napanuoran virtaus ja iso lapsi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paula
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Paula

Vieras
Eli tiedän, että napanuoran virtauksen tulee olla alle 0.70 ettei syytä huoleen ole, mulla se on 0.68 eli ylärajoilla.
Tämä siis voi johtaa sikiön pienikasvuisuuteen, mutta mun sikiö on kyllä iso :)
Napanuoran virtaus "tulos" on noussut joka viikko, kaksi viikkoa sitten oli 0.63 ja nyt siis 0.68.
Eli ei aina vaikuta kasvuun vai voiko se aksvu tästä nyt jatkossa hidastua?
Nyt rv33+0.

Mä en noista virtauksista tiedä,hyviä on aina olleet mulla, mutta lukemat ihan hebreaa...

Mulla lapset olleet aina noilla viikoilla,rv 30-34 arviolta isoja.Painoarviot olleet luokkaa 2,2-2,4kg ja niillä luvattu pitkälti yli 4kg:n vauvoja.Mutta kasvu ilmeisesti tasaantunut(tai ultrat arvioineet virheellisesti ;) )koska vauvat syntyessään,ihan la:n tietämissä olleet 3,4kg-3,8kg,eli ei niin isoja...

Jospa mullakin olisi sitten niin, että kasvu tasaantuu. Mulla syntymäpainoarvioiksi tulee lähes 5kg joten olisi ihan mukavaa jos olisi mittavirhe tai kasvu tasaantuu :D

Menen taas 2vko:n kuluttua uudelleen painoarvioon ja ultraan muutenkin. Puhuivat jotain käynnistyksestä rv37 täytyttyä kun näyttää että vauvalla tosiaankin on tuota kokoa ihan kiitettävästi. Kahdessa viikossa on hypännyt keskikäyrältä ylimmälle käyrälle.

oli painoarvio tuossa vaiheessa 2700g ja 36+ jo 3700g. Käynnistettiin heti, kun 38 tuli täyteen, painoi kuitenkin hieman alle 4kg, joten ihan normikokoinen. Pää oli suuri ja se nosti kokonaisarviotakin.

Alkuperäinen kirjoittaja mulla:
oli painoarvio tuossa vaiheessa 2700g ja 36+ jo 3700g. Käynnistettiin heti, kun 38 tuli täyteen, painoi kuitenkin hieman alle 4kg, joten ihan normikokoinen. Pää oli suuri ja se nosti kokonaisarviotakin.

Anteeksi tyhmä kysymys, mutta onko tosiaankin noin 4kg rv38 normaali paino? Eikö se ole aika iso lapsi?

Yhteistyössä