Naiskauneus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tyttönen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tyttönen

Vieras
Ongelmani on se, että mies suorastaan vauhkoontuu nähdessään kauniin naisen esim. televisiossa. Tuijottaa kohdetta herkeämättä ja muistaa aina mainita mikä naisessa häntä viehättää. Ja tätä tapahtuu päivittäin ja monta kertaa.

Esimerkki. Pesin pyykkiä ja mies katsoi olohuoneessa jotain missikisaa. Kisan päätyttyä hän tuli varta vasten ja todella innoissaan kertomaan minulle että missien takapuolia oli kuvattu ihan läheltä.
Mistä ihmeestä tämä johtuu?

Aluksi miehen innostus naiskauneuteen huvitti minua ja otin jopa osaa arvosteluun. Nyt se vaan ärsyttää. Minun puolestani mies voi katsoa naisia niin paljon kuin haluaa, mutta se, että hänen täytyy aina kertoa mielipiteensä minulle, alkaa jo hieman tympiä.

Nipotanko turhaan?

Koska te naiset tajuatte sen että miehet katsovat naisia aina sillä silmällä. Miehet miettivät miltä tuntuisi panna juuri sitä kyseistä naista jne.
Valitat täysin tyhjästä.

Nimenomaan tästä on kyse.
Minun puolestani mies voi ajatella ja fantasioida naisista ihan miten paljon vain. Tietenkin. Onhan minullakin ajatuksia muista miehistä.
Mutta en tosiaan halua kuulla kaikkia yksityiskohtaisia ajatuksia mitä mieheni päähän tulee hänen nähdessään kauniin naisen.

Miten tässä pitäisi toimia?

Hyvä ehdotus ;)

Toki aion ottaa asian puheeksi mieheni kanssa. Mutta haluaisin ensin kuulla ihmisten mielipiteitä asiasta.. Olisiko teistä muista moinen käytös ärsyttävää vai teenkö kärpäsestä härkäsen?

Valitettavasti miehen yletön naiskauden kehuminen saattaa olla omaa syytäsi.

Ihminen ehdollistuu ihan samalla tavalla kuin Pavlovin koirakin. Suhteen alussa mies on sanonut jotain jonkun naisen ulkonäöstä. Lähtemällä kommentointiin mukaan innolla olet itse uskotellut miehelle, että olet mielissäsi ulkonäön arvostelusta. Hänestä yhteinen arvostelutuokionne on ollut mukavaa. Olet siis palkinnut hänen käyttäytymisensä ja hän on ehdollistunut: arvostelu - palkkio, arvostelu - palkkio... Jipii! Hän on oppinut tavan, jolla miellyttää rakastaan!

Halutessaan hyväksyntääsi hän kommentoi naisia kerjäten huomiotasi ja hvyäksyntääsi kuin koira. Miksi muuten hän tulee innoissaan kuin koiranpentu pörräämään ympärillesi ja kertomaan mitä kivaa hän on nähnyt? Hän kerjää uudelleen ja uudelleen aiemmin antamaasi palkintoa.

Osui teoria kohdalleen tai ei, sinulla ei ole muuta mahdollisuutta kuin oikaista miehesi käsitys, että olisit hyvilläsi moisesta käyttäytymisestä.

Näin itsekin asian luulen olevan...

Etenkin kun ""periaatteenamme"" on aina ollut että kaikesta saa ja pitääkin puhua. Ja nyt tuntuu siltä, että jos kerron miehelleni miltä hänen käytöksensä minusta tuntuu, niin jotenkin pyörrän koko aiemman sopimuksemme. Eli hän ei saisikaan enää kertoa mielipiteitään..

Mutta kaipa se on parasta nostaa kissa pöydälle kun kärvistellä ja antaa itsetunnon rappeutua :(

Tai oletko kokeillut toisin päin. Kerro miehellesi mikä näkemäsi komean uroksen olomuodossa sinua erityisesti sykähdytti, suorastaan kiihotti.

Itse olen tällainen mieskomeutta suuresti arvostava, esteettisestä ja eroottisesta näystä nauttiva nainen, joka usein miettii minkähänlainen tuokin komistus olisi missäkin asennossa ja valaistuksessa, miltä hän maistuisi tai tuoksuisi. Ei se sen kummempaa ole.

Kyllä minäkin hyvännäköiset uroot huomaan, sehän on selvä ;) Mutta haluan säästää mieheni kuvitelmiltani... Kuten haluaisin, että hän säästäisi minut omiltaan :/
Ja voisipa olla jopa niinkin, että vuolas muiden miesten kehuminen saattaisi jopa lietsoa miestäni jakamaan omia fantasioitaan vielä lisää..

Miksi turhaan säästelet miestäsi kuvitelmiltasi? Eihän hänkään kovin hienotunteinen ole.
Me naiset tuppaamme aivan liikaa varjelemaan noita könsikkäitä ja hellimään heidän egoansa.
Anna ruoskan viuhahtaa, ihaile näyttävästi ja kerro hänelle suupielet kuolaten ja äänekkäästi voihkien, kuinka ihanan uroksen näit. Näitä namupaloja on pilvinpimein liikkeellä joka puolella.
Kyllähän naisetkin miehiä katselee ja juttelevat keskenään, mutta suu napsahtaa kiinni, kun ensimmäinen uros ilmestyy paikalle.

Totuus on, että herrasmies ei noin käyttäydy, hän on juntti.

Seurustelin miehen kanssa, joka useaan otteeseen ylisti ex-naisensa ulkonäköä: ""ihanat tissit, kuvankaunis"", kunnes kyllästyin ja sanoin, että on minäkin nähnyt miesystävilläni monenlaista penistä, mutta en ole niitä sinulle ylistänyt, vaikka joukossa on ollut tosi vaikuttavan kokoisiakin(mikä on totta). Hän:""Mitä tarkoitat..vaikuttavan kokoisella?"" Minä:""Niin, mietipä sinä sitä!"" Jo meni mies hiljaiseksi, ja puheet ex:ästä loppuivat tykkänään.

miehen käyttäytyminen tahditonta, mutta itse sinä olet sen aihauttanut. ja nyt joudut miettimään miten ilmoittaisit muuttuneen kantasi.

Sano hänelle, että jos hän kehuu naisia, niin sinä kehut miehiä. Ja sitten kun kehut jotakin kohtaa miehessä, mistä tiedät tulevan ajateltavaa, niin saat asian tapetille ja voitte sopia, että jätetään molemmat sanomatta ääneen mitä näette.

Milloin te miehet käsitätte, että nainen kyllä tietää miehen katselevan muitakin naisia, mutta ei halua mieheltään kommentointia kuulla.
Milloin mies ymmärtää pitää mielipiteensä omanaan?
Ja jos mies todella joka kerta hyvännäköisen naisen nähdessään miettii millaista olisi panna kyseistä naista niin olisi miehen syytä etsiä jotain muuta ajateltavaa. Silloin on seksuaalivietti kyllä epäterveellisissä mitoissa ja ennen kaikkea kyky nähdä ihmiset ihmisinä hukassa.

Itse pidän äärimmäisen vastenmielisenä toisten ihmisten ulkonäön kommentointia. Itse olen hyvännäköinen, mutten halua keneltäkään sitä esim baarissa kuulla. En myöskään halua kuulla jos joku on sitä mieltä, että olen ruma. En ole olemassa siksi että ulkonäköni olisi joku ""juttu"" suuntaan tai toiseen. Eikä minusta ole mitään syytä lähteä kommentoimaan kenenkään ulkonäköä suuntaan tai toiseen. Varsinkin mieheni suusta kuultuna se on niin turhaa informaatiota etten ymmärrä mitä sillä tekisin. Miksi ihmeessä minun pitäisi tietää ketä naista mieheni pitää hehkeänä?

Alkuperäisen kommenttiin sanoisin sen verran että mies vaikuttaa kohtalaisen lapselliselta.

Yhteistyössä