Närästystäkö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja polttaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

polttaa

Vieras
Joka kerta kun olen menossa iltaisin nukkumaan tulee sellainen ähky olo ja röyhtätytyttää ( ? :D ) ja sitten kun röyhtäisee niin välillä nousee oksennus suuhun asti tai sitten nousee polte rintaan ja kurkuun, mutta tämä ei kuitenkaan ole jatkuvaa vaan vain silloin kun röyhtäisen. Olen yrittänyt olla röyhtäisemättä, mutta se ei onnistu koska tulee vain pahempi olo. Eikä tätä ole kuin iltaisin kun olen menossa nukkumaan. Niin ja on kauhea janon tunne koko ajan. Minua ei ole koskaan närästänyt niin en tiedä minkälaista se on niin olisiko se sitten tätä ? :o mutta eikös siinäkin kuitenkin polte ole jatkuvaa?

Niin ja olen raskaana.

lisäystä sen verran, että päivisin myös nousee useasti oksennus suuhun nikottelun yhteydessä. Mistäköhän tämä johtus? Ennen raskautta ei ole ollut mitään tällästä, harvoin vaan oksennus noussu kurkkuun mutta ei todellakaan päivittäin ja vielä useasti niinkuin nyt

Närästyksellä tosiaan tarkoitetaan yleensä sitä, että mahahapot nousevat ruokatorveen saakka ja korventavat siellä pidempiä aikoja kerrallaan. Minulla on krooninen närästysongelma ja löysä mahanportti ja silloin tällöin kun röyhtäisen tai kumarrun täydellä mahalla, oksennus nousee kurkkuun. Raskaus nostaa mahalaukkua ylöspäin ja saattaa löysentää mahanporttia. Ei tuohon taida olla muuta ratkaisua kuin olla röyhtäilemättä tai ainakin röyhtäillä vain silloin kun maha on ihan tyhjä...

Yhteistyössä