napinaa ukon tupakoinnin lopetuksista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mutku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja kysyy hän:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja Mutku:
Alkuperäinen kirjoittaja Mutku:
Champix vie tupakan vieroitusoireineen...

onko tää se sika kallis resepti lääke?

Joo on, mut tupakkakin maksaa.. Jos rahakin vaikka motivoisi tavallaan?

Neljän viikon aloituspakkaus 108?.. Jatkosta en ole varma mut muistelen et nelän viikon satsi oli noin 55?..

ai se halpenee sitten.. sillä ois kyllä resepti valmiina. vaan iso summa meidän taloudelle. tupakkakin on kallista, mutta kerralla ei mee tuollasta summaa. taidan käskeä hakee sen lääkkeen, vaikka maksaa maltaita.

Suosittelen todella, mä en uskonut et muhun toimis mut niin vaan yks päivä huomasin etten ollut käynyt tupakalla ollenkaan.. Se alkaa haista ja maistuakin sen jälkeen todella pahalle.. Tupakoivat haisee järkyn pahalle..

MUTTA! Sitä kannattaa syödä koko kuuri, ja hakea tarvittaessa lisää.. Riippuvuus kun on, niin se ei häviä hetkessä.. Tsemppiä koko porukale!

Ja kauankohan kesti kun ei enää tehnyt mieli röökiä? Siis kun söit noita lääkkeitä?

10 päivää..

Ok, no ei sit tehoa noin hyvin mun mieheen :(

Miten niin? Mä poltin yli kaks askia päivässä, enkä todellakaan uskonut lääkkeen auttavan yhtään mitään..

Siis auttanut on siinä mielessä että on ollut ilman tupakkaa jo muutamia viikkoja, mutta joka päivä jaksaa jauhaa kuinka tekis mieli ja pian meen röökille ja plaa plaa. Että kauankohan kestää kun unohtaa nuo...

Se ei ehkä unohdu kokonaan koskaan, valitettavasti..

Alkuperäinen kirjoittaja Heccu:
Mä kokeilin myös tuota Champixia (mulla se alotuspakkaus ainakin makso vähän alle 60 euroo..) mutta mulle se ei sopinut. Tuli kauheen oksettava olo, kädet ja jalat tärisi jne..
Laastarit on mulla tehonneet aika hyvin.

Sitä ei voi, tai ei kannata, ottaa tyhjään vatsaan. Oksennus tuli jos ei ollut syönyt..

Alkuperäinen kirjoittaja Heccu:
Mä kokeilin myös tuota Champixia (mulla se alotuspakkaus ainakin makso vähän alle 60 euroo..) mutta mulle se ei sopinut. Tuli kauheen oksettava olo, kädet ja jalat tärisi jne..
Laastarit on mulla tehonneet aika hyvin.

Sitä ei voi, tai ei kannata, ottaa tyhjään vatsaan. Oksennus tuli jos ei ollut syönyt..

Meillä kans mies haki tuon aloitus kuurin ja oli vähän alle 60 e ja se on 14 pv ja sit kuukauden jatkokuuri muistaakseni jonku 100 e, mutta sitä puhuttiin et tupakkaan menee jo 100 e kuussa et kannattaa satsata, kova paukku se on meitinki taloudelle näin äkkiä.. toivottavasti auttaa

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pari tuttua lopettanut Zybanilla.Maksaa vaan noin 150e 7 vkon "kuuri".

Sitä ei vaan lääkärit enää oikein kirjoita.. Koska tuo toinen on parempi..

Ai jaa,yhdelle kirjoitettiin vielä tämän kuun alussa.Toinen lopetti tupakan polton 2 viikkoa kuurin aloittamisesta.Ainakin sillä toimi tuo lääke.

Champix® tupakasta vieroittamisen apuna: EMEA muistuttaa psyykkisistä haitoista

14.12.2007

Euroopan lääkevirasto (EMEA) tarkentaa Champixin® käyttöön liittyviä turvallisuustietoja ja tiedottaa Champixin® käytön yhteydessä esiintyneistä itsemurha-ajatuksista ja itsemurhayrityksistä. Champix® (varenikliini) on käytössä tupakoinnin lopettamista helpottavana lääkeaineena aikuisilla. Valmisteen käyttö Suomessa on vähäistä.

Champixin® haittoja on seurattu tarkoin siitä lähtien, kun se sai myyntiluvan EU:n alueella syyskuussa 2006. Lääketurvatoiminnan yhtenä osana kaikki ilmoitetut haittavaikutukset analysoidaan säännöllisesti. Itsemurha-ajatusten ja itsemurhayritysten yleisyyttä arvioitiin kesä-, loka- ja marraskuussa vuonna 2007.

Joulukuun kokouksessa EMEAn lääkevalmistekomitea (CHMP) päätti, että on tarpeen tarkentaa Champixin® valmisteyhteenvetoa ja varoittaa lääkäreitä ja potilaita Champixin® käytön yhteydessä esiintyneistä masennustapauksista. Masennukseen voi liittyä itsemurha-ajatuksia ja itsemurhayrityksiä. Masennuksen yhteyttä lääkitykseen on vaikea varmistaa, sillä myös tupakoinnin lopettaminen voi aiheuttaa masennusta, etenkin jos henkilöllä on aiempia mielenterveysongelmia.

Myyntiluvan haltijaa (Pfizer) on pyydetty jättämään uusittu valmisteyhteenveto, jossa nämä varoitukset on huomioitu.

http://www.poliklinikka.fi/?page=1497210&id=0027718

Yhteistyössä