Natsiäitikö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ghjk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

ghjk

Vieras
Lapsi on 1v10kk ikäinen, syö pääosin itse, tarvittaessa/haluttaessa autetaan.

Jos lapsi pyörittelee ruoan yli lautasen laitojen eikä aio syödä, heittää ruoan koiralle tai ottaa ruokaa suuhun ja alkaa puhallella sitä pöydälle tai lattialle, varoitan kerran ja otan sitten lautasen pois, ellei toiminta lopu. Yhden kerran, hetken kuluttua yritän joko syöttää tai jos lapsi on tarpeeksi rauhoittunut ja kiinnostunut annoksestaan, annan lapsen syödä itse. Jos peli jatkuu yhtään, otan ruoan pois, kiitos ja näkemiin.

Anoppi tuli silmille ja nosti metelin siitä, että pilaan lapsen ruokahalun ja vaarannan kasvun, kun otan ruoan pois tarjolta. Teksti oli melko raakaa.

Mitenkäs te muut toimisitte?

Juurikin noin. Itsellä samat kasvatusperiaatteet. Ruoka ei ole leikkimistä varten ja lapsi kyllä syö kun on nälkä. Jätähän anopin motkotukset omaan arvoonsa...:)

Anopin mielestä mä olen liian tiukka noin pienelle, mutta mä taas ajattelen, että lapsi sentään ymmärtää puhetta oikein hyvin ja mietin, että milloinkas sitä sitten muka pitäisi vasta aloitella sitä tapakasvatusta?

Mutta en näemmä ole ainoa asian kanssa :)

Ihan hyvä että pidät tuota kuria. Meillä kaikessa muussa hyvä kasvatus paitsi ruokailussa, kun huono syömäri on... Nyt sitten otetaan samat keinot käyttöön kuin teillä että lähtee pois pöydästä kun temppuilu alkaa! Voit kertoa anopillesi että ei se lapsi yhtään paremmin syö vaikka sallitaan mitä! Kokemusta on joten nyt palataan täälläkin kunnon tapoihin! Kyllä sen huomaa kun muissa asioissa olen pitänyt tuota "natsiäiti" kasvatusta täällä niin aika hyvin lapsi tietää jo mikä on sallittua ja mikä ei. Ja kaikki muu sujuu tosi hyvin. Mutta ruokailussa ollaan sallittu sitä ja tätä ja ei tod. toimi joten täälläkin jatkossa pois pöydästä jos ei ole nälkä!!!!

[QUOTE="aapee";23651512]Anopin mielestä mä olen liian tiukka noin pienelle, mutta mä taas ajattelen, että lapsi sentään ymmärtää puhetta oikein hyvin ja mietin, että milloinkas sitä sitten muka pitäisi vasta aloitella sitä tapakasvatusta?

Mutta en näemmä ole ainoa asian kanssa :)[/QUOTE]

ja kohta joku tulee sanomaan ettei se yksikerta haittaa. mutta lapsi oppii pian että säännöt muuttuu kun vieraita kylässä tms.

eli hyvä kun pidit pääsi vaikka anoppi hiiltyi. ruualla ei leikitä. periaatteessa opetan samaa jo tissillä olevalle vauvalle joka välillä syötyään jää lällyttelemään rinnalle. virnuilee ja hymyilee ja kattelee maailmaa. hetken annan olla mutta sitten tissi pois suusta ja kiitti.

lapsi syö jos on nälkä, ruualla ei leikitä. parempi tuo kuin pakottaa lapsi syömään lautanen tyhjäksi.

Yhteistyössä