Naiset on TYHMIÄ

Täähän on kääntyny koko aihe ihan ympäri. Ap puhuu siitä, että kun naiset eivät pysty lähtemään huonosta suhteesta, koska eivät pärjäisi taloudellisesti yksin (tai siis onhan sossu yms. eli menisivät älyttömän huono tuloisiksi ilman miestään, jos tarkkoja ollaan). Eihän se ole sama asia kuin se, että mies yhtäkkiä tahtoo eron.

Tietenkään se työ ja ammatti ei paljon lohduta siinä tilanteessa, jos rakastamasi mies yhtäkkiä lähteekin toisen naisen matkaan, mutta eihän siitä tässä nyt alunperin ollut edes kysymys.

Ja olen ap:n kanssa aivan samaa mieltä.

sen kummemmin lukematta kuin tuon ensimmäisen jutun, en nyt ihan lähtisi yleistämään että naiset on tyhmiä tai sitten miehet sen viisaampia. Mutta ihan oikeasti kannustan kyllä hankkimaan koulutuksen, oli se sitten millainen koulutus vaan, vaikka sitten oppisopimus tai sellaista, mutta kuitenkin luomaan itselleen mahdollisuudet tienata itse itselleen ja perheelleen leivän.

Mulla ei ole koulutusta, eikä työpaikkaa odottamassa. Silti, jos jostain syystä ero tulis tai mies kuolis, mä uskon että pääsisin töihin ja saisin elätettyä perheeni.
Mulla ei koskaan ole ollut koulutusta, mutta töitä on löytynyt aina kun on tarvinnut. Kouluttautua aion heti, kun keksin mikä on mun juttu.
Ja toisaalta, mä oon tottunu elää minimillä. Mulla on ollut elämässä muutama kausi kun rahat on riittäny pihistelemättä elämiseen, mutta suurimman osan elämääni mä oon eläny niin pienellä että joka päivä on saanut arpoa toimeentuloaan. Ja silti, tässä mä' vielä porskutan, ja lujaa.

Kyllä se pärjääminen on myös luonnekysymys. Vahva ja määärätietoinen ohminen nyt vaan pärjää elämässä paremmin kuin hänen vastakohtansa. Jos on lähtökohtana kaksi naista joista toinen on vahva , määrätietoinen ja rempseä otteissaan ja toinen hiljainen,ujo ja ihmistyyppiä "kaikki on hankalaa" voin lyödä vetoa, että näistä se ensimäinen pärjäisi huonon parisuhteen jälkeen ilman ammattia. Eli voidaan sanoa jotkut naiset on tyhmiä.

Ei voi sanoa että naiset ovat tyhmiä...vaan teot..Joskus se elämää vaan vie mennessään eikä silleen mitään voi.Ja vaikka kuinka yrittäisi suunitella niin se ei kuitenkaan mene niin tai näin..Minullakin on 2 ammattia toinen olen hankkinut vasta "kypsässä iässä" yksinhuoltajana ..eli koskaan ei ole liian myöhäistä opiskella....Ja jos sinulla ei ole ammattia niin vielä ei ole myöhäistä.. =)

Se on vaan tekosyy, jos ei tuon takia uskalla eroa ottaa. Kyllä yhteiskunta huolehtii kaikkine tukinensa eronneista yh-äideistäkin. Onhan sekin koettu ja kerrottu täällä harva se päivä.

Yhteistyössä