Nämä minipillerit turvottaa mua ihan mahdottomasti...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "poks"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"poks"

Vieras
Kyllästyttää olla aina tällainen turvonnut... sormuksiakaan en ole voinut pitää sen jälkeen kun nämä aloitin.. aloitin elokuussa 2011 ja painoin 56kg. Nyt painan 60kg. Ruokavalio sama.. oon pitäny ruokapäiväkirjaa aika pitkän ajan joten olen verrannut ja niistä selviää että syön nyt vähemmän kuin sillon laihempana... :/
en kauheasti voi supistaa ruokavaliota tän enempää..

aamupala
rasvaton maustamaton rahka marjojen kera

lounas
normi ruokaa normi annoskoko salaatin kera

välipala
se sama rahka marja juttu

päivällistä en yleensä syö ellei jää tähteitä lounaasta

iltapala rahkamarja juttu taas joskus voin ottaa sen sijaan hedelmän ja ruisleivän teen kanssa.

harmi kun nämä pillerit muuten sopii suht kivasti.. mutta tää paisuminen on järkkyä... joten lopetin pillerit viikko sitten.. nyt vaan paniikki kun ei oo varmaa ehkäisyä voimassa... :(

Turvottaakohan yhdistelmäpillerit yhtä pahasti?
Nyt mulla on mini-pill minipillerit. Cerazettea ja microlutonia oon kans kokeillu.
niistä ei turvotusta tullu mutta niiden kanssa oli muuta hirveitä sivuvaikutuksia.

hei, pillereiden aiheuttama turvotus on max n 1 - 2 kg. elimistö ei keräile nesteitä tämän enempää muuten olisit vakavasti sairas, etkä sitä varmasti ole koska joutuisit sairaalahoitoon. muu on painonnousua eli lihasta tai rasvaa. Tämä on elimistön fysiologinen fakta, ei sinne nesteitä voi tolkuttomasti kertyä! Jos syö liian vähän niin se pistää elimistön säästöliekille eikä paino laske toivotulla tavalla. käy ravitsemusterapeutilla.

Ehkäisypillerit vaikuttaa hormonitoimintaan, hormonit taas vaikuttavat painoon. Esim estrogeenit vaikuttavat siihen miten rasva kertyy ihmisen elimistöön. Näkeehän se raskaudessakin miten hormonit voi saada aikaan kaikenlaista kivaa mm turvotustakin.
Lääkärit ja tutkimukset kaunistelee paljon asioita liittyen hormonaaliseen ehkäisyyn.
Lisäksi tutkimukset kertoo vaan keskiverto tuloksen ei jokaisen yksilön tilanteen. Ihmiset on yksilöitä. Se ettei valtaosaa lihota pillerit ei tarkoita etteikö joidenkin kehot vois reagoida toisin.

Yhteistyössä