyn kustannuksella hankkimalla astianpesukoneen heti osamaksulla. Valinta on toki heidän omansa ja heillä on siihen täysi oikeus, mutta sitten ei pitäisi valittaa, jos ei ole varaa perhelomaan.
näin on, kaikkea ei voi saada. ja sitä paitsi niistä äkkiä noista osamaksuista kertuu aika mojova summa maksettavaksi kuukaudessa, vaikka kuinka pieniä eriä olis, jos ostaa aina mitä haluaa ja ei ole rahaa osamaksulla.

tuli mieleen sitä, että ap:lla ei ole varaa lähteä miniristeilylle.
Matkatoimistot järjestävät risteilyjä, jotka maksavat 12.50?/hlö kuljetuksineen.
eli akksi aikuista tekee 25? ja siihen vaikkapa kaksi lasta päälle, niin loma maksaa yhteensä kuljetuksineen 50?
se ei kyllä tosi paljoa ole.
Omilla valinnoilla tosiaan järjestää elämänsä.
Ja ap:n valinnat eivät näköjään ole ihan osuneet nappiin, kun kerran kaikki rahat menee osareihin ja lainoihin.
Harmillista, mutta ei auta valittaa, kun itse on kuitenkin valintansa tehnyt.

Alkuperäinen kirjoittaja pakkasrouva avannolla:
Enkä kyllä ymmärrä miksi joukolla "hyökätään" ap:n kimppuun siksi, että he ovat ostaneet astianpesukoneen osamaksulla. :o

Minä vastustan kaikki heti mulle, nyt ajattelua, johon osamaksulla tavaroiden hankkiminen liittyy vahvasti. Edelleen korostan, että välttämättömiin ostoksiin se toki sopii, mutta ei yleellisyystarvikkeisiin.

Ap:n perhe on tehnyt valinnan miniristeilyn kustannuksella hankkimalla astianpesukoneen heti osamaksulla. Valinta on toki heidän omansa ja heillä on siihen täysi oikeus, mutta sitten ei pitäisi valittaa, jos ei ole varaa perhelomaan.
näin on, kaikkea ei voi saada. ja sitä paitsi niistä äkkiä noista osamaksuista kertuu aika mojova summa maksettavaksi kuukaudessa, vaikka kuinka pieniä eriä olis, jos ostaa aina mitä haluaa ja ei ole rahaa osamaksulla.

No ei nyt aivan kaikkea osamaksulla, mutta luuletteko että mulla olis ollut käteisellä varaa ostaa mitään isompaa eron jälkeen?

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:

No ei nyt aivan kaikkea osamaksulla, mutta luuletteko että mulla olis ollut käteisellä varaa ostaa mitään isompaa eron jälkeen?
ai niin jäi se rautalanka vääntämättä. toki osamaksulla joutuu ja voi ostaa jos on vähä varainen ne ostokset, jotka on ihan PAKKO. astianpesukone esim. ei ole ihan pakollinen, ilman sitäkin kyllä pärjää, ja jos ei pärjää, niin on sitten marisematta kun ei ole rahaa lomalle, ihailee sen loma-ajan sit vaikka sitä astianpesukonetta. ja sitä paitsi lasten kanssa voi keksiä vaikka mitä hauskaa kotinurkissakin, joka ei maksa mitään, jos ei ole vara lomaan. joskus varmaan tulee sekin aika että on vara lähteä sinne lomalle.

Jospa vaikka lopetetaan tähän :P
HUOM!!!! Me EI lähetä matkaileen. Kunhan purin ärtymystä siihen, miten tyhmästi noita mainostetaan ja siten saa toiveet nouseen. Kyllä, tiskikone on oma valintamme, mieluummin se kuin matka MUTTA aika huvittavaa että kaksplusraati päätti että koneen hankittuamme menetimme itse mahkut lomaan :D. Että joko kone tai matka. Ehheh :D ihankuin se nyt noin menis. Tulkaa elään hetki ton huutavan(luojan kiitos nukkuu nyt) vauvan kanssa, imettäkää tiuhaan, hoitakaa/viihdyttäkää esikoinen, siivotkaa, kokatkaa, pyykätkää jne ja tiskatkaa vieläpä käsin. Kaikilla ei lapset ole niin kiltisti ja hiljaa että asiat sujuis kuin polkka konsanaan.
Nyt paan koneen kii. Asia ei muutu miksikään ja p.askaa täällä vaan jauhetahan joten heippa :D

äitiyspvä raha on minimi 15 euroo päivässä eli 450 euroa kk miinus tietty verot. lapsilisät 210 euroa eli yht.n 1600 euroa. noilla tuloilla saa hoitolisää joka on verojen jälkeen n.130 euroa elikkä 1730. saatte varmasti myös asumistukea, ehkän60-100 euroa. ette te nyt niin köyhiä ole,riippuu miten sitä rahaa käytää. ja asumistukee ei saa jos on omistusasunto,mutta en ainakaan itse noin huonoilla tuloilla ostais omaa asuntoo,mutta jokaisen oma ratkaisu. kai te pystytte säästään lomaa varten? ja haette silti sitä tukee. ei täälä kellekkään valmiita lomamatkoja maksella.

ai niin jäi se rautalanka vääntämättä. toki osamaksulla joutuu ja voi ostaa jos on vähä varainen ne ostokset, jotka on ihan PAKKO. astianpesukone esim. ei ole ihan pakollinen, ilman sitäkin kyllä pärjää, ja jos ei pärjää, niin on sitten marisematta kun ei ole rahaa lomalle, ihailee sen loma-ajan sit vaikka sitä astianpesukonetta. ja sitä paitsi lasten kanssa voi keksiä vaikka mitä hauskaa kotinurkissakin, joka ei maksa mitään, jos ei ole vara lomaan. joskus varmaan tulee sekin aika että on vara lähteä sinne lomalle.

Joillekin tällä palstalla pitää vääntää rautalangasta se, että joskus aivan oikeasti on pakko ostaa osamaksulla.

Jos mun pitäisi valita astianpesukoneen ja loman välillä, niin valitsisin sen astianpesukoneen. Siitä on pidempiaikainen ilo ja hyöty. Mutta silloin mulla ei olisi pokkaa valittaa ettei ole varaa lomaan.

Mä tuolla aiemmin ehdotin ap:lle, että voihan lähteä vaikka retkelle metsään.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Perhelomia tuskin saa osamaksulla, ettei se tiskikone varmaan sitä lomaa syönyt.

Niin mielipiteeni osamaksulla tiskikoneen ostosta oli tuolla aiemmin. Tässä se uudelleen perheloman kannalta oleellisin tummennettuna:

Osamaksu on yksi pahimmista köyhien kusetuskeinoista. Ymmärän, että sitä käytetään pakollisissa menoissa, mutta kuten edellä sanoin astianpesukone ei kuulu niihin. Laittamalla astianpesukoneen lyhennyksiin kätettävän summan syrjään joka kuukausi yhtä pitkään, kuin maksat osamaksuja, niin saat helpostikin hankittua ko. koneen ja pääsette vielä perheenne kanssa himoitsemallenne miniristeilylle.

Eihän sillä riittänyt voimat tiskaamiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Jospa vaikka lopetetaan tähän :P
HUOM!!!! Me EI lähetä matkaileen. Kunhan purin ärtymystä siihen, miten tyhmästi noita mainostetaan ja siten saa toiveet nouseen. Kyllä, tiskikone on oma valintamme, mieluummin se kuin matka MUTTA aika huvittavaa että kaksplusraati päätti että koneen hankittuamme menetimme itse mahkut lomaan :D. Että joko kone tai matka. Ehheh :D ihankuin se nyt noin menis. Tulkaa elään hetki ton huutavan(luojan kiitos nukkuu nyt) vauvan kanssa, imettäkää tiuhaan, hoitakaa/viihdyttäkää esikoinen, siivotkaa, kokatkaa, pyykätkää jne ja tiskatkaa vieläpä käsin. Kaikilla ei lapset ole niin kiltisti ja hiljaa että asiat sujuis kuin polkka konsanaan.
Nyt paan koneen kii. Asia ei muutu miksikään ja p.askaa täällä vaan jauhetahan joten heippa :D

mä teen just noin enkä kitise. ja tiskaan käsin ihan mielelläni. eihän sen matkan tarvi joo kallis olla. laiva matkakin on tosi edullinen. n.40 euroo hytti. ja kun lastenkanssa lähtee nii ei voi ees juoda ni ei mee siihen rahaa. että kun säästätte vaikka 400 euroo ni saatte kivan perheristeilyn.

Olen tiskannut käsin siihen asti kunnes lapsia oli jo enemmälti, mutta mitä ihmettä se tähän kuuluu? Ei mitään. Ei toisen jaksamista voi eikä saa verrata toisen jaksamiseen. Ei ihmiset mitään klooneja ole. Tiskikone nyt oli paljon järkevämpi ostos kuin loma. Lisäksi kehtaisin vielä valittaa siitäkin etten pääse lomalle vaikka omistaisinkin tiskikoneen.

Jos näin ruvetaan sanomaan, että elä valita, kun sinulla on sitä ja sitä turhaa niin silloin tälla palstalla ei saisi valittaa kukaan. Tietokonekin on turhaa. Ei kukaan siihen kuole vaikka ei sitä omistaisikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Jep:
Tietokonekin on turhaa. Ei kukaan siihen kuole vaikka ei sitä omistaisikaan.

Elämä ilman tätä palstaa?!? :o
a045.gif
g055.gif
n075.gif
:whistle: :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja neito83:
äitiyspvä raha on minimi 15 euroo päivässä eli 450 euroa kk miinus tietty verot. lapsilisät 210 euroa eli yht.n 1600 euroa. noilla tuloilla saa hoitolisää joka on verojen jälkeen n.130 euroa elikkä 1730. saatte varmasti myös asumistukea, ehkän60-100 euroa. ette te nyt niin köyhiä ole,riippuu miten sitä rahaa käytää. ja asumistukee ei saa jos on omistusasunto,mutta en ainakaan itse noin huonoilla tuloilla ostais omaa asuntoo,mutta jokaisen oma ratkaisu. kai te pystytte säästään lomaa varten? ja haette silti sitä tukee. ei täälä kellekkään valmiita lomamatkoja maksella.

noilla tuloilla ei todellakaan saa asumistukea :o tämä mamma kyllä tanssii vaikka alasti kaupungilla ripaskaa jos saisimme samanlaisilla tuloilla asumistukea :laugh:

oikeesti;meitä on 7 hlö:n perhe ja mä tiskaan käsin(se on vaan repästävä se aika jostain!)..laskuja voi aina siirtää tai maksaa useammassa,pienessä erässä..ei meilläkään oo IKINÄ rahaa,mut on me vaan pari kertaa oltu tuetuilla lomilla;ne on oikeesti niin ihania,että siinä keksii vaikka mistä ne rahat et pääsee reissuun..

Alkuperäinen kirjoittaja milla:
Alkuperäinen kirjoittaja neito83:

noilla tuloilla ei todellakaan saa asumistukea :o tämä mamma kyllä tanssii vaikka alasti kaupungilla ripaskaa jos saisimme samanlaisilla tuloilla asumistukea :laugh:

ei ku hetko meillähän on vielä pienemmät tulot kuin ap:lla miehen palkka 1000e + mun kotihoidontuki 360 + lapsilisä 100e = 1460e ja höpöjä saa kyllä puhua että saatais minkäänlaisia lisätuki tai asumitukea varsinkaan.

tietokone turha???!kyllä mä maksan ne laskut mieluiten kotona,kun lähen täältä monien kilometrien päähän makseleen jonnekin hikiseen koppiin..ja on tää niin monessa muussakin tuiki tarpeen..telkkarin voisin vaihtaa pois..

Alkuperäinen kirjoittaja tiuhtiviuhti:
tietokone turha???!kyllä mä maksan ne laskut mieluiten kotona,kun lähen täältä monien kilometrien päähän makseleen jonnekin hikiseen koppiin..ja on tää niin monessa muussakin tuiki tarpeen..telkkarin voisin vaihtaa pois..

Mulle tästä koneesta on hyötyä koulutehtävien kanssa.

On se hyvä että tähänkin ketjuun vastasi meitä täydellisiä, jotka tiskaa käsin, keksii kivoja lomailuideoita ihan tässä oman kodin läheisyydessä (kun se loman perusajatus on rutiineista irrottautuminen) ja tiedetään kaikki siitä,miten alle 1000? tuloilla ostetaan reimatecit itselle ja muksuille,maksetaan asunto-ja autolainoja ja säästetäänkin mukava summa kuukausittain. Puhumattakaan siitä että syödään sisäfilettä joka toinen lauantai!

Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
On se hyvä että tähänkin ketjuun vastasi meitä täydellisiä, jotka tiskaa käsin, keksii kivoja lomailuideoita ihan tässä oman kodin läheisyydessä (kun se loman perusajatus on rutiineista irrottautuminen) ja tiedetään kaikki siitä,miten alle 1000? tuloilla ostetaan reimatecit itselle ja muksuille,maksetaan asunto-ja autolainoja ja säästetäänkin mukava summa kuukausittain. Puhumattakaan siitä että syödään sisäfilettä joka toinen lauantai!

Juuri näin :D Hyvä tiivistys!

Paljonko teillä menee viikossa ruokaan, bensaa, vaippoihin ja muihin juttuihin?
Aattelin vaan että me myöskin vähävaraiset käytetään viikon ruokiin, bensoihin, ym. suurin piirtein sen kaksisataa euroa, ja sillä viikolla kun ei sitten bensa kulu eikä mitään tarvii ostaa, niin meillä on ollut mahdollisuus lähteä tähän lähelle lomailemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Jep:
Tietokonekin on turhaa. Ei kukaan siihen kuole vaikka ei sitä omistaisikaan.
Niin, ei me kyllä nälkään kuoltaisi ilman tietokonetta, sitä vartenhan on sossu. Mutta ainakin asuntolainani maksun vuoksi tämä kone on välttämättömyys.

joo,lomaliitolla ainakin olisi ollut kllista.tein hakemukset ja soitin sinne.ois ollu 175 e aikuinen ja lapsilta se viikko 20 e.5 lasta siis 100 e ja aikuisilta 175 e joten ois ollu 450 e...ei kiitos.

Yhteistyössä