Naiset on TYHMIÄ

Alkuperäinen kirjoittaja Hömppä:
Niin ja ihan lisättäköön, että vaikka mulla ammatti ja töitä olisikin niin kyllä olisin lapsen/ehkä joskus lasten kanssa kotona kun ovat niin vähän aikaa pieniä ja toimeen tultaisiin siltikin.

Juu, mut jos sulla on ammatti, sä pystyt turvaamaan elannon itsellesi ja lapsillesi erotilanteessa. Silloin ei ole niin riippuvainen miehestä, ts. ei tarvii kestää niin paljon kaikkee paskaa jos sellaista alkaa niskaan sataa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kaktus:
Valitettavasti olen aika paljon samaa mieltä kuin a.p...

Vaikka itsellä onkin parisuhde aivan kunnossa, silti olen miettinyt 'strategiaa' miten selviäisin, jos yhtäkkiä ei miestä olisikaan. Eihän sitä koskaan tiedä milloin ukko häipyy tai vaikka kuolee!

Mielestäni kaikilla tulisi olla joku suunnitelma varalla, miten pärjäisi yksin lasten kanssa.

Sitä tietysti on viisasta ajatella.

Mä pärjäisin hyvin, vaikkei mulla olekaan ammattia eikä työpaikkaa.

Mulla on työn kautta tullu ammatti ja vakityö. Opiskelu on multa ainaki toistaseks pois kuvioista, mut en ole miehestä taloudellisesti riippuvainen enkä huonoon suhteeseen jäis. Omia valintoja ja olosuhteita on takana, joten jos haluan joskus opiskella niin itsestähän se elämän muutos lähtee.

Silti on turha yleistää et kaikki on tyhmiä, kaikki on idiootteja tms

Alkuperäinen kirjoittaja SolAngel:
Niin ja ihan lisättäköön, että vaikka mulla ammatti ja töitä olisikin niin kyllä olisin lapsen/ehkä joskus lasten kanssa kotona kun ovat niin vähän aikaa pieniä ja toimeen tultaisiin siltikin.

Juu, mut jos sulla on ammatti, sä pystyt turvaamaan elannon itsellesi ja lapsillesi erotilanteessa. Silloin ei ole niin riippuvainen miehestä, ts. ei tarvii kestää niin paljon kaikkee paskaa jos sellaista alkaa niskaan sataa.

Niin no kyllä minä ymmärrän tuon pointin.

Ja lisättäköön etten ole ollut kotona mätänemässä ennen tyttöäkään vaan yritin kyllä tehdä aina kaikkea mitä pystyin. Tosin vaikkei se sulle kuulu mut kun tähän aiheeseen nyt aloin kirjoittelemaan niin kerron :D

Mä olen aivan samaa mieltä ap:n kanssa! Kyllä jokaisen naisen pitäis järjestää elämänsä siten, että pärjää omillaan eikä tarvi olla miehestä riippuvainen. Aina se ei onnistu, mutta siihen pitäis edes pyrkiä!

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Todennäköisesti samat ihmiset valittaisivat työpäivän jälkeen sitä, kun työssä oli tyhmää.

Ja miksi se mies siitä muuttuisi?
tämä pätee taas täysin äitiini ja moneen muuhun tuntemaani.
miksi ihminen ei saisi valittaa ja olla välillä väsynyt elämäänsä??
tekeekö se ihmisestä tosiaan tyhmän??
kamala miksi maailma on mennyt, uskaltaako sitä enää mistään puhuakkaan,jos heti haukutaan tyhmäksi.

Alkuperäinen kirjoittaja harald haaraparta:
Todennäköisesti samat ihmiset valittaisivat työpäivän jälkeen sitä, kun työssä oli tyhmää.

tämä pätee taas täysin äitiini ja moneen muuhun tuntemaani.
miksi ihminen ei saisi valittaa ja olla välillä väsynyt elämäänsä??
tekeekö se ihmisestä tosiaan tyhmän??
kamala miksi maailma on mennyt, uskaltaako sitä enää mistään puhuakkaan,jos heti haukutaan tyhmäksi.

No hei, kai tuolla on täysin päinvastainen vaikutus, tai no, mulle ainakin...

(siis tyhmäksi haukkujan älykkyys on mielestäni varsin epäiltävä )

Nyt en ymmärtänyt, mitä tarkoitit...

Sitä, ettei se ammatti ja työpaikka tee elämästä yhtään hienompaa, jos on perusluonteeltaan valittaja.

Toinen taas elää tyytyväisenä vaikkei ole mainitsemiasi "turvantuojia".

Tää ei nyt kuulu alkuperäiseen aiheeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Emmaliina:
Samaa mieltä siinä mielessä,et jos ei kerran oo tyytyväinen tilanteeseen ni sille pitää ite tehdä jotain..
eiköhän jokainen meistä ole jossain elämänvaiheessa tyytymätön tilanteeseensa, minusta se on kuitenkin täysin normaalia ja siihen ei kyllä liity tyhmyys mitenkään.

Samaa mieltä siinä mielessä,et jos ei kerran oo tyytyväinen tilanteeseen ni sille pitää ite tehdä jotain..
eiköhän jokainen meistä ole jossain elämänvaiheessa tyytymätön tilanteeseensa, minusta se on kuitenkin täysin normaalia ja siihen ei kyllä liity tyhmyys mitenkään.

Siinä vaiheessa kyllä, jos valittaa, muttei ole aikomustakaan itse tehdä mitään sen eteen, että sais asiat sille mallille, ettei olis (ainakaan niin paljon) valitettavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Siinä vaiheessa kyllä, jos valittaa, muttei ole aikomustakaan itse tehdä mitään sen eteen, että sais asiat sille mallille, ettei olis (ainakaan niin paljon) valitettavaa.
tuskimpa jokaisesta kyllästymisestä kannattaa muuttaa tilannetta, sillä silloin saisi jatkuvasti olla muuttamassa elämäänsä.
ihmisen luonteeseen välillä kuuluu tyytymättömyys.

:D

tuskimpa jokaisesta kyllästymisestä kannattaa muuttaa tilannetta, sillä silloin saisi jatkuvasti olla muuttamassa elämäänsä.

Pysyttäiskö aiheessa?

Pysyttäiskö aiheessa?
no nyt en ymmärrä, aiheessahan tässä kokoajan ollaan.
=)
noh aivan sama, mulle tää on niin selkeetä, että turha edes lähtee kinaamaan.

Täällä on yks tyhmä jolla ei ole ammattia :wave:

Mutta, mulla on siihen ihan syytkin olemassa.

Sorry, mutta epäilen, että ne siun(kin) syyt on ihan vaan tekosyitä. Enkä siis tarkoita tätä pahalla nyt. Haluaisin vaan potkia kaikki sellaiset naiset joilla ei ole ammattia (ja/tai työpaikkaa) liikkelle hankkimaan itselleen turvaa.

Ja minuu voit potkii (anteeks vaan) ihan niin paljon ku huvittaa, mut en mä sen takia silti hanki ammattia :D :D enkä muuten työpaikkaakaan...
Enkä mä muuten ees valita... Mä oon tottunu pärjäämään....

Pysyttäiskö aiheessa?
no nyt en ymmärrä, aiheessahan tässä kokoajan ollaan.
=)
noh aivan sama, mulle tää on niin selkeetä, että turha edes lähtee kinaamaan.

Siis tyytymättömyydestä koskien tätä elantoa kai olisi se aihe.

no just. ei se koulutus mitään takaa. useimmilla se on vielä sellaiseen ammattiin mihin ei halua. jos tulee ero niin tuskin se ammatti mieltä lämmittää niin kovasti.

Kyllä elämästä aina selviää,ei sitä kannata liikaa suunnitella se menee kuitenkin omia polkujaan

Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:

no just. ei se koulutus mitään takaa. useimmilla se on vielä sellaiseen ammattiin mihin ei halua. jos tulee ero niin tuskin se ammatti mieltä lämmittää niin kovasti.

Kyllä elämästä aina selviää,ei sitä kannata liikaa suunnitella se menee kuitenkin omia polkujaan

No aivan... lähinnä hiukset nostaa pystyyn ventovieraitten ihmisten haukkuminen... Ihan ku se toisen haukkuminen ajais ne ihmiset oikeesti tekemään jotain?!? Kyllä tyhmä saa olla jos niin suuren vaikutuksen kuvittelee olevan omilla sanoillaan...
:whistle:

Ymmärrän aapeen pointin. Mun mummoni, joka on hyvä, lämmin ja välitävä ihminen, olis ilman vaaria aika avuton hoitamaan eds omia asioitaan, koska ei ole koskaan joutunut niitä hoitamaan.

Opiskeluaikoinani kuljin paljon junalla. Kerran vieressä istunut vanhempi rouva alkoi näyttää hermostuneelta. Kysyin, voinko auttaa. Rouva kysyi, koska tullaan Toijalaan. Mulla ei ollut kelloa, mutta arvioin, että 10 min-15 min päästä. Olin samaa reittiä istunut siinä monet kerrat. Muistutin vielä, että kyllä se kuulutetaan. Kun levottomuus jatkui, lupasin hoitaa rouvan ja matkatavarat ulos junasta. Sitten hän alkoi kertoa, että kyllä siellä pitäisi olla poikakin vastassa... Ja kun ei hän oikein osaa näitä juttuja, kun mies oli aina hoitanut kaiken.

Tämä ei tietenkään liity koulutukseen mitenkään, mutta minusta "kaamea" esimerkki siitä, kuinka avuttomaksi voi tulla.

Siis mulle ainakin on ihan sama, jos joku on "vaan" kotona, ei ammattia eikä työpaikkaa. KUNHAN on onnellinen. MUTTA. Tästä elämästä ei voi koskaan tietää, tilanteet ja ihmiset (tarkoitan nyt tässä lähinnä puolisoa) muuttuu, ja VOI tulla hetki, jolloin tarvitaan ITSENÄISYYTTÄ. Esimerkiksi väkivaltaisesta suhteesta lähteminen on paljon helpompaa, jos tietää, että itselle ja lapsille on elanto turvattuna.

Tämän takia mä EN VOI ymmärtää niitä naisia, jotka "haaskaa" tieten tahtoen meille suodun oikeuden tasa-arvoiseen koulutukseen ja ammattiin. JA sitten itketään, kun elämä on kurjaa. Okei, kurjaa on erota vaikka olisikin ammatti ja/tai työ, muttei ollenkaan niin kurjaa.

Mun pointtini ei nyt siis koske sitä suhteen aikaista elantoa eikä sitä, onko ihminen valinnut oikean ammatin, viihtyykö työssään jne. Tarkoitan sitä, että jokaisessa naisessa pitäisi olla sen verran munaa, ettei heittäydy ihan kokonaan toisen varaan, kun muukin on mahdollista. Silloin on helpompi pitää kiinni ihmisarvoisesta elämästä, sellaisesta, jonka jokainen meistä ansaitsee.

joopati-joo...elämähän tietysti menee aina suunnitellusti, kaiken osaa aina ennakoida, mitään yllätyksiä ei tule, jos vaan osaa varautua kaikkeen, terveyskään ei voi pettää yllättäen...
tv. aikoinaan kehitysvammaisten hoitajaksi opiskellut joka selkäleikkauksen ja reuman takia ei voi enää tehdä oman alansa työtä, eikä pahemmin muutakaan, vaan on sairaspäivärahalla piitkään, mutta sinnittelee miten kuten

Yhteistyössä