kondylooma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä

Vieras
Minulla on muutama vuosi sitten todettu kondylooma papa-kokeessa, mutta näkyviä merkkejä ei ole ollut. Seuraava papa-koe vuosi sitten olikin puhdas. Nyt raskausviikolla 12 huomasin emättimen aukon vieressä pienen punaisen näpyn. Voisiko kondylooma olla aktivoitunut, aiheuttaako se vihlontaa? Olen käsittänyt, että kondylooma on vaaraton sikiölle, onko näin vaikka näkyviä muutoksia olisikin? Läkkäriltä kysyn myös tottakai, mutta sinne pääsen vasta kahden viikon päästä. Kiitos jos joku auttaa.

Kondyloomasta kärsivä minäkin. Sikiölle siitä ei ole mitään haittaa, ei ainakaan odotusaikana, synnytyksestä en ole varma, et vaikuttaako jotain.

Yleensä kai kondylooma häipyy sivustalle raskauden aikana, mutta olen kyllä kuullut tapauksia, että on aktivoitunutkin. Itsellä taas ei taida olla mitään muutosta siihen, kun en vielä ollut raskaana, nyt rv 26. Neuvolassa ei ole asiaan kommentoitu mitään, joten ei siitä mitään vahinkoa tule... :)

Hei!

Mulla kondylooma todettiin papassa raskauden aikana, nyt viikkoja 20+4. Ennen ei mitään tietoa ko.vaivasta, yllätyksenä tuli. Onko muilla ulkosynnyttimissä kipeitä kukkakaalimaisia rakkuloita? haittaavatko synnytystä? Niitä siis vain häpyhuulissa ei emättimen suulla..

Hei,
Minullakin kondylooma ""aktivoitui"" odotusaikana. Ennen minulla ei omien tietojeni mukaan ole kondyloomaa ollut, vaikka tartunnan olen pakostakin saanut jo paljon ennen raskautta. Lääkärini mukaan on hyvin tavallista, että kondylooma aktivoituu raskausaikana, kun vastustuskyky on heikompi. Hänen mukaansa ei kuitenkaan kannata olla huolissaan, siitä ei ole vaaraa sikiölle. Jos kondyloomakasvustot eivät ole kovin suuria, voi myös synnyttää alateitse.

Yhteistyössä