napakoru ja raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja napatappi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

napatappi

Vieras
Moi,

Pieni pinnallinen kysymys: Onko kokemuksia napakorusta raskauden aikana? Onko revennyt, kasvanut ulos tai muuten ollut hankala? Missä vaiheessa olette ottaneet pois ja onko sen saanut synnytyksen jälkeen takaisin? Miten reiän on saanut pidettyä auki. Vai onko onnistunut korun pitäminen läpi raskauden?

Vuosia ollut ja vähän haikealta tuntuu luopua, mutta tietenkin otan pois, jos on tarpeen. Vielä ei ole häirinnyt millään tavalla. Olen viidennellä kuulla ja maha jo yllättävän iso pallo. Neuvolassa sitä ei ole kommentoitu millään tavalla.

mulla oli suurimman osan raskaudesta napakoru paikoillaan, mut sit se alko näyttää vähä hassulta (olisko ollu pari kk ennen la:ta), kun tökötti mahakummun päällä..joten otin sen pois. ajattelin myös, et se saattaa tarttua helpommin johonkin vaatteeseen ja revetä sen mukana vahingossa irti, kun ei ole perus maha röllö yhtään suojana. reikä pysy auki, taisin kyllä pari kertaa kokeilla, et kai se on varmasti auki, mut ei ollu mitään ongelmia sen kans, et olis yhtään menny umpeen. ei tullu repeytymiä eikä muitakaan hankaluuksia. se siis olis voinu olla paikoillaan läpi raskauden, otin sen vain pois lähinnä typerän näkönsä takia :)

Mulla alkoi napa tappi kiristää ja tuntua kurjalta joskus rv25 paikkeilla. Eikä pysynyt reikä auki eli sen jälkeen en ole sitä takaisin saanut. Alksi oli tosia outo olla ilman mutta äkkiä siihen tottui.

Niitä on myös olemassa sellaisia napakoruja, joita voi käyttää ihan raskauden loppuun asti. Niissä on sellainen muovinen, joustava ja tavallista pidempi se lävistysosa, joten se muotoutuu mahan mukaan. Ainakin trendikoru.fi on myynyt niitä.

Mulla napakoru oli poistettava joskus 25. viikon kieppeillä enkä ole sitä sen koommin käyttänyt, lapseni on jo kaksivuotias. Reikä meni umpeen niin nopeasti ja sen ympärille tuli ihoon pahat raskausarvet etten voinut enää laittaa korua takaisin. Etenkin just lävistysreikä repesi, ja sen ympärille kehittyi hämähäkkimäinen kuvio raskausarvista. Nyt en enää viitsi uusia reikää koska vatsa on muutenkin aika karun näköinen, ei esittelykunnossa.

tiituliina, saanko kysyä sulta oletko hoikka? eli voiko tuo lävärin repeäminen ja sen ympärille tulevat raskausarvet olla riippuvaisia siitä miten tiukka vatsa(lihakset) on ennen raskautta?

Alkuperäinen kirjoittaja tiituliina:
Mulla napakoru oli poistettava joskus 25. viikon kieppeillä enkä ole sitä sen koommin käyttänyt, lapseni on jo kaksivuotias. Reikä meni umpeen niin nopeasti ja sen ympärille tuli ihoon pahat raskausarvet etten voinut enää laittaa korua takaisin. Etenkin just lävistysreikä repesi, ja sen ympärille kehittyi hämähäkkimäinen kuvio raskausarvista. Nyt en enää viitsi uusia reikää koska vatsa on muutenkin aika karun näköinen, ei esittelykunnossa.

Sama homma...tosin otin korun pois jo ennen 20.viikkoa ja nyt otin uudestaan pois 17 viikolla
Toisen kerran tein napakorun itte kun ei mahaa mihinkään olis kehdannu mennä näytteleen. sai tehdä paljo syvemmälle kun edellinen ja molemmissa raskauksissa koru lähteny meneen vinoon

Yhteistyössä