Näöntarkastus synnytyksen jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ilimapallo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ilimapallo

Jäsen
15.02.2007
82
0
6
n. 3vkoa sitten synnytin ja tarkotus olisi mennä näkötarkastamaan tässä joskus. Siispä kyselen että voipiko tuo äskettäinen raskaus vielä vaikuttaa näköön vai uskaltasko tässä ihan lähi viikkoina käydä siellä tarkastuksessa?
Jos jollain jotain hajua asiasta niin kiitollinen olen jos kehtaat valaista minuakin asiasta :)

voiko raskaus siis heikentää näkökykyä? mä olen nimittäin huomannu semmosen hommelin että kun esim lueskelen tekstitv:tä niin ei kyl nää niinkuin ennen, teksti on semmosta sumeampaa ja joutuu oikeen keskittymään että näkee lukea.

Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:
voiko raskaus siis heikentää näkökykyä? mä olen nimittäin huomannu semmosen hommelin että kun esim lueskelen tekstitv:tä niin ei kyl nää niinkuin ennen, teksti on semmosta sumeampaa ja joutuu oikeen keskittymään että näkee lukea.

Voi ja se voi myös parantaa näköä hetkellisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja öttismönkiäinen:
mulle sanottiin että puolvuotta pitäs olla synnytyksen ja näöntarkastuksen välillä

voihan kökkö... eikai se sitten auta kun tihrustella ja koittaa nähdä jotain :) Laseilla en nää mitään ja piilarit jotka vähän vahvemmat kun lasit niin alkanu niilläkin jo huonosti näkymään

Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:

raskaus JA IMETYS voi heikentää/parantaa näköä joko pysyvästi tai hetkellisesti. näkö saattaa olla epänormaali jopa vuoden imetyksen lopetuksen/raskauden jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja ilimapallo:
n. 3vkoa sitten synnytin ja tarkotus olisi mennä näkötarkastamaan tässä joskus. Siispä kyselen että voipiko tuo äskettäinen raskaus vielä vaikuttaa näköön vai uskaltasko tässä ihan lähi viikkoina käydä siellä tarkastuksessa?
Jos jollain jotain hajua asiasta niin kiitollinen olen jos kehtaat valaista minuakin asiasta :)

mä kävin justiin viime perjantaina näöntarkastuksessa ja synnytyksestä puoli vuotta. lekuri sanoikin ettei kannata mennä heti synnytyksen jälkeen vaan todellakin odottaa tuo puolisen vuotta että näkö ns. normalisoituu. siinä alkuvaiheessa saattaa olla väsynytkin ja sekin vaikuttaa näkökykyyn.

mä huomasin ainaki itessäni että heti synnytyksen jälkeen näkökykyni vaihteli tosi laidasta laitaan. joinain päivinä näin aivan älyttömän hyvin ja joinain taas sitten tosi huonosti. ja silmäkohtasia erojaki oli.

Alkuperäinen kirjoittaja ringleader:
Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Kaikkea sitä kuulee.

onko sulla lasit?

On. Pitäiskin taas ostaa uudet, kun ei noilla vanhoilla näe mitään.

kuin voimakkaat lasit sulla on?

+1 toisessa, ei mitään toisessa. Tarvitsen laseja erityisesti prismakorjauksen takia, kun nuo voimakkuudet ei kuitenkaan ole kovin pahat. Kuinka niin?

Kaikkea sitä kuulee.

onko sulla lasit?

+1 toisessa, ei mitään toisessa. Tarvitsen laseja erityisesti prismakorjauksen takia, kun nuo voimakkuudet ei kuitenkaan ole kovin pahat. Kuinka niin?

okei... mulla kun on -9 ja -11,25.... että ei naurata näillä voimakkuuksilla... sokee oon ilman laseja :ashamed:

Kaikkea sitä kuulee.

onko sulla lasit?

okei... mulla kun on -9 ja -11,25.... että ei naurata näillä voimakkuuksilla... sokee oon ilman laseja :ashamed:

No huh! Minä kun en tuolla plussasilmälläni näe edes autojen rekisterikilpiä, niin en oikein voi kuvitella, miten isompien voimakkuuksien kanssa pärjää.

Kamalaa, kun silmälasit (varsinkin nuo prismakorjauslinssit) on niin hirveän kalliita. :( Ei raaskisi ostaa, mutta pakko se kai on.

Alkuperäinen kirjoittaja öttismönkiäinen:
mulle sanottiin että puolvuotta pitäs olla synnytyksen ja näöntarkastuksen välillä

Mulle myös sanottiin näin. Menin kolmannan lapsen jälkeen näöntarkastukseen ja tuli puhe vauvelista. Silloinen nuorin oli just puoli vuotta. Neljännen synnyttyä mulla huononi näkökin.

Yhteistyössä