Näkyykö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äimänä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äimänä

Vieras
Hei!

Minua kiinnostaisi se, että jos on sairastanut kondylooman ja on sen kantaja/tartuttaja, niin näkyykö kondylooma aina papa-kokeessa?

Jos sairastaneella ei näy tauti papa-kokeessa, onko hän enää kantaja/tartuttaja, vai onko parantunut täysin?

Kiitos paljon vastaajille!

Kirjoitin juuri aiheesta tuonne edelliseen ketjuun.

Mikäli sinulla on todettu kondylooma, kannat virusta loppuikäsi. Et kuitenkaan tartuta tautia, ellei se ole aktiivinen. Vähän sama juttu kuin vaikka huuliherpeksen kanssa.

Mikäli papa-koe on ykkösluokkaa, tauti ei ole ""päällä"", mutta ei se mihinkään häviä täysin. Tauti ei silti välttämättä aktivoidu enää koskaan sinulla. Itse olen antanut puhtaita papa-näytteitä 17 vuotta, vaikka olen kondylooman joskus saanut.

Kyllä kondyloomaa voi tartuttaa, vaikka papa näyttää ykköstä. Ei kannata tuudittautua väärään luuloon.

Itselläni oli kondylooma 13 vuotta ennenkuin papa näytti II -luokkaa ja kyllä se vaan tarttui, vaikkei mitään näkyviä syyliä ollut ja papa luokkaa I.

En ainakaan usko koskaan pääseväni siitä eroon niin ettäkö en tartuttaisi sitä kumppanille. Ikäviä kokemuksia on roppakaupalla.

miten tämän vitsauksen yli pääsee ettei se vaivaa mieltä ja koko ajan tarvi olla katsomassa näppyjä, ollakko vai eikö, se että jos eteen tupsahtaa uusi kumppani, onko anteeksi antamatonta harrastaa seksiä ilman kortsua ettei se vaan tartu, ja ettei esim. ennen suuseksiä tule syylät mieleen ja tarkastys yms. ja vaikka toinen tietäisi tämän?

Yhteistyössä