Napalaskimon ph

Onko kellään tietoa mitä oikeastaan tarkoittaa jos vauvan napalaskimon ph on ollut syntyessä korkea?
Taustaa tästä; ponnistusvaihe kesti 1h33min ja vauvan sydänäänet olivat heitelleet puolisen tuntia ennen kuin imukuppipäätös oli tehty, päätökseen oli vaikuttanut uhkaava hapenpuute vauvalla (tämä lukee lääkärin kirjoittamassa toimenpidekertomuksessa) ja hoitaneen kätilön mukaan minun väsymiseni (olin kyllä väsynyt). Poika syntyi sinisenä ja kiikutettiin välittömästi syntymän jälkeen virvoitteluun (en tiedä mitä kaikkea on tehty) ja tuotiin minulle vasta kolme tuntia syntymän jälkeen. Pisteet olivat 5/7/8.
 
joo meillä oli samanlainen synnytys ja tyttö on ihan terve 3,6 vuotias eli ei jääny hapenpuutetta.meillä pisteet oli 6/6/8.tyttö virvoiteltiin ja myöhemmin ph todettiin normaaliksi.eli ilmeisesti arvo oli hieman epänormaali alkuun mutta korjaantui nopeaan.

itse en nyt muista että oliko meillä korkea vai matala ph.mutta muistelisin että jos menee matalaksi niin sit olisi hapan eli hapenpuutteinen
 
niin ja vielä lohdukkeeksi sinulle että vastasyntyneet kestävät yllättävän hyvin hapenpuutetta.näin minulle lääkäri sanoi esikoisen synnyttyä kun kyselin jääkö hänelle vaurioita hapenpuutteesta.
 

Yhteistyössä