Naurattaa toi kaverin mies

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "alice"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="ap";27159114]No ei todellakaa oo lääkäri ja kaipa lääkärin pitäs käsillä osata jotain tehdä? En ny tarkkaan viitti sanoo, mutta siis.... no on opiskellu mukamas jotain kovinkin hienoa ja nyt on sitten töissä joista tienaa vähemmän kuin esim. mun mies. Että tiiä sitten kannattiko käydä ylimääräset 10 vuotta kouluu sen takii :)

Meinaan ku äijät jotain palkoista puhu, niin selvis että sillä oli koko porukan huonoin palkka. Että ei tosiaan oo varaa palkata mitään remppamiehiä.[/QUOTE]

Mitä sillä on merkitystä, että hän tienaa vähemmän kuin sinun miehesi, vaikka ilmeisesti on korkeammin koulutettu. Ei se palkka kaikkea ratkaise. En ole oikeastaan koskaan ymmärtänyt sitä, että joku ammatti olisi pienipalkkaisuuden vuoksi huono vaihtoehto.

Onneksi ei ole miehenä mitään autorassaria, eikä niitä ole kyllä kaveripiirissäkään. Nuo ovat aikuisia miehiä ja osaavat puhua jo jostain muustakin kuin bemarin tuunauksesta.

"Jo". Itseasiassa aika moni nuori mieskään ei ole pätkääkään kiinnostunut noista asioista. Ei ainakaan mun kaveripiirissä kovin moni lukioiässä pahemmin autoista jauhanut. Toki niitäkin oli, mutta ei ne mitenkään olettanut että kaikkia miehiä olisi ne asiat kiinnostaneet.

Mitä sillä on merkitystä, että hän tienaa vähemmän kuin sinun miehesi, vaikka ilmeisesti on korkeammin koulutettu. Ei se palkka kaikkea ratkaise. En ole oikeastaan koskaan ymmärtänyt sitä, että joku ammatti olisi pienipalkkaisuuden vuoksi huono vaihtoehto.

Jaa. No kyl mä luulen, et ihminen mieluummin tienais vähän enempi ku vähempi. Että kai se palkkakin jotain vaikuttaa. Munkin mies on ollut duunissa 20-vuotiaasta saakka ja nyt alkaa päästä jo palkoille (30v). No tää toinen tyyppi ei oo ku kesähessuna ollu ja nyt sitten päässy duuniin ja tienaa sit vähempi ku mun mies. Ja ei sillä, mutta meillä on oma talo ja noi asuu vuokralla, että on se nyt silleen noloo. Lapsista ei tietookaan kun ei ilmeisesti oo varaa.

"Jo". Itseasiassa aika moni nuori mieskään ei ole pätkääkään kiinnostunut noista asioista. Ei ainakaan mun kaveripiirissä kovin moni lukioiässä pahemmin autoista jauhanut. Toki niitäkin oli, mutta ei ne mitenkään olettanut että kaikkia miehiä olisi ne asiat kiinnostaneet.

Joo, ei toki kiinnosta kaikkia nuoria miehiäkään, mutta ehkä se rassaaminen oli yleisempää nuorempana, just ajokortin saaneilla. Autot oli halvempia, eikä varaa merkkikorjaamoon. Tai niin ainakin tuntuu omassa kaveripiirissä. Nyt 35+ iässä kukaan ei puhu autoista, ne on lähinnä välttämätön paha:)

[QUOTE="ap";27159246]Jaa. No kyl mä luulen, et ihminen mieluummin tienais vähän enempi ku vähempi. Että kai se palkkakin jotain vaikuttaa. Munkin mies on ollut duunissa 20-vuotiaasta saakka ja nyt alkaa päästä jo palkoille (30v). No tää toinen tyyppi ei oo ku kesähessuna ollu ja nyt sitten päässy duuniin ja tienaa sit vähempi ku mun mies. Ja ei sillä, mutta meillä on oma talo ja noi asuu vuokralla, että on se nyt silleen noloo. Lapsista ei tietookaan kun ei ilmeisesti oo varaa.[/QUOTE]

Lopeta jo. Tyhmä provo, miksi kehittelet muuten aina näitä samantyylisiä provoja?

[QUOTE="ap";27159246]Jaa. No kyl mä luulen, et ihminen mieluummin tienais vähän enempi ku vähempi. Että kai se palkkakin jotain vaikuttaa. Munkin mies on ollut duunissa 20-vuotiaasta saakka ja nyt alkaa päästä jo palkoille (30v). No tää toinen tyyppi ei oo ku kesähessuna ollu ja nyt sitten päässy duuniin ja tienaa sit vähempi ku mun mies. Ja ei sillä, mutta meillä on oma talo ja noi asuu vuokralla, että on se nyt silleen noloo. Lapsista ei tietookaan kun ei ilmeisesti oo varaa.[/QUOTE]

Huoh.... Tän on oltava se kuuluisa provo. Lapsiahan "hankkivat" tässäkin maassa yleisimmin just ne joilla on varaa...

[QUOTE="ap";27159093]No ei siinä itsetunto auta kun ei osaa perusjuttuja.[/QUOTE]

Puhuinkin sinun itsetunnostasi... tunnetko useinkin, että joku on olevinaan jotain...

Monet akateemiset naiset seurustelee nuoruudessaan duunareiden kanssa (silloin kun ne naiset ei ole vielä akateemisia), mutta kummasti oman koulutuksen lisääntyessä alkaa kiinnostaa akateemiset miehet ja osa duunarimiehistä alkaa tuntua erittäin lapsellisilta, varsinkin kaikki autojen rassaukseta ja sellaisesta kiinostuneet. Niin se ihminen kypsyy ja alkaa arvostaa erilaisia asioita. Minusta aika moni duunarimieskin kasvaa ohi autonrassailun ja kiinnostuu kypsemmistä, aikuismaisimmista asioista. Osa jää todella lapsellisiksi, akateemisissa miehissä niitä lapselliseksi jääneitä on vähemmän kuin duunareissa. Mutta usein sekä duunarinaiset että akateemiset naiset aikuistuu ja kypsyy samaa tahtia, duunarinaiset vain kestää itseään lapsellisempia miehiä akateemisia naisia paremmin.

[QUOTE="ap";27159149]Tavallsia ihmisiä pääosin koolla, ei mitään ihmeellistä. Ja ei sitä mekään silleen palkoista puhuta, mutta miesten kesken oli tullut juttua sitten palkoistakin """kun yks tyyppi oli maininnut, että kolmenkympin ei perse liiku :) Siis tunnissa."""[/QUOTE]

Se joka tuon on sanonut ei taatusti ole tuolla tuntipalkalla töissä. Mä en usko että kova palkkaiset tuntis tarvetta heitellä tuollaisia kaveriporukassa jossa monesti on myös ihan minimipalkalla töitä tekeviä mukana.

Teineille tai heidän ikätasolleen jääneille, on moni asia tosiiii noloooo :D

[QUOTE="ap";27159121]No kyllä mä osaan laittaa ruokaa ja meillä sitä yleensä laitankin. Mut siis ei mul oo mitään sitä vastaan jos mieskin osaa laittaa ruokaa tms. Ja aika turha kitistä siitä, että mukamas pitäis olla niin sivistynyt. Joo, joo on niitä naisia jokka hoitaa rempat ja talvirenkaat, mutta se ny on vaan niin että harvemmin. Emmä ainakaan tunne yhtään naista joka vaihtais talvirenkaat. Ja varmaan jossain semmosiakin on.[/QUOTE]

On meitä semmosiakin olemassa. Minä oon vaihtanut renkaat ukon autoon useammin kuin se minun. Öljynvaihtoja ny ei itte kannata ees tehdä. Mut ei multa kyllä ristipistot ja reikäompeleet suju. Väittäisin, että yli puolet mun naispuoleisista kavereista osaa vaihtaa talvirenkaat/kesärenkaat. Kaikkien ei vaan tartte. Toiset on käteviä käsistään toiset ei. Se on hieno piirre ihmisessä, että tajuu ittekin missä on huono. Kun ei sitä jää itkemään.

Mut täytyy sanoo et minusta on outoa jossain illanistujaisissa keskustella paljon kukin tienaa. Ja eihän oikeesti koulutuksen pituus korreloi suoraan palkkaan.

Onneks mun miehen ei taritse hengailla tollasissa pikkupoikapiireissä ja itsetuntoakin riittää vähän enemmän. Ja rahaa on viedä auto suoraan huoltoon, vaihtakoot siellä öljyt ja muut coolit miesten jutut. Voivat autokorjaamolla keskenänsä rehvastella lippikset päässä. :D

[QUOTE="ap";27159246]Jaa. No kyl mä luulen, et ihminen mieluummin tienais vähän enempi ku vähempi. Että kai se palkkakin jotain vaikuttaa. [/QUOTE]

Työn sisältö on tärkeämpi.

Se joka tuon on sanonut ei taatusti ole tuolla tuntipalkalla töissä. Mä en usko että kova palkkaiset tuntis tarvetta heitellä tuollaisia kaveriporukassa jossa monesti on myös ihan minimipalkalla töitä tekeviä mukana.

Joo ja nää "30e tunnissa"-jutut perustuu aina siihen, että joskus päästy johonkin urakkaan ja sitten leveillään. Mutta kyllä korkeestikoulutetutkin osaavat leveillä. Tosin on se siellä ehkä aavistuksen harvinaisempaa kuin joissakin hyvintienaavissa duunareissa. Kyllä munkin yksi tuttu (valitettavasti) sanoi laivaristeilyllä jollekkin siivoojalle jotain "mä tienaan päivässä sen mitä sä kuussa." Tyyppi oli just päässyt johonkin IT-hommiin. Oli kyllä sellainen huonon itsetunnon omaava tyyppi.

Onhan se ihan mahtavaa, kun jo 10 vuodessa alkaa päästä palkoille! :)

Tajusin, että kyllä akateemiset miehetkin puhuvat autoista. Kun duunarit puhuvat sylinterin vaihdosta, akateemiset puhuvat, että Raimon bemari lähti vaihtoon, kun se tilas uuden Mersun (eli akateemiset puhuvat autoista enemmän hinnan mukaan, että jollakin on joku 80 000 Mersu tms.). Tai vertailevat, että onko Volvon spesialmalli parempi kuin joku Audin pälä pälä. Minä en niistä ymmärrä, mutta tuollaisia ne puhuvat :) Minä en erota 40 000 euron Mersua 100 000 euron Mersusta, mutta akateemiset miehet erottaa. Tuskin kuitenkaan niille mitään remontteja osaavat tai ainakaan uskaltavat itse tehdä. Täytyy olla tarpeeksi halpa auto, että uskaltaa sitä rassata ;) Kaikki miehet on rasittavia autojen kanssa, eri tavalla vain.

Joo ja nää "30e tunnissa"-jutut perustuu aina siihen, että joskus päästy johonkin urakkaan ja sitten leveillään. Mutta kyllä korkeestikoulutetutkin osaavat leveillä. Tosin on se siellä ehkä aavistuksen harvinaisempaa kuin joissakin hyvintienaavissa duunareissa. Kyllä munkin yksi tuttu (valitettavasti) sanoi laivaristeilyllä jollekkin siivoojalle jotain "mä tienaan päivässä sen mitä sä kuussa." Tyyppi oli just päässyt johonkin IT-hommiin. Oli kyllä sellainen huonon itsetunnon omaava tyyppi.

Veikkaanpa, että nämä 30e tunnissa perustuu siihen mitä jampan työstä jossain autonrassausputiikissa laskutetaan asiakkaalta per tunti... Jamppa itse saa käteensä hyvällä tuurilla 15€/tunti. Minäkin voin näin anonyyminä kertoa, että asiakkaalta laskutettava tuntihinta asiantuntijatehtävistäni on n. 70-80€ tunti, mutta eipä mulla siitä käteen jää kuin reilu neljäsosa...

Mun mies vihaa auton korjaamista ja siitä puhumista vaik osaa tehdä. Se ei seuraa mitään urheilua. On hänkin välil pihal äijä porukas ku muut jauhaa formulaa ja bemarii.

No onneksi on noita "sun jamppojas" joille voi autonsa viedä huollettavaksi. Voivat kaverit siellä keskenänsä olla ylpeitä kun öljyt vaihtavat ja kännissä sitten bileissä rehvastella kuka on eniten mies. :D

Ainiin mutta tämähän kertoi palkkansakin teille, juu juu. Tai sitten ei lähtenyt rehvastelulinjalle kuten sivistyneemmät ihmiset ja saitte sen "kuvan" siitä, ettei huutanut kalja roiskuen palkkojaan muille.

Tän on kyllä oltava provo joten sillä tyylillä jatketaan. :xmas:

Yhteistyössä